[BC3] HBM zo neersabelen mag niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Welke topic?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Quote by Tom:
En nu heb je een ban te pakken. Ga maar op een ander forum posten als je je niet wilt aanpassen aan onze policy.
HBM openbaar in een reply (als betrouwbare en gespecteerde ex-medewerker) de les lezen ipv E-mail getuigt van respectoosheid en van onvolwassenheid.

Sorry, hier url: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/180754

Verwijderd

:?

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10-2025
Mee eens... Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/180754

Hoort eigelijk in LA

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 11:46
als je nou ff eerst de FAQ leest dan gelijk te gaan blaten en oordelen over andere modjes, dan wist je dat dit in Lieve Adjes hoort!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Move hem even naar LA ajb? Maar ik ben het met AlepH eens. Sorry Tom, je gaat te ver.

/edit typo in naam

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Dat slot is zeker ok.

Er zat toch geen enkel aanwijsbaar doel achter die uitspraken van HBM?

Misschien had hij die wel, maar in zijn post uit hij deze niet diepzinnig.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op woensdag 16 mei 2001 21:16 schreef ALepH het volgende:
Quote by Tom:
[..]

HBM openbaar in een reply (als betrouwbare en gespecteerde ex-medewerker) de les lezen ipv E-mail getuigt van respectoosheid en van onvolwassenheid.

Sorry, hier url: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/180754
Heb je het met Tom er al over gehad over ICQ?
Ik ken de hele voorgeschiedenis niet, maar volgens mij kun je beter persoonlijk contact opnemen met Tom als je dat nog niet hebt gedaan.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Panzer, Olaf en zeker heer Tweakert,

Zoals het het kunnen lezen is dit niet naar jullie gissingen gericht.

Lees eens alles door en kom dan terug.

Verwijderd

Slot???????????

We hebben het hier over een ban!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op woensdag 16 mei 2001 21:36 schreef ALepH het volgende:
Panzer, Olaf en zeker heer Tweakert,

Zoals het het kunnen lezen is dit niet naar jullie gissingen gericht.

Lees eens alles door en kom dan terug.
Waar ik op doel is dat je eerst Tom ermee persoonlijk confronteert ipv direct op het forum te zetten. Nu weet ik dus niet of je dat al hebt gedaan, maar het is raadzaam dat je dat eerst zo doet ipv van het op het forum te zetten.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 21:05

scorpionv

This space for rent

Wat ging er aan dat topic vooraf dan? Waar is HBM zo frusty van dan???

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Waar ik op doel is dat je eerst Tom ermee persoonlijk confronteert ipv direct op het forum te zetten. Nu weet ik dus niet of je dat al hebt gedaan, maar het is raadzaam dat je dat eerst zo doet ipv van het op het forum te zetten.
Je hebt echt geen idee hè?
Ik weet niet hoelang je hier al zit en dat is best.
Dit gaat om het feit dat Tom nogal "bot" is richting HBM, een ex-mod hier. Je kan een hoop doen maar wat je niet kan/mag doen is deze persoon voor schut zetten en plain public, en zeker niet, juist, waar jij en anderen dat kunnen lezen.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Heb je toevallig de "eerste versie" gelezen van het topic "Forums in de GC groep worden onzichtbaar!" ?

HBM was daar al niet te constructief bezig. Daarna ging hij vrolijk verder in de tweede versie, die posts zijn verwijderd geloof ik.

In de tussentijd is hem door veel mensen, waaronder ook "gewone users" zoals jij en ik verzocht het via ICQ oid uit te vechten, echter trok hij zich hier niks van aan.

Als je daarna in een ander form weer een draadje start om te emmeren over iets wat totaal niet interessant is voor anderen krijgt ie een ban.

Dat je het er niet mee eens bent is één ding, maar je moet wel het totale plaatje zien voor je je mening erover gaat geven.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kheb hem bekeken en vind een ban misschien wel iets overdreven, maar wat HBM doet is ook allerminst netjes....
Het geflame vandaag op de nieuwe ontwikkeling gaat mij ook redlijk de keel uithangen, men is het er niet mee eens maar wil niet inzien dat dit gewoon een forum voor tweakers is en dat de makers/onderhouders alles kunnen doen wat ze maar willen en dat ze daar ook gewoon alle recht toe hebben, men schijnt te denken dat ze (de gewone gebruikers dus) overal inspraak in moetren hebben en over kunnen meebeslissen.... en dat is dus niet zo, en als ze daar achter komen gaan ze een beetje zitten trollen en flamen... |:(:(

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• saviour
  • Niet online
Ik vind dat er nix mis is met wat Tom zei!

Moet je het eens anderz bekijken:

Een ex modje dat hier komt lopen kloten.

Dát is lame.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op woensdag 16 mei 2001 21:51 schreef ALepH het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee hè?
Ik weet niet hoelang je hier al zit en dat is best.
Dit gaat om het feit dat Tom nogal "bot" is richting HBM, een ex-mod hier. Je kan een hoop doen maar wat je niet kan/mag doen is deze persoon voor schut zetten en plain public, en zeker niet, juist, waar jij en anderen dat kunnen lezen.
Ben ik ook wel met je eens dat je niet direct iemand ner moet sabelen in het openbaar. Maar het is nu net dat je hetzelfde doet, je hangt Tom nu ook aan een publiekelijk schandpaal. Tom heeft ook geen recht toe om HBM zo te behandelen.
Uitgaande dat je Tom nog niet persoonlijk gecontacted hebt via mail of ICQ, vind ik dit ook geen sport. Als je nu eerst persoonlijk een discussie met hem aangaat ipv direct openlijk op het forum.
Misschien is di jouw manier, maar ik zou hem eerst persoonlijk een discussie hierover aangaan met Tom.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:08 schreef saviour het volgende:
Ik vind dat er nix mis is met wat Tom zei!

Moet je het eens anderz bekijken:

Een ex modje dat hier komt lopen kloten.

Dát is lame.
Kloten :?

Verwijderd

Misschien heb je wel gelijk.

Ik zoek geen gelijk maar daar Tom het publiekelijk doet, heb ik geen medelijden met hem. Sterker nog, dit doe je gewoon niet naar je (ex-)collega''s. Hij doet het hier, de replies ook dus hier.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Nu ik dus meer weet, ben ik ook een beetje te voorbarig geweest. Als HBM na een verzoek/waarschuwing door is gegaan, tsja dan ligt de schuld ook wel bij hemzelf.

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op woensdag 16 mei 2001 22:09 schreef Andina het volgende:

[..]

Kloten :?
Kloten: Klieren, etteren, plagen, ordeverstoren, relschoppen, flamen, trollen enz.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:10 schreef ronaz het volgende:

[..]

Kloten: Klieren, etteren, plagen, ordeverstoren, relschoppen, flamen, trollen enz.
Sjit, klink ik zo blond :o
Ik kèn de term ronaz >:) Was vraagje aan Saviour, die ''em wel snapt hoor :)

Verwijderd

Okee, misschien is niet iedereen zo soepel naar HBM. Is ook wel uit de bocht gegaan, maar dat ben ik ook wel. Wie niet? (don''t you lie :) )

Ik stop ermee daar zowel HBM z''n zegje kwijt is en dat Tom een reactie heeft gegeven.

Eindigende dat Tom niet correct is geweest hoop ik dat deze topic nu gesloten wordt.

Banzaii!

• saviour
  • Niet online
Ja kloten. Doorgaan na waarschuwingen etc.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:16 schreef saviour het volgende:
Ja kloten. Doorgaan na waarschuwingen etc.
Ow hij snapt ''em toch niet >:)

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op woensdag 16 mei 2001 22:12 schreef Andina het volgende:

[..]

Sjit, klink ik zo blond :o
Ik kèn de term ronaz >:) Was vraagje aan Saviour, die ''em wel snapt hoor :)
Nej, snap um ook wel was alleen een inkoppertje >:)

Verwijderd

S en Andina blijven door klootzooien op een serieus onderwerp :(

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:20 schreef ALepH het volgende:
S en Andina blijven door klootzooien op een serieus onderwerp :(
Neem me niet kwalijk hoor :(
Ik snap echt wel wat je bedoelt, en als jij de posts van HBM, Saviour en mij kent, had jij het ook kunnen snappen.
Ik vind het goed dat je het aankaart btw. Nutteloos (als in: geen nut hebbende), maar wel goed.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 22:18 schreef Andina het volgende:

[..]

Ow hij snapt ''em toch niet >:)
Nee idd, ik ben een beetje duf de laatste tijd :(

Leg em uit :)

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 11-02 11:58
Als je een search doet op HBM dan zie je dat enkele posts de laatste maanden niet echt vriendelijk waren.

Flames richting de leiding hiero, richting de Dutch Power Cows etc. Volgens mij is ie ontevreden over het feit dat de kroeg (onzinforum, offtopicforum) weg is gehaad :?

• witchdoc
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op woensdag 16 mei 2001 22:03 schreef ronaz het volgende:
Heb je toevallig de "eerste versie" gelezen van het topic "Forums in de GC groep worden onzichtbaar!" ?

HBM was daar al niet te constructief bezig. Daarna ging hij vrolijk verder in de tweede versie, die posts zijn verwijderd geloof ik.

In de tussentijd is hem door veel mensen, waaronder ook "gewone users" zoals jij en ik verzocht het via ICQ oid uit te vechten, echter trok hij zich hier niks van aan.

Als je daarna in een ander form weer een draadje start om te emmeren over iets wat totaal niet interessant is voor anderen krijgt ie een ban.

Dat je het er niet mee eens bent is één ding, maar je moet wel het totale plaatje zien voor je je mening erover gaat geven.
HBM niet constructief? De stier bij z''n horens vastpakken is net ERG constructief.. maarja, kritiek pakt hier niet zo best en hou je dan ook best voor jezelf..

Ohja, ICQ, waar er precies 1 iemand luisterd.. waarvan je op voorhand weet dat hij absoluut niet openstaat voor ideeën. Nee, het board is wel het perfecte medium om zoiets uit de discutiëren.. tenzij je bang bent voor kritiek of deze simpelweg niet kan accepteren. Of je users voor zo dom houd dat ze verkeerde ideeën zouden volgen. Als je redenering juist is, leg je die uit aan iedereen en ontkracht daar de ander z''n woorden mee.

Hij ''emmerde'' trouwens over het idee.. en als het idee niet op deze situatie sloeg.. waarom al die drukte dan :?

Het hele plaatje kunnen we onmogelijk zien.. echt veel info (meer dan het noodzakelijke) krijg je hier niet echt he.

Noujah, heb precies dit soort discussie al serieus vaak gehouden.. toen''k het in prive verderdeed kreeg''k waarschuwing dat er een ban voor me klaar stond en ging dat gesprek richting crewforum..
Anders gezegd: zwijg stil als je hier wil blijven.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 23:08 schreef MarcyDarcy het volgende:
Als je een search doet op HBM dan zie je dat enkele posts de laatste maanden niet echt vriendelijk waren.

Flames richting de leiding hiero, richting de Dutch Power Cows etc. Volgens mij is ie ontevreden over het feit dat de kroeg (onzinforum, offtopicforum) weg is gehaad :?
Ja, weet nog wel dat HBM nogal veel in de kroeg te vinden was. Zal het wel missen.

• PieterJ
  • Laatst online: 13-02 14:08
Op woensdag 16 mei 2001 23:12 schreef Revolution het volgende:

[..]

Ja, weet nog wel dat HBM nogal veel in de kroeg te vinden was. Zal het wel missen.
En daarvoor in off-topic en daarvoor in onzin. Ik kan me voorstellen dat ie enigzins teleurgesteld is in de gang van zaken.
Sommige dingen doe je niks aan.

• witchdoc
Op woensdag 16 mei 2001 23:08 schreef MarcyDarcy het volgende:

VRAAG: Zou het niet simpel zijn dat hij fouten (volgens hemzelf) in het managelent wil aankaarten?

• PieterJ
Op woensdag 16 mei 2001 23:14 schreef poohbeer het volgende:

[..]

VRAAG: Zou het niet simpel zijn dat hij fouten (volgens hemzelf) in het managelent wil aankaarten?
Dat denk ik wel. Maar naar 3/4 jaar hier rondlopen zou je toch moeten weten dat dat geen enkele zin heeft. :P

• witchdoc
Op woensdag 16 mei 2001 23:18 schreef PieterJ het volgende:
Dat denk ik wel. Maar naar 3/4 jaar hier rondlopen zou je toch moeten weten dat dat geen enkele zin heeft. :P
Kan je net zo goed tegen mij zeggen.. maar sommige mensen geven liever niet op. Ook al gaan ze er aan ten onder (beetje cru gezegd maar je snapt het idee wel)

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

beetje off-topic maareh waarom is hij een ex-mod is hij weg gekicked of wou hij zelf weg?

• saviour
  • Niet online
Hij wilde niet meer.

Hij was mod van Kroeg, en wilde geen Global Mod worden.

• PieterJ
Lang verhaal.

Vroeger was er onzin. Dat liep uit de klauwen. (flames ed. Te groot onzin gehalte) Na een dreiging om het sluiten. Hebben oa HBM, Llewella en HlpDsK zich sterk gemaakt om het open te houden. Zij zijn toen (lite)mod geworden. Alle pogingen ten spijt is onzin (off-topic/kroeg) toch gesloten. HBM heeft toen besloten zich terug te trekken. Ik denk (weet niet zeker) met een bepaalde raccune.

• Buzzman
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 23:32 schreef PieterJ het volgende:
Lang verhaal.

Vroeger was er onzin. Dat liep uit de klauwen. (flames ed. Te groot onzin gehalte) Na een dreiging om het sluiten. Hebben oa HBM, Llewella en HlpDsK zich sterk gemaakt om het open te houden. Zij zijn toen (lite)mod geworden. Alle pogingen ten spijt is onzin (off-topic/kroeg) toch gesloten. HBM heeft toen besloten zich terug te trekken. Ik denk (weet niet zeker) met een bepaalde raccune.
Die goede oude tijd :)

• PieterJ
Op woensdag 16 mei 2001 23:35 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Die goede oude tijd :)
:+

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

pff, in de tijd dat ik newbie php-vragen stelde kreeg ik antwoorden van Femme en Arjan, met complete voorbeelden erbij :+. Tegen de tijd dat lid nummer 1000 erij kwam was iedereen al over newbies aan het klagen, sommige dingen zullen wel nooit veranderen :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 23:40 schreef WouterTinus het volgende:
pff, in de tijd dat ik newbie php-vragen stelde kreeg ik antwoorden van Femme en Arjan, met complete voorbeelden erbij :+. Tegen de tijd dat lid nummer 1000 erij kwam was iedereen al over newbies aan het klagen, sommige dingen zullen wel nooit veranderen :)
/me reminds the good times... :)

/en gaat nu :z

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-02 05:44

winnie

de poes...

Ongetwijfeld ben ik op het moment niet de meest ideale verdediger van HBM, maar ik denk ook dat een ban te zwaar is. Geef hem een tijdelijke ban, of doe gewoon zijn thread op slot. Maar dit is schieten met een kanon op een mug. (oftwel een zwaar overtokken reactie).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Tja, ik heb niet samen met HBM in de crew gezeten maar ik zal hier maar wel even een zegje over doen. Veel mensen doen nu in een keer alsof we allemaal omhooggevallen eikels zijn en dat we onze macht willen laten zien. Dit is dus absoluut niet waar.

Dit forum is met bepaalde bedoelingen opgestart. Omdat GoT in de laatste tijd erg hard is gegroeid en daar niet genoeg rekening mee gehouden is zijn er bepaalde dingen uit de hand gelopen. Misschien is het een beetje laat maar de dingen die we nu doen zijn allemaal om GoT weer op het goede spoor te krijgen. Oftewel, om GoT weer de functie te geven waarvoor het in eerste instantie is opgericht. En dat is om mensen de kans te geven om informatie/kennis over ICT gerelateerde zaken uit te wisselen. Omdat er ook behoefte was om over andere dingen te praten naast de PC zijn er andere forums bijgekomen. Onder andere het tweakers over tweakers onzin forum. Dit ging een tijdje goed, totdat het een eigen leven ging leiden. Dat wil zeggen dat mensen allemaal voor het onzinforum gingen registreren in plaats van voor GoT zelf. Toen heeft de crew destijds de beslissing genomen om daar iets aan te gaan doen. Dat hield dus in dat het onzinforum gesloten moest worden. Hielp niet helemaal, en de kroeg kwam toen. Ging ook niet goed, dus ging ook dicht.

Wat we nu dus zien is dat mensen zich voor SG gaan registreren. Ook niet de bedoeling... Vandaar de maatregelen die we nu getroffen hebben.

Het is dus de bedoeling dat GoT weer de oorspronkelijke functie terugkrijgt, maar dat het mogelijk blijft om ook over andere zaken te kletsen. Die ook staat in bold omdat veel mensen dit niet begrijpen/willen begrijen/lezen/whatever. Die komen naar GoT toe omdat het in SG gezellig is, maar echt interesse in PC''s hebben ze niet. Dat laatste is hun goed recht natuurlijk, maar ga dan naar een forum die niet ICT gerelateerd is.

En sommige mensen kunnen dit maar niet accepteren. En HBM was/is er helaas een van.

Dit is weer een heel verhaal geworden, en ik heb hem ook tegen beter weten in weer opgeschreven, want ik weet dat het voor die mensen niets uitmaakt wat je ook opschrijft. Die willen het toch niet begrijpen... Maar ja. Ik heb mijn werk weer gedaan.

GoT is een ICT gerelateed forum, en als je hier komt zonder dat je je wilt verdiepen in PC''s heb je hier niets te zoeken. Punt!

Net zoals dat je niet lid word van een voetbalclub om te gaan basketballen. Iedereen vind dat een logische beredenering, maar dat GoT een ICT gerelateerd forum is, en dat je er niets te zoeken hebt als je daar niet over wilt praten dat snappen ze niet.

• winnie

winnie

de poes...

En dan: het gaat hier over HBM. Dus mijn reactie is misschien wat licht off-topic. Maar wel een antworod op Obsidian.

• winnie

winnie

de poes...

Een paar kanttekeningen:
1) Lezen van een technisch forum (hardware, software, netwerk) kan een zelfde waarde hebben voor iemand als het daadwerkelijk schrijven. Ik heb niet zoveel problemen met mijn zooi, maar als ik iets heb, pak ik de search en lees dan wat er wordt gevonden. Daar staat meestal wel een antwoord tussen, wat voor mij bruikbaar is. Oftewel: ik schrijf niet veel in de technische fora, maar ik kom er wel. Wel schrijf ik eens in SG, LA, en SU. (vooral als ik vind dat de boel ontspoord). Ben ik dan nu opeens een mindere gebruiker (in jullie ogen)?
2) HBM schreef best wel in NT. Da''s toch ook technisch?
3) Om in je voetbalclub voorbeeld te blijven: een voetbalcub heeft ook sponsors, die langs de kant van het veld staan om de wedstrijd te bekijken, en die in de kantine een beirtje doen. En een voetbalclub is er meestal blij om dat die mensen bestaan: ze leveren namelijk een heleboel geld op.
4) Ik loop hier nu bijna twee jaar rond, en in die twee jaar heeft altijd al SG bestaan. En mijn indruk is dat voordat ik er was SG als lang bestond. Hoezo "oorspronkelijke functie" of "ICT gerelateed forum"?

Dit gezegd hebbende denk ik wel, dat je wel ergens gelijk hebt. Techniek mag wat meer nadruk hebben. Kortom: het is een goed idee. Maar presenteer het idee dan wel wat beter.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmm, ik vraag me af wat je dan als reden kunt bedenken dat HBM wél moet blijven... Ik bedoel, het is gewoon gezeik op GoT en nog in de SG ook. Gezeik is opzich niet zo heel erg, zolang het maar gefundeerd gezeik is...

* Grrrrrene vindt het i.e.g. een stomme actie van HBM

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hoe zou jij het graag gepresenteerd willen hebben dan?

En over die supporters. Leuk voorbeeld, maar die supporters hebben wel interesse in voetbal, anders gaan ze daar niet kijken. Sommigen komen hier voor SG terwijl ze zich helemaal niet in PC''s interesseren.

En SG is er idd al langer, alleen heeft de SG ongewild een beetje de taak van het onzinforum en de kroeg overgenomen. En dat is iets waar we bang voor waren, en dus nu iets waar we wat aan willen gaan doen.

En de "oorspronkelijke functie" of "ICT gerelateerd forum" waren de gedachte achter GoT al geheel toen het werd gestart. Alleen lag de nadruk de laatste tijd heel erg op SG. En hoe zagen we dat? Door de hoeveelheid werk die we daar hadden, en doordat we zagen dat veel mensen die nieuw waren alleen maar in SG postten en nergens anders.

En het heeft zijdelings met HBM te maken idd. Dus het mag.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 17 mei 2001 08:57 schreef Grrrrrene het volgende:
Hmmm, ik vraag me af wat je dan als reden kunt bedenken dat HBM wél moet blijven... Ik bedoel, het is gewoon gezeik op GoT en nog in de SG ook. Gezeik is opzich niet zo heel erg, zolang het maar gefundeerd gezeik is...

* Grrrrrene vindt het i.e.g. een stomme actie van HBM
Klopt, van mij had hij ook niet weggehoeven. Maar ja. Hij kwam hier alleen nog maar om ons duidelijk te maken dat hij GoT niets meer aanvond. En dat was ook wel terug te zien als je keek in wat voor topics hij alleen nog maar postte. Als er kritiek was tegen de crew of tegen het beleid was hij meestal wel hier te vinden.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
normaal gesproken reageer ik hier nooit, maar nu wel een keertje:

weer een mooi staaltje GoT-policy. Iemand levert kritiek -> ban.
maar goed, wij hebben er een gezellig persoon bij op ons forum :)

groetjes van het interaddict forum.

• winnie

winnie

de poes...

Over HBM: naar mijn idee had je hem een tijdelijke ban kunnen geven. Of gewoon de topic op slot en verder negeren. Lijkt me wat gepaster. Kwestie van "strafmaat".

Meer in het algemeen: de neiging lijkt te bestaan om newbies wat lichter te bestraffen dan langer bestaande users (die neiging heb ik ook). Maar dat lijkt me eigenlijk niet juist. Immers: beter meteen (dus vroegtijdig, dus newbies) goed aanpakken, dan oude (vaak waardevolle users) wegjagen.

Obsidan:
Zoals ik al zei: ik ben het wel met het plan eens. Dus dat hoef je niet te verdedigen. Maar deze (en meer veranderingen) worden naar mijn gevoel wat plotseling gepresenteerd. Ik weet niet hoe de discussie lopen (alleen modjes onderling of ook met wat hardcore users), maar het blijkt iig wel dat een aantal (andere) hard-core users niet blij zijn. Om in managementtaal te blijven: je moet een win-win situatie proberen te bereiken, en daar is nu geen sprake van. Er wordt iets van boven opgelegd, en krijg je een "slikken of stikken" situatie.
Nou hebben we als users ook gewoon te slikken (klinkt negatief, maar het is niet anders), alleen is het niet zo fijn om daar elke keer mee geconfronteerd te worden. Een beetje stroop om onze mond kan in zulke gevallen geen kwaad.
(alles onder de aanname, dat er over de veranderingen geen mening van users gevraagd is. Anders heeft mijn verhaal dus geen waarde)
Verder vraag ik me af hoe andere fora het aanpakken. Anandtech heeft ook een SG, slasdot ook. Die zouden toch ook last van dit soot zaken moeten hebben.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

[off-topic mode]
volgens mij is Llewella toch wel het emotionele modje :)

[/off-topic mode]

• Daniel
  • Laatst online: 13-02 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 17 mei 2001 09:12 schreef Rene59 het volgende:
normaal gesproken reageer ik hier nooit, maar nu wel een keertje:

weer een mooi staaltje GoT-policy. Iemand levert kritiek -> ban.
maar goed, wij hebben er een gezellig persoon bij op ons forum :)

groetjes van het interaddict forum.
Groeten terug :)

Je hebt kritiek en je hebt zeuren, zuigen, flamen, trollen en zeiken onder hem mom van kritiek.

HBM sloeg ver door naar het laatste geval, vandaar dat hij gebanned is.

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 09:19 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Groeten terug :)

Je hebt kritiek en je hebt zeuren, zuigen, flamen, trollen en zeiken onder hem mom van kritiek.

4-ever?

• Daniel
  • Laatst online: 13-02 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 17 mei 2001 09:20 schreef Buzzman het volgende:

[..]
4-ever?
Weet ik niet. Voorals nog hebben we geen redenen om aan te nemen dat hij z''n gedrag zal veranderen mochten we hem unbannen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 17 mei 2001 09:25 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Weet ik niet. Voorals nog hebben we geen redenen om aan te nemen dat hij z''n gedrag zal veranderen mochten we hem unbannen.
En daarbij komt dat hij geen andere weg van communicatie zoekt om met ons te overleggen. Dus goede wil toont hij ook niet echt. De enige communicatie die we van hem zien is in de vorm van flames en dergelijke. En dat is al best lang aan de gang.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op donderdag 17 mei 2001 09:19 schreef Daniel Kegel het volgende:

Daar kwam het eigenlijk op neer. Hij was haast niet meer actief hier, maar zat op een gruwelijk irritante manier ons ''af te zeiken'' (kritiek kan ik het niet noemen), als dat de enige reden is waarom hij hier komt dan kan hij beter een ander forum opzoeken.

• Buzzman
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 09:30 schreef obsidian het volgende:

[..]

En daarbij komt dat hij geen andere weg van communicatie zoekt om met ons te overleggen. Dus goede wil toont hij ook niet echt. De enige communicatie die we van hem zien is in de vorm van flames en dergelijke. En dat is al best lang aan de gang.
was me idd ook al opgevallen ja..

Beetje vaag wat ie allemaal aan het doen is imho.

Verwijderd

ik vind dat Llewella een waarschuwing moet krijgen wegens overmatig gebruik van smileys :9~

/me kruipt wel weer onder zijn steen...

• Tom
  • Niet online

Tom

Hij baalt ervan dat onzinforum/OTF/kroeg weg is, op één of andere manier kan of wil hij dat niet accepteren en maakt hij van elke mogelijkheid gebruik om ons de grond in te stampen. Zo komt het bij mij en een hoop andere moderators over. Als je hier met opzet de sfeer wil komen verpesten heb je hier IMHO weinig te zoeken.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Winnie: overleg word er wel gedaan natuurlijk. Maar niet met users. Waarom niet? Tja, misschien gaat dat nog komen. En de reden waarom dit zo snel is gegaan komt omdat we mensen niet de gelegenheid willen geven om te gaan registreren voordat dit ingaat, oftewel even de nieuwe regels omzeilen...

En aangezien we het nu allemaal al te langzaam vinden gaan, kunnen we het niet gebruiken als we met nog meer mensen meten gaan overleggen aangezien dat alles zou vertragen.

Verwijderd

Ik vindt de reactie van Tom op HBM helemaal niet zo vreemd. Sterker nog ik vindt dat Tom juist heeft gehandeld. HBM leverde de laatste tijd alleenmaar kritiek, en er kon geen positieve reply af.

Het is heel hard een ban, maar dit is gewoon consequent tegen iemand optreden en geen uitzonderingen maken.

Stel dat Daniel of Femme een zelfde soort topic zou openen, dan behoort ook deze een waarschuwing te krijgen ondanks het feit dat deze persoon boven de moderator staat. De persoon in kwestie is fout, en daar moet tegenop worden getreden.

Met 40.000 gebruikers i.p.v. 500 krijg je heel snel een zwijnestal.

Ik ga hier ook niet verder op in, aangezien er al wel tigduizend topics in dezelfde trand aanwezig zijn. Maar HBM zat fout, heel erg fout.

Verwijderd

[off-mode mode]

Ik vind de heel situatie ook niet leuk, ik ben met oa HBM begonnen als litemodje en was erg leuk :)
Alleen na de val van de kroeg ja wat kan ik over zeggen:?
Ik kreeg ook aanvallen naar me toe omdat ik niet opgestapt ben als mod, maar ik wil blijven werken aan een leuk forum en als mod kan ik nog flinke input geven...
En ik vond het ook niet leuk hoor dat de kroeg wegging, er knapte ook iets bij mij, ik heb zelfs een traantje gelaten omdat ik zo kwaad en verdrietig was, ik heb me zoveel ingezet voor de kroeg, alleen ik heb besloten om door te gaan en niet te lopen emmeren etc...
Ik heb het hier nog steeds naar me zin ondanks dat het afentoe zwaar kan zijn...
De crew wil wel degelijk luisteren alleen je kan nu eenmaal niet altijd je zin krijgen...

Ik vind het heel erg jammer dat HBM denkt zoals ie erover denkt... Ik had het graag anders gezien...

Die ban was echt een laatste oplossing, ik heb er nog steeds een beetje gemengde gevoelens over, maar het is voor de modjes ook niet leuk om dat gezuig elke keer aan te horen, en zeker niet voor de mensen die wat dichter bij hem staan/stonden, ik trek het me iig erg aan zoals bekend...

Als hij nou gewoon kritiek had ok, maar er zat aan zijn kritiek gewoon een erg zuigend tintje...
Pure rancune...

Ik vind het erg jammer dat het zo heeft moeten gaan ;(

[/off-mod mode]

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 10:04 schreef ELD het volgende:
[off-topic mode]
volgens mij is Llewella toch wel het emotionele modje :)

[/off-topic mode]
Ik ben ook het enigste vrouwelijke modje he!? :P

Maarre ik ben idd erg emotioneel van mezelf en erg begaan met mensen/dingen...

Ik gebruik ook de meeste smilies van de crew geloof ik :D

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik vind ban ook wat zwaar overdreven, ik hoop dat je het via icq kan uitpraten. Hier schiet helemaal niemand iets mee op, ok het is fout wat hij doet, maar zoiets als krediet bestaat natuurlijk ook nog.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 10:51 schreef raptorix het volgende:
Ik vind ban ook wat zwaar overdreven, ik hoop dat je het via icq kan uitpraten. Hier schiet helemaal niemand iets mee op, ok het is fout wat hij doet, maar zoiets als krediet bestaat natuurlijk ook nog.
Tja, bannen is zo''n beetje het laatste middel wat je kunt gebruiken om een eind te maken aan het (mogelijke) wangedrag van een user.

Overigens de enige die hier (mogelijk) niets mee opschiet is HBM, die heeft de ban, ik kan me niet voorstellen dat iemand anders daar last van zou hebben (buiten de virtuele kennisenkring hier dan).

Ik denk dat ze hier heel geduldig met de situatie zijn omgegaan en HBM wel degelijk de kans hebben gegeven om zich normaal te gedragen, ja en als je daar niet in mee wilt gaan, dan moet je ook een bikkel zijn en de gevolgen voor je rekening nemen.

Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten.

Krediet bouw je doorgaans heel geleidelijk op, maar ben je des te sneller kwijt en wanneer iemand zijn krediet verbruikt met alleen nog maar flamen en zuigen, dan hoeft dat krediet geen aanleiding te zijn om het dan maar door de vingers te zien.

.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 17 mei 2001 10:51 schreef raptorix het volgende:
Doordat dit al lange tijd speelt hebben wij hem al kansen genoeg gegeven, via ICQ laat hij niets van zich horen, en dat krediet is allang op.

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb het idee dat iedereen denkt dat ik hem een ban heb gegeven, maar het was een gezamelijke beslissing waarbij is overlegt.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 11:43
Op donderdag 17 mei 2001 11:04 schreef Tom het volgende:
Ik heb het idee dat iedereen denkt dat ik hem een ban heb gegeven, maar het was een gezamelijke beslissing waarbij is overlegt.
En ook al had jij het in je eentje gedaan, met zo''n groot forum als dit hoeven de admins/moderators zich imo echt niet te gaan verantwoorden tegenover normale users.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Sorry ik had eerste deel van thread vluchtig gelezen en kreeg de indruk dat het meer een persoonlijke kwestie was, blijkt dus niet zo te zijn, tjah, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Op donderdag 17 mei 2001 11:04 schreef Tom het volgende:
You were just the messenger :P Maaruh, is''ie alleen op HBM gebanned, of ook onder George, Mimi en Marco? Dat was z''n andere naam en volgens mij hattie er zelfs nog een.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 17 mei 2001 11:09 schreef FL!PNEUS het volgende:

[..]

You were just the messenger :P Maaruh, is''ie alleen op HBM gebanned, of ook onder George, Mimi en Marco? Dat was z''n andere naam en volgens mij hattie er zelfs nog een.
Ban = ban dus kloontjes zijn niet welkom...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 17 mei 2001 11:09 schreef FL!PNEUS het volgende:

[..]

We hebben al zijn klonen ook gebanned.

[Edit by* mvds ] Dus zijn vrouw komt nu ook wat lastig op GoT. We zijn er echter van overtuigd dat hij zou doorgaan met haar account, aangezien zij het nog nooit heeft gebruikt.

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Op donderdag 17 mei 2001 11:32 schreef obsidian het volgende:
We hebben al zijn klonen ook gebanned.
Heeft''ie daar geen waarschuwing voor gehad? Aangezien klonen verboden zijn. Of mocht hij ze wel gebruiken aangezien iedereen toch wist dat hij het was?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• PieterJ
Op donderdag 17 mei 2001 11:57 schreef FL!PNEUS het volgende:

[..]

Heeft''ie daar geen waarschuwing voor gehad? Aangezien klonen verboden zijn. Of mocht hij ze wel gebruiken aangezien iedereen toch wist dat hij het was?
Als je je gedraagt en je wisselt van nick. (NB je gebruikt je oude nick niet) Zal daar niet zoveel drukte omgemaakt worden. Als je loopt te gallen etc. dan natuurlijk wel.

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

"HBM zo neersabelen mag niet"

idd respect voor HBM! Ik heb veel plezier aan/met hem (en vele andere) gehad in het onzin forum en ook wel in andere forums.

En ik kan me de bittere reacties best voorstellen. Ik moet zelf ook zeggen dat het de laatste tijd gewoon minder leuk is hier.

De slotjes regen die we de laatste tijd meemaken is soms gewoon niet leuk meer.

* RobzQ vraagt me af of het sluiten van het onzin forum het gewenst resultaat heeft gehad, van te voren was alle onzin geconcentreerd in 1 forum terwijl het nu overal opduikt (tja een mens is gewoon wel eens in een melige bui en dat is het leuk om ergens een beetje slap te kunnen ouweh*ren)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

"HBM zo neersabelen mag niet"
van wie niet :?
idd respect voor HBM! Ik heb veel plezier aan/met hem (en vele andere) gehad in het onzin forum en ook wel in andere forums.
HBM heeft zijn respect verloren door zich negatief op te stellen richting got en de crew.
En ik kan me de bittere reacties best voorstellen. Ik moet zelf ook zeggen dat het de laatste tijd gewoon minder leuk is hier.
Voor de etters is het inderdaad niet leuk nee, al hun postings worden gesloten, er wordt gebanned. ;( So what :? Eigen schuld.
De slotjes regen die we de laatste tijd meemaken is soms gewoon niet leuk meer.
Zie bovenstaande reactie, als je je normaal gedraagt zul je ook niet met slotjes te maken krijgen. PUNT!
vraagt me af of het sluiten van het onzin forum het gewenst resultaat heeft gehad, van te voren was alle onzin geconcentreerd in 1 forum terwijl het nu overal opduikt (tja een mens is gewoon wel eens in een melige bui en dat is het leuk om ergens een beetje slap te kunnen ouweh*ren)[/me]
Als je slap wil ouwehoeren doe je dat maar op Fok! of het Onzinforum. Overigens, ik zie nergens de onzin opduiken behalve in SG. De Techfora verlopen prima.

• saviour
  • Niet online
Sorry hoor Tom, maar hier trap ik niet in natuurlijk!

;( Jij hebt mij HBM''etje in je eentje van me afgepakt! :'(

;) :)

Zoals anderen al eerder hebben vermeldt, is het niet erg om kritiek te hebben. Zie Onno en Wildhagen :P Heh jongens? ;)

Maar doe het dan op een gefundeerde manier, en niet op de welbekende zuigmanier...

Verwijderd

terechte ban... in dat topic van Obsidian over gedeelte van General Chat dat onzichtbaar werd, liep hij nogal de crew herhaaldelijk aan te vallen (evenals zijn forum-genoot ik_zei_de_gek). Iets wat in mijn ogen echt gigantisch laag was. De crew op zo''n manier aanvallen en afschilderen is gewoon niet netjes.

EDIT: die posts zijn helaas deleted, maar dan kon je dus zien dat HBM gewoon ziek en triest bezig was :r. Ik geef Tom en de crew groot gelijk om dat soort mensen te bannen. HBM heb ik zelf toch nooit gemogen, omdat ie mij op dat lelijke forumpje van hem me gebanned heeft omdat "ik de community zou verstoren, net zoals ik dat op GoT altijd deed":? Het leuke was dat ik daar nog nooit gepost had, en pas net geregistreerd. Dus tja: zegt al genoeg over hoe Opaatje HBM in elkaar steekt :)

Verwijderd

HBM is gewoon zeuren, maar kennelijk waren ze even vergeten waarom ze hem in onzin tijd al hadden gebanned onder naam HBM, waarna hij als George, Mimi en Marco het licht zag (volgens mij nog paar x gebanned die gast) en vervolgens mod werd en naam HBM terugkreeg (omdat dan de status erachter pastte)

maar goed
Pagina: 1