-bekend feit: je Windows Registry editten is fun 
Daarnaast kun je het jezelf op GoT ook makkelijker maken.
Voor diegenen die IE 5+ gebruiken en graag snel wat op GoT willen opzoeken heb ik hier iets, een Gotsearch onder je rechtermuisknop

Je kent ongetwijfeld de Internet Explorer Web Accessories wel?
Dat is het proggie wat je bij MS kunt vinden ( zie ook http://www.microsoft.com/Windows/IE/WebAccess/ie5tools.asp ).
Welnu, de Web Search functie daarin kun je op een vrij eenvoudige manier aanpassen.
Bij het installeren van de WA komen de benodigde bestanden in de %windir%\WEB directory te staan.
Dat is dezelfde dir als waar je ok de Active desktop-meuk kunt vinden.

Wat je bij de Web Search gebruikt is het bestand genaamd selsearch.htm .
In de bron van de pagina staat een makkelijk te editen Javascript met daarin de zoekfunctie verwerkt (dat is standaard Yahoo).
Yahoo vind ik zelf niks, dus ik heb die maar naar Google omgebouwd
:
Wat deze code doet is de text die je selecteert in de functie stoppen voor je search engine, en een nieuwe pagina opent met de search resultaten
Aangezien dat vrij makkelijk ging, wilde ik nu een extra keuzeoptie in het contextmenu zetten voor de Search van GoT.
- Hoe maak je die dan?
1)Installeer de webaccessories voor IE 5 op de normale manier.
Neem het bestand selsearch.htm en pas de string aan naar de gotsearch:
omwille van de layout: de regel met search.php? en die daarna is één regel!!
Dit is de default uitgebreide search in alle fora, dus wellicht is deze met wat tweaken nog te verfijnen.
2) Sla het bestand op als bijv. gotsearch.htm en zet het in de %windir%\WEB directory.
3) Pas het contextmenu aan in je registry:
Start regedit op en zoek in de Windows registry naar de key
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt.
Maak een nieuwe key aan, noem ''m "&Got Search".

Geef aan de rechterkant in de nieuwe key in de string de lokatie op van het bestand gotsearch.htm, en een nieuwe binaire waarde genaamd ''contexts'' met de waarde 10 (kijk anders bij de Web Search waarden, deze werkt hetzelfde
)

Sluit je registry editor af.
Om je Windows 9x registry te updaten zonder rebooten, kun je onder win9x Ctrl-alt-Del doen, kies explorer.exe, kies ''end task'', bij het afsluitscherm voor ''cancel''.
Wacht tot je de tweede waarschuwing nog een keer krijgt, en kies weer voor cancel.
Wanneer je nu IE weer opstart heb je een extra GoT-zoekfunctie onder je rechtermuisknop in IE erbij

Have Phun...
Voor diegenen die het willen gebruiken, heb ik een zippie, met daarin de volgende inhoud:
1) een .reg bestand voor win9x met de key en waarden
2) de aangepaste html pagina met het script
3) de Web Accessories voor IE 5.
gotsearch9x.zip
[toevoeging]
Alleen doen als je niet bang bent om aan je registry te komen!!!
Ik ben niet verantwoordelijk voor ongelukken, dus maak ALTIJD een backup!!!
Daarnaast kun je het jezelf op GoT ook makkelijker maken.
Voor diegenen die IE 5+ gebruiken en graag snel wat op GoT willen opzoeken heb ik hier iets, een Gotsearch onder je rechtermuisknop

Je kent ongetwijfeld de Internet Explorer Web Accessories wel?
Dat is het proggie wat je bij MS kunt vinden ( zie ook http://www.microsoft.com/Windows/IE/WebAccess/ie5tools.asp ).
Welnu, de Web Search functie daarin kun je op een vrij eenvoudige manier aanpassen.
Bij het installeren van de WA komen de benodigde bestanden in de %windir%\WEB directory te staan.
Dat is dezelfde dir als waar je ok de Active desktop-meuk kunt vinden.

Wat je bij de Web Search gebruikt is het bestand genaamd selsearch.htm .
In de bron van de pagina staat een makkelijk te editen Javascript met daarin de zoekfunctie verwerkt (dat is standaard Yahoo).
Yahoo vind ik zelf niks, dus ik heb die maar naar Google omgebouwd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <HTML>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" defer>
var parentwin = external.menuArguments;
var doc = parentwin.document;
var sel = doc.selection;
var rng = sel.createRange();
var str = new String(rng.text);
var op = new String ("http://www.google.com/search?q="+ str);
if (str=="")
alert ("You must select some text to search for first.");
else
open(op);
</SCRIPT>
</HTML> |
Wat deze code doet is de text die je selecteert in de functie stoppen voor je search engine, en een nieuwe pagina opent met de search resultaten
Aangezien dat vrij makkelijk ging, wilde ik nu een extra keuzeoptie in het contextmenu zetten voor de Search van GoT.
- Hoe maak je die dan?
1)Installeer de webaccessories voor IE 5 op de normale manier.
Neem het bestand selsearch.htm en pas de string aan naar de gotsearch:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <HTML>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" defer>
var parentwin = external.menuArguments;
var doc = parentwin.document;
var sel = doc.selection;
var rng = sel.createRange();
var str = new String(rng.text);
var op = new String ("http://gathering.tweakers.net/forum/find
order=relevant&on=extended&search="+ str);
if (str=="")
alert ("You must select some text to search for first.");
else
open(op);
</SCRIPT>
</HTML> |
omwille van de layout: de regel met search.php? en die daarna is één regel!!
Dit is de default uitgebreide search in alle fora, dus wellicht is deze met wat tweaken nog te verfijnen.
2) Sla het bestand op als bijv. gotsearch.htm en zet het in de %windir%\WEB directory.
3) Pas het contextmenu aan in je registry:
Start regedit op en zoek in de Windows registry naar de key
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt.
Maak een nieuwe key aan, noem ''m "&Got Search".

Geef aan de rechterkant in de nieuwe key in de string de lokatie op van het bestand gotsearch.htm, en een nieuwe binaire waarde genaamd ''contexts'' met de waarde 10 (kijk anders bij de Web Search waarden, deze werkt hetzelfde

Sluit je registry editor af.
Om je Windows 9x registry te updaten zonder rebooten, kun je onder win9x Ctrl-alt-Del doen, kies explorer.exe, kies ''end task'', bij het afsluitscherm voor ''cancel''.
Wacht tot je de tweede waarschuwing nog een keer krijgt, en kies weer voor cancel.
Wanneer je nu IE weer opstart heb je een extra GoT-zoekfunctie onder je rechtermuisknop in IE erbij

Have Phun...
Voor diegenen die het willen gebruiken, heb ik een zippie, met daarin de volgende inhoud:
1) een .reg bestand voor win9x met de key en waarden
2) de aangepaste html pagina met het script
3) de Web Accessories voor IE 5.
gotsearch9x.zip
[toevoeging]
Alleen doen als je niet bang bent om aan je registry te komen!!!
Ik ben niet verantwoordelijk voor ongelukken, dus maak ALTIJD een backup!!!
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device