Toon posts:

[BC3] Nieuwssubmit zichtbaar maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk de laatste tijd meer en meer gefrustreerde reacties van mensen die artikeltjes submitten, die echter nooit op T.net gepost worden, of die dan pas na 24 uur gepost worden met een andere naam als typgever.
Misschien is het nuttig om op het forum een topiclijst te maken waar nieuw nieuws kan worden gepost. Dat heeft ook het voordeel dat mensen zien welk nieuws er recent gepost is, en dat dan niet opnieuw moeten doen, of op een andere manier de nieuwsqueue open te stellen.

Om een recent voorbeeld te geven: het nieuws dat vandaag op T.net staat over dat P2P programma heb ik al op 30 april gesubmit.
Nu komt er iemand ook met een linkje aandraven en komt het op de FP.
Benieuwd wanneer of het ook een week duurt eer de gameboy-unix-casemod gepost wordt.
En misschien krijgen we ook nog het bericht dat Linus Torvalds gereageerd heeft op de uitspraken van MS, of de datum van de lancering van de nieuwe VIA-processor, aja dan was ik nog dat artikel vergeten van die ex-MS executive die linux de hemel inprijst.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 07 mei 2001 21:13 schreef zweinstein het volgende:
Ik merk de laatste tijd meer en meer gefrustreerde reacties van mensen die artikeltjes submitten, die echter nooit op T.net gepost worden, of die dan pas na 24 uur gepost worden met een andere naam als typgever.
Dat komt omdat mensen een verkeerd beeld van de queue hebben. Ze denken dat er 24 uur per dag mensen zitten te wachten op een submit. Het is in werkelijkheid heel anders; soms duurt het inderdaad meer dan een dag voordat het verwerkt wordt, omdat er veel gesubmit wordt. Het probleem is dat met meer bezoekers het aantal ''dubbele'' submits toeneemt. De eerste krijgt dan natuurlijk de ''eer'', maar de tweede en derde, die misschien een uur later waren, zitten zo te kijken van :?.
Misschien is het nuttig om op het forum een topiclijst te maken waar nieuw nieuws kan worden gepost. Dat heeft ook het voordeel dat mensen zien welk nieuws er recent gepost is, en dat dan niet opnieuw moeten doen, of op een andere manier de nieuwsqueue open te stellen.
Niet handig lijkt me. Krijg je nog commentaar op dingen als ''waarom wordt dit niet geplaatst?'' ''de queue staat bomvol en er wordt niets gepost'' etc.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Wat veel mensen vergeten is dat de nieuwssubmit een plaats is waar je tips kunt submitten. Veel mensen denken dat een tip posten 100% garantie geeft voor een posting. Naar mijn idee wordt ongeveer 50% van de tips getrashed, omdat er gewoon niets over te schrijven is. Als voorbeeld noem ik alleen al de 5 tips per dag over gehackte sites. Daar kunnen we gewoonweg nix mee...

Verder telt gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als er meerdere mensen zijn die een nieuwtje submitten, noem ik gewoon de eerste persoon die het gemeld heeft. Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders zich daar druk over kan maken. Volgende keer beter dan toch? Of is het zo''n grote eer om vermeld te worden in een artikel? *D

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 13:42
Misschien het nieuwsteam wat uitbreiden dan, vooral gelet op de uren van beschikbaarheid :)

* Dutchman! heeft soms het idee dat 90% van de nieuwsposters schoolverplichtingen heeft en er daarom overdag zeer weinig gepost wordt.

We spend our years as a tale that is told

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vanmiddag half 5 stonden er 3 posts ofzo... is niet echt ehm veel :)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 19:54

klaaz

it's me!

Inderdaad. Na wat klachten een week of drie geleden werd de stroom postings weer wat groter. Nu zakt het al weer fors in. Ik begrijp best dat het soms pruimentijd is maar gooi er dan wat meer op en let de people decide wat ze lezen. Of geef door middel van een waardering (gevaarlijk) alvast aan wat de importantie van de posting is.

Ik heb zelf al een paar keer nieuws gesubmit maar nog geen enkele terug zien komen. ook niet van een ander, niet interessant genoeg waarschijnlijk. Ik bedank op zich voor de eer van vermelding, maar zou het wel leuk vinden dat mijn bijdrage ook een echte bijdrage is. Dat gevoel is nu een beetje verdwenen.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Op maandag 07 mei 2001 22:04 schreef Dutchman! het volgende:
Misschien het nieuwsteam wat uitbreiden dan, vooral gelet op de uren van beschikbaarheid :)

* Dutchman! heeft soms het idee dat 90% van de nieuwsposters schoolverplichtingen heeft en er daarom overdag zeer weinig gepost wordt.
Ik heb geen idee hoeveel nieuwsposters er zijn, maar dit zou wel de spreekwoordelijke spijker op z''n kop kunnen zijn.

Check de nieuwsposter activity-logs. En probeer de optimale balans te vinden tussen kwantiteit en kwaliteit. (Zet niet te veel nieuwsposters neer in de hoop een hoge bezettingsgraad te waarborgen, dan houd je het niet onder controle, pick er een paar op availability.)

T.net en GoT hebben misschien een Crewplanner nodig :)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een paar weken overdag zitten posten en toen was er redelijk wat nieuws, maar het is geen doen voor mij om me de hele dag met nieuws bezig te gaan houden.

Er zijn veel nieuwsposters, maar er zijn er maar een paar die ook daadwerkelijk regelmatig posten. Als dat nou eens zou kunnen veranderen, maar als er meer nieuwsposters bijkomen dan gaat de rest altijd weer minder doen...

De nieuws submit heeft op deze manier weinig functie.

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op maandag 07 mei 2001 23:06 schreef Femme het volgende:
Ik heb een paar weken overdag zitten posten en toen was er redelijk wat nieuws, maar het is geen doen voor mij om me de hele dag met nieuws bezig te gaan houden.

Er zijn veel nieuwsposters, maar er zijn er maar een paar die ook daadwerkelijk regelmatig posten. Als dat nou eens zou kunnen veranderen, maar als er meer nieuwsposters bijkomen dan gaat de rest altijd weer minder doen...

Het probleem is duidelijk, misschien dat je het een vies woord vind, en het is misschien ook te serieus gedacht, maar stel een "Oppernieuwsposter" aan die het hele zootje een beetje aan de gang houdt.

Een functie en een extra windowtje op T.net is leuk, maar bij een dergelijke functie horen naast rechten ook min of meer wat plichten. Daar moet je uiteraard wel flexibel mee omgaan, want je kunt dit probleem niet 100% benaderen alsof je IRL bezig bent.

Het blijft vrijetijdsbesteding voor de meesten.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

We hebben toch al een "opper-nieuwposter"?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 23:35 schreef ronaz het volgende:

[..]

Het probleem is duidelijk, misschien dat je het een vies woord vind, en het is misschien ook te serieus gedacht, maar stel een "Oppernieuwsposter" aan die het hele zootje een beetje aan de gang houdt.

Een functie en een extra windowtje op T.net is leuk, maar bij een dergelijke functie horen naast rechten ook min of meer wat plichten. Daar moet je uiteraard wel flexibel mee omgaan, want je kunt dit probleem niet 100% benaderen alsof je IRL bezig bent.

Het blijft vrijetijdsbesteding voor de meesten.
RobinE is de oppernieuwsposter :)

Zoals al aangegeven zit ik zoals velen met andere verplichtingen (waarvan school de belangrijkste is). Daarnaast heb ik ook nog andere hobby''s waar ook tijd naar uit gaat, en dat is de ene keer wat meer dan de andere. Wat mij opvalt is dat je nog zoveel nieuwsposter kunt aanschaffen wat je wil, maar op een gegeven moment worden de nieuwspostings niet meer. We hebben het al vaak erover gehad hoe dit op te lossen is, maar er is nooit een echte oplossing naar voren gekomen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk dat hij een fulltimer bedoelt :?

Ik wordt zelf ook geplaagd door andere bezigheden. Ik kan het beste nieuwsposten als ik er echt voor ga zitten, ''ff'' iets posten schiet totaal niet op bij mij iig en dat probeer ik ook niet eens meer.

Meer posters aannemen is in het verleden niet echt een geweldige oplossing gebleken. Er komen er bijvoorbeeld vijf bij en daarvan is er maar één die er na een week of twee nog zin in heeft.

Ik probeer de problemen zelf een beetje op te lossen door in ieder geval de queue goed bij te houden en ''s avonds laat te posten.

Dat queue bijhouden is nogal een karwij IMO, aangezien je goed het kaf van het koren moet scheiden en niet overal alles vanaf weet, zodat het soms erg moeilijk is om een ontwerp op z''n waarde te schatten.

Toch moet het gebeuren, want als het een dag niet gedaan wordt staan er zo een stuk of 60-70-80 suggesties en dan kost het je echt een paar uur om allemaal te verwerken.

Professioneel Hyves-weigeraar

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Tsja, zonder huidige gezelschap tegen de schenen te willen schoppen; ik bedoel een fulltimer in de zin van een persoon die overdag vrij op internet kan, (helpdeskmedewerker?). Als je dat in een vakature zou zetten, en mensen die alleen ''s-avonds kunnen vooral oproept niet te reageren. Zou het misschien kunnen werken.

Het blijft het "aangezicht" van T.net, de hoeveelheid nieuws op de Frontpage. IMHO natuurlijk.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 22:04 schreef Dutchman! het volgende:
Euhmmm... Ondergetekende heeft al jaren geen schoolverplichtingen meer, en komt tóch niet toe aan posten momenteel, omdat er ook nog wat andere zaken zijn die graag geregeld willen worden - en dus tijd opslurpen.

''t Is inderdaad lullig dat ''t nu nèt verkeerd lijkt uit te komen, want er is inderdaad verdacht weinig nieuws, en da''s ook niet leuk, dat ben ik met je eens. Maar ja, nieuwsposters zijn volgens mij net mensen: soms lukt ''t gewoon even niet |:( !

/me hoopt snel z''n andere zaakjes op de rails te hebben en gaat dan weer veel nieuwtjes on-line gooien :)!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 19:54

klaaz

it's me!

Op maandag 07 mei 2001 23:06 schreef Femme het volgende:

Beetje pot verwijt de ketel (met alle respect). Ik begrijp best dat de ontwikkeling en exploitatie van Tweakers de nodige aandacht vergt.

De basis is echter het nieuwssysteem en zou dus als eerste prioriteit gezien moeten worden. Een site als tweakers mag dan perfect in elkaar steken qua techniek maar als ie inhoudelijk niet goed wordt bijgehouden is de attractiewaarde klein. Liever een wat mindere site met goede content dan een perfecte site met geen content.

Als je alle perikelen leest in LA op GoT dan kom je er al gauw achter dat het runnen van een site als tweakers.net geen sinecure is. Als je je dan als fulltime designer ook nog bezig moet houden met de content dan zal er ergens vervaging en kwaliteitsverlies optreden. Het werken met newsposters werkt schijnbaar niet. Misschien kun je (Femme) dan beter een goede PHP programmeur opdracht geven de site te verbeteren / uit te breiden en jezelf bezig te houden met het posten van news. Schijnbaar is het makkelijker om een goede PHPer te vinden als newsposter. ;)
Pagina: 1