Aannames zijn fataal.
Je ziet laatste tijd behoorlijk veel crap postings, vaak is het niet eens opzettelijk maar een gebrek aan FAQ kennis, is het misschien een ideetje om mensen een kleine
FAQ test af te nemen voordat men mag posten. Gewoon een simpel multiple choice testje die iedereen die de FAQ heeft doorgelezen kan maken.
FAQ test af te nemen voordat men mag posten. Gewoon een simpel multiple choice testje die iedereen die de FAQ heeft doorgelezen kan maken.
dat is al vaker voor gesteld, en volgens mij zouden ze er over gaan denken..... (Ik ben er ook voor om dit op alle al bestaande users toe te passen, voor hen moet het toch een koud kunstje zijn
)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
[nieuwe-user-mode]
Een testje over de FAQ?
Opent de FAQ.
Beantwoordt de vragen.
Vergeet de FAQ.
[/nieuwe-user-mode]
Het enige voordeel dat ik er aan zie, is dat ze niet meer kunne zeggen dat ze de FAQ niet kenden.
Een testje over de FAQ?
Opent de FAQ.
Beantwoordt de vragen.
Vergeet de FAQ.
[/nieuwe-user-mode]
Het enige voordeel dat ik er aan zie, is dat ze niet meer kunne zeggen dat ze de FAQ niet kenden.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Lijkt me sterk dat je die FAQ zo vergeet als je ''m intensief hebt doorgelezen. Zoiets blijft echt wel hangen als je je er een beetje voor interesseerd.Op donderdag 17 mei 2001 15:55 schreef Taradino het volgende:
[nieuwe-user-mode]
Een testje over de FAQ?
Opent de FAQ.
Beantwoordt de vragen.
Vergeet de FAQ.
[/nieuwe-user-mode]
Doe je dat niet, dan hoor je hier gewoon niet thuis.
Zo''n test is wel een goed idee maar zou het dan niet veel beter zijn om de situatie die Taradino schets te voorkomen, om bijvoorbeeld zolang je onder de 1000 posts zit je iedere 100 die test te laten doen. Haal je em okee. Haal je em niet kun je niks meer posten totdat je em wel haalt of je kunt een bepaalde tijd niet posten. Zo weet je zeker dat die persoon die test minimaal 10 keer doet en ook minimaal 10 keer de FAQ leest of in ieder geval de grote lijnen doorneemt.
[edit: ff zinsbouw verbeterd]
[edit: ff zinsbouw verbeterd]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Laat iedereen onder de 1000 posts maar flink zweten
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
wacht dan nog een paar dagen, alsjeblieft? Hoewel het natuurlijk wel een leuk gevoel is om nog even die laatste test bij de 1000 posts in te koppen.Op donderdag 17 mei 2001 21:18 schreef YakuzA het volgende:
Laat iedereen onder de 1000 posts maar flink zweten
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nou alleen maar hopen dat het ook met terugwerkende kracht is
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
heb ook nog wel een dag/week of 3 nodigOp donderdag 17 mei 2001 21:22 schreef JvS het volgende:
[..]
wacht dan nog een paar dagen, alsjeblieft? Hoewel het natuurlijk wel een leuk gevoel is om nog even die laatste test bij de 1000 posts in te koppen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Misschien is een mailtje met een paar richtlijntjes wel makkelijk. (dit idee is trouwens gestolen, heb het net ergens (op LA) gelezen, ik weet alleen niet meer wie en waar, dus: credits niet naar Jaymz)
Zoals:
Een paar woorden over test berichtjes "(20.000 bezoekers kunnen posten, jij statistisch gezien dus ook)"
"Als je een vraag hebt, lees even de betreffende forumFAQ door, misschien vind je daar al wat, of gebruik even de search, beide zijn niet voor de lol geschreven, maar ook voor jou!"
En last but not least:
"Joh, lees de FAQ eventjes. Dat scheelt een hoop gezeur"
Zoals:
Een paar woorden over test berichtjes "(20.000 bezoekers kunnen posten, jij statistisch gezien dus ook)"
"Als je een vraag hebt, lees even de betreffende forumFAQ door, misschien vind je daar al wat, of gebruik even de search, beide zijn niet voor de lol geschreven, maar ook voor jou!"
En last but not least:
"Joh, lees de FAQ eventjes. Dat scheelt een hoop gezeur"
Het is niet nu pas. Het is nu weer.Op donderdag 17 mei 2001 23:38 schreef saviour het volgende:
Waarom denkt de crew daar nu pas overna? In de tijd van OF is dit ook al vaak voorgesteld.
Dit allemaal in combinatie met het proberen wat sneller zaken op orde te krijgen.
Aannames zijn fataal.
Pagina: 1