De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
[topic=175567]
Deze draad. Gebruik je een proxy ?, gooi eens je cache leeg, reboot en dat soort geintjes helpen meestal wel.
Ik zie de replies wel BTW.
Deze draad. Gebruik je een proxy ?, gooi eens je cache leeg, reboot en dat soort geintjes helpen meestal wel.
Ik zie de replies wel BTW.
Ik heb even de topictitel aangepast. Duidelijk zijn is ook een vak
Refreshen wil ook wel eens werken
Ach, dat "erm" trok wel m''n aandacht.Op woensdag 09 mei 2001 10:51 schreef havana het volgende:
Ik heb even de topictitel aangepast. Duidelijk zijn is ook een vak
thnx! everybody
zal het allemaal even proberen
zal het allemaal even proberen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik snap er echt niets van:?
ik zie jullie reacties hier wel maar niet in de vraag over telnet, heb cache leeggehaald alles gewist wat maar mogelijk was, opnieuw opgestart maar niets hoor.
ik zie jullie reacties hier wel maar niet in de vraag over telnet, heb cache leeggehaald alles gewist wat maar mogelijk was, opnieuw opgestart maar niets hoor.
thnx icestorm,
snap er echt niets van alleen bij dat draadje doet ie dat.
snap er echt niets van alleen bij dat draadje doet ie dat.
Hmm HEEL vaag. Maar ok, alle reakties zal ik even samenvatten:
Wat bedoel je precies? Telnet zelf is niks anders dan een programma die je verbind naar een server om vervolgens tekst te sturen. Heel simpel dus.
-----------------------------------
Telnet = *nux op afstand.
Linux leren dus.
Wordt ook voor andere doeleinden gebruikt hoor.
---------------------------------------------Telnet is een protocol dat het mogelijk maakt dat een computer over het netwerk kan verbinden met een systeem alsof je met een "domme" terminal direct aan een seriele poort op dat systeem zit.
Wat een telnet-client op een PC of in een terminal-server (en dan bedoel ik het stuk hardware, niet die misnoemde versie van WinNT) dus simpelweg doet is een paar bytes (toetsaanslagen) verzamelen en die als een TCP/IP-pakketje naar het systeem sturen, gewoonlijk naar poort 23.
Op het systeem draait een server-programma (in UNIX de telnet-daemon "telnetd" genoemd), dat luistert op die poort 23, en vervolgens de inhoud van ontvangen pakketjes aan het operating system presenteert al ware het bytes die over een seriele poort binnenkwamen.
Het operating system, dan wel de applicaties die opgestart zijn op de "virtuele terminal" verwerkt die bytes en stuurt via dezelfde weg de resultaten (scherm-updates) als een stroom van bytes naar de telnet-daemon, die ze weer verpakt volgens het telnet-protocol en terugzendt naar de PC/terminal-server.
en zo kun je dus op een shell (txt mode) werken op een pc op afstand alsof je er zelf achterzit..
SHH is ongeveer hetzelfde alleen dan met een beveiligde verbinding. Telnet is nogal eenvoudig af te luisteren
Inderdaad, sniff sniff
quote:
---------------------------------------------
Op dinsdag 08 mei 2001 20:48 schreef joska het volgende:
Telnet = *nux op afstand.
Linux leren dus.
Hmmm begin jij maar is leren juiste antwoorden geven.
Er bestaat ook nog een APC master switch die je kan configgen. En novell beheren met telnet. En nog 1200 andere toepassingen.
---------------------------------------------Op dinsdag 08 mei 2001 22:53 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
SHH is ongeveer hetzelfde alleen dan met een beveiligde verbinding. Telnet is nogal eenvoudig af te luisteren
SSH dus.
Pagina: 1