Toon posts:

[BC3] Bug in ''hoeveelheid reacties per dag'' berekening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het profile op t.net kun je zien bij elke gebruiker hoeveel reacties de gebruiker per dag gemiddeld post. Daarin zit een bug. Ik keek toevallig bij het profile van ene ''snuf'' (in de nederlandse virusmakers thread, hij postte spam over panda viruskillers, vandaar) en hij had slechts 1 reactie gepost in zn leven, maar gemiddeld was dat volgens de berekening 140.49 reacties per dag! :D

Registratie datum 10-05-2001 11:19
Laatste posting 10-05-2001 11:24
Aantal reacties 1
Gemiddelde per dag 140.49 postings
Reacties totaalscore 0
Karma 0 (#7623)
Tweakotine 0 (#5227)
Status Feut

Niet schrijnend, klein foutje :)

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Registratie datum 10-05-2001 11:19
Laatste posting 10-05-2001 11:24
Aantal reacties 1
Delen door getal kleiner dan 1 want 5 minuten geregd is 0.00347 dagen. Een regeltje met de voorwaarde minder dan een dag geregd -> delen door 1 ipv aantal dagen doet wonderen. ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wel grappig foutje, volgens mij rekent hij uit hoeveel tijd je nodig hebt gehad vanaf je registratie tot je post. Dan kijktie hoeveel keer je als je in dit tempo doorpost (theoretisch) zou kunnen posten, dat getal zettie dan neer.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 11:52 schreef Floris_Diemel het volgende:
Wel grappig foutje, volgens mij rekent hij uit hoeveel tijd je nodig hebt gehad vanaf je registratie tot je post. Dan kijktie hoeveel keer je als je in dit tempo doorpost (theoretisch) zou kunnen posten, dat getal zettie dan neer.
Que? :? Ik denk eerder dat KexDaFlex gelijk heeft. ($aantalpost / (time() - $tijdreg))

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
volgens mij bedoelen jullie hetzelfde :)

het is inderdaad een klein bugje vind ik, je zou eig een floor() +1 op het aantal dagen moeten loslaten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Onno
  • Niet online
ceil() :P

Verwijderd

140 posts/dag is geheel mogelijk :+

• Femme
  • Laatst online: 21:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dan kun je beter zeggen dat-ie minder dan 1 dag geregistreerd geen gemiddelde mag uitrekenen, want de tijd dat je geregistreerd bent ceilen op aantal dagen is ook niet eerlijk/betrouwbaar.

• Onno
  • Niet online
Een gemiddelde over maar een paar waarden is nooit eerlijk/betrouwbaar. :)

• Femme
  • Laatst online: 21:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar wat is wel eerlijk betrouwbaar? Als iemand heel weinig post en niet lang is geregistreerd is de berekening nooit betrouwbaar.

Maar ik heb deze zogenaamde bug maar ff gefixt (en ik ben niet van plan om ''1 postings'' te veranderen in ''1 posting'' :)).

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Kleinste getal dat als deler gebruikt mag worden is één. Als je altijd naar boven afrond (3.7=4 maar ook 3.1=4 zo ook 0.1 dag is één dag) dan is het opgelost. Lijkt me ook de meest voor de hand liggende benadering van begrip aantal dagen geregd.

edit:
Als * KeX verder zou kijken dan zijn afrondingsfout lang is dan zou hij zien dat het zelfs al gefixed is. |:(

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op donderdag 10 mei 2001 16:33 schreef Femme het volgende:
(en ik ben niet van plan om ''1 postings'' te veranderen in ''1 posting'' :)).
Wedden dat iemand deze ''bug'' nog opmerkt voor het jaar uit is? >:)

• Onno
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 16:33 schreef Femme het volgende:
Maar ik heb deze zogenaamde bug maar ff gefixt (en ik ben niet van plan om ''1 postings'' te veranderen in ''1 posting'' :)).
Ahhhh toe... asjeblieft? :)
code:
1
print $aantal." posting".(($aantal==1)?"":"s");
Pagina: 1