[BC3] Crew: doe dit nou niet!

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 17:11
http://www.tweakers.net/nieuws/16982 : Het Procomp klaagt Microsoft aan wegens .NET

ik snap niet waarom jullie zulk nieuws nog posten, de reacties zijn zo brak, en daar kan ik echt wel pissig om worden.

gelijk 1001 anti-ms reacties erop, alsof die anti-ms lui erop wachten.

als ik jullie was, zou ik dat soort dingen niet meer posten, en meer hardware stuff posten (waarvan jullie hopen nieuws ook niet eens posten).

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kaap: hallo, Tweakers.net is anti-Microsoft (lees de postings zélf, zonder reacties, maar eens door, dan weet je al voldoende), dus zo''n posting past toch juist prima op deze site?

Bij mij is bijna alles wat in zo''n thread staat een directe -1 waard.

Virussen? Scan ze hier!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
De inhoud van de nieuws-posting is inderdaad zeer matig. Het nieuws klopt wel (en had ook zeker gepost moeten worden), maar de omschrijving is zwaar bagger (zoals we van webwereld gewend zijn).

Er wordt volkomen onterecht het beeld naar voren gebracht dat .NET slecht is. De technische kern van .NET heeft er echter niets mee te maken. .NET is een goede techniek met een goede taal en goede bibliotheken. Wellicht is het een goed idee om niet de waardeloze teksten van anderen over te nemen, maar zelf eens de whitepaper te bekijken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We doen in het westen niet aan censuur :)

Als users zo kinderachtig reageren moeten we ze maar selectief omlaag modereren ofzo :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Als poster van dat bericht zal ik hier maar even reageren.

Toen ik dat bericht zag staan, vond ik het meteen interessant. Waarom? Veel van de belangrijkste bedrijven op ICT-gebied zijn erbij betrokken. Dit is echt major nieuws, en dat moet gewoon gepost worden.

Vind jij dat belangrijk nieuws ''verstopt'' moet worden, alleen maar omdat er anders misschien wat slechte reacties op komen?

Als objectieve nieuwssite proberen wij gewoon kennis over te dragen aan de lezer, en in de journalistiek vind ik niet dat er rekening gehouden moet worden met de reacties. Oké, wel een beetje. Maar om daardoor zoiets niet te posten? Onzin!

Omschrijving zwaar bagger? Slecht beeld van .NET? Dat is niet mijn schuld hoor.
Het geschil gaat om Microsoft''s omstreden .NET-technologie, waarmee volgens het Procomp bij de invoering van Windows XP het internet door Microsoft gemonopoliseerd wordt.
Volgens het Procomp! Ik schrijf ook alleen maar wat zij vinden. Ben je het daar niet mee eens, dat kan. Moet je bij hen voor zijn, niet bij ons.

• zomertje
  • Laatst online: 12-02 08:47

zomertje

Barisax knorretje

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met Mark eens ben. De moderaties laten ook vaak te wensen over maar dat mag nooit bepalen wat voor nieuws er op de site verschijnt. Net zoals de reacties van de bezoekers dat niet mogen beinvloeden. Helaas vinden mensen het leuk om anti-MS reacties te posten ofzo....

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• mbravenboer
Op zondag 20 mei 2001 12:41 schreef Mark Timmer het volgende:
Toen ik dat bericht zag staan, vond ik het meteen interessant. Waarom? Veel van de belangrijkste bedrijven op ICT-gebied zijn erbij betrokken. Dit is echt major nieuws, en dat moet gewoon gepost worden.
Ik ben het er volledig mee eens dat het nieuws gebracht had moeten worden, de manier waarop is echter slecht. De text van webwereld doet heel .NET af als slecht. Dit is totaal niet de opzet van het whitepaper (zelfs niet van de samenvatting ervan).
Als objectieve nieuwssite proberen wij gewoon kennis over te dragen aan de lezer, en in de journalistiek vind ik niet dat er rekening gehouden moet worden met de reacties.
Ik denk juist dat dit een volledig verkeerd beeld geeft van de werkelijkheid. Er ontstaat op deze manier een volkomen onterechte anti .NET houding.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Dat heeft niets met de journalistiek te maken. Dat is gewoon de mening van het Procomp. Voor zover ik het kan overzien, tenminste.

En inderdaad, het zou kunnen dat WebWereld ongelijk heeft. Hier ga ik echter normaal gesproken niet van uit, ik zie WebWereld wel als een betrouwbare bron.

• mbravenboer
Allereest moet ik even zeggen dat ik het met procomp eens ben...
[..]

Volgens het Procomp! Ik schrijf ook alleen maar wat zij vinden.
Volgens mij heb je de tekst van webwereld overgenomen. De kern van mijn verhaal is juist dat deze tekst slecht is (niet jouw tekst).

Als ik even de press-release erbij haal dan staat er dit:
By adding Windows-centric proprietary hooks to its .NET platform, Microsoft will be able to lock up both the server software and Web-based services markets.
De aanval van procomp is dus niet gericht op .NET als geheel, maar de Windows draai die Microsoft er op sommige punten aan geeft.

.NET wordt door Microsoft gepromoot als platform onafhankelijk. Procomp probeert op deze manier tegengas te geven en duidelijk te maken dat dit niet het geval is.

Verwijderd

Ik heb me inderdaad op webwereld gebaseerd ja. Als aan hun tekst iets niet klopt, dat klopt het aan mijn tekst dus ook niet. Dat geef ik wel toe hoor.

• JeroenNietDoen
Op zondag 20 mei 2001 12:37 schreef wildhagen het volgende:
Kaap: hallo, Tweakers.net is anti-Microsoft (lees de postings zélf, zonder reacties, maar eens door, dan weet je al voldoende), dus zo''n posting past toch juist prima op deze site?

Bij mij is bijna alles wat in zo''n thread staat een directe -1 waard.
gelul natuurlijk want ik ben zelf erg pro-MS, en de tekst komt van webwereld ja, ik val de poster er ook niet op aan, maar ik denk dat sommige nieuws items te provocerend zijn.

Verwijderd

Misschien een mogelijkheid om de nieuwspost read-only te maken zodat je niet kan reageren?

• mbravenboer
Op zondag 20 mei 2001 13:50 schreef Kaap het volgende:
gelul natuurlijk want ik ben zelf erg pro-MS
Volgens mij is het al gelul als je pro bent tegen de een of de ander :).

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 20 mei 2001 13:50 schreef Kaap het volgende:

[..]

gelul natuurlijk want ik ben zelf erg pro-MS, en de tekst komt van webwereld ja, ik val de poster er ook niet op aan, maar ik denk dat sommige nieuws items te provocerend zijn.
hoppa provocerend. das wel erg kort door de bocht
vind je echt dat T.net nieuws moet achterhouden omdat een stelletje galbakken iets te makkelijk hun mening spuit? wees blij dat we hier een moderatiesysteem hebben zodat je er niet te lang tegenaan hoeft te kijken.
als Mark (of wie dan ook) dit soort dingen zou achterhouden was T.net dus niet meer te vertrouwen

This too shall pass

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zondag 20 mei 2001 13:57 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

hoppa provocerend. das wel erg kort door de bocht
vind je echt dat T.net nieuws moet achterhouden omdat een stelletje galbakken iets te makkelijk hun mening spuit? wees blij dat we hier een moderatiesysteem hebben zodat je er niet te lang tegenaan hoeft te kijken.
als Mark (of wie dan ook) dit soort dingen zou achterhouden was T.net dus niet meer te vertrouwen
Idd... Het is natuurlijk onzin als we nieuws achter gaan houden omdat het alleen maar trolls oplevert. We moeten gewoon alles posten, anders ben je niet geloofwaardig. Als er dan alleen maar slechte reacties komen --> so be it, we hebben toch een modsysteem?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• mbravenboer
Ik vind bovendien dat nieuws-items eens gemodereerd moeten worden door mensen die er ook echt verstand van hebben.

Echt volkomen belachelijke opmerkingen krijgen in dit item een goede beoordeling.

Otis bijvoorbeeld begint over JXTA. JXTA van Sun zou volgens hem mensen verplichten om Java te gebruiken. Hij heeft duidelijk echter nog nooit naar JXTA gekeken, want er JXTA is totaal niet afhankelijk van Java. Er komt zelfs een C++ implementatie en JXTA is volledig open-source ( http://www.jxta.org ).

Ik zou zo nog wel even doorgaan, maar het heeft toch weinig nut.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 20 mei 2001 14:02 schreef mbravenboer het volgende:
Ik vind bovendien dat nieuws-items eens gemodereerd moeten worden door mensen die er ook echt verstand van hebben.

Echt volkomen belachelijke opmerkingen krijgen in dit item een goede beoordeling.

Otis bijvoorbeeld begint over JXTA. JXTA van Sun zou volgens hem mensen verplichten om Java te gebruiken. Hij heeft duidelijk echter nog nooit naar JXTA gekeken, want er JXTA is totaal niet afhankelijk van Java. Er komt zelfs een C++ implementatie en JXTA is volledig open-source ( http://www.jxta.org ).

Ik zou zo nog wel even doorgaan, maar het heeft toch weinig nut.
dan reply jij en dan zeg je:

het zit niet zo want...... [...]

klaar toch?

it never hurts to help zoals Eek zou zeggen :)

This too shall pass

• JeroenNietDoen
in dat geval zouden jullie dus ook al het nieuws moeten coveren. vaak genoeg zien we nieuws waarin MS de lul is, en vorige week werdt bekend gemaakt dat USB 2.0 toch in XP komt, maar daar hoor je hier dus weer niks over.

nee, dan moet je ook echt alles posten, maar ja, als je daar geen tijd voor hebt...

en wat betreft dat ik pro-MS ben, daar doel ik op dat ik hun software waardeer. mij zul je ook echt niet horen flamen richting linux ofzo omdat ik in ieder geval zover ben dat ik andere OS''en uitgeprobeerd heb.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

http://www.tweakers.net/nieuws/16984

Zo, een negatief bericht over AMD. Nu tevreden?

Kom op mensen, denken jullie nu echt dat we met z''n allen samenzweren om bedrijf x of product y zwart te maken?
vorige week werdt bekend gemaakt dat USB 2.0 toch in XP komt, maar daar hoor je hier dus weer niks over.
Klopt helemaal, stond op The Register. Er zouden in het eerste service pack (in iedergeval een tijd na de release) USB 2.0 drivers komen. Dit werd ook al gezegd in de post die er over ging dat USB 2.0 er bij de release niet in zou zitten. Met andere woorden; het was geen nieuws.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 16:05 schreef WouterTinus het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/16984

Zo, een negatief bericht over AMD. Nu tevreden?

Kom op mensen, denken jullie nu echt dat we met z''n allen samenzweren om bedrijf x of product y zwart te maken?
[..]

Klopt helemaal, stond op The Register. Er zouden in het eerste service pack (in iedergeval een tijd na de release) USB 2.0 drivers komen. Dit werd ook al gezegd in de post die er over ging dat USB 2.0 er bij de release niet in zou zitten. Met andere woorden; het was geen nieuws.
Het is een complot!

The truth is out there! ;) :D

* Buzzman is bij de weg tevreden over de nieuwsposts ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Merendeel van de tijd niet nee, maar af en toe bekruipt me toch een gevoel van ''is dit nog wel objectief''. Er zijn zelfs al eens nieuwspostings verwijderd omdat het gewoon één grote flame was...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Beste Kaap,

Je reactie op de nieuwsposting zelf provoceert natuurlijk een groot aantal mensen, dus je doet zèlf ook wat je anderen verwijt, quote:
bah de brakheid van sommige replies hier is sterk, de anti-MS kakkerlakken zijn weer van onder hun steen gekropen, ja de "mijn buurjongen-heeft-linux-en-die-vindt-het-super-dus-ik-vindt-microsoft-per-definitie-klote-ook-al-heb-ik-linux-mac-os2-of-whatever-nog-nooit-geprobeerd" mensen bedoel ik hiermee, de echte Linux fanaten zijn al op zo''n hoog niveau dat ze inzien dat kankeren en schelden en tieren geen zin heeft.
En dat is natuurlijk gewoon niet handig! Zo bereik je natuurlijk nooit dat er een normale, inhoudelijke discussie gevoerd gaat worden :(.

Het "kakkerlakken-item" is gewoon een ordinaire (bijna beledigende) provocatie aan het adres van iedereen die - om welke reden dan ook - niet zo dol is op MS. En dat vind ik niet getuigen van erg veel inzicht!

Just my 2 cents.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 12:41 schreef Mark Timmer het volgende:
Als poster van dat bericht zal ik hier maar even reageren.

knip

Als objectieve nieuwssite proberen wij gewoon kennis over te dragen aan de lezer, en in de journalistiek vind ik niet dat er rekening gehouden moet worden met de reacties. Oké, wel een beetje. Maar om daardoor zoiets niet te posten? Onzin!

[..]

Volgens het Procomp! Ik schrijf ook alleen maar wat zij vinden. Ben je het daar niet mee eens, dat kan. Moet je bij hen voor zijn, niet bij ons.
Mjah, ben ik het op zich volledig mee eens, maar je belicht met het droog opsommen van nieuws misschien iets te veel 1 kant van het verhaal. Op elke claim komt meestal ook wel een tegen-reactie van de aangevallene. Als die ook in de nieuwsposting zou staan zou je een wat evenwichtiger posting krijgen en krijg je misschien wta meer een discussie. De vraag is op dat moment echter of het dan nog een nieuwsposting is of een beschouwend iets.
Pressreleases zijn vaak zodanig geschreven dat onder tafel de concurrent een veeg uit de pan krijgt. pressreleases moeten nieuws zo goed mogelijk uit laten komen. Dat kan heel goed door gemoederen die heersen (ms is evil) daarvoor te gebruiken. Als zo''n pressrelease wordt overgenomen blijft die boodschap intact...

Verwijderd

Ik vond het een heel interessant artikel. Wat betreft de reacties: die waren meestal netjes onderbouwd en niets als een troll bedoelt.

Als ik ook kijk naar de gemiddelde scores dan liggen deze hoger dan bij andere nieuwsitems en passen ze naar mijn idee ook bij de postings qua score.
Pagina: 1