Toon posts:

[BC3] Dynamisch ip bannen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey!

Ik zie wel es dat jullie iemand bannen, maar als diegene nou een dynamisch ip heeft, dan belt ie toch gewoon ff opnieuw in en voila... over probleem??
Kan me nie voorstellen dat iemand met z''n vast ip gaat kloten |:(
Hoe lossen jullie dat soort dingen op?? :?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
je kan ook een volledige range bannen indien echt nodig..
of keer op keer een nick

Verwijderd

user sluiten en dat was het dan...
dynamische ip''s zijn wat moeilijk te bannen he... }) (leuke icon)

je ziet zoveel dat er een cloon van die persoon bijkomt. (ff opletten en je ziet het zo)

Verwijderd

Topicstarter
dan neemt diegene gewoon ff andere provider.... :r
Ik vindt dat die dynamische ip providers maar es moeten sluiten of aangepakt moeten worden.
Zal wel veel internet crime schelen, of mensen moeten gaan spoofen, maar da''s wel te beveiligen natuurlijk...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 21:47 schreef Belegen_Kaas het volgende:
Ik vindt dat die dynamische ip providers maar es moeten sluiten of aangepakt moeten worden.
Uhm. Ooit van het concept ''dial-in'' gehoord? Of van ''proxies''?

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk wel, doe ik zelf nu ook (ISDN :'(), maar dan kan je iedere username toch een IP geven, is echt wel te regelen.

Verwijderd

Zodra IPv6 geintroduceert is is dat wel te regelen, pas dan zijn er weer genoeg IP adressen om iedere user, pc, gsm, magnertron etc. van een vast IP te voorzien.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 14 mei 2001 21:50 schreef Belegen_Kaas het volgende:
tuurlijk wel, doe ik zelf nu ook (ISDN :'(), maar dan kan je iedere username toch een IP geven, is echt wel te regelen.
Wordt een beetje duur.. Lang niet iedereen is 24 uur aan het inbellen. Als je ietsje meer ip''s hebt dan het aantal gebruikers wat maximaal ingelogd is heb je al genoeg. En dat aantal is dus lager dan het totaal aantal abbonees..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

mensen met een vast ip kunnen ook nog wel op Got komen als ze gebanned zijn. simpele oplossing voor die je ook kunt gebruiken als je bijv op een server van je maat wilt komen als je beide @home gebruikt.
verder zeg ik niks wil niet lui op ideen brengen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lui met een dynamisch IP worden gewoon op email adres gebanned. Die gratis, online email boxen zijn toch al verboden (hotmail e.d.) en dus moeten ze zich steeds echt inschrijven ergens... Dat is gewoon veel te lastig, dus komen ze niet meer terug nadat hun email adressen opgebruikt zijn.

Email adres heb je dus nodig voor je password, mocht je het vergeten zijn :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 22:04 schreef Grrrrrene het volgende:
Lui met een dynamisch IP worden gewoon op email adres gebanned. Die gratis, online email boxen zijn toch al verboden (hotmail e.d.) en dus moeten ze zich steeds echt inschrijven ergens... Dat is gewoon veel te lastig, dus komen ze niet meer terug nadat hun email adressen opgebruikt zijn.

Helaas gaat dat ook niet altijd meer op, er zijn inmiddels een aantal providers die zowel gratis als betaald zijn (Wanadoo -> casema cable; Zonnet -> ADSL) en die kunnen ze dus niet meer blocken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 14 mei 2001 21:57 schreef Operations het volgende:
Zodra IPv6 geintroduceert is is dat wel te regelen, pas dan zijn er weer genoeg IP adressen om iedere user, pc, gsm, magnertron etc. van een vast IP te voorzien.
En de magnetron wordt gebanned....Straf voor de user: Niks meer klaar maken in de magnetron >:) >:) >:) >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Gaat ook niet helemaal op.

Het net, worldonline, HCC-net, levert mij al 12 emailadressen, waarvan 9 vrij te wijzigen.
Ik kan dus net zoveel users aanmaken als ik hebben wil met alleen mijn WOL account (1 vast email en 4 op elk moment te wijzigen emailadressen) dus 4 users aanmaken, wachten op paswoord, 4 emailadressen wijzigen en weer 4 users aanmaken etc.
En IP-BAN , heb een lijst met ruim 400 free proxyservers buiten 6 proxyservers van de providers om.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, vrij te veranderen, maar hoe snel? Als je daarvoor een formulier op moet sturen, schiet dat niet op. Kun je dat online doen, dan heb je idd geen problemen met een "mail-ban" :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Vergeet ook niet dat de lijst van gratis e-mail providers groeid met de dag.
Het is ongebonnen werk om deze allemaal te weren.

Verwijderd

Topicstarter

da''s lekker feest, ik heb oneindig veel e-mail adressen :P vul_hier_wat_in@mijn_username.myweb.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 22:02 schreef ELD het volgende:
mensen met een vast ip kunnen ook nog wel op Got komen als ze gebanned zijn. simpele oplossing voor die je ook kunt gebruiken als je bijv op een server van je maat wilt komen als je beide @home gebruikt.
verder zeg ik niks wil niet lui op ideen brengen.
spoofen >:)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op dinsdag 15 mei 2001 16:14 schreef Grrrrrene het volgende:
Ja, vrij te veranderen, maar hoe snel? Als je daarvoor een formulier op moet sturen, schiet dat niet op. Kun je dat online doen, dan heb je idd geen problemen met een "mail-ban" :)
Online, binnen 10 secondjes gebeurd :+

edit en gewoon eindigend op worldonline.nl
Pagina: 1