Op de Vraag & Aanbod wordt de prijs van Crucial geheugen iedere keer verkeerd vermeld. Dat verander ik, en dan staat ff laten weer de verkeerde prijs.
De prijsberekening is een beetje tricky, omdat ze uit de UK komen.
De prijs van 256 MB PC2100 (om een voorbeeld te nemen) staat op de Crucial website (www.crucial.com momenteel voor 52 pond.
Dit bedrag is echter zonder BTW. De BTW bedraagt 17,5% in de UK. Als je in de UK eenmaal BTW hebt betaald, hoeft dat niet meer in Nederland (leve de Europese Unie)
Dus de juiste prijs = 52 pong * 1,175 (BTW) * 3,5 (koers van de pond) = f 214,-
en niet f 193,-
Dit geldt ook voor de 128 MB modules. Zowel in de kop "128 MB PC2100" als in de kop "128 MB PC2100 Crucial/Micron"
De verzendkosten bedragen ongeveer 39 gulden. Dat klopt.
De prijsberekening is een beetje tricky, omdat ze uit de UK komen.
De prijs van 256 MB PC2100 (om een voorbeeld te nemen) staat op de Crucial website (www.crucial.com momenteel voor 52 pond.
Dit bedrag is echter zonder BTW. De BTW bedraagt 17,5% in de UK. Als je in de UK eenmaal BTW hebt betaald, hoeft dat niet meer in Nederland (leve de Europese Unie)
Dus de juiste prijs = 52 pong * 1,175 (BTW) * 3,5 (koers van de pond) = f 214,-
en niet f 193,-
Dit geldt ook voor de 128 MB modules. Zowel in de kop "128 MB PC2100" als in de kop "128 MB PC2100 Crucial/Micron"
De verzendkosten bedragen ongeveer 39 gulden. Dat klopt.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik kan wel verplichte BTW omrekening aanzetten, maar dan heb je dus +19 ipv +17,5%.
Ik heb ook al gemaild met "Maarten Wijfjes"
Die zegt:
"...Verder kan ik je vertellen dat ik heb aangekaart of Crucial (samen
met alle andere buitenlandse bedrijven) uit de pricewatch kan. Het
is namelijk geen doen om rekening te houden met wisselkoeren
buitenlandse BTW tarieven, invoerrechten etc."
Ik ben voor
Die zegt:
"...Verder kan ik je vertellen dat ik heb aangekaart of Crucial (samen
met alle andere buitenlandse bedrijven) uit de pricewatch kan. Het
is namelijk geen doen om rekening te houden met wisselkoeren
buitenlandse BTW tarieven, invoerrechten etc."
Ik ben voor
Hmm wie helpt mij even, waar ken ik die naam van?Op donderdag 17 mei 2001 09:42 schreef GarBaGe het volgende:
Ik heb ook al gemaild met "Maarten Wijfjes"
Maarten@tweakers.netOp donderdag 17 mei 2001 09:49 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Hmm wie helpt mij even, waar ken ik die naam van?
Moet toch wel bekend zijn ??
Moartn is datOp donderdag 17 mei 2001 09:49 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Hmm wie helpt mij even, waar ken ik die naam van?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ja, dat ben ik... 
/edit
Goed, ff alles op een rijtje: in de pricewatch staan er 2 verschillende soorten PC2100 DDR geheugen: gewoon en Micron/Crucial. Crucial staat in beide catagoriën vermeld. Naar wat ik kan zien op de crucial-site is er niets bijzonders aan die reepjes (maar ik ben geen expert). Als dat zo is, kan ik die Micron/Crucial-groep niet beter mergen met de "gewone" PC2100 groep?
/edit
Goed, ff alles op een rijtje: in de pricewatch staan er 2 verschillende soorten PC2100 DDR geheugen: gewoon en Micron/Crucial. Crucial staat in beide catagoriën vermeld. Naar wat ik kan zien op de crucial-site is er niets bijzonders aan die reepjes (maar ik ben geen expert). Als dat zo is, kan ik die Micron/Crucial-groep niet beter mergen met de "gewone" PC2100 groep?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Ik denk dat het gewoon verstandiger is om buitenlandse bedrijven uit de Pricewatch te houden.
Crucial is buitenlands (www.crucial.com zit in Engeland). Door de continu varierende wisselkoersen en het afwijkende BTW-percentage in Engeland (17,5% ipv 19%) komen er regelmatig verkeerde prijzen in de Pricewatch te staan, waardoor deze onbetrouwbaar worden...
Bovendien is bestellen bij Crucial alleen mogelijk mbv creditcard, net als veel Amerikaanse bedrijven....
Crucial is buitenlands (www.crucial.com zit in Engeland). Door de continu varierende wisselkoersen en het afwijkende BTW-percentage in Engeland (17,5% ipv 19%) komen er regelmatig verkeerde prijzen in de Pricewatch te staan, waardoor deze onbetrouwbaar worden...
Bovendien is bestellen bij Crucial alleen mogelijk mbv creditcard, net als veel Amerikaanse bedrijven....
Pagina: 1