[BC3] Vuurwerk + toegang servers

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In de korte tijd dat ik hier actief ben heb ik al 2 keer gezien dat er een van de servers plat lag, en men geen toegang had en dus niets kon doen.

Nu heb ik hier de volgende oplossing voor bedacht.. kosten ca. 300 piek per server.

Neem een Nokia 3310 prepaid per server. Stel ze zo in dat ze alleen rinkelen als het gesprek van een bepaald nummer afkomstig is.

Mod ze daarna zo dat ze niet rinkelen, maar de resetknop bedienen.

Kloar. Server plat? even bellen --> 3 sec later probleem opgelost.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik denk dat een masterswitch iets makkelijker is... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
mh. eigenlijk best een goed plan..

zeker omdat we toch tweakers zijn.. en dit lijkt me niet echt een moeilijke mod :)

kewl idee >:)

edit:

een masterswitch is iets duurder dan een paar cheapass prepaid telefoons.

Have a wheelie good weekend!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dan maar hopen dat er niet iemand belt... "sorry, verkeerd verbonden" :+

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 06:55

Arno

PF5A

Dan maar hopen dat er niet iemand belt... "sorry, verkeerd verbonden" :+
Neem een Nokia 3310 prepaid per server. Stel ze zo in dat ze alleen rinkelen als het gesprek van een bepaald nummer afkomstig is.
:)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BC3 Victim
daarom rinkelt hij dus alleen als hij van een bep. nummer gebeld wordt.. dat kan met die nokia''s

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op woensdag 16 mei 2001 20:10 schreef FragDaddy het volgende:
mh. eigenlijk best een goed plan..

zeker omdat we toch tweakers zijn.. en dit lijkt me niet echt een moeilijke mod :)

kewl idee >:)

edit:

Nou...5 servers, binnenkort 7, vlak daarna misschien al 9 stuks...gaat hard dan. Een masterswitch kost 1200 gulden ongeveer (is al in bestelling trouwens)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 16 mei 2001 20:10 schreef FragDaddy het volgende:
edit:

DOH! Een packard Bell is ook wel wat goedkoper dan de servers die we hebben hangen... Da''s toch appels met peren vergelijken?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 11:43
Op woensdag 16 mei 2001 20:13 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Nou...5 servers, binnenkort 7, vlak daarna misschien al 9 stuks...gaat hard dan. Een masterswitch kost 1200 gulden ongeveer (is al in bestelling trouwens)
Zo zo.. :)

• BC3 Victim
damn.. vond mijn oplossing meer tweakerwaardig.. :)

Maar goed, ook dat probleem is dus binnenkort uit de wereld..

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 20:13 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Er zit maar 1 groot nadeel aan zo''n masterswitch: Je kunt er "maar" 8 voedingen mee schakelen. :P
Als er dus 9 servers komen, moet er ook een 2e masterswitch komen...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 10:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Of 2 tegelijkertijd resetten?

Verwijderd

Is zo''n serverrruimte niet afgeschermd? Mag er überhaupt wel een GSM in de ruimte?

• BC3 Victim
Neem aan van wel, al die sysbeheerders hebben zelf bv. een GSM..

[edit]

btw, je mocht blijven HlpDsl? (zie ook deze >:))

• Tom
  • Niet online

Tom

Maak gewoon een extra lange snoer aan een toetsenbord zodat je die bij Vuurwerk buiten ergens in de bosjes kunt leggen, gooi er wat karton ofzo overheen zodat niemand ze ziet, en als ze gereset moeten worden zoek je gewoon naar dat toetsenbord in de bosjes *D

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 20:48 schreef hezik het volgende:
Neem aan van wel, al die sysbeheerders hebben zelf bv. een GSM..

[edit]

btw, je mocht blijven HlpDsl? (zie ook deze >:)
Die zijn toch nooit aanwezig ;)

Verwijderd

Wel leuk id, dat van die Nokia''s :)

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 20:44 schreef HlpDsK het volgende:
Is zo''n serverrruimte niet afgeschermd? Mag er überhaupt wel een GSM in de ruimte?
Wat die afscherming betreft: geen idee.
GSM''s mogen gewoon, dus euhm blijkbaar levert dat geen problemen op :)

Femme: Als ik zo zit te rekenen kom ik op 9 servers. Je zou inderdaad 2 servers tegelijk kunnen resetten, maar welke dan?

• BC3 Victim
Maak gewoon een extra lange snoer aan een toetsenbord zodat je die bij Vuurwerk buiten ergens in de bosjes kunt leggen, gooi er wat karton ofzo overheen zodat niemand ze ziet, en als ze gereset moeten worden zoek je gewoon naar dat toetsenbord in de bosjes
Of je sluit de deurbel van het betreffende pand aan op de resetknop van je servers.. :)

[edit] de off topic weggehaald. beter naar dat icon kijken, hezik..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 16 mei 2001 20:51 schreef Floris_Diemel het volgende:
Femme: Als ik zo zit te rekenen kom ik op 9 servers. Je zou inderdaad 2 servers tegelijk kunnen resetten, maar welke dan?
2 webservers natuurlijk, die kosten het minste dataverlies en/of problemen :)
En ze reboten ook nog het snelst lijkt me...

Je moet dan natuurlijk niet vergeten de nokia''s op een adapter aan te sluiten, anders als de batterij leeg is... (dan piept ie toch? :) )

• Kees
  • Laatst online: 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De webservers mogen wel twee aan twee op de masterswitch als het verhaal straks klaar is :)

die worden dan toch, zodra ze onbereikbaar zijn, direct uitgerouted. dus das geen probleem.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• BC3 Victim
Ehm.. Je zou ook 1 machine _niet_ op de masterswitch kunnen zetten en die laten schakelen door een machine welke _wel_ op de masterserver zit. Hiervoor zijn zat betrouwbare oplossingen te vinden.

Als er 2 webservers zijn (de setup hier is me niet helemaal duidelijk, alhoewel het allemaal uit oude posts wel te constueren valt waarsch.) zou ik ze niet beiden op 1 uitgang zetten. Je legt dan in 1 keer een bep dienst plat (bv. t.net klapt eruit)

Als je 9 machines hebt dan moet het mogelijk zijn e.e.a. zo te configureren dat er _veel_ mis moet gaan wil er echt iets plat liggen, toch?

(dit is niet minzaam bedoeld, zijn gewoon oprechte vragen)

maw. exit round robin and enter load balancing, oftwel ipv. domweg doorsturen ook checken of de machine on-line is. Of gebeurt dat al? (valt in principe buiten round robin)

Welke diensten/services zorgen nou eigenlijk voor de meeste problemen? Of is het een kwestie van overbelasting/(d)Dos attacks?

Wat is de status van de database-replication tests? Is het bruikbaar of blijft het voorlopig ''in het vat'' zitten?

Wat is de positie van MySQL in deze discussie? Heeft MySQL het vertrouwen terug gewonnen of blijft er gekeken worden naar andere oplossingen?

• Femme
  • Laatst online: 13-02 10:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn 4 webservers. Eentje voor GoT, drie voor Tweakers.net en Fok! Eén daarvan is nu tijdelijk weg.
maw. exit round robin and enter load balancing, oftwel ipv. domweg doorsturen ook checken of de machine on-line is. Of gebeurt dat al? (valt in principe buiten round robin)
Daarom komen er twee LVS load balancers. Als een server niet functioneert wordt hij direct uit uit het cluster gehaald -> minimum aan overlast bij problemen.
Welke diensten/services zorgen nou eigenlijk voor de meeste problemen? Of is het een kwestie van overbelasting/(d)Dos attacks?
De database server is altijd de moeilijkste bottleneck. Webservers kunnen tot zo''n beetje oneindig in capaciteit groeien door simpelweg meerdere machines naast elkaar te zetten. Er zijn nu 4 webservers met voldoende capaciteit om er één zonder load problemen te missen. MySQL draait met de huidige load en hardware prima op Artemis (Dual PIII-1000, 1.5GB, 4x Cheetah X15 RAID10). Dit gaat nog beter worden als de tweede database server erbij komt (Apollo, eveneens Dual PIII-1000, 1.5GB maar met 2x Atlas 10K RAID1).
Wat is de status van de database-replication tests? Is het bruikbaar of blijft het voorlopig ''in het vat'' zitten?
MySQL replication is onbruikbaar. Daarom gaat de tweede database server dienen als dedicated GoT DB-server.
Wat is de positie van MySQL in deze discussie? Heeft MySQL het vertrouwen terug gewonnen of blijft er gekeken worden naar andere oplossingen?
Voorlopig zie ik geen noodzaak om overhaast over te stappen op andere database software. SAP DB is een goede kandidaat, maar er zijn nog niet veel mensen die er ervaring mee hebben.
Pagina: 1