Toon posts:

[BC3] Brak topic in Spielerij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, en wel mijn eigen:

[topic=184755]

Wat moet ik hier nou mee? Opnieuw posten? Of kan iemand dat reparen of zow?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. doe maar opnieuw posten.

Aannames zijn fataal.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja hoor opnieuw posten die hap, ik verwijder bij deze de oude wel :). Repareren kan bij mijn weten niet (ja ik kan het topic wel ''unbrakken'' maar dan is jou post weg ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Affermative. ;)

Verwijderd

Wat gaat er dan eigenlijk mis als een topic brak is ??

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 22 mei 2001 18:23 schreef aarninkron het volgende:
Ja dat wil ik ook weleens weten...Is er dan een fout in de DB waardoor de topic niet kan worden weergegeven ofzo?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik kan wel ff vertellen wat ik deed...

Ik typ het zootje in, ik post het, ik krijg ''page not found'', ik klik op vorige. Daarna post ik het dus nog een keer en krijg ik de melding dat het al gepost is, misschien dat daar toch iets fout is gegaan?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 22 mei 2001 18:29 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook weleens weten...Is er dan een fout in de DB waardoor de topic niet kan worden weergegeven ofzo?
In dit geval is het heel waarschijnlijk dat de info die naar de DB werd weggeschreven niet goed is doorgekomen (MySQL kreeg een restart namelijk zonet). Dan wordt de table waarin de thread staat soms verneukt en krijg je dus een brak topic.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

en hoe kun je dat uitlezen dan, dat het een brak topic is ??. kijk je gewoon of alle velden zijn ingevuld of wat ???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 18:32 schreef aarninkron het volgende:
en hoe kun je dat uitlezen dan, dat het een brak topic is ??. kijk je gewoon of alle velden zijn ingevuld of wat ???
Dan klik je op het topic en staat er: Code #46: Hmm, dit topic lijkt behoorlijk brak.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 22 mei 2001 18:30 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

In dit geval is het heel waarschijnlijk dat de info die naar de DB werd weggeschreven niet goed is doorgekomen (MySQL kreeg een restart namelijk zonet). Dan wordt de table waarin de thread staat soms verneukt en krijg je dus een brak topic.
Maar ik kom het soms ook weleens tegen als MySQL die gereset wordt...Hoe is dat dan te verklaren?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 18:33 schreef 007 het volgende:

[..]

Dan klik je op het topic en staat er: Code #46: Hmm, dit topic lijkt behoorlijk brak.
ja dat begrijp ik, maar als je op het topic klikt moet de php-file die dat topic uit leest wel zien dat het een brak topic is, anders kan hij de melding niet geven dat het brak is. maar hoe ziet die php file dat ?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Er werden een paar instellingen veranderd in de mysql config, daarvoor was even een restart nodig. als er net op dat moment wat gepost wordt dan is het resultaat vaak "brak"

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Waarschijnlijk schrijft hij wel de topicinfo weg in de topictabel, maar niet de bijbehorende post in de posttabel.
Als je namelijk bij een brak topic postreply.php?topic=[braktopicid] gebruikt kun je hem "ontbrakken" :)
Pagina: 1