[BC3] Ideetje die niet user-friendly is.

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Af en toe zien we ontstellend domme topics langswandelen... Om users te beschermen kunnen we deze op slot gooien......

Tegenwoordig kunnen we nog meer leuke dingen doen....

Daarom stel ik het volgende voor: Een hele domme vraag naar LA oid sturen en dan TIMEWARPEN (sticky maken), waarbij de topictitel iets als Domme Vraag van de Dag wordt. :)
Dan kunnen users ''s goed zien wat voor meuk er allemaal over en weer gaat....

Goed idee? of niet :P

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

voor :D >:)

Professioneel Hyves-weigeraar

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
TEGEN.. de user zou ook gewoon erg jong (of dom) kunnen zijn en daardoor niet ''op de hoogte'' van bepaalde dingen.. vind het echt niet nodig om die persoon dan nog eens extra te vernederen :(

Verwijderd

Slecht idee.

Zo ga je newbe''s een stikker op plakken van "sukkel van de dag/week".

Lijkt me geen goed idee. Vooral, omdat je al slotjes kan zette. Gewoon dicht doen. Geen gezeur. :)

Je kan gewoon niet alles weten. En domme vragen bestaan niet. Wel domme antwoorden.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gaat het onder andere over deze draad??

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 08:17
Op maandag 30 april 2001 15:54 schreef ecteinascidin het volgende:
Af en toe zien we ontstellend domme topics langswandelen... Om users te beschermen kunnen we deze op slot gooien......

Tegenwoordig kunnen we nog meer leuke dingen doen....

Daarom stel ik het volgende voor: Een hele domme vraag naar LA oid sturen en dan TIMEWARPEN (sticky maken), waarbij de topictitel iets als Domme Vraag van de Dag wordt. :)
Dan kunnen users ''s goed zien wat voor meuk er allemaal over en weer gaat....

Goed idee? of niet :P
jezus, je geniet er echt van he om modje te spelen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
eh neuh, eerder om zulke vragen: [topic=170547]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Ik geloof dat deze site aan elkaar hangt dankzij een community. Om die langer dan een paar maander te laten draaien, heb je ook nieuwe mensen nodig die nog het een en ander moeten leren. En dat je ze dan af en toe naar de juiste plaats moeten wijzen (FAQ), oke, maar zij zijn wel de tweakers van de toekomst! :o
Kortom: een beetje aardig met newbies omgaan, zullen vinden mensen leuk vinden!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nee, tegen!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja joh, als je dit forum nog verder naar de knoppen wilt helpen moet je vooral je modrechten misbruiken om newbies voor schut te zetten... fantastisch idee hoor... |:(

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Er nuttige optie hoor, LA vervuilen met topic die toch norgens over gaan.. Maak dan iets van een dropdown box met standaard antwoorden, lijkt me nuttiger :)

• Delerium
  • Niet online
Ik geef zo toe dat het grfo is om users zo in de kijkert te plaatsen.

ik vind alleen wel dat users vaak een ontzettend domme (en dus groffe) vraag stellen daarbij iedereen zich kan afvragen wat we ermee moeten.
Indien iemand oprecht niet beter weet, dan kan dat persoon er niets aan doen. Maar mensen die de volgende topics hebben geopend, kan ik wel rustig als oen van de dag beschouwen.

[topic=170465]
[topic=170855]
[topic=170364]
[topic=170523]
[topic=165501]
[topic=170683]

Het gaat erom dat users ook door moeten hebben dat er wel meer als 10 IQ punten moeten hebben en ook dat users een keer doorkrijgen wat voor troep een modje vaak moet aanzien en weg moet snoeien.

Verwijderd

Ik heb de meest nuttige (Win98) effe bekeken en ik zie dan dat er mensen zijn die zo iemand effe het een en ander uitleggen.
Misschien dat hij het op een andere plek neer moet zetten, maar er kan vervolgens gewoon even die jongen verteld worden: Lees de FAQ. Als je daar een standaard knop voor de moderators voor maakt, is het een stuk simpeler. Als iemand het blijft doen: Schandpaal! >:)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Lijkt me slecht plan...

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op maandag 30 april 2001 17:21 schreef ecteinascidin het volgende:
[topic=170465]
[topic=170855]
[topic=170364]
[topic=170523]
[topic=165501]
[topic=170683]

Het gaat erom dat users ook door moeten hebben dat er wel meer als 10 IQ punten moeten hebben en ook dat users een keer doorkrijgen wat voor troep een modje vaak moet aanzien en weg moet snoeien.
hoelang zonnebank lijkt mij best redelijke vraag al, en daar komt nog eens bij dat jij (of wie dan ook) nooit zeker kan weten of de poster serieus een antwoord wil (zonnebank volgens mij zeker wel) en welke gewoon belachelijk willen doen (airbag b.v.).
Ik zou het absoluut niet leuk vinden als ik een vraag zou stellen waar ik het antwoord echt niet op weet maar die blijkbaar toch erg simpel/dom is.
Hier dan extra voor in de kijker gezet worden zou''t schaamrood bovenhalen. Komt ook nog eens bij dat er waarschijnlijk wel reacties van een paar idioten richting die persoon z''n icq, mail of andere zouden gaan.

Sorry, vind het echt geen goed idee, gewoon iedereen (zelfs de idioten) in z''n waarde laten.

Verwijderd

Het is voor de doorgewinterde GoTTeR [en ik reken mijzelf daar nu even toe] wel leuk, maar sommige mensen kunnen het niet echt goed waarderen..

Daarom: NEE, strooi daar maar rond op Fok ofzo :)

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20

spok9

Groen...

Niet doen... domme vragen bestaan niet...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Er is een magische bezigheid die een heleboel ergernis kan voorkomen:

NEGEREN!

Anderen lossen het dan wel op met degene die een probleem heeft. Je hoeft het alleen maar te negeren!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Oh ja, en moddereren is iets wat je mag. Als je het niet leuk vindt, moet je het anderen laten doen....

Verwijderd

ecteinascidin, k vond je altijd een super goede mod. Maar nu ga k toch echt twijfellen. :?:?

• Delerium
  • Niet online
''t is een idee.... en blijkbaar niet zo''n goede....

OK, doen we zoiets niet. :). dat kan ook.

Ik ga dan ff een slotje knutselen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
Ecteinascidin; IK vind dit een erg slecht plan, ben daarom ook TEGEN (duh :)). Maar goed, kijk meneer mod, rare vragen bepalen de sfeer op een forum voor de volle 100%. Als namelijk iedereen wordt afgestraft voor het vragen van rare dingen komen er alleen nog maar serieuze topics en ik kan me niet voorstellen dat iedereen elke dag zonder z''n dagelijkse portie LOL kan.:?
Owja en ik ben ook van mening dat offtopic gaan echt geen probleem is om een topic te sluiten maar ik ben ''gewoon'' aan het botsen met de algemene (lees: belachelijke) regels op dit forum. (zie Hoe krijg je Valse Beschuldiging "Homo" weg?)

Have a good life :r

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Hierbij verklaar ik dit topic als "Dom idee van de dag" en ecteinnascidin tot "sukkel van de dag/week". ;):P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
echt zielig, mijn spelletje als newbie viel me zelf zo op dat jullie nog best vriendelijk reageerde, dat was vroeger wel anders.. maar dit is ZIEK

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Delerium
  • Niet online
Is wel goed zo :).....
Over offtopic heb ik niets verkeerds gezegt, aangezien ik regelmatig offtopic tegenkom en steun.
Ik denk alleen niet dat mensen de essentie doorhebben wat nou een domme vraag is? vragen staat vrij, maar binnen redelijke grenzen. Iemand die verbaasd zijn DIMM verkeerd om plaatst zal ik op PM voortaan wel een dagje bovenin plaatsen.

idd is een officieel iets idd niet mogelijk, maar voor spontane acties sta ik niet in. users zijn bij deze gewaarschuwd.

aha, daar ligt dat slotje. :P

* Delerium gooit deze dus op slot niet omdat íe bang is voor kritiek, want in dat geval had ik ''m 30 min terug dichtgegooid. Iedereen heeft nu zijn zegje kunnen doen en de topic is dan gewoon AF.
Pagina: 1