Toon posts:

[BC3] Search: Hoe alleen zoeken op álle termen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met bv. Altavista kun je m.b.v. + voor een woord(encombinatie) aangeven dat dat woord(encombinatie) er persie moet inzitten, bv.:
+"Dragonball Z" +informatie +Gohan

Kan dit ook bij de Search van GoT... want als ik bijvoorbeeld zoek naar:
DVD rippen
dan krijg ik alle topics met DVD of rippen erin.. terwijl ik alleen de threads met allebei wil zoeken, snappie ;) :P

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

staat op todo :)
(waarschijnlijk niet op die van GoT, wel die van mySQL)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 21:34 schreef Timpie2000 het volgende:
staat op todo :)
(waarschijnlijk niet op die van GoT, wel die van mySQL)
:? nu in ''t Nederlands :P

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 13 mei 2001 21:32 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
want als ik bijvoorbeeld zoek naar:
DVD rippen
dan krijg ik alle topics met DVD of rippen erin..
De hele search moet je als een #55 - brak beschouwen.

Zoeken op onderwerp & inhoud werkte OR, nu zit er in het geheel geen logica meer in.
Zoeken op ''dvd'' levert 5923 hits op, zoeken op ''rippen'' 950, en zoeken op ''dvd rippen'' 399. Je zou dus denken dat er ge-AND wordt. Maar zoals je zelf al merkte... niet dus.

Probeer eens alleen op inhoud te zoeken, dat werkt iets beter geloof ik.
Kan dit ook bij de Search van GoT...
Als je een programmeercursus opstuurt naar Android Dynamic Sites maak je een kansje. :P

En Timpie2000, GoT''s search geval gebruikt geen MySQL fulltext search. Of naja, voor het zoeken op threadnaam wel geloof ik, maar verder niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ghehe, dis een leuk weerwoord voor alle mensen die steeds maar UTFS schreeuwen (ik eerst dus ook), maar ik kom er zelf idd ook steeds meer achter dat ik eerst zelf ff zoek of ''t op ''t betreffende onderwerp wel zin heeft, want tis maar net waar je op moet zoeken. Kun je met 1 woord zoeken dan is ''t geen probleem, maar los DVD en rippen heb je niet zoveel aan.... DVD of rippen los geeft nogal érg andere resultaten dan de 2 samen zouden moeten geven |:(

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 17:50
Als je goed wil zoeken, moet je ook Onno''s search gebruiken: http://onno.dhs.org/gotsearch Die werkt perfect.

Hoe er wel rekening mee dat de topics niet in een nieuw venster komen zoals hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 11:37 schreef freak007 het volgende:
Als je goed wil zoeken, moet je ook Onno''s search gebruiken: http://onno.dhs.org/gotsearch Die werkt perfect.

Hoe er wel rekening mee dat de topics niet in een nieuw venster komen zoals hier.
k tnx ;)
Pagina: 1