[BC3] Wat mag hier wel, en wat mag hier niet?

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Gotw begint me langzamer hand een beetje de strot uit te hangen. Als je hier iets vraagt dan wordt je of door alle replyers naar de search verwezen OF je topic wordt gesloten omdat je dat al eens gevraagd zou kunnen hebben....

Dit suckt zwaar. Naar mijn mening is een forum een plaats waar je zonder problemen vragen kunt stellen over zaken waar je dus een probleem mee hebt. Dan ga je er niet vanuit dat je meteen op de search verwezen wordt waar je 9 van de 10 keer toch niks zinnigs uit krijgt of van die lijsten met hits van 3000 pagina''s ofzo.

Dat moest ik ff kwijt. :(

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

[legt u maar voor, ik trap wel in]
Het antwoord op deze vraag is ongewtijfeld te vinden in de search
[/legt u maar voor, ik trap wel in]

Sowwy.... kon het niet laten :P

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 07:41 schreef webkabouter het volgende:
Gotw begint me langzamer hand een beetje de strot uit te hangen. Als je hier iets vraagt dan wordt je of door alle replyers naar de search verwezen OF je topic wordt gesloten omdat je dat al eens gevraagd zou kunnen hebben....

Dit suckt zwaar. Naar mijn mening is een forum een plaats waar je zonder problemen vragen kunt stellen over zaken waar je dus een probleem mee hebt. Dan ga je er niet vanuit dat je meteen op de search verwezen wordt waar je 9 van de 10 keer toch niks zinnigs uit krijgt of van die lijsten met hits van 3000 pagina''s ofzo.

Use the Faq! :P ;)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
het begint mij een beetje de keel uit te hangen dat er zoveel vragen gesteld worden die al zovaak behandeld zijn. gewoon het meest relevante woord kiezen en dan zoeken in de topic titel en hoppa... daar hebben we het al.
mocht je dan niet je antwoord kunnen vinden zeg dan gewoon op welk woord je in de search gezocht hebt en het niet kon vinden en ik denk dat je dan een heleboel positieve reacties krijgt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 20 mei 2001 09:56 schreef Alfredt het volgende:
het begint mij een beetje de keel uit te hangen dat er zoveel vragen gesteld worden die al zovaak behandeld zijn. gewoon het meest relevante woord kiezen en dan zoeken in de topic titel en hoppa... daar hebben we het al.
mocht je dan niet je antwoord kunnen vinden zeg dan gewoon op welk woord je in de search gezocht hebt en het niet kon vinden en ik denk dat je dan een heleboel positieve reacties krijgt.
Ja, maar dan moeten ze ZELF actie ondermen, en dat is te vermoeiend!

Het is gewoon veel makkelijker om rucksichtlos alles maar te posten ongeacht of het al 3000 keer gevraagd word.

De jeugd van tegenwoordig is gewoon te lui om zelf nog eens wat uit te zoeken, pure gemakzucht.

Virussen? Scan ze hier!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 13:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zondag 20 mei 2001 07:41 schreef webkabouter het volgende:Dan ga je er niet vanuit dat je meteen op de search verwezen wordt waar je 9 van de 10 keer toch niks zinnigs uit krijgt of van die lijsten met hits van 3000 pagina''s ofzo.
Als je ''goed zoekt'' dan staat je antwoord meestal ergens bovenaan bij die 3000 pagina''s dus het is gewoon een kwestie ''goed zoeken'' ipv ''zoeken'' :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
eigenheimers :(

Strava | AP | IP | AW

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 20 mei 2001 10:24 schreef webkabouter het volgende:
eigenheimers :(
Soms is de waarheid hard, tja, wat doe je d''r aan?

Overigens is dit topic al vaker geweest, ik zou zeggen, gebruik de Search eens. Dan vind je genoeg discussies hierover...

Virussen? Scan ze hier!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Op zondag 20 mei 2001 07:41 schreef webkabouter het volgende:bla bla bla
Ja joh. Tuurlijk. Maar denkj je niet dat wij *gek* worden van iedere keer "welke provider voor ADSL" of "Intel of AMD". Als ik 30 keer per dag aan je vraag "Hoe laat is het", "wat is het voor weer" (terwijl we in de zon liggen), dan wordt je toch ook gek.

Die inkopper vragen, die zijn *echt* uittentreure behandeld.

Natuurlijk kun je gewoon je vragen stellen, maar bedenk eerst even of het niet mogelijk zou kunnen zijn dattie al vaker voorbij is gekomen en wees niet te beroerd om eens te zoeken.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 13:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zondag 20 mei 2001 10:31 schreef zeef het volgende:"welke provider voor ADSL" of "Intel of AMD".
offtopic:
Het zou pas leuk worden als je vragen krijgt zoals "Welke provider voor Intel"/"Welke provider voor AMD" en "Welke chipset voor ADSL"enz....NOT!

Verwijderd

als iedereen naar mijn mening post wat die wilt en jij zoekt dan net iets over dat onderwerp krijg je honderden pagina''s die over dat onderwerp gaan. En vind dan maar eens je antwoord, en je zult altijd zien dat ze in de laatste posting staan. :(

ik vind GOT zo perfect, en aan dubbele postings heb je niks, ik erger mij daar ook kapot aan :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
<_bullshit_>
Je generaliseert, je overdrijft, je lult, en bent gewoon een gemakzuchtige die nu even zin heeft om te gaan zeiken. Je hebt geen voorbeelden genoemd, omdat die in deze extreme mate ook niet te vinden zijn.

Hoe kan het dat ik het voorval dat jij beschrijft nog _nooit_ heb meegemaakt of bij anderen heb gezien? Alleen ontzettende "DUHHHH"-vragen gaan op slot. En er wordt alleen naar de search verwezen als idd die vraag al tig keer is langsgekomen.

Als dat je niet bevalt, dan heb je imho VETTE PECH! Dan kom je hier gewoon niet meer en ga je maar lekker op Altavista zoeken ofzo, maar ik heb een sterk vermoeden dat je dat toch niet gaat doen.
Nee, het enige wat jij wil is gewoon met zo min mogelijk moeite al je simpele *&%#-vraagjes beantwoord krijgen. :r
Face it, dat is gewoon niet het nivo van GoT. Je zult idd een stukje basiskennis moeten hebben om hier fatsoenlijk topics te kunnen posten. Die basiskennis is overal zeer makkelijk te vinden dus ik snap jouw gezeik niet.
ZO. Beetje boze reply misschien, maar daar vraag je ook zelf om met hoe je je topic formuleert.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

En wat staat er in die lijsten?
Juist ja, diezelde vraag die voor de 1000e keer gesteld wordt....

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 20 mei 2001 10:57 schreef A_Dude het volgende:
Je generaliseert, je overdrijft, je lult,

[...]

bent gewoon een gemakzuchtige die nu even zin heeft om te gaan zeiken.

[...]

Als dat je niet bevalt, dan heb je imho VETTE PECH! Dan kom je hier gewoon niet meer en ga je maar lekker op Altavista zoeken ofzo, maar ik heb een sterk vermoeden dat je dat toch niet gaat doen.

[...]

Nee, het enige wat jij wil is gewoon met zo min mogelijk moeite al je simpele *&%#-vraagjes beantwoord krijgen. :r

[...]

Face it, dat is gewoon niet het nivo van GoT.
Wat is dit in godsnaam

een forum draait op het helpen van mensen, dat betekent dat vragen beantwoord worden.

op GoT zijn veel vragen in de search te vinden, maar dat betekent nog niet dat iedere vraag van een minder bekend persoon gelijk met een korte en nietzeggende replie ''UTFS'' moet worden beantwoord.

ik begin me steeds meer af te vragen of hier geen regulars met over de 1000 posts rondlopen die niet eens één vraag kunnen beantwoorden maar gewoonweg leven van replieen met ''UTFS''.

vaak is het evenveel moeite om iemand wat meer te helpen, misschien aan te geven op welke termen hij kan zoeken, soms zelf al een zoekopdracht te doen.

iemand die de hulp van GoT inroept bevind zich sowieso al in een mindere situatie, overgelaten aan ''experts''
als de reactie is van een arrogantie, die in deze thread ook weer te vinden is, vraag ik me af wat het hele doel van dit forum nog is, laten we alles dan maar afsluiten, anders vervuilen we enkel onze perfecte search nog eens.

De mening mag best wat van een troll hebben, (tja als al je threads een slotje krijgen doe je misschien zelf ook wel wat fout) maar dat geeft niemand nog het recht een user belachelijk te maken en af te gaan flamen.

(ik heb A_Dude genomen, terwijl meerdere replies zo''n opzet hebben, A_Dude geeft zelf aan dat zn replie ''bozig'' is, en aan het end zwakt hij hem wat af)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

op GoT zijn veel vragen in de search te vinden, maar dat betekent nog niet dat iedere vraag van een minder bekend persoon gelijk met een korte en nietzeggende replie ''UTFS'' moet worden beantwoord.
Nee, klopt. Dat zou ook niet hoeven, als ze hem zelf al zouden gebruiken. Zolang ze dat zelf niet doen, mag er best wel UTFS worden gezegd.

Hoe groot moet de knop ''search'' zijn voordat ze hem zien? Zou puntgrootte 50 in de buurt komen, of is het minimaal 75?

Virussen? Scan ze hier!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 13:03 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Nee, klopt. Dat zou ook niet hoeven, als ze hem zelf al zouden gebruiken. Zolang ze dat zelf niet doen, mag er best wel UTFS worden gezegd.

Hoe groot moet de knop ''search'' zijn voordat ze hem zien? Zou puntgrootte 50 in de buurt komen, of is het minimaal 75?
of gewoon als iemand een topic wil openen dat hij eerst moet aangeven dat hij de search gebruikt heeft en met welk woord, en zo niet waarom dan niet....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Men kan de domme vragen vragen natuurlijk ook negeren ipv een slotje vragen, wijzen op de FAQ of search.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:24

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 20 mei 2001 13:05 schreef Alfredt het volgende:

[..]

of gewoon als iemand een topic wil openen dat hij eerst moet aangeven dat hij de search gebruikt heeft en met welk woord, en zo niet waarom dan niet....
Ook als het om een toppic van bijv. een casemod gaat ?

Het moet dan wel voor alle forums behalve DOC iig.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Toen ik nieuw was op GoT heb ik nooit een "UTFS" of een "flame :(" gehad. Niet dat mijn vragen nou zo bijzonder waren, ik denk zelfs dat ik ze zelf had kunnen beantwoorden door de search beter te gebruiken. Ik werd echter netjes geholpen en als het al beantwoord was dan kreeg ik netjes een link. Nu zie ik steeds vaker dat er zelfs complete newbies of wannabe mods met "UTFS"''s en "RTFF/M" smijten alsof hun eerste woordje "computer" was. Ik vind dat iedereen met een beetje fatsoen behandeld moet worden, gelukkig is dat over het algemeen ook het geval op GoT. Een aantal uitzonderingen daargelaten ... En NEE, ik geef geen voorbeelden, zoek er zelf maar naar.

Greetz van een tevreden GoT-er :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 20 mei 2001 10:22 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

Als je ''goed zoekt'' dan staat je antwoord meestal ergens bovenaan bij die 3000 pagina''s dus het is gewoon een kwestie ''goed zoeken'' ipv ''zoeken'' :)
Juist, en is dat niet al diverse malen voorbij gekomen? Dat de search verbeterd moet worden? Ja Onno''s search is wel ok, maar we zitten hier op GoT, zolang de search niet verwijst naar Onno''s search, is het moeilijk om echt goed te zoeken (begin eens met And en Or door de zoeker te laten ingeven, en niet afhankelijk maken van of er in onderwerp wordt gezocht of zow).
Op zondag 20 mei 2001 11:07 schreef d-Frag het volgende:

[..]

En wat staat er in die lijsten?
Juist ja, diezelde vraag die voor de 1000e keer gesteld wordt....
Precies. Waarbij 997 keer UTFS geroepen wordt, zodat je alsnog 1000 postings door zit te werken, op zoek naar die enkele waar iets meer info in staat. Als die UTFS postings nou "op slot" zouden kunnen zodat de search ze niet meeneemt, zou er een stuk meer de search gebruikt worden, want je vind veel meer nuttige reacties.

Maar een topic als deze is idd al vaak langs gekomen, en ze eindigen uiteindelijk allemaal hetzelfde, zonder dat er wat verbeterd. (leuk hoor, nieuwe smilies, lekker nuttig ook. De search is in ieder geval sinds ik hier kom regelmatig het onderwerp van ''voor verbetering vatbaar'' misschien wordt het toch eens tijd om zoiets te gaan verbeteren... )

Exact expert nodig?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 20 mei 2001 14:36 schreef Crazy_D het volgende:
[de search is vervuild! Je krijgt duizend topics]

Precies. Waarbij 997 keer UTFS geroepen wordt, zodat je alsnog 1000 postings door zit te werken, op zoek naar die enkele waar iets meer info in staat. Als die UTFS postings nou "op slot" zouden kunnen zodat de search ze niet meeneemt, zou er een stuk meer de search gebruikt worden, want je vind veel meer nuttige reacties.
Dit is een heel goed punt! Ik heb het ook weleens aangekaart.

Verder zou overwogen kunnen worden om bepaalde (goede) topics "voorrang" te laten verlenen, omdat ze erg behulpzaam waren!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Beste webkabouter:

Vragen als:

- Waar koop ik Dreamweaver
- Hoe kom ik aan forum graphics
- Wil iedereen zun smilies mailen
- Waar kan ik wat vinden over CSS

Roepen dat soort dingen ook op, atleast wel in WD&G. Als nou ook maar een beetje moeite doet om bijvoorbeeld eens www.google.com of www.w3.org in te tikken in je browser en voor Dreamweaver gewoon even naar de Macromedia-site surft dan heb je al je antwoorden. Kortom, wanneer je serieuze reacties wilt, zorg dan ook dat je serieuze vragen stelt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1