[BC3] brakheid alom

Pagina: 1
Acties:
  • 1.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
[ * BYM frusty modus ]

God god god gloeiende godverdomme, wat een ge eikel zeg, heb ik me net toch een lap tekst in zitten typen van heb ik jou daar, kan mijne IE ineens dat hele GOT niet vinden, wat is dat nou af en toe zeg, gekscherend staat er wel onder mijn user name code #55 zuigt en #30 niet, maar dat gaat echt op, grrrrrrrrrrrrrrrrr :(:(

Zo, dat moes ik ff kwijt ofzo, beter dat ik het hier doe dan in SG ofzo denk ik dan maar gezien mijn taalgebruik, als jullie hem willen sluiten ga je gang maar , maar dit moest ik hier toch echt ff kwijt......

[ * BYM /frusty modus ]

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Back knop, en opnieuw op Verstuur klikken.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Mag het iets minder?

Gebruik voortaan de omschrijving van het probleem als topictitel of als het dan toch moet "verdorie" of zo.

:(

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33

Jaymz

Keep on moving !

Ga jij eens een week je mond uitwassen, wat mij betreft met iets wat je absoluut niet lekker vindt.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
|:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb de vrijheid genomen om de titel te veranderen.

Als je een code #55 krijgt en je hebt een godse lap tekst getypt, kan je gewoon nog op F5 rammen hoor, dan vraagtie netjes of je nog een keertje de data wilt versturen... Tenminste bij mij dan.

P.S. Mijn collega''s hebben wel gelijk, je kan je ook wat vriendelijker uiten, mag ik je daarbij nog even wijzen op het volgende stukje tekst:
Jij bent hier een bezoeker, je hebt het voorrecht om gebruik te maken van software en hardware die door anderen is betaald, dan heb je ook de verplichting te handelen naar de regels die zijn gemaakt. Doe je dat niet, dan kan het voorrecht gebruik te maken van de voorzieningen worden afgenomen.
Het is een voorrecht om gebruik te maken van de soft- en hardware waarop deze site draait, als je dat maar in je oren knoopt. Het is géén recht, natuurlijk vinden wij het ook niet leuk dat er code #55''s voorbij komen, we doen ook ons best om die zo veel mogelijk te beperken, maar als je én gebruik maakt van onze tijd, ons geld en ons geduld om deze site te draaien én zo tegen ons uit je dak gaat, verspeel je je krediet nogal snel.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Een goede gewoonte die je moet aanleren : Voordat je op "verstuur" drukt ff ctrl+a en ctrl+c doen, verlies je tenminste niet een halfuur tikwerk (heb het ook meegemaakt :().

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 20:24 schreef BYM het volgende:
[ * BYM frusty modus ]

******, wat een ge ***** zeg, heb ik me net toch een lap tekst in zitten typen van heb ik jou daar, kan mijne IE ineens dat hele GOT niet vinden, wat is dat nou af en toe zeg, gekscherend staat er wel onder mijn user name code #55 zuigt en #30 niet, maar dat gaat echt op, grrrrrrrrrrrrrrrrr :(:(

Zo, dat moes ik ff kwijt ofzo, beter dat ik het hier doe dan in SG ofzo denk ik dan maar gezien mijn taalgebruik, als jullie hem willen sluiten ga je gang maar , maar dit moest ik hier toch echt ff kwijt......

[ * BYM /frusty modus ]
Zo, ik geef jullie groot gelijk voor wat betreft mijn taalgebruik, maar dit kwam dus voort uit pure frustratie, ctrl+n en www.weetikveel.nl deed het gewoon, en Got niet.

Is niet erg zeggen jullie dan, dan doe je back en dan nog eens send message, DAAR zit nu mijn frustratie, want dat deed het ook niet en mijn tekst was toch echt weg grrrrr, en dit is een goede les inderdaad, in het vervolg ff ctrl+a + ctrl+c + ctrl+v doen, ben je verzekerd van je posting.......

Mijn excuses, en die zeep was absoluut niet lekker hoor ;)

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 20:28 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik heb de vrijheid genomen om de titel te veranderen.
Daar was ik het dus mee eens...
maar als je én gebruik maakt van onze tijd, ons geld en ons geduld om deze site te draaien én zo tegen ons uit je dak gaat, verspeel je je krediet nogal snel.
Het was dus absoluut niet persoonlijk bedoeld, daar was de [frusty modus] dan ook voor, ik moes gewoon ff schelden, en ik had niet de intensie dat tegen wie dan ook te doen, maar wilde het wel ff kwijt......

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 14 mei 2001 20:38 schreef BYM oa. het volgende:

Mijn excuses, en die zeep was absoluut niet lekker hoor ;)
Dat was dus ook de bedoeling>:) onthoud die smaak maar, voor als je de volgende keer op verzend druk bij dit soort teksten ;)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het is een voorrecht om gebruik te maken van de soft- en hardware waarop deze site draait, als je dat maar in je oren knoopt. Het is géén recht, natuurlijk vinden wij het ook niet leuk dat er code #55''s voorbij komen, we doen ook ons best om die zo veel mogelijk te beperken, maar als je én gebruik maakt van onze tijd, ons geld en ons geduld om deze site te draaien én zo tegen ons uit je dak gaat, verspeel je je krediet nogal snel.
Een nogal merkwaardige kijk op de verhouding klant <-> dienstverlenend commercieel bedrijf, Floris.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 20:44 schreef Chaos het volgende:

[..]

Een nogal merkwaardige kijk op de verhouding klant <-> dienstverlenend commercieel bedrijf, Floris.
Dat mag je vinden Chaos.

Ik ben van mening dat mensen maar al te gemakkelijk aannemen dat het een recht is om eisen te stellen en te mogen protesteren als het niet goed gaat. Ik vind dat men vergeet dat wij dit ook voor de lol doen en dat er veel tijd in gestoken wordt, als er dan bijna alleen negatieve reacties komen, is de lol er snel af niet? (En ook al is het een commercieel product, zonder waardering voor en plezier in wat je doet, is het niet de moeite waard om het nog langer te doen. IMO)

Ik vind dus dat het een voorrecht is om gebruik te maken van de dingen die anderen voor jou verzorgen en dat je hier voorzichtig mee moet zijn, het is niet vanzelfsprekend dat een groep mensen er zo veel tijd in steekt om een bepaalde dienst aan te bieden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 20:28 schreef Floris_Diemel het volgende:
Code #6, er is geen geldig topic nummer opgegeven >:)
Bovenstaande is grappig ghehehe, ikke ;"huh:?"

Joh nogmaals, het was niet persoonlijk bedoeld, ik ben 28 en werk zelf in de IT en weet dat machines/bandbreedte/software/whatever rare dingen kunnen doen soms, en ik verwacht uiteraard ook absoluut niet dat jullie express dit soort fouten in bakken om ons usertjes af en toe eens lekker dwars te gaan zitten ofzo, als dit als persoonlijk zijnde aan is gekomen, mijn oprechte excuses daarvoor en klaar is klara wat mij betreft.

Ik ben hem al opnieuw aan het typen voor zover ik het nog weet en wat weg blijft = jammer dan....... :)

• Chaos
  • Niet online
Ik vind dat men vergeet dat wij dit ook voor de lol doen
Dat is ook helemaal niet zo.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Chaos: hoezo klant <-> bedrijf?

Zoals ik het bekijk zijn we allemaal bezoeker hier, te gast dus. Of betaal jij soms om hier rond te mogen hangen?

Professioneel Hyves-weigeraar

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 14 mei 2001 20:44 schreef Chaos het volgende:

[..]

In een (gewone) winkel mag je ook niet schelden op het personeel.
En als iets (waar je niet voor betaald hebt) kapot gaat heb je weinig te eisen, behalve dan wat klantvriendelijkheid van de medewerkers.
Uiteraard zijn er ook grenzen aan hoever een medewerker kan gaan met de schuld afschuiven, maar omdat we hier allemaal niet voor betalen is die grens best wel ver weg...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zoals ik het bekijk zijn we allemaal bezoeker hier, te gast dus. Of betaal jij soms om hier rond te mogen hangen?
Door onze pageviews vangen jullie geld. Zonder bezoekers geen inkomsten.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 20:54 schreef Onno het volgende:

[..]

Dat klopt, zonder geld ook geen website, wat dacht je daarvan?

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 20:52 schreef Chaos het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet zo.
Oh nee, ga jij ergens werken waar jij van te voren weet dat je er geen greintje plezier zult hebben? Nee, dus je doet het ook voor je plezier.

(Inderdaad, lol is misschien een foute woordkeus)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 14 mei 2001 20:56 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

En toen kwamen we in een kip-en-ei situatie ;)

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 20:57 schreef Floris_Diemel het volgende:
(Inderdaad, lol is misschien een foute woordkeus)
Nee vind ik van niet, ik werk namenlijk niet alleen voor het geld, als mijn collega sys beheerder een verschrikkelijke lul zou zijn geweest had ik het allang voor gezien gehouden, werkomgeving en werkzaamheden en beloning is een totaal pakketje, als een van de 3 niet aanwezig is dan is het geen geschikte werkplek imho.......

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 20:58 schreef ACM het volgende:

[..]

En toen kwamen we in een kip-en-ei situatie ;)
Juistem, zonder het een kan de ander niet bestaan, het is dus onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Ik vind overigens dat de gebruiker maar weinig last heeft van de "commerciele activiteiten" van dit bedrijf. (Jah zo nu en dan een fout van de adserver, maar verder weinig.) Er is maar 1 banner, kijk voor de grap eens bij ome Anandtech, hoeveel tel je er daar? (Juistem meestal een stuk of zeven per pagina!!)

• Onno
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 20:56 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Floris, dat was een reactie op wat Wouter zei. De functie van die quote-tags is een beetje dat je dat kunt zien. Wat is er in die context fout aan wat ik zeg? Wouter beweert dat we slechts te gast zijn hier, en dat vind ik een iets te simpele voorstelling. Misschien zijn we te gast, maar we brengen wel gelijk de (jullie!) maaltijd mee. En dan moeten we dankbaar zijn dat we aan jullie tafel mogen zitten?

• Chaos
  • Niet online
Floris: jij (en alle mensen die verantwoordelijk zijn voor deze brakheid) krijgen ervoor betaald, dan kun je niet als argument aanvoeren dat jullie het ook maar voor de lol doen.

En die vergelijking met een winkel is ook leuk ja. Bij de V&D kwam laatst een verkoper naar me toe: "Meneer, het is een voorrecht dat u hier in onze winkel mag zijn. Wij doen dit ook maar voor onze lol, als u het waagt om uw mond open te doen over wat dan ook wordt u er per direct uitgezet en hoeft u niet te verwachten ooit nog bij een V&D te mogen winkelen. Een prettige middag verder."

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 14 mei 2001 21:01 schreef Chaos het volgende:
[knip]
Nou moet je niet overdrijven... En zeker de boel niet omdraaien!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 14 mei 2001 20:54 schreef Onno het volgende:

[..]

Meer bezoekers is niet alleen meer inkomsten maar ook meer mensen en hardware nodig.

Ik snap je punt best, dat Tweakers.net uiteindelijk toch geld moet opbrengen door de bezoekers, maar ''echte'' bedrijven zetten lastige klanten ook de deur uit.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Dutchman!
  • Laatst online: 13-02 13:42
Ik heb het idee dat de wil tot nuttig discussieren een beetje weg is bij de heren management. Er wordt steeds meer geblaat en minder in oplossingen gedacht. Feit blijft dat ondanks alle investeringen in hardware en software er slechts een marginale verbetering in de responsiviteit en bereikbaarheid van het forum en in mindere mate tweakers.net valt te constateren. Deze verbetering schrijf ik dan in gedachten voornamenlijk toe aan het getweak van de nieuwe server admin(s). Waarom zien we met al die nieuwe hardware zo weinig resultaat?

We spend our years as a tale that is told

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 14 mei 2001 21:02 schreef Dutchman! iets waar ik het niet mee eens ben:
Nou, ik ervaar dat dus absoluut niet, en ik ben ook niet altijd de makkelijkste.

Ik weet wel dat alles altijd beter kan, dus dit ook.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 21:01 schreef Chaos het volgende:
Floris: jij (en alle mensen die verantwoordelijk zijn voor deze brakheid) krijgen ervoor betaald, dan kun je niet als argument aanvoeren dat jullie het ook maar voor de lol doen.

En die vergelijking met een winkel is ook leuk ja. Bij de V&D kwam laatst een verkoper naar me toe: "Meneer, het is een voorrecht dat u hier in onze winkel mag zijn. Wij doen dit ook maar voor onze lol, als u het waagt om uw mond open te doen over wat dan ook wordt u er per direct uitgezet en hoeft u niet te verwachten ooit nog bij een V&D te mogen winkelen. Een prettige middag verder."
Ik denk dat je "deze brakheid" nader moet omschrijven, echt vriendelijk is het niet te noemen of wel? Daarnaast ben je ook niet echt super-duidelijk door deze bewoording te gebruiken...

Ik zeg ook niet dat hij er uit gezet wordt, ik gaf aan dat hij wat meer rekening mag houden met de makers/onderhouders van deze site. Jij trekt het IMO enigszins uit zijn verband.

Dit stuk doel ik dan op:
Wij doen dit ook maar voor onze lol, als u het waagt om uw mond open te doen over wat dan ook wordt u er per direct uitgezet en hoeft u niet te verwachten ooit nog bij een V&D te mogen winkelen.
Overigens heeft hij allang zijn excuses aangeboden en door al het offtopic gelul ben ik vergeten hem te zeggen dat ik ze accepteer.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 21:02 schreef Dutchman! het volgende:
Ik heb het idee dat de wil tot nuttig discussieren een beetje weg is bij de heren management. Er wordt steeds meer geblaat en minder in oplossingen gedacht. Feit blijft dat ondanks alle investeringen in hardware en software er slechts een marginale verbetering in de responsiviteit en bereikbaarheid van het forum en in mindere mate tweakers.net valt te constateren. Deze verbetering schrijf ik dan in gedachten voornamenlijk toe aan het getweak van de nieuwe server admin(s). Waarom zien we met al die nieuwe hardware zo weinig resultaat?
Omdat die hardware nog niet in het Rack hangt misschien? (Jah het is maar een hint hoor ;))

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 21:01 schreef Onno het volgende:

[..]

Floris, dat was een reactie op wat Wouter zei. De functie van die quote-tags is een beetje dat je dat kunt zien. Wat is er in die context fout aan wat ik zeg? Wouter beweert dat we slechts te gast zijn hier, en dat vind ik een iets te simpele voorstelling. Misschien zijn we te gast, maar we brengen wel gelijk de (jullie!) maaltijd mee. En dan moeten we dankbaar zijn dat we aan jullie tafel mogen zitten?
Het is ons werk inderdaad, dat zie je goed, echter er zijn ook vele vrijwilligers die zich dag in dag uit inspannen om het geheel zo goed mogelijk te begeleiden, deze mensen voelen zich ook aangesproken en dat is niet op een positieve manier.

Overigens reageerde ik al toen jij die quote er nog niet had staan, dus op zich had ik best gelijk met mijn reactie.

• BC3 Victim
Topdrukte op het moment:

Artemis MySQL status
Load 237 queries per seconde gemiddeld, 855.847 totaal
Uptime 1 uur, 00 minuten

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 21:06 schreef Floris_Diemel het volgende:
Overigens heeft hij allang zijn excuses aangeboden en door al het offtopic gelul ben ik vergeten hem te zeggen dat ik ze accepteer.
:) Dank je.....

• MoBi
  • Laatst online: 14-01 16:44
onder sommige omstandigheden komen de server containt no data fouten weer terug. Zwaar irri. Ik probeer al uren mijn posting in deze tread te editten: gathering.tweakers.net/showtopic.php/177339/2. Maar na het submitten van het edit formulier een mooie witte pagina in ie, en server containt no data in ns. Was ook al vanmiddag op een andere thread.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Femme
  • Laatst online: 17:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Feit blijft dat ondanks alle investeringen in hardware en software er slechts een marginale verbetering in de responsiviteit en bereikbaarheid van het forum en in mindere mate tweakers.net valt te constateren. Deze verbetering schrijf ik dan in gedachten voornamenlijk toe aan het getweak van de nieuwe server admin(s). Waarom zien we met al die nieuwe hardware zo weinig resultaat?
De nieuwe hardware en de tweaks hebben heel veel resultaat gehad. Tweakers.net en het forum draaien velen malen stabieler dan voorheen.

Bdw: het aantal pageviews dat we per dag te verwerken krijgen is sinds de upgrades gestegen van 550-575.000 per dag naar 650-750.000. Maakt ook een verschilletje.

De komende maand staan ons een aantal heftige veranderingen op server gebied te wachten (o.a. 3 extra servers).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 14 mei 2001 21:15 schreef MoBi het volgende:
[knip]
[Deze post en reactie heeeel erg offtopic]
Dat komt waarschijnlijk doordat je een combinatie van ''bla''" oid hebt staan binnen code of php tags
[/einde offtopic]

• Onno
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 21:15 schreef MoBi het volgende:
onder sommige omstandigheden komen de server containt no data fouten weer terug. Zwaar irri. Ik probeer al uren mijn posting in deze tread te editten: gathering.tweakers.net/showtopic.php/177339/2. Maar na het submitten van het edit formulier een mooie witte pagina in ie, en server containt no data in ns. Was ook al vanmiddag op een andere thread.
Je post bevat single quotes en die vreet Topix niet. (bij editten) (kennelijk worden er na een edit andere regexen op een post losgelaten dan bij het posten? :?)

• MoBi
Op maandag 14 mei 2001 21:19 schreef Onno het volgende:

[..]

Je post bevat single quotes en die vreet Topix niet. (bij editten) (kennelijk worden er na een edit andere regexen op een post losgelaten dan bij het posten? :?)
Hmm, zeker zo''n verborgen feature :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
nelie: (los van deze dicussie) betalen is niet altijd geld geven he.
Wij betalen GoT en zulke free services echt wel hoor.
Vaak wordt dat met onze aanwezigheid en verdraagzaamheid tegenover banners al betaald.

• BC3 Victim
Even een paar kleine cijfers die het geheel zouden kunnen verduidelijken:

Tweakers.net (inclusief GoT) heeft vandaag zo''n 545,620 pageviews met Banners geserveerd. (623,590 in totaal)

Deze maand zijn er al zo''n 7,277,422 pageviews met banners geserveerd.

MySQL doet 189 queries per seconde gemiddeld over het afgelopen uur.

[Edit] Vorige maand: 14,949,206 pageviews met banner. 498,306 Gemiddeld per dag.

Deze maand tot nu toe:
7,290,466 pageviews met banner.
520,747 Gemiddeld per dag.

Het is dus zeker wel meer geworden..

Verwijderd

Zodra er hier een negatieve thread gepost wordt schieten de reacties als paddestoelen uit de grond. Fokking ramptoerisme.

Bon geven voor te langzaam surfen en de database ophouden. ;)

edit:

Oeps, ik doe mee en heb ben niet echt ontopic. scsi.

Ik vind dat het best wel meevalt allemaal.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 21:31 schreef ALepH#1 het volgende:
Fokking ramptoerisme.

Bon geven voor te langzaam surfen en de database ophouden. ;)
LOLLMAOPIMP

• Dutchman!
Krijgen de tweakers, GoT (en liefst ook Fok) databases nou eindelijk ook ieder een eigen server voor zover dat nog niet het geval is? Dat voorkomt volgens mij een *load aan problemen met de load, en als er eentje down gaat is tenminste niet de hele site onbereikbaar...

("verstuur"

The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

-->back -->"verstuur")

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 21:35 schreef Dutchman! het volgende:
Krijgen de tweakers, GoT (en liefst ook Fok) databases nou eindelijk ook ieder een eigen server voor zover dat nog niet het geval is? Dat voorkomt volgens mij een *load aan problemen met de load, en als er eentje down gaat is tenminste niet de hele site onbereikbaar...
Er komt een 2e DB server, die gaat Apollo heten, je kunt er het een en ander over lezen in de .plans
Hij is nog niet helemaal naar wens (qua installatie etc. etc.), daarom duurt het nog even alvorens hij geplaatst zal worden echter.

• Dutchman!
code:
1
2
3
4
5
 Huidige webserver uptime en load 
Aphrodite 46 days, 4:43, 1 user, load average: 4.27, 5.81, 5.36 
Athena 47 days, 1:11, 4 users, load average: 0.03, 0.13, 0.16 
Odin 19 days, 21:29, 0 users, load averages: 0.05, 0.08, 0.08 
Arshia 9 days, 4:28, 0 users, load averages: 1.69, 2.48, 2.25

... moet met een goede DNS roundrobbin of loadbalancer toch te voorkomen zijn?

• Onno
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 21:55 schreef Femme het volgende:
aangezien Appie nooit problemen veroorzaakt
:P

• Femme
  • Laatst online: 17:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

...en daarom komt er dus een load balancer (twee zelfs). Arjen moet er dan alleen ff voor zorgen dat Fok geloadbalanced kan worden.

Dat Fok! in z''n geheel op Appie draait is trouwens niet echt een issue aangezien Appie nooit problemen veroorzaakt (Appie load 4,37 - 66% idle, kan hij makkelijk trekken).

• MoBi
Op maandag 14 mei 2001 21:55 schreef Femme het volgende:
...en daarom komt er dus een load balancer (twee zelfs). Arjen moet er dan alleen ff voor zorgen dat Fok geloadbalanced kan worden.

Dat Fok! in z''n geheel op Appie draait is trouwens niet echt een issue aangezien Appie nooit problemen veroorzaakt (Appie load 4,37 - 66% idle, kan hij makkelijk trekken).
Volgens mij heeft FOK! nog niet zoveel problemen als het forum hier, dus zou het dan niet slim zijn om het forum eerst te gaan load balancen?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 14 mei 2001 22:22 schreef MoBi het volgende:

[..]

Volgens mij heeft FOK! nog niet zoveel problemen als het forum hier, dus zou het dan niet slim zijn om het forum eerst te gaan load balancen?
Hij bedoelt geloof ik dat alle drie de sites geloadbalanced over de verschillende webservers gaan worden...

• MoBi
Op maandag 14 mei 2001 22:33 schreef ACM het volgende:

[..]

Hij bedoelt geloof ik dat alle drie de sites geloadbalanced over de verschillende webservers gaan worden...
Wat femme bedoelt is volgens mij dat fok! niet geload balanced kan worden met de code waar het nu op draaid. Maar fok! heeft weinig problemen, dus die zou ik er later pas bij zetten. Bij het forum is het directer nodig omdat daar het een en ander fout gaat bij veel load. Dus ik zou fok! gewoon nog niet op die loadbalancer zetten, maar t.net wel gewoon zo snel mogelijk!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 20:38 schreef BYM het volgende:

www.weetikveel.nl deed het gewoon, en Got niet.
lol, weetikveel.nl bestaat ook nog:7
[ontopic]
geen got==>gebruikers ontevreden
geen gebruikers==>crew/got ontevreden
nou is de crew natuurlijk niks verplicht omdat niemand lidmaatschap betaalt. laatst was er ook al een topic over iemand die freehosting (ladot) wou aanklagen omdat ze geen gratis domeinen meer weggeven. daar kan ik dus echt niet bij met mun verstand. kwaliteit betekent bijna altijd geld betalen. ik zeg bijna omdat je op got toch een redelijke kwaliteit krijgt (hoewel je natuurlijk ook in principe betaalt door middel van bannerstaren). zolang de bezoekers geen geld betalen hoeft tweakers nergens garantie voor te bieden (ook volgens de wet niet, wat bij betaling wel zo zou zijn). dan kan je je alleen nog afvragen ofhet bannerstaren nou als betaling moet gezien worden of niet.

ohja, hoewel ik het niet helemaal met de topicstarter eens ben vind ik wel dat hij vrij is om over zoiets te discussiëren.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Ja hoor net 30 minuutjes geleden was het weer zover :(

• Kees
  • Laatst online: 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op dinsdag 15 mei 2001 16:24 schreef Onno het volgende:

[..]

:P
hehe :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1