Toon posts:

[BC3] GoT en T.net weer lekker brak - poging 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei dus in de eerste poging dat GoT en T.net net weer een tijd behoorlijk brak waren, kon er net een kwartier lang helemaal niet opkomen, en constant #55''s :r

En net dat topic wat ik postte over de brakheid van GoT werd zelf ook brak, hoezo ''humor''? :?

Maar nogmaals: hoe komt dit?

Verwijderd

ja ik heb het gezien.. brakke zooi. geen idee hoe het komt

Verwijderd

mysql begaf het.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zo te zien zit MySQL aan z''n max connecties. Probleem kan pas verholpen worden als Kees bij Vuurwerk een nieuwe kernel kan uitproberen of Apollo erbij komt.

MySQL heeft de laatste 2 weken trouwens vrijwel probleemloos gedraaid. Alleen de thread limiet is nog ff een probleem.

Verwijderd

superbrak

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 10 mei 2001 22:37 schreef Paz het volgende:
mysql begaf het.
Het gebeurd toch wel zooooooo vaak :(
Het is niet leuk meer ( ok was het al niet )

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 10 mei 2001 22:38 schreef Femme het volgende:
Zo te zien zit MySQL aan z''n max connecties. Probleem kan pas verholpen worden als Kees bij Vuurwerk een nieuwe kernel kan uitproberen of Apollo erbij komt.

MySQL heeft de laatste 2 weken trouwens vrijwel probleemloos gedraaid. Alleen de thread limiet is nog ff een probleem.
Idd de laatste 2 weken deed ie het prima. :)

Maar nu is het om te :'( + om te :r zo brak.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 22:40 schreef pier het volgende:

[..]

Idd de laatste 2 weken deed ie het prima. :)

Maar nu is het om te :'( + om te :r zo brak.
mjah, rick was er binnen een minuut bij. dat probleem met die max connecties is nog niet opgelost en zolang apollo niet aanwezig is blijf je zoiets houden...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ach een goede reden om te gaan slapen :)

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 22:43 schreef IceStorm het volgende:
Ach een goede reden om te gaan slapen :)
slapen dat woord ken ik niet

:| typossss

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 22:38 schreef Femme het volgende:

Dit wil dus niet zeggen dat T.Net/GoT te groot is geworden voor MySQL?

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 22:48 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

wat ik me kan herinneren is dat mysql te weinig connecties kon openen. In de config kan je aangeven dat mysql max rond de 400/500 connecties open mag hebben staan, maar artemis scheidt ermee uit bij ongeveer de helft (dacht ik... ''k kan het ook mis hebben. weet je wat ? ik ga maar eens naar bed :P)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nee, dat wil zeggen dat Linux niet juist is geconfigureerd voor MySQL.
wat ik me kan herinneren is dat mysql te weinig connecties kon openen. In de config
kan je aangeven dat mysql max rond de 400/500 connecties open mag hebben staan, maar artemis scheidt ermee uit bij ongeveer de helft (dacht ik... ''k kan het ook mis hebben. weet je wat ? ik ga maar eens naar bed )
Max connecties staat nu op 235. Ik kan ''m ook wel op 400 zetten, maar zodra MySQL meer MySQL kan niet meer dan 252 threads maken wat neer komt op ongeveer 240 connecties. Bij meer connecties wordt MySQL onstabiel omdat hij meer threads wil maken dan mogelijk is.
mysql begaf het. Het gebeurd toch wel zooooooo vaak Het is niet leuk meer ( ok was het al niet )
Eén groot probleem in 15 dagen.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 17:49

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Wat zijn dan de opties?

Verwijderd

Je zult toch meer connecties simultaan moeten kunnen hebben. Als MySQL dit niet stabiel kan, welk alternatief dan wel?

Verwijderd

tweede database server erbij en de connecties verdelen. dan krijg je alleen het probleem dat mysql niet zo heel lekker repliceerd tussen meerdere servers....

[hlpdsk: sapDB zou het kunnen, maar bovenstaande kan ook]

Verwijderd

Topicstarter
Straks moeten we nog op rantsoen! 1 connectie per gebruiker, en na 1 uur verloopt je recht op die connectie. :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 10 mei 2001 23:00 schreef Femme het volgende:
Eén groot probleem in 15 dagen.
Eigenlijk nog te veel :(
Op donderdag 10 mei 2001 23:05 schreef HlpDsK het volgende:
Je zult toch meer connecties simultaan moeten kunnen hebben. Als MySQL dit niet stabiel kan, welk alternatief dan wel?
Het ligt er onder andere aan dat linux gewoon botweg weigert meer threads aan mysql toe te staan (hardstikke logisch, maar mysql kan dan geen extra connecties krijgen) en mysql kan daar niet zo goed tegen :)
Dan is het veiliger om dat gewoon helemaal niet door mysql "te laten proberen" (dus max connecties instellen)

Een verbeterde kernel zal dat probleem (flink?) verhelpen en een tweede machine (die danwel GoT scheidt van T.net, danwel repliceert) kan de connecties laten halveren per machine.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 10 mei 2001 23:12 schreef Revolution het volgende:
Straks moeten we nog op rantsoen! 1 connectie per gebruiker, en na 1 uur verloopt je recht op die connectie. :)
Ik denk dat de DB dat niet leuk gaat vinden als dat het geval zou zijn ;)
1 connectie per persoon zal wel wat meer dan 240 connecties zijn :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Oorzaak is bekend, oplossing ook, alleen moet het nog uitgevoerd worden en dat is een probleem ivm Vuurwerk.

Als MySQL niet meer dan 252 threads kan maken dan kan SAP DB het ook niet. Mogelijk heb je hetzelfde probleem dus ook in SAP DB.
Het ligt er onder andere aan dat linux gewoon botweg weigert meer connecties aan mysql toe te staan (hardstikke logisch) en mysql kan daar niet zo goed tegen
Je kunt MySQL beter connecties laten weigeren dan het risico nemen dat-ie op z''n plaat gaat.

De hardware voor de tweede database server is bijna binnen (Dual PIII-1000, 1.5GB RAM, Adaptec 3200S, 2x Atlas 10K II RAID 1). Verder wordt er gewerkt aan twee redundant LVS load balancers.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 10 mei 2001 23:16 schreef Femme het volgende:
Je kunt MySQL beter connecties laten weigeren dan het risico nemen dat-ie op z''n plaat gaat.
Dat bedoelde ik ook :)
Ik zal even bovenstaande post bijwerken om het wat duidelijker te brengen...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 23:16 schreef Femme het volgende:
Oorzaak is bekend, oplossing ook, alleen moet het nog uitgevoerd worden en dat is een probleem ivm Vuurwerk.

Als MySQL niet meer dan 252 threads kan maken dan kan SAP DB het ook niet. Mogelijk heb je hetzelfde probleem dus ook in SAP DB.
[..]

De hardware voor de tweede database server is bijna binnen (Dual PIII-1000, 1.5GB RAM, Adaptec 3200S, 2x Atlas 10K II RAID 1). Verder wordt er gewerkt aan twee redundant LVS load balancers.
Ehm, ik meende dat MySQL daar niet zo goed in was (ben niet zo''n dbguru dus weet niet precies hoe het zit), met 2 servers in 1 DB zitten te schrijven. Hoe zit dat?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Apollo gaat GoT doen en de rest blijft op Artemis. Replication is momenteel volkomen ruk. Beide servers staan dan gebroedelijk uit hun neus te eten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 23:21 schreef Femme het volgende:
Apollo gaat GoT doen en de rest blijft op Artemis. Replication is momenteel volkomen ruk. Beide servers staan dan gebroedelijk uit hun neus te eten.
Aha, ik snappum. Dacht even dat beide DB servers voor GoT gebruikt zouden gaan worden. :)
/me is benieuwd...

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Een probleem komt nooit alleen. Dat leer je wel snel in de IT.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De wet van Murphy dus :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op donderdag 10 mei 2001 23:27 schreef Floris_Diemel het volgende:
De wet van Murphy dus :(
Nee, dat is weer anders.
Dat is als je het eerste probleem aan het uitvogelen bent, er spontaan meerder fouten optreden. Hardware storingen, airco uit, switch doorgebrand, the works. (Ik spreek uit ervaring... :()

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op donderdag 10 mei 2001 23:30 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

Nee, dat is weer anders.
Dat is als je het eerste probleem aan het uitvogelen bent, er spontaan meerder fouten optreden. Hardware storingen, airco uit, switch doorgebrand, the works. (Ik spreek uit ervaring... :()
Ehh, nou weet ik het niet meer.. Als ik het terug lees ziet het er wel naar uit dat je gelijk hebt.. :o
Pagina: 1