[BC3] Ideeetje voor die ultra lange topics

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 22:48
Als je weet waar je bent gebleven doe ik dat soms wel eens hoor :)

Verwijderd

Ik vindt het een heel goed idee om de limiet van 255 posts per topic te verwijderen. Maar bijvoorbeeld het topic ''Moter kopen part 2''heeft wel errug veel pagina''s en dat staat erg lelijk (maar das mijn mening ;)).

Dus nu dacht ik, is het misschien een idee dat als een topic de 20 pagina''s of zo bereikt de volgende pagina''s niet meer weer te geven, maar bijvoorbeeld alleen de laatste nog. Want wie klikt er nou specifiek op pagina 30 als je een topic van 45 pagina''s hebt?

Verwijderd

Het aantal pagina''s is afhankelijk van je prefs.

Ook een topic van 3000 posts kan op 1 pagina.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, mee eens, al is het wel handig als mensen (zeker nu er zoveel kabel/ADSL hebben) eens 100posts per pagina instellen. Dat komt dan nog niet mooi uit, maar het scheelt een hoop

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 10:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar het idee van 007 lijkt me wel ok. Gewoon

1 2 3 4 [...] 28 29 30 31

ipv

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

• Dennis
Op dinsdag 22 mei 2001 18:52 schreef HlpDsK het volgende:

Het kan toch per gebruiker worden ingesteld?? Dat maakt toch helemaal niks uit??!!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05

think again!
Maximaal 999! Meer laat topix je niet ingeven bij je prefs! :(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 22 mei 2001 18:55 schreef poohbeer het volgende:
Maximaal 999! Meer laat topix je niet ingeven bij je prefs! :(
Goh wat ontzettend vervelend zeg :)..

Verwijderd

Maar waar dan de mogelijkheid om toch naar een bepaalde pagina te springen?

• Dennis
Op dinsdag 22 mei 2001 19:12 schreef HlpDsK het volgende:
Weg. Of in het topic zelf en niet in de index.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 22 mei 2001 19:12 schreef HlpDsK het volgende:
Gewoon in de URL-balk? :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een bepaalde pagina openen, op stop klikken en de juiste pagina aanklikken in de balk linksboven, of zelf het nummer veranderen... Het is niet echt een nette oplossing inderdaad. Maarja, het blijft lastig.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Onno
  • Niet online
Dat zou je dan voor elke thread moeten bijhouden. Wordt een beeeeetje te veel info voor zo''n koekje denk ik. :)

• BC3 Victim
''Tis misschien wat veel werk *kuch* ;) maar je ken natuurlijk ook in het GoT-koekje laten bijhouden bij welke page je was gebleven (bij >10 pages per topic is dat best handig, dan kun je bijvoorbeeld als iemand bij page 23 is, page 20 tm 30 laten weergeven.)
:)
Om het te illustreren :P
Niet zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kleindyk/~arjan/images/got/GoT220501-AA.gif
Maar zo:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kleindyk/~arjan/images/got/GoT220501-AB.gif
En dat hoeft natuurlijk alleen apart bijgehouden te worden voor de topics waarvoor de voorwaarde geldt dat ze: langer zijn als 10x je pref instelling EN je ze bezocht hebt. (Topics die alleen 10x langer zijn als je pref instelling kunen met een kleine functie in "1 - 10 formaat" worden neergezet...) >:) I.p.v. 10 kan natuurlijk ook een pref afhankelijke waarde gekozen worden :)
Er staan dan sowieso 2 variabelen in je koekje: $posts_per_page & $max_pages
Vervolgens kun je dan per topic dat in aanmerking komt met 1 variabele (array) toe:
$topics met daarin:
1 [topic_id] [current_page]
...
(max 25 ofzo?)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Plak dan bovenaan een thread een balk met wel gewoon alle nummers.

• JvS
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 22 mei 2001 19:48 schreef Onno het volgende:
Dat zou je dan voor elke thread moeten bijhouden. Wordt een beeeeetje te veel info voor zo''n koekje denk ik. :)
En daarnaast: ik lees bijna nooit zo''n lang topic.

Ik bedoel, wie gaat er nu in godsnaam 2000+ posts dbz/motor geblaat doorspitten. :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ALH
  • Laatst online: 12-02 19:49

ALH

Op dinsdag 22 mei 2001 20:09 schreef JvS het volgende:

[..]

En daarnaast: ik lees bijna nooit zo''n lang topic.

Ik bedoel, wie gaat er nu in godsnaam 2000+ posts dbz/motor geblaat doorspitten. :P
Dat motor topic heb ik helemaal gelezen :7

Maar ik denk dat wat Femme zegt een goed idee is, dus 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 en dat als je dan de thread opent dat je dan wel alle page numbers ziet.

Zo hebben de mensen die het topic niet lezen er geen last van en mensen die een specifieke page willen bekijken kunnen dat dan toch blijven doen...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BC3 Victim
Ranzig topic 1 2 3 4 5 6 7 8 [--] 45 46 47 [show all]

oid?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind de oplossing met puntjes weg een goeie, dus zo:

Topic Naam 1 2 3 ... 41 42 43

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 21:15 schreef jelmervos het volgende:
Ik vind de oplossing met puntjes weg een goeie, dus zo:

Topic Naam 1 2 3 ... 41 42 43
Ja, zoiets, en als je dan in het topic zelf komt zie je ze wel allemaal...

Verwijderd

Okay, stel dat je hem dan zet op 200, dat zou betekenen dat je bij kleinere topics maar 1 pagina hebt. En dan gaat dat scrollen niet echt lekker omdat dat blakje steeds kleiner wordt en je scroller op je muis gaat (mij mij) dan ook veel te hard... Iig, ik heb liever 2 pagina''s met 50 posts of zo dan 1 met 100...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als mijn laptop 3000 posts in 1 pagina moet laden (god hope no pictures) dan gaat íe geheid over de ziek... T1 lijn ook plat...

ZOu het gewoon sluiten na 2 maanden en dan doorgaan met deel 2 niet de beste oplossing zijn?

• dextertje
  • Laatst online: 11-02 23:19
Op dinsdag 22 mei 2001 22:08 schreef ecteinascidin het volgende:
ZOu het gewoon sluiten na 2 maanden en dan doorgaan met deel 2 niet de beste oplossing zijn?
Lijkt me geen slechte oplossing, maar je kunt ook die 2 dingen combineren, toch? Zowel "1 2 3 ... 33 34 35" als na twee maanden deel 2.

Verwijderd

Deze lijkt mij wel makkelijk!
Dragonball Z topic deel xxx «<54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64>»

En dan ga je met de <> telkens 10 pagina''s voor/achter uit en met de «» helemaar naar het begin toe!
:)

• Femme
  • Laatst online: 13-02 10:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En hoe denk je dat simpel te kunnen fixen? :) Een of andere supercomplexe DHTML ransbrei lijkt me wat overdone voor dit probleempje.

Ik denk dat trouwens dat er weinig mensen zijn die bijv. specifiek naar pagina 17 willen als een topic 30 pagina''s heeft. Alleen de eerste en laatste pagina''s zijn relevant.

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 21:59 schreef 007 het volgende:

[..]

Okay, stel dat je hem dan zet op 200, dat zou betekenen dat je bij kleinere topics maar 1 pagina hebt. En dan gaat dat scrollen niet echt lekker omdat dat blakje steeds kleiner wordt en je scroller op je muis gaat (mij mij) dan ook veel te hard... Iig, ik heb liever 2 pagina''s met 50 posts of zo dan 1 met 100...
Dat is een persoonlijke voorkeur. Scrollwiel rulez, en ik kan rustig een paar 100 replies op 1 pagina hebben.

• ALH
  • Laatst online: 12-02 19:49

ALH

Op woensdag 23 mei 2001 06:49 schreef Femme het volgende:
En hoe denk je dat simpel te kunnen fixen? :) Een of andere supercomplexe DHTML ransbrei lijkt me wat overdone voor dit probleempje.

Ik denk dat trouwens dat er weinig mensen zijn die bijv. specifiek naar pagina 17 willen als een topic 30 pagina''s heeft. Alleen de eerste en laatste pagina''s zijn relevant.
Ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die dus bijv. naar page 17 willen gaan.

Als je bijvoorbeeld een lang topic aan het lezen bent en je bent 2 dagen op vakantie o.i.d. en als je terugkomt zie je dat er weer 6 delen bij gekomen zijn dan ga je dus weer verder waar je gebleven bent :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 06:49 schreef Femme het volgende:

Waarom zouden de eerste pagina''s relevant zijn? Die leest toch niemand meer. Hooguit de eerste pagina, omdat daar de post van de topicstarter en de intentie van zijn topic instaat. Maar daar kan je ook komen door gewoon op de naam van het topic te klikken, in plaats van dat 1tje.
Ik vond die oplossing van A_Dude nog het beste, het enige probleem is dan weer hoe je dat moet gaan doen per user, aangezien niet iedereen hetzelfde aantal posts per pagina heeft.
Ook denk ik dat je wel alle nummers moet weergeven in de topic zelf, maar op een iets andere manier aangezien het na een tijdje ook de lay-out van het topic zelf verpest. Als je daar een aparte balk voor maakt heb je daar geen last meer van.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Meer als 999 post per pagina kan best hoor, ik heb hem op 65535 staan (maximum) Als je op "prefs" klikt en die pagina op je HD opslaat, en daarna de HTML-code een beetje aanpassen zodat dat limiet van 3 tekens weg is, kun je er wat hogers inzetten :)
Pagina: 1