[BC3] Code tag onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:45

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Ga''k onder de aandacht brengen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben sinds een week mee aan het klussen aan antwoorden helpen op C++ gebied in de Devschuur, maar vooral bij C++, waar je nogal eens classes en verschillende functies geeft, is het ERG irritant dat binnen CODE tags alle lege regels verwijderd worden: die zijn juist daar erg handig voor de leesbaarheid. Een verzoekje dus...

Oh en btw het zou ook wel een erg goed idee zijn om het Programming-forum op te splitsen in subforums, bijvoorbeeld:
''Hardcore coding'' voor Java, C++, C, C# en Asm.
''Scripts'' voor PHP, Perl, VBScript, JavaScript.
''WebDev'' voor alle webrelated spul zoals HTML en co.
''Newbie'' voor VB en echte stupide vragen :)

Wellicht idee om de ''Hardcore'' sectie te splitsen in Win32 en Linux/Unix.

Gewoon een suggestie omdat ik er scheel van wordt dat bijna niemand prefixes gebruikt in de topics, en dus vaak op een interessant subject denk in te springen dat een verhandeling over VB voor Word blijkt te zijn of zo.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die code tag is vervelend ja.
Op vrijdag 18 mei 2001 11:43 schreef curry684 het volgende:
Oh en btw het zou ook wel een erg goed idee zijn om het Programming-forum op te splitsen in subforums, bijvoorbeeld:
Daar zijn al heeeeeeeel veel threads over geweest. En telkens werd besloten het niet te doen. En de indeling die jij hier maakt vind ik dan ook nog een van de slechtere. ;)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wat misschien ook handig zou zijn is een code tag, waardoor smilies niet meer als vertaald worden.....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-02 06:52
Op vrijdag 18 mei 2001 11:43 schreef curry684 het volgende:
[knip]
Weet je hoe weinig topics er dan in elk van die fora komen?

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• BC3 Victim
En de indeling die jij hier maakt vind ik dan ook nog een van de slechtere.
Okee okee ik had er nog niet echt over nagedacht :) Overigens loopt er nu weer een thread over:
[topic=181838]
En alhoewel het originele topic onzin is gaan er wel veel stemmen op om op te splitsen in Programming en LOS Webscripting... dat zou wel logisch zijn want het zijn 2 totale werelden van verschil. De meeste hardcore coders hebben de ballen verstand van scripttalen, en iets minder vaak vice versa.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40

Crazy D

I think we should take a look.

Dan lijkt me een onderverdeling als:
Programming (VB, C++, etc, alles wat niet-web-programming is)
Webdesign/scripting
Graphics

logischer.
Hoewel het moeilijk blijft, want waar ligt de grens. Programmeren vind ik eigenlijk ook scripten onder vallen. Graphics, tjah mooi desktop plaatje is duidelijk graphics, maar als het over een het grafische deel van een site gaat, is het weer webdesign.

Ik denk dat het daarom ook niet opgesplitst is...

En VB onder Newbie willen plaatsen vind ik nogal lame :(

Exact expert nodig?

• BC3 Victim
En VB onder Newbie willen plaatsen vind ik nogal lame :(
Blah leer smileys lezen.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-02 06:52
Ehm, volgens mij is 2/3 deel van de topics in P&W webscripting, zoals ik dus al in een eerdere post zei, krijg je dan domweg een te langzaam forum, IMO.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 12:05 schreef Alfredt het volgende:
wat misschien ook handig zou zijn is een code tag, waardoor smilies niet meer als vertaald worden.....
[topic=172368]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 13:33 schreef oVRoM het volgende:

[..]

[topic=172368]
oeps.... tx.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• BC3 Victim
Okee na een hoop off-topic replies vergeten we even dat de code-tag nog steeds lege regels stript wat hem nog steeds knap lullig leesbaar maakt zodra je meer dan 3 regels code typt... zie bijvoorbeeld ergens in het midden van deze topic. No offense maar als ik geen begrijpelijke stukken code kan leveren wordt de motivatie er niet beter op, en ook niet voor de gebruikers, vooral ''newbies'', die er bijna niet door kunnen ploegen op deze manier.

edit:
Spatietje vergeten...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Met de code tag ben ik het wel eens, met de opsplitsing denk ik niet.
Dan zou de "webscripting" en "programming" splitsen nog beter zijn, maar laat weinig bezoekers over in programming vermoed ik.

Misschien dat de code tag perikelen al opgelost worden dmv een simpele <pre> </pre> ?

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 00:13 schreef ACM het volgende:
Met de code tag ben ik het wel eens, met de opsplitsing denk ik niet.
Dan zou de "webscripting" en "programming" splitsen nog beter zijn, maar laat weinig bezoekers over in programming vermoed ik.
Tja ik ben ronduit voor die 2-splitsing, ook omdat ik denk dat veel C++/Java/VB-hobbyisten zich af laten schrikken door een topiclist die gedomineerd wordt door [PHP] onder het motto: Oh hier wordt alleen aan scriptcoding gedaan
Misschien dat de code tag perikelen al opgelost worden dmv een simpele <pre> </pre> ?
Geen idee wat die tags zouden moeten doen, maar zullen eens proberen (alhoewel het natuurlijk sowieso standaard zou moeten zijn):
code:
1
2
3
4
5
6
7
[pre]
#include <somefile.h>

// Boven en onder deze commentaarregel is 't leeg

#include <anotherfile.h>
[/pre]

Blijkbaar niet :'(

• BC3 Victim
Ach, mensen die vaker in P&W komen, weten wel beter, die weten heus wel dat ze hun problemen daar moeten posten en niet in WOS ;)

Verwijderd

De mods moeten gewoon een prefix voor de topictitel zetten, dat lijkt me de beste oplossing. En Perl is programmeren en/of scripten, dat stond in mijn handleiding tenminste :)
Het had ermee te maken dat elk script gecompilet werd als je het uitvoerde ofzo.

Zoveel subcategorieen heeft geen enkele zin ljkt me, 2 of 3 misschien, maar dat is niet eens nodig, gewoon goede prefixen en duidelijke topictitels.

Verwijderd

Het probleem van de lege regels in de code tag kun je makkelijk oplossen door twee lege regels te maken, dan wordt er maar een weggesloopt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#include <blah>

// Lege regels

int main() { return main(); }

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 18:08 schreef mietje het volgende:
Het probleem van de lege regels in de code tag kun je makkelijk oplossen door twee lege regels te maken, dan wordt er maar een weggesloopt:
Haha da''s wel helemaal brak ;)

• BC3 Victim
HULDE!!!! Code tag lijkt het nu goed te doen... heb alleen nog wat vreemds gezien waar spaties in tabs vertaald lijken te worden (kan layout verneuken), maar het is nu veul beter nu ik lege regeltjes zie!!!

*D

Pagina: 1