[BC3] Vraagje over "adserver.webads.nl"

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom word ik doorgelust naar de site van "adserver.webads.nl" :?
Is dit een manier van slapend :Z geld maken ?

Onderstaand scriptje vond ik n.l. in de broncode:
<SCRIPT SRC=''http://adserver.webads.nl/jnserver/SITE=TWEAKERS/AREA=TWK_GATHERING/POSITION=TOP/AAMSZ=468X60/ACC_RANDOM=989605621307'' type="text/javascript"></SCRIPT>

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

bekend probleem

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Helpdeskregel:

Zeg niet "dat is een bekend probleem"

Zeg: Daar is een oplossing voor óf daar is vooralsnog geen oplossing voor. >:)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Gelukkig werk ik niet op een helpdesk. Ik zou er helemaal gestoord van worden. :)

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Mmmz, je naam doet een beetje anders vermoeden. :D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Op vrijdag 11 mei 2001 21:49 schreef ronaz het volgende:
Mmmz, je naam doet een beetje anders vermoeden. :D
Het staat al heel lang in z''n profiel....LEZEN

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 21:57 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Het staat al heel lang in z''n profiel....LEZEN
Wow, iemand die mijn profiel heeft gelezen. :P

• BC3 Victim
Erg gezellig hoor, al dat gebabbel.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op vrijdag 11 mei 2001 22:01 schreef Predator-67 het volgende:
Erg gezellig hoor, al dat gebabbel.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord ;(
bekend probleem

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 22:23
Fout ligt bij WebAds. Af en toe word je om een mij onbekende reden doorgestuurd die kant op (wanneer hun server weer eens traag is :?). Is vanuit t.net niets aan te doen.

• BC3 Victim
Hmmmmmm, op het moment heb ik via mijn firewall de url van "adserver" geblokt.
NU is het zo dat zodra ik naar GoT ga, word ik meteen doorgestuurd naar dat "adserver" gebeuren :(

dat houd dus in dat ik zodra ik op GoT kom meteen op stop moet drukken, want anders linkt die me meteen door.

Als ik de blok weghaal is alles weer normaal, maar staan er in mijn verbindingen een aantal open naar "adserver"

Ikke niet snap :P

Maar dat er iets niet helemaal ok is, is wel duidelijk.

• BC3 Victim
Die link zoals jij het noemt, noemen wij een TAG.

Door middel van deze TAG, kan de adserver een banner op de pagina zetten. Elke keer dat de pagina wordt opgeroepen, gaat er een request naar de adserver en blablabla (saai verhaal).

Nu is het zo dat die requests soms niet goed doorkomen en dat de adserver het soms veel te druk heeft om een bannertje op te gooien, dan hoort er eenvoudigweg een foutmeldinkje, in het stukje ruimte waar de banner hoort te komen, te komen. Helaas is dit echter niet altijd het geval, waarom dat is, is nog niet helemaal bekend, dat het soms hele rare dingen doet, is wel bekend...

Ik krijg in IE6.0(Beta 2462) dit soort grappen, hoewel ik er nog niet uit ben waar het mis is, heb ik op deze pagina ook geen bannertje :P
linkje

• BC3 Victim
Nou lekker is dat, gebruik ik een keer de image upload, werkt het niet... Ik zal zsm een goed plaatje fiksen op een goede lokatie..

Vaaage shit, nu werkt het wel, en die fout hierboven (onder de link) krijg ik nu elke keer als ik iets wil editten of posten, dus het ligt niet aan de banner (die zie ik nu weer wel namelijk...)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij lopen ze nu ook maar wat op te vullen...
Ik kan me niet voorstellen dat wij hier wat aan hebben:
Afbeeldingslocatie: http://backslash.yi.org/zooi/img/989657447939.gif

Dit is nl. een site die op VS is georienteerd, en ik heb er weinig aan om in Portland , Oregon een apartment te huren als ik er een in Midden-Nederland zoek ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 12 mei 2001 08:43 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik krijg in IE6.0(Beta 2462) dit soort grappen, hoewel ik er nog niet uit ben waar het mis is, heb ik op deze pagina ook geen bannertje :P
linkje
Ook dat is een bekend probleem :P

(hoop ik maar, ik heb het al 5 keer genoemd zien worden :))

Verwijderd

Jager67 welke browser gebruik jij?

Ik had namelijk het zelfde probleem toen ik IE5.01 gebruikte, maar na een upgrade naar 5.5 werd ik in iedergeval niet meer consequent naar de url van webads geredirect (overigens met de boodschap the page cannot be displayed). Nu krijg gewoon consequent die boodschap op de plek van de banner. (Met andere woorden ik heb al in geen maanden een banner op deze site gezien >:))

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 13:05 schreef Trias het volgende:
Jager67 welke browser gebruik jij?

Ik had namelijk het zelfde probleem toen ik IE5.01 gebruikte, maar na een upgrade naar 5.5 werd ik in iedergeval niet meer consequent naar de url van webads geredirect (overigens met de boodschap the page cannot be displayed). Nu krijg gewoon consequent die boodschap op de plek van de banner. (Met andere woorden ik heb al in geen maanden een banner op deze site gezien >:))
Aha, ik gebruik dus inderdaad 5.01

Dan zal ik deze vandaag is ff gaan updaten, en kijken hoe het resultaat dan zal zijn.

Bedankt voor de tip.

Je hoort nog wat de resultaten zijn.

• BC3 Victim
:) :) :) En dat werkt.

Geen problemen meer, thanx Trias !!

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 10:57 schreef BackSlash32 het volgende:
Volgens mij lopen ze nu ook maar wat op te vullen...
Ik kan me niet voorstellen dat wij hier wat aan hebben:
[afbeelding]

Dit is nl. een site die op VS is georienteerd, en ik heb er weinig aan om in Portland , Oregon een apartment te huren als ik er een in Midden-Nederland zoek ;)
Jah het is vreselijk, maar niet anders. Het grootste deel van de banners die hier te zien zijn, zijn exchangebanners, daar wordt helemaal nada aan verdient. De dekking voor betaalde banners ligt op het moment zo rond de 5 a 6% ;(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 12 mei 2001 16:09 schreef Floris_Diemel het volgende:
De dekking voor betaalde banners ligt op het moment zo rond de 5 a 6% ;(
Heb je lekker veel aan inderdaad...
(not)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:19
adserver in je hosts bestand verwijzen naar localhost of 0.0.0.0 ben je van alle problemen af, maar dan dupeer je t.net wel...

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Niet echt netjes dus.... Ik hoef die banners echt niet weg te halen. Ik zie ze vaak niet eens. Ik klik er zelfs af en toe op.

Pagina: 1