[BC3] DPC en illegale clients

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij het lezen van de huidige discussie over DPC en het illegaal installeren van D.net-clients, bedacht ik mij ineens dat ik daar inderdaad wel vaak ''trucs en tips'' voor gezien heb op GoT. (Naast de ''stoere'' verhalen van mensen die de client zonder toestemming installeren op schoolcomputers e.d.)

Kan er niet, het is tenslotte illegaal, gewoon hard worden opgetreden wanneer dat gesuggereerd of aanbevolen wordt? Dus gewoon slotje, eventueel waarschuwing bij herhaling?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is toch niet echt een taak vd modjes hier :?
Eigenlijk zou er een afgevaardigde vd DPC moderator moeten zijn vh DPC forum. Deze zou er dan wat aan kunnen doen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als diegene graag een client wil installeren op school is dat zijn eigen risico lijkt mij.

(maar ik ben geen DPC moderator en weet er verder niets vanaf, zal me er niet meer mee bemoeien :))

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dsmarty is toch gewoon mod stokkie?

Btw een veels te lang topic met bozen mensen ;)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Koetjes hidden installeren is niet illegaal en dus horen er geen slotjes op die threads. (En wat iedereen hier nou zo leuk vindt aan al die slotjes is mij ook een raadsel...)

• BC3 Victim
Warez-requests enzo worden toch ook op slot gedaan? Zelfs hack-uitleg heb ik al vaak op slot gezien. Waarom info of opschepperij over illegale dnet-clients dan niet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Koetjes hidden installeren is niet illegaal en dus horen er geen slotjes op die threads.
Koetjes hidden installeren niet, maar onderwerpen als: "Hoe misleid ik mijn systeembeheerder?", "Hoe rename ik mijn client zodat hij op een systeemthread lijkt?" en dergelijke lijken mij wel aan te zetten tot illegaal gedrag.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 10:21 schreef IceStorm het volgende:
Dsmarty is toch gewoon mod stokkie?

Btw een veels te lang topic met bozen mensen ;)
Waarom is dit hele topic dan geopend??
Als er een illi client gesignaleerd wordt op forum (door pochen, vragen naar hoe, etc.), dan kan daar toch meteen wat aan gedaan worden. :? /edit.,..door DSmarty

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb op de computer van mijn vader de client hidden lopen op zijn eigen verzoek. dit ivm met bij ctr alt del de rotzooi eruit gooien en hij het lastig vond om te onthouden dat dnet moest blijven draaien, het is dus lang niet altijd illegaal....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Ik vind het kul, heeft niets te maken met wettelijk gezien illegale activiteiten.

Als iemand "illegaal" een koe wil installeren, dan is dat voor zijn of haar verantwoording.

Illegaal in dit verband duid op een bedrijfsregel en niet op iets wat wettelijk geregeld is. Warez, serials, cracks, etc. zijn illegaal (ook hier) en dat is gebaseerd op wetgeving.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Is het dan niet illigaal om zomaar op iemands anders pc dingen te installeren?

Je mag toch ook niet zomaar iemands anders gebouw her-inrichten :?

• Dutchman!
  • Laatst online: 13-02 13:42
Een thread waar het over hidden installs gaan kan gewoon open blijven, een thread waar het over illegale installs gaat en dat duidelijk is, kan wat mij betreft met de meededeling dat illegaal installeren niet de bedoeling is gesloten worden. Maar dan moet je wel het verschil kennen tussen die twee, lijkt me dus een taak voor DSmarty.

We spend our years as a tale that is told

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Op vrijdag 18 mei 2001 10:26 schreef poohbear het volgende:

[..]

Koetjes hidden installeren niet, maar onderwerpen als: "Hoe misleid ik mijn systeembeheerder?", "Hoe rename ik mijn client zodat hij op een systeemthread lijkt?" en dergelijke lijken mij wel aan te zetten tot illegaal gedrag.
de moderators zijn toch ook maar mensen?
tuurlijk hebben zij voorkeuren in bepaalde onderwerpen en ik kan me best voorstellen dat een mod het ene topic eerder dicht gooit als het ander, in het geval van een }:O lijkt het mij dan ook logisch dat de moderators het zelf ook wel interessant vinden en het topic dus langer open laten staan.

Verwijderd

Je wordt oud poohbear. :P
Niet zoveel zeuren, word je niet vrolijker van.

Die hidden functie zit gewoon in de client dus dan is er niets aan de hand lijkt mij.

Moeten alle flits-topics ook dicht? Daar word immers vermeld dat er te hard gereden word en dat is volgens de wet ook verboden.

• BC3 Victim
Je wordt oud poohbear. :P
Niet zoveel zeuren, word je niet vrolijker van.
>:)
Ach, ik snap ook best dat alle GoTters en modjes echt geen heiligen zijn, dat ben ik zelfs niet O-)
Maar omdat we nu gezeik van D.net krijgen over die illegale clients denk ik dat ''t misschien een oplossing is door zoiets in de policy op te nemen, net zoals warez (omdat je daar ook gezeik mee krijgt). Als we nou problemen zouden krijgen met de politie omdat we te hard rijden zouden bevorderen... Nouja, dan weet ik ''t ook niet meer :P

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 01:06

Potatoman

koniwa

Op vrijdag 18 mei 2001 11:05 schreef morgoth het volgende:
Is het dan niet illigaal om zomaar op iemands anders pc dingen te installeren?

Je mag toch ook niet zomaar iemands anders gebouw her-inrichten :?
Jawel hoor, zijn zelfs TV-programma''s over :P

The cyclographing developer

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 14:36 schreef poohbear het volgende:
Maar omdat we nu gezeik van D.net krijgen over die illegale clients denk ik dat ''t misschien een oplossing is door zoiets in de policy op te nemen, net zoals warez (omdat je daar ook gezeik mee krijgt).
Hmm. Opzich heb je wel gelijk. Maar met warez kunnen er strafrechtelijke stappen ondernomen worden. Dat zie ik Dnet nog niet doen. :)

Het is alleen in het belang van DPC om illegale clients te weren. Als er teveel klachten komen gooit DPC zo wel haar eigen ramen in. Dus het is wel een goed punt om dat onder de aandacht te brengen.

Toch nog iets goed gedaan pooh ! :P

• BC3 Victim
Dat bedoel ik... Natuurlijk heeft noch Dnet, noch DPC, noch GoT iets met het uiteindelijke probleem te maken (als iemand iets installeert op een computer waar hij geen rechten voor heeft wordt hij ontslagen, van school getrapt of whatever, het programma is dan niet belangrijk).

Maar GoT zal de naam van DPC toch wel hoog willen houden...

• BC3 Victim
Wat is dat DCP?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 21:19 schreef wistikhetmaar het volgende:
Wat is dat DCP?
wistikhetmaar ;)

• BC3 Victim
A toppie, het is een koe! |:(

• Dutchman!
  • Laatst online: 13-02 13:42
ah, daar hebben we de eerste hoe haal ik snel 50 posts reacties al ;)

(no offence intended)

We spend our years as a tale that is told

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 21:43 schreef Dutchman! het volgende:
ah, daar hebben we de eerste hoe haal ik snel 50 posts reacties al ;)

(no offence intended)
LOL

(nee deze niet hoor, ik heb er al een stuk of 51>:))

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Op vrijdag 18 mei 2001 10:26 schreef poohbear het volgende:

[..]

Nou oehwhoe oe... We zullen toch maar eens een keertje iets stouts doen hè?
Wat is nou weer het nut ervan om hier een topic over te openen? Je brengt mensen alleen maar op ideeen voor meer van die leipe regeltjes overal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 19 mei 2001 06:52 schreef looskuh het volgende:

Nou oehwhoe oe... We zullen toch maar eens een keertje iets stouts doen hè?
Wat is nou weer het nut ervan om hier een topic over te openen? Je brengt mensen alleen maar op ideeen voor meer van die leipe regeltjes overal.
-1 flame

Zo bedoelt hij het ook niet, weet je donders goed.
lees dit nog ff:
Op vrijdag 18 mei 2001 14:54 schreef poohbear het volgende:
Dat bedoel ik... Natuurlijk heeft noch Dnet, noch DPC, noch GoT iets met het uiteindelijke probleem te maken (als iemand iets installeert op een computer waar hij geen rechten voor heeft wordt hij ontslagen, van school getrapt of whatever, het programma is dan niet belangrijk).
Maar GoT zal de naam van DPC toch wel hoog willen houden...
Op vrijdag 18 mei 2001 14:50 schreef krz het volgende:

[..]

Hmm. Opzich heb je wel gelijk. Maar met warez kunnen er strafrechtelijke stappen ondernomen worden. Dat zie ik Dnet nog niet doen. :)

Het is alleen in het belang van DPC om illegale clients te weren. Als er teveel klachten komen gooit DPC zo wel haar eigen ramen in. Dus het is wel een goed punt om dat onder de aandacht te brengen.

Toch nog iets goed gedaan pooh ! :P
MAW, of er een beetje op gelet kan worden dat DPC geen gezeik gaat krijgen omdat een bedrijf met 300 PCs een klacht indient bij Distibuted.net (want de url staat erin) omdat iemand zo leip is geweest...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1