[BC3] Link verwijderd: Hoezo?

Pagina: 1
Acties:

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-02 05:44

winnie

de poes...

Topicstarter
In gathering.tweakers.net/showtopic.php/179209 had ik een link naar een mirror geplaats met daar wat blaat-teksten van het stormfont. Deze link is nu verwijderd. En nu ben ik wel nieuwsgierig naar het waarom hiervan.
Een reden als "dit soort links zijn te ziek voor woorden en kunnen daarom niet" vind ik nergens op slaan. Er staat op die site uiteindelijk niets ziekers, dan wat er door sommige mensen in de thread (zie hierboven) wordt geschreven. Sterker nog: stormfront komt er tenminste ronduit voor uit dat ze rascistisch zijn. Wat in mijn ogen beter is dan dat crypto-rascimse van sommige hier aanwezig.
Maar wat mij nog meer stoort: door het verwijderen van links naar mirrors van bijvoorbeeld een stormfrontsite, kan GoT zich in één keer scharen bij het groepje scientology, china, en ultrarechtse christenen. Kenmerk van dit groepje: zwijg alles maar dood en maak het onmogelijk dat anderen zich op hoogte brengen van de (wagelijke) ideeën van sommige mensen/groepen. Past niet helemaal in de gedachte van internet, poldermodel, rechtstaat enz.
Omdat mensen nu misschien nog erg nieuwsgierig zijn naar de inhoud van de stormfrontlink: op mijn site staat er ééntje. (www.geocities.com/ingmarkim/index.html).
Maar je kan van stormfront altijd ook nog een ORGanisation maken. Of je wandeld even naar www.alt0169.com (toch niet de minsten) waar ik de mirror vandaan heb.

Graag een reactie.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 09:51 schreef winnie het volgende:
Deze link is nu verwijderd. En nu ben ik wel nieuwsgierig naar het waarom hiervan.
Een reden als "dit soort links zijn te ziek voor woorden en kunnen daarom niet" vind ik nergens op slaan.
Als je een discussie wilt voeren over het verwijderen van die link moet je natuurlijk niet met zo''n argument komen, wat kan iemand anders daarmee. Leuk dat je hem nergens op vindt slaan, misschien wil je ook vertellen waarom?
Er staat op die site uiteindelijk niets ziekers, dan wat er door sommige mensen in de thread (zie hierboven) wordt geschreven.
Dan worden die (als het klopt) ook op de vingers getikt
Sterker nog: stormfront komt er tenminste ronduit voor uit dat ze rascistisch zijn.
Wat in mijn ogen beter is dan dat crypto-rascimse van sommige hier aanwezig.
Discussiepunt, maar heeft niks te maken met het wel of niet verwijderen van die link
Maar wat mij nog meer stoort: door het verwijderen van links naar mirrors van bijvoorbeeld een stormfrontsite, kan GoT zich in één keer scharen bij het groepje scientology, china, en ultrarechtse christenen. Kenmerk van dit groepje: zwijg alles maar dood en maak het onmogelijk dat anderen zich op hoogte brengen van de (wagelijke) ideeën van sommige mensen/groepen.
Als je zo gaat reageren kun je beter even afkoelen voordat je hier reageert. Ik heb nu geen zin en tijd om inhoudelijk daarop in te gaan, maar de link is hier natuurlijk om totaal andere redenen weggehaald.
Niemand wordt hier monddood gemaakt, alleen die link van jou droeg niks bij aan de discussie en zorgt er alleen maar voor dat hij zou kunnen ontaarden in een vervelende offtopic discussie.
Past niet helemaal in de gedachte van internet, poldermodel, rechtstaat enz.
:?
Je bedoelt dat je vind dat je hier vrijheid van meningsuiting hebt? Daar zal vast nog wel een mod/ad wat over zeggen...
Graag een reactie.
Bij deze :)
Dan nog even je post uit die thread:
Op dinsdag 15 mei 2001 06:57 schreef winnie het volgende:
Eens inde zoveel tijd krijgt GSMguru het op zijn heupen en post een dergelijke "kijk mij nou, ik ben bezorgd om de buitenlanders"-verhaal.
Ik word er een beetje moe van. Als je echt je zorgen wil maken:

www.bla.com

(nb: dit is een mirror van een stormfront site, site vertegenwoordigd niet mijn mening, blablabla.)

[edit]
dit soort links zijn te ziek voor woorden en kunnen daarom niet
Wat zou dat moeten bijdragen aan de discussie? "Als je echt je zorgen wil maken"...
Ja als ik me echt zorgen wil maken kijk ik naar de arme kinderen in Afrika en de AIDS epidemie daar, kijk ik naar Bush in het Witte Huis, etc. Dat heeft niks met de discussie te maken.

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
Waar het mij in de posting van GSMguru om gaat, is dat hij eens in de zoveel tijd een knuppel het hoenderhok gooit, en dat op een dusdanige manier doet, dat er binnen de kortste keren een flamebait ontstaat. Dat vind ik nou iritant.
Komt bij, dat hij het meestal zo fomuleert, dat iig ik (maar ik neem aan dat dat ook geldt voor bijvoorbeeld Wildhagen) met vage onderbuikgevoelens zijn postings hierover lees.
Dat ik vervolgens een stromfrontsite post als reactie, in het kader van "zout op met je burgeroorlog" heeft er dan mee te maken, dat ik liever aandacht besteedt aan het stormfront, dan aan loos gebabbel van GSMguru.
Dan effe inhoudelijk op je posting: ziek voor woorden is geen argument. Wie maakt dat uit? Waar staat dat? Is dit niet een heel erg summiere reden?
Op de vingers tikken: begin dan maar eens met de topic-starter. Ik kan ook wel zo formuleren, dat er geen speld tussen te krijgen is en je de meest foute rotzooi kan schrijven. Maar dat gebeurd niet.
In concreto: die link bevat wat teksten als buitenlanders raus, of andere onzin. Ik snap dan niet dat zoiets weggehaald wordt. Iets als je kan pas je vijand bestrijden als je hem kent is hier blijkbaar niet op zijn plaats.
En nog even over dat zorgen maken: bush heeft niet direct iets met rascisme te maken (alhoewel...). Net zoals honger in africa. Stormfront wel.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Discussie''s over stormfront... vooruit, als het maar niet de verkeerde kant opgaat.

Links naar Stormfront schaar ik direct gelijk aan andere vieze links die we gewoon niet op een forum dat als doelgroep 15-25 jarigen heeft. verderfelijke info bestaat, val alleen een normaal PCforum er niet meee lastig.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

klinkt misschien dom maar eh stormfront ?????

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, stormfront... dat zijn die halve zolen die het nuttig vinden om als ultieme laffe daad hakenkruizen te tekenen in het holst van de nacht op grafzerken.

Die mafkezen duiken 2 keer per jaar op om ff te laten zien dat er nog dommere mensen voorkomen dan Veronica''s callTv ons wil laten geloven.

* Delerium heeft de links gechecked en tot vreugde gezien dat ze al stuk waren. Anders waren ze alsnog stuk gemaakt.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Heel goed dat die links verwijdert worden, elke extra hit die die gasten via GOT krijgen is er 1 te veel.

• Daniel
  • Laatst online: 13-02 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Discussie''s over ultra-rechts en dergelijke zijn prima, maar wij gaan niet meewerken aan het directen van extra traffic richting die promotie-sites, hoe nobel je doelen ook mogen zijn.

BDW,
Not Found

The requested URL /mirror/djchaos88/index.htm was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

• ELD
  • Niet online

ELD

Ja, stormfront... dat zijn die halve zolen die het nuttig vinden om als ultieme laffe daad hakenkruizen te tekenen in het holst van de nacht op grafzerken.
Die mafkezen duiken 2 keer per jaar op om ff te laten zien dat er nog dommere mensen voorkomen dan Veronica''s callTv ons wil laten geloven.

* ecteinascidin heeft de links gechecked en tot vreugde gezien dat ze al stuk waren. Anders waren ze alsnog stuk gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door ecteinascidin op 15
thx voor de info (zulke dingen horen hier niet thuis trouwens) .

ELD keek net even naar veronica en zag dat calltv aan was.

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
Links doen het inderdaad niet meer. Ze waren naar een mirror op een site, die niets met het stormfront te maken had. Er was dus ook geen sprake van "het directen van extra traffic richting die promotie-sites". Integendeel: het ging juist in dit verband om het waarschuwen tegen het stormfront.
Nietemin: blijft nog wel een vraag bij mij open staan:
Is het de normale houding van GoT om zijn kop maar in het zand te steken, en alles te negeren? Als je naar het journaal kijkt zie en hoor je ook dit soort dingen. en als iemand (zoals in deze thread al blijkt bij ELD) nog nooit er van gehoord heeft, dan denk ik dat er wel wat bijscholing mag plaats vinden.
Bovendien: huh, doelgroep 15 tot 25? Ik wist niet dat die nog dit soort "bescherming" nodig hebben. Blijkbaar is de houding dus hier dat je op 15 jarige leeftijd nog maar beter niet buiten mag spelen. Stel je voor wat je tegenkomt. In één woord: paternalistisch
Verder: ik ben blij, dat ik weet wat de doelgroep is. Ik vraag me wel af of dat ook overeenkomt met het profiel van de gemiddelde poster hier.
dan nog een leuk quootje:
verderfelijke info bestaat, val alleen een normaal PCforum er niet meee lastig.
Goh, ik heb toch een iets ander idee van SG. Totaal niet computer gerelateerd zou ik zeggen. En verwijs ik maar naar wat ik hier boven over kop in het zand heb geschreven.

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
Nog even een extra inzchtje: als je naar de link zou kijken, (en zoals ik al eerder schreef): de mirror was op een page van alt0169. Een prima site, niets mis mee, door danny roodbol zelfs ooit nog een van zijn top5 favorieten genoemd.

• Daniel
  • Laatst online: 13-02 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op dinsdag 15 mei 2001 11:46 schreef winnie het volgende:
Links doen het inderdaad niet meer. Ze waren naar een mirror op een site, die niets met het stormfront te maken had. Er was dus ook geen sprake van "het directen van extra traffic richting die promotie-sites". Integendeel: het ging juist in dit verband om het waarschuwen tegen het stormfront.
Nietemin: blijft nog wel een vraag bij mij open staan:
Is het de normale houding van GoT om zijn kop maar in het zand te steken, en alles te negeren? Als je naar het journaal kijkt zie en hoor je ook dit soort dingen. en als iemand (zoals in deze thread al blijkt bij ELD) nog nooit er van gehoord heeft, dan denk ik dat er wel wat bijscholing mag plaats vinden.
Bovendien: huh, doelgroep 15 tot 25? Ik wist niet dat die nog dit soort "bescherming" nodig hebben. Blijkbaar is de houding dus hier dat je op 15 jarige leeftijd nog maar beter niet buiten mag spelen. Stel je voor wat je tegenkomt. In één woord: paternalistisch
Verder: ik ben blij, dat ik weet wat de doelgroep is. Ik vraag me wel af of dat ook overeenkomt met het profiel van de gemiddelde poster hier.
dan nog een leuk quootje:
[..]

Goh, ik heb toch een iets ander idee van SG. Totaal niet computer gerelateerd zou ik zeggen. En verwijs ik maar naar wat ik hier boven over kop in het zand heb geschreven.
We negeren niks...we willen de links gewoon niet zien. Als we onze kop in het zand zouden steken zouden we alle discussies over extreemrechts e.d. verbieden, en dat is niet het geval.

Je hoeft geen geheim te maken van het bestaan van zulke walgelijke groeperingen, maar je hoeft het ze ook niet makkelijker te maken...

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
Maar er wordt ook niets makkelijk gemaakt: de teksten op de mirro van de site kwamen niet verder dan het gebuikelijke geblaat. Er was niet door te klikken naar afbeeldingen. Een gemiddelde toespraak van Janmaat (de duivel hebbe zijn ziel) had dezelfde inhoud.
Wat ik dan schokkend vind, is dat iemand niet weet wat het stormfront is. Die confronteer ik dan juist met veel plezier met zulke rotzooi: weet hij meteen welke associaties hij bij stormfront moet hebben.
En nogmaals: liever een groep die open dingen roep, dan zulk onderbuik rascimse, zoals dat in de gathering.tweakers.net/showtopic.php/179209 staat.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op een normaal PCforum is ook plaats voor wat niet-PC praat -> SG.

Indien je met argumenten over fascisme etc een rationele discussie wilt ouden dan is dat ook prima.

Links naar dat soort SHIT niet. Ik wil gewoon GEEN shit op dit forum zien dat vreemdelingenhaat of grafzerkbekladders in de hand werkt op dit forum zien. Op hetzelfde niveau zijn de greatest hits op marc Dutroux en diezelfde shit wordt hiero ook gewoon absoluut niet getolereerd.

Als jij je links kwijt wilt, prima. Maar niet hier. Dat is geen kop in het zand mentaliteit, dat is gewoon een algemene fatsoensnorm.

Lager dan die verfkwasten kan iemand niet zinken. ik wens daar niet mee geascossierd te worden. Ook niet via dit forum. en met mij alle users minus 1.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
*klabam* Die slaat in als een bom(metje)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ELD
  • Niet online

ELD

en als iemand (zoals in deze thread al blijkt bij ELD) nog nooit er van gehoord heeft, dan denk ik dat er wel wat bijscholing mag plaats vinden.
heb er wel degelijk wat over gehoord op het nieuws. Deze dingen intresseren mij niet zo, heb het er zeer op tegen zulke mensen. Als jij het zo''n leuk onderwerp vindt ga er dan zelf een forum over maken maar irriteer mij en misschien anderen er niet mee

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
ecteinascidin: Fatsoen of geen fatsoen heeft hier helemaal niets mee te maken. Negeren of struisvogelpolitiek des te meer. Ik merk wel, dat je de links niet gezien hebt. Anders zou je er iets genuanceerder over praten.

Overigens: iemand die het doen van abortussen onder het mom van "een gehandicapt kind kost alleen maar geld" goed praat en daarmee zichzelf in één keer gelijk stelt aan de aanhangers van de duitse rassenleer uit WO2 noem ik pas iritant. Maar blijkbaar wordt dat hier (nog) wel getolereerd.

Ik snap dan ook nog steeds niet, waarom iets met open vizier wordt wegegooid, terwijl in het geniep van alles is toegestaan.

ELD: Zolang er niets in een faq staat hierover zou ik niet weten waarom ik dit niet mag posten. Als je je er aan iriteert, dan heb je de vrijheid om het niet te lezen. VErder roep ik niets: ik verwijs. Is ook nog eenheel verschil. (maw: je moet bewust handelen (op een link) om iets te zien wat je iriteert).

Verwijderd

winnie: even een paar dingen, je refereert steeds aan "anderen die iets doen" en probeert daardoor rechtvaardiging te krijgen voor jouw verhaal.
Dit is een instelling die ik me van een klein kind kan voorstellen, maar laten we ons hier alsjeblieft niet tot dat niveau verlagen. Als je ziet dat er iets gebeurt in een thread zijn er altijd moderators met wie je even kunt overleggen. Op die manier kun je zo''n thread toch goed schoon houden. Die mensen zien namelijk ook niet alles, daarom kun je ze een handje helpen.
Even voor de duidelijkheid, jouw link is weggehaald naar aanleiding van zo''n tip van een andere gebruiker.
Daarnaast heb je dit topic gestart om helderheid te krijgen over het verwijderen van die link; die heb je en je ziet ook dat de mening van de crew daarover eensgezind is.
Op zich heeft het dan weinig zin om hier verder over te discussiëren, zeker aangezien er bijna geen nieuwe argumenten bij komen.

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
Al goed, al goed. Ik vind het geen bevredigend antwoord, achterliggende motivatie is voor mij nog steeds krom. Maar, je hebt wel gelijk, het is nu een patstelling.

test edit.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium ziet niet in waarom dit forum ook dit soort discussies incl links zou moeten voeren.

''t staat niet in de FAQ: ik herschrijf de FAQ binnen 5 minuten zodat het er wel instaat, staat er dus alleen een extra regeltje in.

Andere links als abortus-voor-de-zomervakantie etc worden op dit forum evenmin getolereerd. Discussies die zoooo omstreden zijn waar altijd wel een volkomen randdebiel bij opduikt opeens of waar GoT justietele problemen mee krijgt zijn hiero iig een no-go.

Dat een Nederlandse journaliste de Death-list van die anti-abortus-organisaties van de US hostte is iets wat misschien een open discussie mogelijk houdt... maar die journaliste nam eigen verantwoordelijkheid die we hiero op Got gewoon niet nemen.
Pagina: 1