[BC3] Newbees

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17
Elke dag komen er vele tientallen nieuwe leden bij op GoT en ook op tweakers.net denk ik wel.

Wat nou zo jammer is is dat een heleboel van deze gebruikers dit forum zien en denken dat wij een soort "profiteerforum" zijn. Anders gezegd: zoveel mogelijk vragen op het forum plaatsen, hopen op antwoord maar voor de rest zelf nooit iets posten in draadjes van anderen.

Elk Forum is om informatie uit te wisselen, GoT uiteraard geen uitzondering. Snappen deze gebruikers dan niet dat het wellicht op prijs wordt gesteld als je ook eens op anderen reageert? Het komt nogal egoïstisch over.

Ikzelf bijvoorbeeld had eerst iets van 20 posts voordat ik een eigen topic opende, en ik weet ook wel dat een aantal nieuwe gebruikers dit ook doet, en dat zijn nou eigenlijk de mensen die wél weten hoe het moet.

Nog even een aanvulling op deze gebruikers: vaak lezen zij ook niet de FAQ enzo, en dan krijg je vaak situaties dat het eerste topic al gecrosspost wordt of er ontzettend domme vragen worden gesteld, die met de search zo zijn te vinden en op te lossen.

Het doel/vraag/stelling van dit topic is dus eigenlijk: hoelang moeten we dit soort users nog gaan steunen? Laat ik even duidelijk zijn: ik bedoel niet dat alle users die zelf eerst een post doen meteen gebanned moeten worden ofzo, maar ze kunnen misschien er direct op worden gewezen, of wie weet kan er een functie worden ingebouwd dat je 20 posts eerst moet hebben, dit zou het aantal nieuwe gebruikers ook drastisch verminderen, en gebruikers zoals deze eerder naar fora als computertotaal.nl laten gaan.

Graag jullie mening.
ps. ik kan hier wel voorbeelden gaan geven van users maar dat wordt waarschijnlijk niet op prijs gesteld door de modjes en admins, terecht overigens.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:59
Mee eens.

Voor die mensen is het een soort ''Lieve Iedereen'' forum.

Verwijderd

Tja, de èchte die-hard newbie heeft natuurlijk ten principale alleen maar vragen en géén antwoorden. Een newbie heeft vragen, véél vragen, en geen - of althans weinig - antwoorden.

Newbies die hier binnenkomen en meteen in allerlei draadjes zinvolle antwoorden gaan posten zijn natuurlijk helemaal geen newbies meer, dat noemen we ''kenners'' :).

En om nou een eis te gaan stellen dat ze eerst zo-en-zoveel keer hebben gereageerd voordat ze een draadje mogen openen: nou, da''s ook niet echt een probleem hoor - 100 reacties zijn zó gepost als ze bestaan uit een natte kreet en een paar smilies hoor, dus dat haalt ook niks uit!

Enne, laten we wel wezen: iedereen is ooit newbie geweest, en de enige manier om je aan die status te ontworstelen is véél lezen, en je vragen in de groep gooien - lijkt me! Dat sommigen inderdaad open deuren intrappen, okee, da''s waar, maar ach, ik stoor me er niet aan hoor - óóit leren ze nog wel eens goed zoeken voordat ze een draadje openen en voor de zoveelste keer een vraag stellen (yess... nog een kenmerk van de newbie gevonden: weet niet hoe search-engines werken)!

/me is ook ooit newbie geweest, alleen moest hij het toen uit boeken halen bij gebrek aan werkende internet-verbindingen |:(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Ik kan je vertellen dat het probleem wat je beschrijft de crew als geheel ook bezighoudt. Vooral in SG loopt het de spuigaten uit. Momenteel wordt er flink gediscussieerd over een lange-termijn oplossing. Alle ideeën zijn hierbij natuurlijk welkom.

DIT IS MIJN WEBSITE

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Ach, Tsjah, Newbies zijn Liev :*

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ben het met Reinaert eens. Zo was ik bijvoobeeld een jaartje of 3-4 geleden nog aardig newbie op gebied van 3D, videokaarten, etc.. Op allerlei fora (vooral in US) postte ik allerlei vragen waarvan ik nu zeker weet dat ze al een keer gesteld zijn ;). Verder las ik ook veel tutorials, artikelen, reviews, etc.. Ik stelde dus geen open-deur vragen enzo, maar alleen dingen die ik nog niet snapte. En voor de experts waren dat ongetwijfeld ook wel eens ''domme'' vragen.

Toen ik op T.net kwam beantwoordde ik ook meer vragen dan ik stelde, omdat ik me daarvoor al verdiept had in de veel materie waar anderen vragen over stelden.

Hiermee wil ik zeggen: het forum is een uitstekende plaats voor mensen die zichzelf van alles aan het leren zijn. Ze kunnen er van al bestaande topics leren en evt. onduidelijkheden vragen.

Maar dan moet de rest van het verhaal er ook bij: Die mensen moeten dan ook WEL zelf op onderzoek uit gaan. Ze moeten tutorials, artikelen lezen, ze moeten uitgebreid de search gebruiken, niet alleen op GoT. En als ze het dan nog niet snappen, moeten ze goed nadenken over de vraag, die duidelijk en helder in een topic zetten, genoeg informatie geven over het probleem en daarna geduld hebben.

En dat laatste schort het nog wel eens aan. Mensen doen helemaal geen research zelf, kwakken een in slecht nederlands geschreven stukkie tekst neer waaruit niet geheel duidelijk wordt wat nou het probleem is, wat ze zelf al geprobeerd hebben, etc.. Verder verlangen ze binnen 20 minuten een reply waarin alles perfect wordt uitgelegd en waarin de oplossing staat die ervoor zorgt dat alle problemen in 1 klap opgelost zijn.

Het is voor sommigen niet meer een gunst dat ze van een kennisbron gebruik mogen maken, maar een recht.. Alsof ze aanspraak maken op de verzekering ofzo - na jaren premie willen ze de schade uitgekeerd hebben, zo reageert men.

Verder zou ik het ook erg handig vinden als mensen alleen reageren als het iets toevoegt aan een draad. Het lijkt voor sommigen een neurotische dwangobsessie om maar net zo lang in een draad te posten totdat het dichtgaat omdat het offtopic is gegaan. Geroep om slotjes, ''nu kan ie dicht'', etc.

Een goede draad moet niet dicht! Als iedereen puur ontopic reageert en alleen als het iets toevoegt (een grappige opmerking of leuke link voegt btw soms ook iets toe.. dus een stijve boel is nie nodig) dan verdwijnen draden vanzelf uit beeld als het is opgelost of er geen vragen meer zijn of de discussie ten einde is.

SG is natuurlijk heel anders dan dit. Daar lopen lui rond die verder nergens anders komen. Lui die er puur voor het algemene geleuter komen. Dat zijn lui die in 1 thread 30 keer reageren waarbij 28/30 reacties niets toevoegen.. SG heeft een heel andere problematiek. Hoe krijg je de mensen die puur voor SG komen ook in andere fora of hoe krijg je ze weg. Want imho voegen die weinig toe aan GoT..

Naja, genoeg geleuterd.. Degene die dit nog leest heeft een heel stuk gefilosofeer achter de rug waarvan het maar de vraag is of het een realiseerbare situatie is of een soort utopie..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

SG sluiten is IMHO niet de oplossing. De sluiting van OF en Kroeg heeft wat dat betreft ook niets opgeleverd, allen de problematiek verplaatst naar SG.

Als je SG sluit dan verplaatsen de "General Chat" - mensen zich hoogstwaarschijnlijk naar Nieuws Sport&TV.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
SG is natuurlijk heel anders dan dit. Daar lopen lui rond die verder nergens anders komen. Lui die er puur voor het algemene geleuter komen. Dat zijn lui die in 1 thread 30 keer reageren waarbij 28/30 reacties niets toevoegen.. SG heeft een heel andere problematiek. Hoe krijg je de mensen die puur voor SG komen ook in andere fora of hoe krijg je ze weg. Want imho voegen die weinig toe aan GoT..
Dit is de kern van het verhaal. Er zijn eigenlijk twee communities ontstaan: een SG community en een Tweakers community. De crew denkt momenteel na over een oplossing waarmee de problemen met beide communities opgelost worden, en tegelijk meer een eenheid worden.

DIT IS MIJN WEBSITE

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op dinsdag 15 mei 2001 09:37 schreef Burat het volgende:
...
Het is een kwestie van het kaf en het koren. En eigenlijk merk je het verschil als IRL. De liefhebber die geïnteresseerd is heb je geen problem mee, die zoekt zelf want die wil het graag weten. Dat zijn vaak de tweakers/compujunks waarvoor, ach hoe toevallig, dit forum opgericht is. De andere tak zijn, de mensen die het geselli vinden en verdere functionele gebruikers van een pc. Kortom mensen die een computer als een tool zien. Dat zijn over het algemeen de mensen die dergelijke problemen opleveren. Die zijn niet geïnteresseerd in zelf uitzoeken, zoeken, klooien en oplossen en dat merk je IMO onder andere in het postgedrag.

• Dennis
Ik was naar school dus kan nu pas weer posten :)
Op dinsdag 15 mei 2001 10:16 schreef havana het volgende:
Dit is de kern van het verhaal. Er zijn eigenlijk twee communities ontstaan: een SG community en een Tweakers community. De crew denkt momenteel na over een oplossing waarmee de problemen met beide communities opgelost worden, en tegelijk meer een eenheid worden.
Dit merk ik inderdaad ook, misschien een idee om Fok! meer bij GoT te betrekken, en ook vaker te verwijzen naar Fok! als daar bijvoorbeeld al een onderwerp loopt. Misschien is het in dat geval handig om bij de Search functie een checkbox te maken met "zoek ook op Fok!". Maar misschien vinden de modjes etc. dit wel helemaal geen goed idee.

Als een minimaal aantal posts trouwens geen mogelijkheid is, dan is misschien een soort "examen" een idee. Je moet een aantal vragen beantwoorden die betrekking hebben op de faq. Ik geef toe, dit klinkt zeer achterlijk maar wie weet werkt het wel, en kan het tegelijkertijd van de nieuwe faq worden geïntroduceerd.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 15 mei 2001 14:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Als een minimaal aantal posts trouwens geen mogelijkheid is, dan is misschien een soort "examen" een idee. Je moet een aantal vragen beantwoorden die betrekking hebben op de faq. Ik geef toe, dit klinkt zeer achterlijk maar wie weet werkt het wel, en kan het tegelijkertijd van de nieuwe faq worden geïntroduceerd.
Errug interessant. *D
Misschien gewoon vragen in de trent van wat staat er bij ''Wat wordt er onder warez verstaan?'' en dan de url naar dat gedeelte van de FAQ, zodat newbees dat letterlijk kunnen overtypen uit de FAQ (en dus lezen).
Een 100% score is dus ook vereist om door te kunnen gaan.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 14:09 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Errug interessant. *D
Misschien gewoon vragen in de trent van wat staat er bij ''Wat wordt er onder warez verstaan?'' en dan de url naar dat gedeelte van de FAQ, zodat newbees dat letterlijk kunnen overtypen uit de FAQ (en dus lezen).
Een 100% score is dus ook vereist om door te kunnen gaan.
Ja, want als het lang duurt haken vele mensen al af! :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hoeveel topics je post maakt toch niets uit, ik heb zelf misschien een stuk of 8 nieuwe topics geopend in bijna 1000 posts.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 15 mei 2001 14:16 schreef dennisdotcom het volgende:
Ja, want als het lang duurt haken vele mensen al af! :)
Idd, maar het gaat mij erom, dat ze wegwijs worden op GoT en de FAQ lezen.

Heal the internet ...

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42

Jaymz

Keep on moving !

Ik heb een kleine 200 topcis om m''n naam staan. Dit met een kleine 2500 posts. (in +/- 15 maanden)

Verwijderd

agreed

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 14:21 schreef Jaymz het volgende:
Ik heb een kleine 200 topcis om m''n naam staan. Dit met een kleine 2500 posts. (in +/- 15 maanden)
Ik heb iets van 1650 posts en denk ook iets van 200 topics, maar daarvan is 95% is SU (telt niet mee).

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Multiple choice vragen als examen voor GoT waren volgens mij al een keertje langsgekomen trouwens, maar dat werd uiteindelijk een beetje lacherige vragen.

PSN

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 15 mei 2001 14:25 schreef YakuzA het volgende:
Multiple choice vragen als examen voor GoT waren volgens mij al een keertje langsgekomen trouwens, maar dat werd uiteindelijk een beetje lacherige vragen.
Ja en? Als de newbee deze weet te beantwoorden kent deze de regels iig wel. Wat ik zeg een 100% score is vereist.

BTW bijna 2900 postings 24 door mij geopend en 86 in [SU]. Van die 24 trouwens ook nog 30% SU content ;)...

Heal the internet ...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 09:12 schreef ronaz het volgende:
Ach, Tsjah, Newbies zijn Liev :*
I agree! :) Laten we ze in een doosje stoppen en mee naar huis nemen. ;)

<edit>
>1900 posts en 19 topics, d''as dus 1% :)
</edit>

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 14:32 schreef FoolZero het volgende:
BTW bijna 2900 postings 24 door mij geopend en 86 in [SU]. Van die 24 trouwens ook nog 30% SU content ;)...
Huh? In je profiel staat al ruim 3000!

• Dennis
[topic=179949] = ook weer zo''n newbee topic ==> search!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op dinsdag 15 mei 2001 14:34 schreef joska het volgende:

[..]

I agree! :) Laten we ze in een doosje stoppen en mee naar huis nemen. ;)
:D LOL :D

PSN

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 15 mei 2001 14:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Huh? In je profiel staat al ruim 3000!
OOOOOEEEEPPPZZZ, ff te veel gelult vandaag! :P

MENSEN IK BEN OVER DE MAGISCHE 3000 GRENS HEEN! :Y)

Heal the internet ...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op dinsdag 15 mei 2001 14:38 schreef FoolZero het volgende:

[..]

OOOOOEEEEPPPZZZ, ff te veel gelult vandaag! :P

MENSEN IK BEN OVER DE MAGISCHE 3000 GRENS HEEN! :Y)
:Y) Koop een taart en vier het :Y)
Ik ben ook al bijna over de 1000 heen. :)

PSN

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dit is een stukje uit mijn FAQ :
Vragen waaruit duidelijk blijkt dat je er niet echt je best voor hebt gedaan. Het is niet de bedoeling om zelf achterover te gaan zitten terwijl de rest het voor je oplost. Jij hebt het probleem, dus toon ook eigen initiatief, en probeer eerst dingen zelf, en ga niet gelijk nieuwe threads maken als je er na 3 klikjes niet uitkomt.
Om een voorbeeld te geven, wat je ook als moddereter nog wel eens tegenkomt op GoT, zijn vragen in de trant van : "Ik heb dit en dat op mijn PC, wat doet dat ? Waar is dat voor ?"

En op het moment dat je naar de site van de leverancier van dit en dat gaat, kun je gewoon alle info achterhalen. Daar wordt ik soms ook wel wat moedeloos van.

Ik krijg dan echt het idee dat je niet eens nagedacht hebt over je vraag, en het maar gewoon op het forum keilt, met de gedachte van "Ach, iemand trapt er vast wel in, en dan hoef ik niet te zoeken..."

Bij dat soort vragen heb ik altijd zoiets van : "Als je maar niet denkt dat ik daar een antwoord op ga geven..."

Het probleem hiermee is alleen, je kunt nooit met zekerheid bepalen of het daadwerkelijk gebeurt omdat iemand te lui is, of dat hij puur de middelen die hij tot zijn beschikking heeft (Search Engines) niet kent.

Ik geloof dat heel veel mensen gewoon niet echt "bewust" bezig zijn.

Aannames zijn fataal.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op dinsdag 15 mei 2001 14:43 schreef GaMeOvEr heel veel
Ik vind gewoon dat op het forum gooien van vragen goed voorbereid moet zijn zodat je ook een echt goed antwoord kan krijgen en dat je niet een suggestie krijgt en dan zegt: O maar dat heb ik al gedaan hoor. |:(

PSN

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 14:43 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik geloof dat heel veel mensen gewoon niet echt "bewust" bezig zijn.
En daar moeten we dus eigenlijk voor gaan zorgen. Ik vind je verhaaltje fantastisch en agree volledig :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dat vind ik nou zo vreemd, ik heb net hele nieuwe compie zelf uitgezocht en in elkaar gezet, alleen wat advies over ICQ gevraagd, waarom zou je het dan ook nog op GoT gooien?

PSN

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Om te voorkomen dat je een gebruiker voor nix naar de search verwijst, controleer ik dat ook nog wel ff door zelf te searchen... ;)

Heal the internet ...

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20

spok9

Groen...

Ik werd lid, omdat ik een probleem had met het opzetten van een netwerk... Daarna ging ik eigelijk pas kijken wat voor forum dit was enzo. Is dat fout?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, is niks mis mee, maar mensen die het forum uitmelken hou ik niet van. Ik heb i.e.g. meer mensen geholpen (of proberen te helpen) dan dat ik zelf problemen heb gepost :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 15:25 schreef Grrrrrene het volgende:
Nee, is niks mis mee, maar mensen die het forum uitmelken hou ik niet van. Ik heb i.e.g. meer mensen geholpen (of proberen te helpen) dan dat ik zelf problemen heb gepost :)
Precies! :) Daar komt ook eigenlijk mijn hele standpunt op neer. Zoek bv. eens naar username "pimdelmee". Dat is dus wél fout! :(

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59

WoutF

Hoofdredacteur
Ik hang zeer veel rond in Programming en Webscripting. Veel mensen willen nu aan PHP beginnen, opzich heb ik daar niks op tegen maar soms heb je mensen die het echt wel heel bont maken.
"Hoe kan ik een login systeem maken?"
"Dusty/Joska/Tomato/ACM: blabladiebla, uitleg hier, stukje documentatie daar blaat"
Ze worden dus goed op weg geholpen, en dan krijg je soms zo''n antwoord:
"Ja, daar heb ik geen zin in, kunnen jullie niet het even kant en klaar aan me geven"
Daar word ik nou echt ziek van

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat is het probleem inderdaad.

De natuur van de mens is om de makkelijke weg te kiezen, en als die er niet is, dan maar eens naar de moeilijke te kijken.

Wat velen niet beseffen (denk ik dan) is dat je geen ruk (of in ieder geval veel moeilijker) dingen leert als het iedere keer maar weer voor je voorgekauwd wordt.

Je onthoud iets namelijk veel beter als je het zelf hebt uitgezocht. (Dan ben je namelijk best wel een beetje trots op jezelf) Als iemand jou verteld : "klik hier, tiep daar dat, doe CTRL + ENTER" dan moet je dat gemiddeld geheid nog een keer vragen. Als je dat zelf hebt uitgezocht gaat dat veel beter.

Nu zeg ik niet dat iedereen dat moet doen, want dan hou je geen forum over, ( ;) ) maar het initiatief zou best wel wat omhoog mogen.

Probleem is echter : het is de aard van het beestje, dus dat krijg je er echt niet zomaar uit.

Aannames zijn fataal.

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 16:02 schreef woutf het volgende:
Ik hang zeer veel rond in Programming en Webscripting. Veel mensen willen nu aan PHP beginnen, opzich heb ik daar niks op tegen maar soms heb je mensen die het echt wel heel bont maken.
[..]

Ze worden dus goed op weg geholpen, en dan krijg je soms zo''n antwoord:
[..]

Daar word ik nou echt ziek van
Spijtig genoeg heb ik ook zo iemand op mn icq lijst staan en dat heb ik hem van de week duidelijk gemaakt. Maar het soort user als hierboven vind ik extreem belachelijk en moet meteen(!!) een waarschuwing hebben wat mij betreft!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

test

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Gelijk ideetje voor nieuw topic hierzo:

[FEATURE REQUEST] een enorme Use The Fuckin'' Search knop bovenaan het forum

>:)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 15 mei 2001 16:11 schreef Burat het volgende:
test
Burat ? ben jij dat ? Test ?

:?

Aannames zijn fataal.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 16:09 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Spijtig genoeg heb ik ook zo iemand op mn icq lijst staan en dat heb ik hem van de week duidelijk gemaakt. Maar het soort user als hierboven vind ik extreem belachelijk en moet meteen(!!) een waarschuwing hebben wat mij betreft!
Ik _had_ ook zo iemand op mijn ICQ lijst staan, nu nog steeds maar dan op mijn ignore list >:)

Van die irri ventjes die denken dat het _nog_ sneller kan dan GoT: via ICQ vragen aan die ene gozer die altijd online is (wie? ik? ;))

De eerste paar keer netjes antwoord gegeven, maar ik heb niet eens meer de moeite genomen het hem uit te leggen... Gewoon direct naar de ICQ list gemoved :)
Op dinsdag 15 mei 2001 16:11 schreef Burat het volgende:
test
LOL :+

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op dinsdag 15 mei 2001 07:56 schreef dennisdotcom het volgende:
Graag jullie mening.
een wachttijd van een week ofzo voordat je kan posten of eentopic kan beginnen? Maakt sowieso wat lastiger om ff online een forum gaan te irriteren om zo snel mogleijk een ban te krijgen. En dwingt mensen om zelf eerst over hun probleem na te denken voor dat ze kunnen posten.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 16:19 schreef bombadil het volgende:

[..]

een wachttijd van een week ofzo voordat je kan posten of eentopic kan beginnen? Maakt sowieso wat lastiger om ff online een forum gaan te irriteren om zo snel mogleijk een ban te krijgen. En dwingt mensen om zelf eerst over hun probleem na te denken voor dat ze [b]kunnen[b] posten.
Ja, helemaal mee eens... Daarmee schrik je de helft van de irritante newbies makkelijk af :)

• DarkX

DarkX

Ik?

Mjah, maar hoewel de term anders suggereert zegt newbie zijn vaan nix over hoe lang je er bent, of het aantal posts. Zoiets als weekje kijken en dan posten helpt dan ook niet. Ik zit er zelf ook niet zo extreem lang vind ik, maar met beetje gezond verstand en ook eens lezen wat andere posten helpt best veel. Ik had toch vrij snel door hoe ik me moest gedragen, en heb nooit de term newbie maar mijn hoofd geslingerd gekregen. Anderen zitten er al een hele tijd en hebben nog constant gezeik door domme vragen e.d.
Dit kun je niet anders oplossen dan door die mensen op hun fouten te blijven wijzen (goed modden dus), hoe vervelend dat ook mag zijn.
Tolerantie mag natuurlijk, maar na een keer of twee naar de faq en de search verwezen te zijn mogen ze het wel weten, en is een waarschuwing niet ongerechtvaardigd.

[add-it]
die 20 posts regel lijkt me totaal niet practisch, omdat daardoor die mensen alleen maar 20 onzin posts gaan plaatsen om maar aan die postcount te komen.
[/add-it]

• Dennis
Van iedereen die in dit topic heeft reageerd zit ik er zelf nog altijd het kortst denk ik, nog geen 3 maanden :+

En inderdaad de tijd zegt niks over newbie zijn, maar het helpt wel mensen afschrikken. Jammer dan voor diegenen die niet domme posts doen en een aanwinst zijn voor het forum.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Okee ik ben echt een super newbie, maar ik moet toch ook een keer beginnen en tuurlijk heb kan ik zelf ook wel een systeem uitzoeken maar ik denk als ik het nu eens vraag aan mensen die er aanzienlijk meer verstand van hebben dan kom ik misschien met een beter systeem thuis.

Ik wil ook wel antwoord geven op vragen van mensen, maar dan moet ik wel het antwoord weten...

Wie weet blijf ik altijd wel een newbie, maar misschien komt er een dag dat ik daadwerkelijk iemand kan helpen.

Ik zal dan nu maar ff de search gaan gebruiken en me ff niet gedragen als een luie donder...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 16:48 schreef EleFanta het volgende:
Okee ik ben echt een super newbie, maar ik moet toch ook een keer beginnen en tuurlijk heb kan ik zelf ook wel een systeem uitzoeken maar ik denk als ik het nu eens vraag aan mensen die er aanzienlijk meer verstand van hebben dan kom ik misschien met een beter systeem thuis.

Ik wil ook wel antwoord geven op vragen van mensen, maar dan moet ik wel het antwoord weten...

Wie weet blijf ik altijd wel een newbie, maar misschien komt er een dag dat ik daadwerkelijk iemand kan helpen.

Ik zal dan nu maar ff de search gaan gebruiken en me ff niet gedragen als een luie donder...
Ik vind het leuk én een pluspunt dat je in deze draad reageert :)

• Johannes
  • Laatst online: 03-02 06:52
Nou, ik weet wel dat ik al een tijdje aan het lurken was hier totdat ik geregd had om dat ik ff wilde reageren. Het zou nogal irritant zijn als ik daar een week op moest wachten.

Dus: wel reageren, geen nieuwe topics voor een week?

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• DarkX

DarkX

Ik?

Nou ja, ik weet ook niet zo veel tech stuff, en in een forum als dit zul je altijd mensen hebben die meer antwoorden en mensen die meer vragen. Daar kun je weinig aan doen. Het helpt echter wanneer men de search gebruikt, dan worden niet steeds dezelfde vragen gesteld, en hebben de makers van het forum die functie niet voor nix gemaakt ;).
Maar mensen die een intelligente, niet eerder gestelde technische vraag hebben zijn niet irritant, maar mensen die vragen stellen die schreeuwen om UTFS en RTFM reply''s, DIE zijn fout bezig.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 15 mei 2001 16:12 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Burat ? ben jij dat ? Test ?

:?
Jep, was ik. Heb met Rick die kever doodgeslagen, moest ff testen of ik uberhaupt nog kon posten.. En aangezien Mozilla ineens raar deed, testte ik hier ff.. :P.

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Die vragen en wachttijden lijken me ook niet echt goed.. vragenlijst is super irritant, en houd waarschijnlijk meer mensen die WEL kennis hebben buiten..

En mensen die SERIEUS hulp nodig hebben kunnen oo niet posten binnen een week, heb je er ook weinig aan..

Ik denk dat het misschien beter is om wat strenger te zijn tegen dit soort mensen, super domme vraag = waarschuwing ofzo.. lijkt me eens stuk beter..

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 15 mei 2001 17:26 schreef Burat het volgende:

Jep, was ik. Heb met Rick die kever doodgeslagen, moest ff testen of ik uberhaupt nog kon posten.. En aangezien Mozilla ineens raar deed, testte ik hier ff.. :P.
Owh, owkee.

Het is je voor deze keer vergeven dat je "newbee-gedrag" ( ;) ) laat zien. :P

Aannames zijn fataal.

• Dennis
Zie nou dit topic: [topic=178766]

Daar zou je toch een knop "verwijs naar computer-idee forum" voor willen hebben?

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 17:28 schreef Timpie2000 het volgende:
Die vragen en wachttijden lijken me ook niet echt goed.. vragenlijst is super irritant, en houd waarschijnlijk meer mensen die WEL kennis hebben buiten..

En mensen die SERIEUS hulp nodig hebben kunnen oo niet posten binnen een week, heb je er ook weinig aan..

Ik denk dat het misschien beter is om wat strenger te zijn tegen dit soort mensen, super domme vraag = waarschuwing ofzo.. lijkt me eens stuk beter..
Dat kan ook ja, maar de vraag is dan of het ook echt wordt gedaan door de modjes..

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 15 mei 2001 17:31 schreef dennisdotcom het volgende:

Dat kan ook ja, maar de vraag is dan of het ook echt wordt gedaan door de modjes..
Als ik ze zie, vraag ik ze in eerste instantie of ze hun vraag beter kunnen formuleren/het exacte probleem aanduiden, en als ze dat niet kunnen, topic dicht, met verwijzing naar de FAQ van desbetreffend forum, en eventueel nuttige links als het niet in de FAQ staat.

Je moet dan wel bijna ieder topic lezen. (Kan nog wel eens vermoeiend zijn, maar je leert er zelf ook wel eens wat van...)

Aannames zijn fataal.

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 17:36 schreef GaMeOvEr het volgende:
Als ik ze zie, vraag ik ze in eerste instantie of ze hun vraag beter kunnen formuleren/het exacte probleem aanduiden, en als ze dat niet kunnen, topic dicht, met verwijzing naar de FAQ van desbetreffend forum, en eventueel nuttige links als het niet in de FAQ staat.

Je moet dan wel bijna ieder topic lezen. (Kan nog wel eens vermoeiend zijn, maar je leert er zelf ook wel eens wat van...)
Zo moet het! >:) Gewoon enorm consequent zijn. Trouwens, is het niet zo dat jullie een soort pagina hebben die elke zoveel seconden wordt gerefreshed waar alle nieuwe topic-titels verschijnen. Zou wel handig zijn voor de mods.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb een F5 knopje, en active topics.

:D

Aannames zijn fataal.

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 17:40 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik heb een F5 knopje, en active topics.

:D
Ja daar ben ik ook vrijwel 8 uur per dag te vinden, daardoor kan ik soms heel snel reageren ;)

Verwijderd

Ik zou beginnen met het doorlinken van alle General chat (SG, Nieuws & Sport & Tv, Wetenschap & Levensbeschouwing) naar Fok.
Hiermee bedoel ik dus dat als mensen deze aanklikken ze op automatisch in het dezelfde forum terecht komen op Fok (Voor elk "onzin" forum hier bestaat een gelijke op Fok).
Hierdoor dwing je mensen welke alleen maar voor deze zaken hier komen naar Fok toe.
Got is een forum voor de echte computerliefhebbers (mensen hoeven niet meteen een echte tweaker te zijn is mijn mening).

• DarkX

DarkX

Ik?

Mjah, er wordt hier op GoT mijns inziens stuk prettiger over de algemene zaken gesproken dan op FoK!.

• Dennis
Dat gebruik van Fok! had ik een aantal reacties hierboven ook al aangegeven. Het zou kunnen beginnen met de zoekmachines delen door een checkbox toe te voegen, maar misschien is het idee van geheel doorlinken ook niet eens zo slecht!

edit:

Door Stylesheets zou het er dan zelfs zo uit kunnen zien als op GoT, het enige verschil is dan nog dat je daar moet registreren en niet hier :)

Verwijderd

Alleen zoekmachine linken is denk ik lang niet voldoende, mensen zijn toch te lui om het vinkje [zoek ook op Fok!] aan te zetten.

edit:

Registratie kun je ook synchronizeren, ze gebruiken beide Topix :)
En volgens mij hebben de meeste GoT''ters ook wel een Fok! account >:) (Om effe lekker te onzinnen)

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 17:54 schreef DeFFeR het volgende:
Alleen zoekmachine linken is denk ik lang niet voldoende, mensen zijn toch te lui om het vinkje [zoek ook op Fok!] aan te zetten.
Als er een functie wordt ingebouwd die het aantal GoT resultaten van SG bijvoorbeeld flink verminderd dan doen ze het heus wel. Immers dat is minder werk dan op een andere site helemaal opnieuw je query in te voeren >:)

• Dennis
Dat synchroniseren is zo slecht nog niet. Maar je moet natuurlijk wel oppassen dat het niet té geïntegreerd wordt, dat kan nooit de bedoeling hierachter zijn.

• DarkX

DarkX

Ik?

Heb je er wel over nagedacht dat wanneer je meer met fok integreerd je meer fok klanten hierzo krijgt? En wat ik van fok gezien heb, lijkt me een groot gedeelte van fok niet echt van GoT niveau >:)

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 17:59 schreef DarkX het volgende:
Heb je er wel over nagedacht dat wanneer je meer met fok integreerd je meer fok klanten hierzo krijgt? En wat ik van fok gezien heb, lijkt me een groot gedeelte van fok niet echt van GoT niveau >:)
Daarom. Dan wordt dit een soort onzinforum.nl! Het moet ook (voornamelijk) éénzijdig blijven!

Verwijderd

Er lopen op Fok! mensen rond met meer hersencellen in hun kop als een groot aantal mensen hier.
Ik vind bepaalde draadjes en bepaalde figuren hier echt eng :r ..... (nee, ik noem geen namen).
Deze wil ik best inruilen voor een aantal Fokkers die hier komen vragen hoe ze MS-Word moeten installeren.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
IMO moet levensbeschouwing, sport en tv verdwijnen, het is totaal ongerelateerd aan computers. verder vindt ik dat SG een forum moet worden voor pc gerelateerde onderwerpen die niet in de andere forums horen.

het nivo in SG is laag, "wie gaat er 5 mei naar shockers?" heeft geen ene reet met pc''s te maken maar bv "plaats de foto van je pc" weer wel.

ook zitten er op SG veel lui die ik nog nooit of amper gezien heb in 1 van de andere forums.

en dan levensbeschouwing??? WTF! alsof Alah een AMD heeft! sorry, das wel iets te grof, sorry!

ik vindt de bovenste forums zelfs zo nutteloos (behalve dpc) dat ik er soms wel eens van baal dat ze bovenaan de lijst staan, moet ik onnodig stukje scrollen met tot gevolg dat er weer aan mijn RSI wordt gewerkt.

en zoals eerder werdt gezegd, wil ik onzin lezen dan ga ik wel naar FOK.

verder wil ik nog effe iets kwijt over de search. soms zoek je iets en zeker de newbies die wel zoeken, en dan krijg je gewoon een shitload met results en dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg, jah...geen wonder dat ze het gaan vragen.

over een tijdje is elke vraag zo ongeveer wel gesteld, dan is het snel gedaan met GoT.
ik vindt zelf dat er niet meer zo nauw gekeken moet worden naar of de search wel of niet gebruikt is, mits er wel extreme stomme vragen worden gesteld, dan doel ik op fatale uitzondering. maar bv "NVidia 12.20 of 11.80 voor mijn TNT2?", jah...die persoon vraagt om ervaringen met die drivers op die specifieke kaart, no way dat er daar al honderden van zijn geweest.

ik lul te veel...

• blitzkrieg
  • Laatst online: 11:11

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op dinsdag 15 mei 2001 18:06 schreef DeFFeR het volgende:
Er lopen op Fok! mensen rond met meer hersencellen in hun kop als een groot aantal mensen hier.
Ik vind bepaalde draadjes en bepaalde figuren hier echt eng :r ..... (nee, ik noem geen namen).
Deze wil ik best inruilen voor een aantal Fokkers die hier komen vragen hoe ze MS-Word moeten installeren.
tja, maar op fok! zijn ook zat enge mensen.

Ik vind trouwens niet dat je moet registreren omdat je een vraag hebt.

Ik heb hier zelf ongeveer een week of 3 rondgehangen voordat ik een account aanmaakte. Hierdoor wist ik eigenlijk al wat wel en niet mocht.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 18:13 schreef Kaap het volgende:
IMO moet levensbeschouwing, sport en tv verdwijnen, het is totaal ongerelateerd aan computers. verder vindt ik dat SG een forum moet worden voor pc gerelateerde onderwerpen die niet in de andere forums horen.

het nivo in SG is laag, "wie gaat er 5 mei naar shockers?" heeft geen ene reet met pc''s te maken maar bv "plaats de foto van je pc" weer wel.

ook zitten er op SG veel lui die ik nog nooit of amper gezien heb in 1 van de andere forums.

en dan levensbeschouwing??? WTF! alsof Alah een AMD heeft! sorry, das wel iets te grof, sorry!

ik vindt de bovenste forums zelfs zo nutteloos (behalve dpc) dat ik er soms wel eens van baal dat ze bovenaan de lijst staan, moet ik onnodig stukje scrollen met tot gevolg dat er weer aan mijn RSI wordt gewerkt.

en zoals eerder werdt gezegd, wil ik onzin lezen dan ga ik wel naar FOK.

verder wil ik nog effe iets kwijt over de search. soms zoek je iets en zeker de newbies die wel zoeken, en dan krijg je gewoon een shitload met results en dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg, jah...geen wonder dat ze het gaan vragen.

over een tijdje is elke vraag zo ongeveer wel gesteld, dan is het snel gedaan met GoT.
ik vindt zelf dat er niet meer zo nauw gekeken moet worden naar of de search wel of niet gebruikt is, mits er wel extreme stomme vragen worden gesteld, dan doel ik op fatale uitzondering. maar bv "NVidia 12.20 of 11.80 voor mijn TNT2?", jah...die persoon vraagt om ervaringen met die drivers op die specifieke kaart, no way dat er daar al honderden van zijn geweest.

ik lul te veel...
Ook al lul je te veel, ik ben het wel met je eens. Vooral dat van die uitsluitend SG users, want dat zijn er iig teveel!

En mijn RSI wordt ook erger :(

• DarkX

DarkX

Ik?

Op dinsdag 15 mei 2001 18:01 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Daarom. Dan wordt dit een soort onzinforum.nl! Het moet ook (voornamelijk) éénzijdig blijven!
Eenzijdige integratie... weet je wel wat je zegt? niet vervelend bedoelt ofzo, maar dat wordt vanzelf tweezijdig, en enge mensen hou je sowieso niet buiten. Moderatie is enige wat helpt m.i., en stoor me de laatste tijd niet echt meer hierzo, het valt allemaal best mee. En de SG enzo vind ik niet slecht, om met mensen die eenzelfde hobby hebben eens over iets anders te hebben. Hoewel het onderwerp hetzelfde is, is de sfeer vaak heel anders dan bij bijv. FOK. Er is nog veel onzin, maar er wordt nu behoorlijk goed gemod, meer kan je niet doen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 18:13 schreef blitzkrieg het volgende:

[..]

tja, maar op fok! zijn ook zat enge mensen.

Ik vind trouwens niet dat je moet registreren omdat je een vraag hebt.

Ik heb hier zelf ongeveer een week of 3 rondgehangen voordat ik een account aanmaakte. Hierdoor wist ik eigenlijk al wat wel en niet mocht.
Sorry hoor, neem dit niet op als een belediging, maar wat is jou toegevoegde waarde op GoT ?
Als ik naar topics kijk waarin jij het gepost zie ik alleen maar SG enzo.

Volgens mij was/is GoT (waar staat anders de T voor) nog steeds een forum voor mensen welke computer gerelateerde zaken met elkaar willen/kunnen delen.
Hier horen de 3 General Chat fora NIET bij (Alleen DPC heeft nog iets met computers te maken)

• Destruction
  • Laatst online: 17:27

Destruction

(ex-)Automonteur

edit:

En volgens mij hebben de meeste GoT''ters ook wel een Fok! account >:) (Om effe lekker te onzinnen)

Ik heb geen fok! account.

Daarbij is zowiezo het doorlinken van GoT naar fok! geen goed idee.

Dan krijg je zoals al genoemd is mensen van fok! hier om de fora te vervuilen.

Opzich lijkt mij een examen een goed idee.

En dit is dus ook zo''n topic
[topic=179526]

Waarvan ik denk : "RTFM, schroef hem open en kijk erin, op de meeste hardware staat wat het is." |:(

Is het mischien een idee om te kijken welke users voornamelijk echt alleen in SG/NST/W&l ed. posten zodat die gebanned kunnen worden en de die-hards overblijven ?

Tis uiteraard maar een idee.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 18:28 schreef pier het volgende:

[..]

Ik heb geen fok! account.
Jesus zeg.....als je niks te vertellen hebt doe het dan asjeblieft ook niet, dit is een nutige discussie |:(

• DarkX

DarkX

Ik?

nou ja, net zo nuttig als zeggen dat GoTters een FoK account hebben...

Ik persoonlijk hou het op fok niet lang uit, maar dat kan aan mij liggen.

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 18:22 schreef DeFFeR het volgende:
Volgens mij was/is GoT (waar staat anders de T voor) nog steeds een forum voor mensen welke computer gerelateerde zaken met elkaar willen/kunnen delen.
Hier horen de 3 General Chat fora NIET bij (Alleen DPC heeft nog iets met computers te maken)
Komen we toch weer uit bij post1. Jammer, want het komt er dus allemaal op neer dat SG etc. weg moeten en naar Fok! worden "verhuist" of zoiets.

Maar ik mis wel reacties van modjes hierzo, dus: post modjes >:)!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op dinsdag 15 mei 2001 18:22 schreef DeFFeR het volgende:

[..]

Sorry hoor, neem dit niet op als een belediging, maar wat is jou toegevoegde waarde op GoT ?
Als ik naar topics kijk waarin jij het gepost zie ik alleen maar SG enzo.

Ja, en, kan ik het helpen dat ik:
1: geen geld heb voor beetje nieuwe shit.
2: dit niet mijn computer is.
3: ik hem dus van mijn ouders los mag maken,
en er ook niet teveel mee mag flikken, er
staat nl. nogal wat bedrijfsinformatie op.

Ik leef niet alleen voor computers, ik heb er op het moment geen geld voor, dus ik heb op het moment niet veel te zoeken in de andere gedeelten van dit forum, die ik interressant vind.

Verwijderd

Deze is ook leuk: [topic=180114] ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het idee van een wachttijd spreekt mij ook wel aan. Het heeft de volgende voordelen:
- gebruikers registreren zich niet om even snel wat onzin te plaatsen en dan weer weg te zijn
- je ''dwingt'' nieuwe gebruikers om eerst mee te lezen voordat ze zelf posten en kunnen dus een beetje wennen aan de manier van vragen en posten
- mensen die na (bijvoorbeeld) die week terugkomen geven aan echt geinteresseerd te zijn in de onderwerpen op GoT. Als je dat niet bent kom je niet meer terug. Resultaat: een stijging van het niveau.

Newbie zijn we trouwens allemaal geweest, vergeet dat niet... Het is in deze tijd (opa spreekt) alleen veel laagdrempeliger om allerlei vragen te stellen en onzin te posten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
Op dinsdag 15 mei 2001 18:35 schreef blitzkrieg het volgende:
Ik leef niet alleen voor computers, ik heb er op het moment geen geld voor, dus ik heb op het moment niet veel te zoeken in de andere gedeelten van dit forum, die ik interressant vind.
Niet flamerig bedoeld ofzo, maar waarom post je dan op GoT? Ik neem aan dat er ook wel andere forums zijn waar je beter terecht kan, toch? :) Fok! bijvoorbeeld. Ik vraag me ook af hoe je hier terecht bent gekomen.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op dinsdag 15 mei 2001 18:46 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Niet flamerig bedoeld ofzo, maar waarom post je dan op GoT? Ik neem aan dat er ook wel andere forums zijn waar je beter terecht kan, toch? :) Fok! bijvoorbeeld. Ik vraag me ook af hoe je hier terecht bent gekomen.
Fok! is een dikke teringzooi, hier zitten een beetje technische mensen, wat ik mijzelf toch ook wel een beetje vind. :)

Hoe ik hier terecht ben gekomen:
Eeeeh, servowire gaf me een keer de link.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 18:28 schreef pier het volgende:

[..]

.....
Daarbij is zowiezo het doorlinken van GoT naar fok! geen goed idee.

Dan krijg je zoals al genoemd is mensen van fok! hier om de fora te vervuilen.
Hoezo dat ? Je linkt 3 fora''s door naar GoT. Je linkt toch niks van Fok naar GoT.
Op deze manier zijn mensen simpelweg verplicht om op Fok dit soort topics te plaatsen.
Ik denk dat dit de enigste manier is om mensen op een vriendelijke wijze te laten verhuizen van GoT naar Fok.

Eventueel zou je inderdaad ook nog via stylesheets Fok er via GoT eruit laten zien als GoT (volg je het nog ???? ;) )

En dan over het feit dat je pas een week na inschrijving kan posten, dat zou de goede mensen ook wegjagen.
Als ik op een forum een week moest wachten voordat ik kon posten zou ik er dus ook nooit meer komen

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Op dinsdag 15 mei 2001 09:08 schreef havana het volgende:
Ik kan je vertellen dat het probleem wat je beschrijft de crew als geheel ook bezighoudt. Vooral in SG loopt het de spuigaten uit. Momenteel wordt er flink gediscussieerd over een lange-termijn oplossing. Alle ideeën zijn hierbij natuurlijk welkom.
1 onzin topic openen waar gelult mag worden... niet geflamed/warez enz... bij de 500 reply''s word er een nieuwe topic geöpent
Pagina: 1