De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je stuffis generalis gaat splitsen komt daar wel erg veel nadruk op te liggen. en da''s vast niet de bedoeling van tweakers, right ?!
ga dan naar fokforum ofzo
niet dat ik SG niet leuk vind ofzo .. integendeel
Verwijderd
Eenmaal de eerste, waarschijnlijk ook de laatste. Maar het kan, als er genoeg bandbreedte/ruimte is ook een dating stukje komen voor de echte IT''ers zeg maar.
Beetje koppelen van Geek (that''s me) aan een andere Geek (in dit geval dus vrouwelijk).
Maar die onderverdeling met kleurtjes is misschien wel handig. Ook bv. voor de grote van die pagina. Denk aan zo''n post met tienduizend 1024x768 (hmm??) wallpapers.
Trouwens, dit hoort in LA natuurlijk
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat al helemaal niet.Op woensdag 09 mei 2001 11:51 schreef DJ NONOSE het volgende:
laten we gewoon de kroeg terugnemen
Imho blijft SG gewoon SG zoals het nu is alleen worden er wat duidelijkere regels gemaakt en indien nodig harder opgetreden.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Psies!Op woensdag 09 mei 2001 11:52 schreef IceStorm het volgende:
Dat al helemaal niet.
Imho blijft SG gewoon SG zoals het nu is alleen worden er wat duidelijkere regels gemaakt en indien nodig harder opgetreden.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Voorstel per definitie verworpen.Op woensdag 09 mei 2001 12:02 schreef persianboy het volgende:
Ik stel voor de kroeg opnieuw in te voeren!
Wat we niet meer willen zien is "optel- of opsomthreads" dingen als: Post hier je fiets/monitor/vriendin/relatiefproblemen/etc. kunnen niet langer in onze ogen. Daarnaast is GoT in 1e instantie een forum voor computerdingen, voor relatieproblemen zit je hier in mijn ogen niet goed. (Om het kort maar bondig samen te vatten: Je gaat geen nerd die een relatie heeft met zijn computer vragen hoe jij je relatie met een echt levend wezen aan moet pakken... Over het algemeen vind ik dat er ook niet serieus genoeg wordt gereageerd in dit soort threads.)
Een onderverdeling lijkt mij dus niet _de_ oplossing, ik hoop dat met de nieuwe richtlijnen binnenkort meer duidelijkheid zal komen en dat zo''n beetje iedereen hiermee tevreden zal zijn.
Goed, dat is toch gewoon te formuleren als "niet nuttige threads worden gesloten"? Dat zijn precies die threads die jullie niet willen...Op woensdag 09 mei 2001 12:05 schreef Floris_Diemel het volgende:
We hebben in het private forum op het moment een discussie over verandering van de regels voor (onder andere) SG.
Wat we niet meer willen zien is "optel- of opsomthreads" dingen als: Post hier je fiets/monitor/vriendin/relatiefproblemen/etc. kunnen niet langer in onze ogen. Daarnaast is GoT in 1e instantie een forum voor computerdingen, voor relatieproblemen zit je hier in mijn ogen niet goed. (Om het kort maar bondig samen te vatten: Je gaat geen nerd die een relatie heeft met zijn computer vragen hoe jij je relatie met een echt levend wezen aan moet pakken... Over het algemeen vind ik dat er ook niet serieus genoeg wordt gereageerd in dit soort threads.)
Een onderverdeling lijkt mij dus niet _de_ oplossing, ik hoop dat met de nieuwe richtlijnen binnenkort meer duidelijkheid zal komen en dat zo''n beetje iedereen hiermee tevreden zal zijn.
Dat snap jij, dat snap ik, dat snapt 95% van de mensen hier.. Maar die andere 5% snapt het niet of WIL het niet snappen.Op woensdag 09 mei 2001 12:11 schreef Grrrrrene het volgende:
Goed, dat is toch gewoon te formuleren als "niet nuttige threads worden gesloten"? Dat zijn precies die threads die jullie niet willen...
Ik begin te denken dat jullie grappige topicsOp woensdag 09 mei 2001 12:17 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Dat snap jij, dat snap ik, dat snapt 95% van de mensen hier.. Maar die andere 5% snapt het niet of WIL het niet snappen.
die GEEN onzin zijn dichtgooien, ik hoop dat ik ernaast zit....
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
je zit er naast volges mij, maar neem grappig aub niet te ruim.. kroketten uitdelen is NIET grappig dus.Op woensdag 09 mei 2001 12:36 schreef pier het volgende:
[..]
Ik begin te denken dat jullie grappige topics
die GEEN onzin zijn dichtgooien, ik hoop dat ik ernaast zit....
Pure fantasie is NIET grappig..
zoiets vermoed''k
Maar over het algemeen worden er veel leuke maar serieuze topics gesloten..Op woensdag 09 mei 2001 12:38 schreef poohbeer het volgende:
[..]
je zit er naast volges mij, maar neem grappig aub niet te ruim.. kroketten uitdelen is NIET grappig dus.
Pure fantasie is NIET grappig..
zoiets vermoed''k
Natuurlijk, je hebt een beetje gelijk, maar toch heb ik het idee dat leuke topics die de sfeer erin houden niet meer toegestaan zijn..
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
De moderators en administrators kunnen het je vast wel uitleggen...
Ik denk dat je in grote mate uit kunt gaan van het verstand van de user zelf. Iedereen heeft een opvoeding gehad, iedereen heeft te maken gehad met fatsoensregels, gedragsregels en regels in het algemeen. Je weet als het goed is dus ook dat als je je niet aan de regels kunt houden, je problemen kunt krijgen. Bij ons zijn er maar 2 soorten problemen: 1. Je doet het de 1e keer fout en krijgt een waarschuwing. 2. Je blijft doorgaan en krijgt hierdoor geen toegang meer tot het forum. (Zwart-wit gezegd natuurlijk).
Als je je niet aan de regels houdt, moet je maar met de consequenties leren leven
ah ok.Op woensdag 09 mei 2001 13:03 schreef Floris_Diemel het volgende:
Zo''n thread als "meest domme opmerking ooit" is aan de ene kant heel grappig, aan de andere kant gewoon een opsomthread, ik heb hem niet gesloten omdat ik vind dat er toch wel lol moet kunnen zijn op het forum, maar strikt gezien hoort zo iets hier niet thuis. Dat is dus een stukje grijs gebied.
Ik denk dat je in grote mate uit kunt gaan van het verstand van de user zelf. Iedereen heeft een opvoeding gehad, iedereen heeft te maken gehad met fatsoensregels, gedragsregels en regels in het algemeen. Je weet als het goed is dus ook dat als je je niet aan de regels kunt houden, je problemen kunt krijgen. Bij ons zijn er maar 2 soorten problemen: 1. Je doet het de 1e keer fout en krijgt een waarschuwing. 2. Je blijft doorgaan en krijgt hierdoor geen toegang meer tot het forum. (Zwart-wit gezegd natuurlijk).
Als je je niet aan de regels houdt, moet je maar met de consequenties leren leven
Het gaat over computers, en als er dan iets grappigs tussendoor komt, is dat veel leuker dan een hele topic die als grappig bestempelt wordt.
van mij hoeven die opsom topics dus ook niet, net mogen die gewoon weg.
Mag ik het daarme volledig oneens zijn ? Zo te zien aan het aantal replies zijn dat juist *de* meest populaire topics. In iedere tweaker zit wel een opschepper(tje) die graag aan de rest laat weten wat hij/zij aan spullen/vriend(in)/autoe/etc. etc. heeft. Anders noem je jezelf geen tweaker. Neem nu bijvoorbeeld de signatures. Heel veel gebruikers hebben daar hun specs staan. Nuttige info of een beetje opschepperij ? Om maar te zwijgen over het overclockers en casemod forum.Op woensdag 09 mei 2001 12:05 schreef Floris_Diemel het volgende:
We hebben in het private forum op het moment een discussie over verandering van de regels voor (onder andere) SG.
Wat we niet meer willen zien is "optel- of opsomthreads" dingen als: Post hier je fiets/monitor/vriendin/relatiefproblemen/etc. kunnen niet langer in onze ogen.
Aha dus het rolmodel maar weer bevestigd. Tweakers zijn bleke compunerds die behalve tweken geen enkele ander bezigheid hebben. Dat is natuurlijk gelul van de eerste orde. Het heet hier niet voor niets *gathering* of tweakers. Een verzamelplaats van individuen met een gemene deler, de PC. Maar als je nu eens kijkt naar de diversiteit van de PC fora, dan kun je toch wel bedenken dat er ook IRL niet direct PC related interesses bestaan bij tweakers ?Daarnaast is GoT in 1e instantie een forum voor computerdingen, voor relatieproblemen zit je hier in mijn ogen niet goed. (Om het kort maar bondig samen te vatten: Je gaat geen nerd die een relatie heeft met zijn computer vragen hoe jij je relatie met een echt levend wezen aan moet pakken...
Je moet de zaak niet omdraaien. Het is aan de crewleden om de discussie te bewaken. Daarom hebben jullie ook ad/mod rechten. Vaak heb ik voorbeelden gezien van goed ad/mod werk, maar er zitten ook wel slotjes tussen waarbij ik het gevoel heb dat het de ad/mod niet boeit en daarom het topic op slot gaat. Jullie hebben de rechten (en dus ook tegenover ons de plicht) om de misse reacties uit een goed lopend topic te halen. Even onder ons, ik vind dat er op dit moment sprake is van een zwalkend beleid. Er moet eenheid van ad/mod-beleid komen. GoT wil kwaliteitsverbetering ? Begin bij jezelf.Over het algemeen vind ik dat er ook niet serieus genoeg wordt gereageerd in dit soort threads.)
Daar ben ik het mee eens. Maar zoals het nu gaat in SG gaat het volgens mij prima. If it ain''t broke don''t fix it.Een onderverdeling lijkt mij dus niet _de_ oplossing,
ben *zeer* benieuwdik hoop dat met de nieuwe richtlijnen binnenkort meer duidelijkheid zal komen en dat zo''n beetje iedereen hiermee tevreden zal zijn.