Toon posts:

[BC3] IceStorm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm mag ik dat nog altijd wel even reageren op jouw reply.

Er bestaan mensen die zelfs cracks maken. Ja echt waar.

En waarom zou een No-cd crack illegaal zijn??

Dus wie heeft er een v1.12 SoF crack die werkt??

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wie cracks maakt, submit ze naar gcw.
Wat heb je er anders aan.
Daarnaast vind je die niet hier.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
En aangezien je op gcw big niets vond, is het er niet :?

Klaar.

Koop het spel zou ik zeggen :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 22:44 schreef Captain Pervert het volgende:
Wie cracks maakt, submit ze naar gcw.
Wat heb je er anders aan.
Daarnaast vind je die niet hier.
Hou je er ff buiten aub.

Dit gaat jou niks aan.
En lees eerst het topic eens

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Cracks maken is illegaal... ook al doe je het voor jezelf.

Professioneel Hyves-weigeraar

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 24 april 2001 22:45 schreef WouterTinus het volgende:
Heb ik weinig aan toe te voegen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 22:45 schreef WouterTinus het volgende:
Ok weer wat geleerd.

Hoe maak ik een backup er dan van??

• Captain Pervert
Dit is een public forum en in ben the public :)

Dus doe niet zo vervelend.

Illegaal is illegaal, je verhaal zit bovendien nogal gammel in elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
wat gammel??
Hoe moet ik dan aantonen dat ik een orgineel heb??

Ik kan niet mijn serialkey hiero neer donderen.

En gedeelte kan iedereen maken.

• IceStorm

IceStorm

Cracks zijn illegaal ook al maak je ze voor jezelf. Pech hebben maar helaas.
Een back-up maken is nog steeds voor mij een grijs punt.. Ik heb op dit moment serieus geen idee wat er wettelijk gezien nou wel en niet mag en ik ben er mee bezig om daar eens echt achter te komen.

Noem dat ''te correct'' maar ik ben nu zelf gewoon benieuwd. Zolang ik dat niet zeker weet of niemand mij het kan vertellen gok ik dat alles wat met cracks/vage backups te maken heeft even overgeslagen wordt :)

• Captain Pervert
Het is nu eenmaal een vage, grijze materie met cracks en backups.

Op het moment dat je het origineel hebt, mag je een backups maken bij mijn weten, maar cracks zijn per definitie illegaal op GoT omdat het in 101% van de gevallen gaat om illegaal kopieren.

Daarbij kunnen pagina''s met cracks zich heel mooi indekken ("alleen downen als je origineel hebt!!!"), maar iedereen weet dondersgoed waarvoor die cracks zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik een nieuw topic open van hoe maak ik een backup zonder crack dan mag dat??

En iedereen weet dat je een backup mag maken van een cd.

En ja ik heb toch echt de orginele cd.

De preciese regels van backups maken weet ik ook niet.

Maar wat anders??
Ik ga niet weer 50,- uitgeven.
Ben niet gek.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 22:51 schreef Captain Pervert het volgende:
Daarbij kunnen pagina''s met cracks zich heel mooi indekken ("alleen downen als je origineel hebt!!!"), maar iedereen weet dondersgoed waarvoor die cracks zijn.
Hmm zoals je gelezen heb kan ik geen CloneCD draaien.

Dus als ik hem zou branden en hem installen en opstarten zou hij vragen om een cdtje.

En daar zijn nou die leuke cracks voor.
Snappie??

• Captain Pervert
Kom op zeg, je hebt zo''n superdeluxe muismat, maar een brander die geen CloneCD kan?? Hahaha. :P

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je mag een (1) back-up maken, die je moet vernietigen als het het origineel verkoopt. Het is niet toegestaan om de software daarvoor aan te passen. Gebruik CloneCD. Ik vraag me trouwens af waarom ik nog reageer want elke }:O weet dat je iets heel anders van plan bent.

Heb je geen CloneCD heb je pech, want wat ze ook zeggen op die sites, het is en blijft illegaal.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja precies. Crack = crack en waar dat dan voor gebruikt wordt, is totaal niet relevant. In het (imho onwaarschijnlijke) geval dat je de waarheid spreekt: tough luck, het mag gewoon niet.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 22:53 schreef WouterTinus het volgende:
Je mag een (1) back-up maken, die je moet vernietigen als het het origineel verkoopt. Het is niet toegestaan om de software daarvoor aan te passen. Gebruik CloneCD. Ik vraag me trouwens af waarom ik nog reageer want elke }:O weet dat je iets heel anders van plan bent.
Wat??
Hoe moet ik dan aantonen dat ik een orgineel heb??
Moet ik die cd inscannen??
Filmpje maken??

En ik heb een HP 8100 serie en die ondersteund CloneCD niet.
Ik heb zelfs met de makers gemaild of hij hem echt neit ondersteunde en of ze hem zouden aanpassen (proggie)

Antwoord: Nee het model is te oud.

• IceStorm

IceStorm

Je mag een (1) back-up maken, die je moet vernietigen als het het origineel verkoopt.
MAG dat echt? Ik bedoel, ik wordt zelf dus echt gestoord van wat er nu wel of niet mag :).. En aangezien dit nogal een heikel punt is ben ik bezig om er eindelijk een ''echt'' antwoord op te krijgen.

• Captain Pervert
Onno??? :P

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het zou ook nog kunnen dat jij het origineel hebt (wordt gratis weggegeven bij bepaalde videokaarten) maar een vriend van je nog niet... doet er trouwens ook niet toe, want cracks zijn illegaal, ook al heb je het origineel en ook al wil je alleen een backup maken.

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 24 april 2001 22:57 schreef Captain Pervert het volgende:
Onno??? :P
Maakt me niet uit wie het is :).. Oh en ik ''wil'' wel enige vorm van bewijs en dan bedoel ik niet een screenie van een website waarop staat dat mp3 legaal is als je het maar binnen 24 uur verwijdert.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 24 april 2001 22:55 schreef IceStorm het volgende:

[..]

MAG dat echt? Ik bedoel, ik wordt zelf dus echt gestoord van wat er nu wel of niet mag :).. En aangezien dit nogal een heikel punt is ben ik bezig om er eindelijk een ''echt'' antwoord op te krijgen.
Dat is je wettelijke recht ja. Maar je mag je back-up niet op een andere pc gebruiken, uitlenen, verhuren, verkopen etc.

• Captain Pervert
Ach er zijn zoveel grijze gebieden op internet. Mp3''s, roms, warez. En we zitten er met zijn allen in.

Maar even van de praktische kant: brander kan niet klonen, crack is er niet, daarmee is zijn vraag ook al beantwoord: nee.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik snap jullie standpunt allemaal.

Maar denk het volgende in:
Een vader koopt zijn eerste computer met cd-brander erin.
Daar zit netjes Easy CD Creator bij.

Hij gaat een backup maken van zijn programma die hij legaal heeft.
Want hij heeft een huisje in Friesland en dat is makkelijk.

Nou brand hij die cd.

Hij doet de cd erin in Friesland en:
"Stop de cd erin"

Dan word je toch gek. Die cd zit erin.

Hij belt de uitgeverij op. En stelt het probleem voor.
Wat dan??
Krijgt hij een nieuwe? Of zeggen ze ja meneer u heeft CloneCD nodig.

Dat schiet toch niet op.

Hoe wil je dan backups maken??

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:12
Klopt. Een tijdje geleden was er zo''n bozo van de Buma Stemra aan het woord. Die vertelde zelfs dat het geen probleem is om een kopie te maken en die in huis te laten circuleren. Waar ze wel problemen mee hebben, is de groep mensen die kopieren commercieel wil uitbuiten. De kneep zit ''em in het verveelvoudigen en openbaar maken van de programmatuur.

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 24 april 2001 22:59 schreef WouterTinus het volgende:
Dat is je wettelijke recht ja. Maar je mag je back-up niet op een andere pc gebruiken, uitlenen, verhuren, verkopen etc.
Ik weet dat ik lastig/achterdochtig ben maar kan ik dat ergens terugvinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ok backup voor andere computer mag niet.

Dan veranderen we dat in kleine kinderen.

Die maken cd''s snel beschadigd en hij maakt een backup.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er zijn veel grijze gebieden ja, daarom hebben we modjes die gewoon met gezond verstand kijken en niet met het wetboek erbij alles na lopen pluizen.

Stel je zou een kronkel vinden waardoor het wettelijk als legaal beschouwd kon worden blijft nog steeds staan dat het op GoT niet mag.

• biobak
Op dinsdag 24 april 2001 23:02 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ik weet dat ik lastig/achterdochtig ben maar kan ik dat ergens terugvinden?
Auteurswet, Richtlijn van de Raad (van Europa) van 14 mei 1991 betreffende de rechtsberscherming van computerprogramma''s, misschien nog wat op www.fenit.nl. Wetten vind je op www.wetten.nu

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 24 april 2001 23:03 schreef jordyb het volgende:
Ok backup voor andere computer mag niet.

Dan veranderen we dat in kleine kinderen.

Die maken cd''s snel beschadigd en hij maakt een backup.
Nu wordt je verhaal wel erg onbetrouwbaar en bovendien moet je onderhand door hebben dat het ook helemaal niet uit maakt. Wat je nu wil doen is overigens wel legaal volgens de wet zolang je de software maar niet aanpast (geen link IceStorm, helaas :(). Maar op GoT mag het gewoon niet, in ieder geval niet met een crack, hulp met CloneCD kan nog net wel gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik mag vologens GoT geen Backups maken van Cd''s

He ik ga GoT aanklagen!! >:)

Nee maar ik snap het hoor. Jullie hoeven niet boos te worden.

Want jullie kunnen mij niet controleren. En als iedereen nou zulke topics opent lijkt het wel een warez site.
En dan worden ze gecontroleerd en is Femme zijn baan kwijt.

Case closed.
Bedankt voor de uitleg.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

np :)

• Captain Pervert
Een lichtend voorbeeld voor alle newbies die om cracks zeuren.

Ik draag JordyB voor voor een lintje :)

• biobak
Nog even een aanvulling. Je mag zoveel kopieen maken als je wilt, mits ze maar voor jezelf zijn :) Dus dat is niet beperkt tot 1 back-up.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 23:10 schreef Captain Pervert het volgende:
Een lichtend voorbeeld voor alle newbies die om cracks zeuren.

Ik draag JordyB voor voor een lintje :)
Pardon??
Newbie wat hoor ik daaro??

Ik heb vaker complimenten gekregen van modjes dat ik goed bezig was hoor.
Laatst nog:
IceStorm:
100% mee eens.

Oja het knopje profiel is ergens te vinden.

Ik ga nu pitten en die jullie morgen op mijn stage wel weer eens,

Thankx WouterTinus en IceStorm

• Captain Pervert
Pardon??
Newbie wat hoor ik daaro??
Ik dacht wel dat je dat zou zeggen, was een beetje ongelukkig geformuleerd door mij. Het is ''voor'' newbies en niet ''onder'' newbies :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 23:14 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Ik dacht wel dat je dat zou zeggen, was een beetje ongelukkig geformuleerd door mij. Het is ''voor'' newbies en niet ''onder'' newbies :)
Ik ben ook geen newbie op het branden van cdtjes hoor. Dat geef ik eerlijk toe.
Ik heb ook veel illegale shit.

Maar deze cd is gewoon bloed LEGAAL.
En het wil dus precies niet lukken.
En ik dacht ik vraag het GoT ff.

Maar daar kreeg ik andere antwoorden als dat ik dacht.
Tenminste woorden waarvan ik leerde.

Nou eens een manier vinden om cd''s te branden zonder CloneCD en zonder crack.

(gaat niet lukken gok ik)

• IceStorm

IceStorm

Oh, het is niet mijn bedoeling om hier een 100% stricte naleving van die paar duizend vage wetten na te leven hoor ;)..

Ik ben op dit moment eigenlijk gewoon meer ''geinteresseerd'' of je nou wel of niet mag kopieren.

En jordyb draagt zijn probleem iig op de juiste manier aan.. waarvoor mijn dank :)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

PLuim voor JordyB dan.

Maar ik zou het toch niet toestaan in spielerij of waar dan ook of het nou wel of niet mag.

Ik denk namelijk dat er dan ineens heel veel topics onstaan met mensen die opeens allemaal het origineel hebben.

Word het voor de mod ook wel heel veel werk om bij te houden of er iets illegaals word besproken. Zie IceStorm al zitten met zijn pc muis en daarnaast dikke juridische boeken.

Kan hij wel een ass mod aannemen.

Als je wil help ik wel ff zoeken of het nou illegaal is of niet IceStorm is die brandende vraag tenminste bij jouw weg.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

ONNO! :P

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Icestorm,

zoals ik je ook al in een ander draadje zei (kweet ook niet meer precies welke :)) mag je inderdaad voor eigen gebruik kopieën maken. Dit staat in artikel 45k van de auteurswet.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 14:08
Op dinsdag 24 april 2001 23:19 schreef IceStorm het volgende:
Ik ben op dit moment eigenlijk gewoon meer ''geinteresseerd'' of je nou wel of niet mag kopieren.

En jordyb draagt zijn probleem iig op de juiste manier aan.. waarvoor mijn dank :)
IceStorm, volgens de auterswet van 1912, hoofdstuk 6:
Art. 45k.

Als inbreuk op het auteursrecht op een werk, als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12º, wordt niet beschouwd de verveelvoudiging, vervaardigd door de rechtmatige gebruiker van eerder genoemd werk, die dient als reservekopie indien zulks voor het met dat werk beoogde gebruik noodzakelijk is.
artikel 10, eerste lid, onder 12º
§ 3. De werken, waarop auteursrecht bestaat

Art. 10.

1. Onder werken van letterkunde, wetenschap of kunst verstaat deze wet:

1º. boeken, brochures, nieuwsbladen, tijdschriften en alle andere geschriften;

2º. toneelwerken en dramatisch-muzikale werken;

3º. mondelinge voordrachten;

4º. choreografische werken en pantomimes;

5º. muziekwerken met of zonder woorden;

6º. teeken-, schilder-, bouw- en beeldhouwwerken, lithografieën, graveer- en andere plaatwerken;

7º. aardrijkskundige kaarten;

8º. ontwerpen, schetsen en plastische werken, betrekkelijk tot de bouwkunde, de aardrijkskunde, de plaatsbeschrijving of andere wetenschappen;

9º. fotografische werken;

10º. filmwerken;

11º. werken van toegepaste kunst en tekeningen en modellen van nijverheid;

12º. computerprogramma''s en het voorbereidend materiaal;

en in het algemeen ieder voortbrengsel op het gebied van letterkunde, wetenschap of kunst, op welke wijze of in welke vorm het ook tot uitdrukking zij gebracht;

Computerprogramma''s behoren niet tot de in de eerste zin van dit lid, onder 1º, genoemde werken.

2. Verveelvoudigingen in gewijzigde vorm van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, zoals vertalingen, muziekschikkingen, verfilmingen en andere bewerkingen, zomede verzamelingen van verschillende werken, worden, onverminderd het auteursrecht op het oorspronkelijke werk, als zelfstandige werken beschermd.
Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord.

edit:

Alfredt, had het antwoord al gegeven. |:(

• PieterJ
jordyb, dit artikel is misschien op jouw van toepassing. Het komt uit die zelfde auteurswet
Art. 45m.

1. Als inbreuk op het auteursrecht op een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12º, worden niet beschouwd het vervaardigen van een kopie van dat werk en het vertalen van de codevorm daarvan, indien deze handelingen onmisbaar zijn om de informatie te verkrijgen die nodig is om de interoperabiliteit van een onafhankelijk vervaardigd computerprogramma met andere computerprogramma''s tot stand te brengen, mits:

a. deze handelingen worden verricht door een persoon die op rechtmatige wijze de beschikking heeft gekregen over een exemplaar van het computerprogramma of door een door hem daartoe gemachtigde derde;

b. de gegevens die noodzakelijk zijn om de interoperabiliteit tot stand te brengen niet reeds snel en gemakkelijk beschikbaar zijn voor de onder a bedoelde personen;

c. deze handelingen beperkt blijven tot die onderdelen van het oorspronkelijke computerprogramma die voor het tot stand brengen van de interoperabiliteit noodzakelijk zijn.

2. Het is niet toegestaan de op grond van het eerste lid verkregen informatie:

a. te gebruiken voor een ander doel dan het tot stand brengen van de interoperabiliteit van het onafhankelijk vervaardigde computerprogramma;

b. aan derden mede te delen, tenzij dit noodzakelijk is voor het stand brengen van de interoperabiliteit van het onafhankelijk vervaardigde computerprogramma;

c. te gebruiken voor de ontwikkeling, de produktie of het in de handel brengen van een computerprogramma, dat niet als een nieuw, oorspronkelijk werk kan worden aangemerkt of voor andere, op het auteursrecht inbreuk makende handelingen.
Ik ben echter geen jurist. Dus succes >:)

edit:

TYPO

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

<li> Een CD kopieren met als doel deze als backup te gebruiken mag.
<li> Met als doel om die CD op een andere pc te gaan gebruiken mag niet!
<li> met als doel de CD door een andere gebruiker te laten gebruiken mag ook niet
<li> met als doel de kopie of het origineel te verkopen en zo toch in het bezit te blijven van het programma (spel, naslagwerk whatever...) mag ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 07:42 schreef obsidian het volgende:
<li> Met als doel om die CD op een andere pc te gaan gebruiken mag niet!
Leg mij dan eens uit hoe ze op elk bedrijf dan meerdere windows hebben maar niet voor elke computer 1 versie??

Ik loop nu stage bij vrij-uit. Hebben zo een 400 computers.
Ik ben in het software hokje geweest.
Maar daar lagen echt geen 400 exemplaren windows hoor.

En toch werken ze volkomen legaal.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 15:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zoek maar eens onder Open Licence. Moet toch wel wat over te vinden zijn.
Je koopt dan software licenties in pakketten van 5, 10, 20, 50 ... stuks.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 25 april 2001 08:19 schreef jordyb het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit hoe ze op elk bedrijf dan meerdere windows hebben maar niet voor elke computer 1 versie??

Ik loop nu stage bij vrij-uit. Hebben zo een 400 computers.
Ik ben in het software hokje geweest.
Maar daar lagen echt geen 400 exemplaren windows hoor.

En toch werken ze volkomen legaal.
DUH, wel eens van zoiets als een site-licentie gehoord?

Maar ik wil het wel ff simpel uitleggen hoor: dan koop je dus een X-aantal licenties, en die mag je allemaal met één CD installen. Wij hebben hier op de TUE zo''n 7000 PC''s, je dacht toch zeker niet serieus dat we dan ook 7000 CD''s hadden? Dan konden we d''r wel een speciaal gebouw voor bouwen...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm kan je me daar wat meer over uitleggen??
Kosten?
Alleen bedrijfen of ook particulier?

En sorry dat ik het niet wist ben ook maar net 17 jaar geworden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 25 april 2001 08:53 schreef jordyb het volgende:
Hmm kan je me daar wat meer over uitleggen??
Kosten?
Alleen bedrijfen of ook particulier?
Helaas weet ik daar niet zo gek veel van af, ben maar simpele helpdesker/sysbeh, maar ik denk dat op de website van MS wel iets vinden zal zijn. Anders ff mailen naar MS NL, je krijgt altijd vrij rap antwoord.
En sorry dat ik het niet wist ben ook maar net 17 jaar geworden.
Geen probleem hoor.

Virussen? Scan ze hier!

• IceStorm

IceStorm

PieterJ, yep dat lijstje zocht ik eigenlijk :)
Bedankt net als Alfredt.

Iig ben ik bang dat ''we'' hier dan nog steeds geen toestemming krijgen voor het vragen van cracks etc ;). Een cd is evt te backuppen met CloneCD en anders niet.

Ik bedoel, het valt nooit te zeggen hoe legaal je de hier verstrekte info gaat gebruiken. Nou wil ik (en niemand hier) niet enorm gaan mierenneuken maar het moet ook niet een grote illegale zooi worden.

Eigenlijk zou het het beste zijn als leveranciers van software gewoon gratis een vervangend cd''tje sturen als iemand de originele (die kapot/gekrast/whatever is) opstuurt. Maar ja... dat zal er wel niet van komen ;)

• Onno
  • Niet online
Art. 45k.
Als inbreuk op het auteursrecht op een werk, als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12º, wordt niet beschouwd de verveelvoudiging, vervaardigd door de rechtmatige gebruiker van eerder genoemd werk, die dient als reservekopie indien zulks voor het met dat werk beoogde gebruik noodzakelijk is.
Hmmmmm... het staat niet dat je het recht hebt altijd reserve-kopieen te mogen maken, alleen maar dat de auteursrecht het niet verbiedt. Als de licentievoorwaarden van de softwaremaker wat restrictiever zijn, en expliciet vermelden dat je geen kopieen mag maken, is dat hun goed recht...

Als je dan een kopie maakt voor backupdoeleinden is het misschien geen inbreuk op het auteursrecht, maar wél op de overeenkomst die jij met de softwaremaker hebt. (er vanuitgaande dat het uberhaupt rechtsgeldig is om voorwaarden aan het gebruik van je product te verbinden natuurlijk ;))

• IceStorm

IceStorm

Ik was er al bang voor, onno maakt het nog makkelijker dan het al is :)

Maar serieus, bedankt Onno.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 25 april 2001 09:34 schreef IceStorm het volgende:

[...knip...]

Eigenlijk zou het het beste zijn als leveranciers van software gewoon gratis een vervangend cd''tje sturen als iemand de originele (die kapot/gekrast/whatever is) opstuurt. Maar ja... dat zal er wel niet van komen ;)
Dat doen ze dus (serieus!!) heel vaak wel !!! Als jij een beschadigd CD''tje (origineel offcourse :P ) opstuurt naar de leverancier, dan sturen zo voor de kosten van de verzendkosten een nieuw CD''tje naar je op...

Aannames zijn fataal.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 25 april 2001 10:44 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Dat doen ze dus (serieus!!) heel vaak wel !!! Als jij een beschadigd CD''tje (origineel offcourse :P ) opstuurt naar de leverancier, dan sturen zo voor de kosten van de verzendkosten een nieuw CD''tje naar je op...
Klopt. Iig Microsoft en Adobe doen dit (uiteraard onder vermelding van licentienummer etc).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm mijn Q3A cd is niet helemaal krasvrij.
Beetje erg veel krassen trouwens.

ff mailen

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Als inbreuk op het auteursrecht op een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12º, worden niet beschouwd het vervaardigen van een kopie van dat werk en het vertalen van de codevorm daarvan, indien deze handelingen onmisbaar zijn om de informatie te verkrijgen die nodig is om de interoperabiliteit van een onafhankelijk vervaardigd computerprogramma met andere computerprogramma''s tot stand te brengen, mits:
ben ik verkeerd als ik daar lees dat ik de code mag gaan uitsniffelen op zoek naar een methode om de interoperabiliteit (werking) te vrijwaren? Of anders gezegd: een crack mag bouwen indien mijn backup anders niet werkt?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 11:03 schreef poohbeer het volgende:

[..]

ben ik verkeerd als ik daar lees dat ik de code mag gaan uitsniffelen op zoek naar een methode om de interoperabiliteit (werking) te vrijwaren? Of anders gezegd: een crack mag bouwen indien mijn backup anders niet werkt?
daar zijn juristen nu al jaren over aan het discussieren. Ik heb te weinig jurisprudentie bij de hand om het na te kunnen zoeken nu...
Stel dat het zou mogen dan mag je de crack iig niet aan anderen doorgeven lijkt mij.

BTW, Onno,

het tegen de auteurswet ingaan levert strafbaarheid op, dit geldt niet voor het niet houden aan de algemene voorwaarden.... dan zal de softwaremaatschappij je toch eerst zelf moeten aanklagen om of schadevergoeding, en/of naleving van de voorwaarden te vorderen.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
alfredt: zoals ik het lees zijn er zelfs al uitzonderingen wara je het toch mag doorgeven... hehehe, als je geld hebt win je dus elke rechtzaak hierover :)

• Onno
  • Niet online
het tegen de auteurswet ingaan levert strafbaarheid op, dit geldt niet voor het niet houden aan de algemene voorwaarden.... dan zal de softwaremaatschappij je toch eerst zelf moeten aanklagen om of schadevergoeding, en/of naleving van de voorwaarden te vorderen.
En dus? Daar wordt het niet minder illegaal van ofzo.

• ArthurMorgan
  • Niet online
kdacht dat ik hier al op gereageerd had, niet dus :)

illegaal handelen is strafrechterlijk aan te pakken. Onrechtmatighandelen is aan te pakken door de gedupeerde. In de auteurswet staan een aantal artikelen die aangeven dat overtreding van bepaalde artikelen een misdrijf vormen.
Het niet houden aan de algemene voorwaarden is een zaak van de koper en de verkoper (en zo af en toe derden). Sowieso kun je afvragen of het verbieden van een reservekopie maken voor eigen gebruik geen onredelijk bezwarend beding is in verband met artikel 6:233 burgerlijk wetboek...

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

* Theeboon slaps everyone around a bit with a large trout

"I sit in my room and imagine the future."

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 24 april 2001 22:46 schreef Captain Pervert het volgende:
Dit is een public forum en in ben the public :)

Dus doe niet zo vervelend.

Illegaal is illegaal, je verhaal zit bovendien nogal gammel in elkaar.
Wannabe :( Modderator....
Iritand gewoon die bemoeials...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PieterJ
Op woensdag 25 april 2001 13:15 schreef Alfredt het volgende:

In de auteurswet staan een aantal artikelen die aangeven dat overtreding van bepaalde artikelen een misdrijf vormen.
Het niet houden aan de algemene voorwaarden is een zaak van de koper en de verkoper (en zo af en toe derden). Sowieso kun je afvragen of het verbieden van een reservekopie maken voor eigen gebruik geen onredelijk bezwarend beding is in verband met artikel 6:233 burgerlijk wetboek...
Wat gaat in dit geval voor
a) De verkoopsovereenkomst. Die zegt niet kopieren.
b) De auterswet, die stelt dat er in sommige gevallen wel een kopie mag worden gemaakt.

en hoe leg je de relatie met artikel 6:233
Art. 233. (6.5.2A.2a)

Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar

a. indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij; of

b. indien de gebruiker aan de wederpartij niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
in de ovk zou dus staan dat ik geen backup van de cd zou mogen maken. op deze manier kan ik dus als ik de cd breek of zo niet meer gebruik mogen maken van de door mij gekochte gebruiksrechten. Dit zou door de rechter als onredelijk bezwarend genoemd kunnen worden omdat ik op die manier mijn gebruiksrechten niet kan beschermen.

of de bepalingen in de ovk of in de algemene voorwaarden zijn opgenomen is niet van belang gezien het feit dat de bepalingen in de ovk standaardbepalingen zijn....

maar voor de goede orde heeft iemand misschien de letterlijke tekst van zo''n bepaling. (in het nederlands aub)

• PieterJ
De nederlandstalige versie van een EULA
GEBRUIKSRECHTOVEREENKOMST VOOR MICROSOFT SOFTWARE
MICROSOFT[r] WINDOWS[r] 95

BELANGRIJK--LEES DIT ZORGVULDIG DOOR: Deze Gebruiksrechtovereenkomst ("Overeenkomst") is een rechtsgeldige overeenkomst tussen u (natuurlijke persoon of rechtspersoon) en de fabrikant ("PC-fabrikant") van het computersysteem ("COMPUTER") in combinatie waarmee u het (de) hierboven aangeduide Microsoft software-produkt(en) hebt verkregen ("SOFTWARE-PRODUKT" of "SOFTWARE"). Indien u het SOFTWARE-PRODUKT niet hebt verkregen in combinatie met een nieuw computersysteem, mag u het SOFTWARE-PRODUKT niet gebruiken of kopiëren. Het SOFTWARE-PRODUKT bestaat uit computerprogrammatuur, media, gedrukte documentatie, en "on-line" of elektronische documentatie. Door het SOFTWARE-PRODUKT te installeren, te kopiëren of anderszins te gebruiken, stemt u ermee in aan de bepalingen van deze Overeenkomst gebonden te zijn. Indien u niet instemt met de bepalingen van deze Overeenkomst, zijn PC-fabrikant en Microsoft niet bereid u een gebruiksrecht op het SOFTWARE-PRODUKT te verlenen. In dat geval mag u het SOFTWARE-PRODUKT niet gebruiken of kopiëren, en dient u zich direct met de PC-fabrikant in verbinding te stellen voor instrukties met betrekking tot het tegen restitutie retourneren van het (de) ongebruikte produkt(en).

SOFTWARE-PRODUKT LICENTIE

Het SOFTWARE-PRODUKT wordt beschermd door auteursrechtwetten en internationale auteursrechtverdragen, alsmede door andere intellectuele eigendomswetten en verdragen. Het SOFTWARE-PRODUKT wordt niet verkocht, maar in licentie gegeven.

1. VERLENING VAN HET GEBRUIKSRECHT. Deze Overeenkomst verleent u de volgende rechten:
* Software. U mag één exemplaar van het SOFTWARE-PRODUKT op de COMPUTER installeren en gebruiken.
* Netwerk-services. Indien het SOFTWARE-PRODUKT functionaliteit bevat om de COMPUTER als netwerk-server te laten functioneren, mag een onbeperkt aantal computers of werkstations de basisnetwerk-services van die server benaderen of anderszins daarvan gebruik maken. De basisnetwerk-services worden uitgebreider beschreven in de documentatie die bij het SOFTWARE-PRODUKT is ingesloten.
* Opslag/Netwerkgebruik. U mag een exemplaar van het computer-software-gedeelte van het SOFTWARE-PRODUKT ook opslaan of installeren op de COMPUTER om uw andere computers in staat te stellen het SOFTWARE-PRODUKT te gebruiken via een intern netwerk, en om het SOFTWARE-PRODUKT naar uw andere computers te distribueren via een intern netwerk. U dient echter een licentie voor het SOFTWARE-PRODUKT aan te schaffen voor elke computer waarop het SOFTWARE-PRODUKT wordt gebruikt, of waarnaar het wordt gedistribueerd. Een licentie voor het SOFTWARE-PRODUKT mag niet worden gedeeld of gelijktijdig op verschillende computers worden gebruikt.
* Keuze van besturingssysteem. PC-fabrikant kan ervoor hebben gekozen om u voor de COMPUTER een keuze te geven uit Microsoft-besturingssysteem-software. Indien in het SOFTWARE-PRODUKT zowel Windows 95 als een "Alternatief Microsoft-besturingssysteem" zijn inbegrepen (hetzij (a) Windows for Workgroups, (b) het MS-DOS-besturingssysteem en het Windows-besturings systeem, (c) het MS-DOS-besturingssysteem en het Windows for Workgroups-besturingssysteem, òf (d) het Windows-besturingssysteem), wordt u slechts een licentie verleend om één van de aangeboden Microsoft-besturingssystemen te gebruiken. Als deel van het installatieproces voor de SOFTWARE wordt u éénmalig een optie gegeven om òf Windows 95 òf een Alternatief Microsoft-besturingssysteem te kiezen. Na uw keuze zal het door u gekozen Microsoft-besturingssysteem op de COMPUTER worden geïnstalleerd, en zal het Microsoft-besturingssysteem dat niet door u werd gekozen, automatisch en permanent van de vaste schijf van de COMPUTER worden verwijderd.
* Back-up-hulpprogramma. Indien de PC-fabrikant geen back-up-exemplaar van het SOFTWARE-PRODUKT met de COMPUTER heeft meegeleverd, is het u toegestaan het Microsoft back-up-hulpprogramma (indien dit onderdeel is van het SOFTWARE-PRODUKT) te gebruiken om één back-up-kopie van het SOFTWARE-PRODUKT te maken. U mag de back-up-kopie uitsluitend voor archiefdoeleinden gebruiken. Nadat de enige back-up-kopie is vervaardigd, zal het back-up-hulpprogramma permanent buiten werking worden gesteld.

2. BESCHRIJVING VAN ANDERE RECHTEN EN BEPERKINGEN.
* Beperking op ''reverse-engineering'', decompileren en disassembleren. U mag het SOFTWARE-PRODUKT niet decompileren of disassembleren, tenzij en voor zover dit, niettegenstaande deze beperking, uitdrukkelijk is toegestaan op grond van toepasselijk dwingend recht.
* Scheiding van onderdelen. Het SOFTWARE-PRODUKT wordt in licentie gegeven als één produkt. Onderdelen mogen niet worden gescheiden voor gebruik op meer dan één computer.
* Eén enkele COMPUTER. Het SOFTWARE-PRODUKT wordt tezamen met de COMPUTER als één geïntegreerd produkt in licentie gegeven. Het SOFTWARE-PRODUKT mag alleen met de COMPUTER worden gebruikt.
* Verhuur. U mag het SOFTWARE-PRODUKT niet uitlenen, verhuren of in lease geven.
* Overdracht van SOFTWARE. U mag al uw rechten uit deze Overeenkomst uitsluitend als onderdeel van een verkoop of overdracht van de COMPUTER permanent overdragen, mits u geen exemplaren behoudt, u het gehele SOFTWARE-PRODUKT overdraagt (inclusief alle onderdelen, de media en documentatie, alle upgrades, deze Overeenkomst en, indien van toepassing, het (de) Certifica(a)t(en) van Echtheid) én de ontvanger met de bepalingen van deze Overeenkomst instemt. Indien het SOFTWARE-PRODUKT een upgrade is, moet elke overdracht alle vorige versies van het SOFTWARE-PRODUKT omvatten.
* Beëindiging. Onverminderd alle andere rechten mag Microsoft deze Overeenkomst beëindigen indien u de bepalingen van deze Overeenkomst niet nakomt. In dat geval dient u alle exemplaren en alle onderdelen van het SOFTWARE-PRODUKT te vernietigen.

3. UPGRADES. Indien het SOFTWARE-PRODUKT een upgrade is van een ander produkt, hetzij van Microsoft hetzij van een andere leverancier, mag u het SOFTWARE-PRODUKT alleen gebruiken of overdragen tezamen met dat andere produkt, tenzij u het andere produkt vernietigt. Indien het SOFTWARE-PRODUKT een upgrade van een Microsoft-produkt is, mag u dat Microsoft-produkt voortaan slechts gebruiken in overeenstemming met deze Overeenkomst. Indien het SOFTWARE-PRODUKT een upgrade is van een onderdeel van een pakket computerprogramma''s waarop u als één produkt een gebruiksrecht is verleend, mag u het SOFTWARE-PRODUKT alleen als deel van dat éne pakket gebruiken en overdragen, en mag u het niet scheiden voor gebruik op meer dan één computer.

4. AUTEURSRECHT. De eigendom van, en de auteursrechten op het SOFTWARE-PRODUKT (inclusief, maar niet beperkt tot alle afbeeldingen, foto''s, animaties, video, klank, muziek, tekst, en "applets" die in het SOFTWARE-PRODUKT zijn verwerkt), de begeleidende documentatie, en alle exemplaren van het SOFTWARE-PRODUKT, berusten bij Microsoft of haar toeleveranciers. Het SOFTWARE-PRODUKT wordt beschermd door auteursrechtwetten en internationale verdragsbepalingen. U mag de begeleidende documentatie van het SOFTWARE-PRODUKT niet kopiëren.

5. SOFTWARE OP MEERDERE SOORTEN MEDIA. Het is mogelijk dat u het SOFTWARE-PRODUKT op meer dan één mediumsoort ontvangt. Ongeacht de soort of grootte van de media die u ontvangt, mag u slechts één soort medium gebruiken die geschikt is voor uw éne computer. U mag de andere soort medium niet op een andere computer gebruiken of installeren. U mag de andere soort medium niet uitlenen, verhuren, in lease geven of op andere wijze aan een andere gebruiker overdragen, behalve als deel van de permanente overdracht van het SOFTWARE-PRODUKT (zoals hierboven omschreven).

6. PRODUKTONDERSTEUNING. Produktondersteuning voor het SOFTWARE-PRODUKT wordt niet verleend door Microsoft Corporation of haar dochterondernemingen. Voor produktondersteuning verwijzen wij u naar het support-nummer van de PC-fabrikant, dat in de documentatie van de COMPUTER staat vermeld. Indien u vragen hebt over deze Overeenkomst, of indien u om enige andere reden contact wilt opnemen met de PC-fabrikant, verwijzen wij u naar het adres dat in de documentatie van de COMPUTER staat vermeld.

7. BEPERKTE RECHTEN VOOR DE REGERING VAN DE
VERENIGDE STATEN. Het SOFTWARE-PRODUKT en de documentatie worden geleverd met BEPERKTE RECHTEN. Gebruik, verveelvoudiging, of openbaarmaking door de Regering is onderworpen aan beperkingen, zoals vermeld in sub-paragraaf (c)(1)(ii) van het Rights in Technical Data en het Computer Software artikel in DFARS 252.227-7013 of sub-paragrafen (c)(1) en (2) van de Commercial Computer Software--Restricted Rights in 48 CFR 52.227-19, zoals van toepassing. De fabrikant is Microsoft Corporation/ One Microsoft Way/ Redmond, WA. 98052-6399, U.S.A.

VOOR DE BEPERKTE GARANTIES EN SPECIALE BEPALINGEN DIE OP UW RECHTSGEBIED VAN TOEPASSING ZIJN, VERWIJZEN WIJ U NAAR UW GARANTIEFOLDER, DIE BIJ DIT PAKKET IS INGESLOTEN, OF DIE IS VERSTREKT BIJ DE SOFTWARE-PRODUKTDOCUMENTATIE.

ADDENDUM OP DE SOFTWARE GEBRUIKSRECHTOVEREENKOMST VOOR MICROSOFT[r] WINDOWS[r] 95

Dit Addendum beschrijft aanvullende voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van Microsoft Internet Explorer en NetMeeting[tm]-conferentiesoftware ("Software"). U mag de Software uitsluitend gebruiken als onderdeel van Windows 95. Het gebruik van de Software is zowel onderworpen aan de voorwaarden van dit Addendum als aan de voorwaarden van de Gebruiksrechtovereenkomst ("Overeenkomst") behorende bij Windows 95. Termen die in dit Addendum niet worden gedefinieerd hebben dezelfde betekenis als in de Overeenkomst. Door de Software te gebruiken of te downloaden, stemt u ermee in aan de bepalingen van de Overeenkomst en dit Addendum gebonden te zijn. Als u niet instemt met deze bepalingen, bent u niet gerechtigd de Software te gebruiken.

1. De volgende aanvullende voorwaarden zijn van toepassing op Microsoft Internet Explorer:
* OPMERKING OVER JAVA-ONDERSTEUNING. HET IS MOGELIJK DAT DE SOFTWARE ONDERSTEUNING BIEDT VOOR PROGRAMMA''S DIE ZIJN GESCHREVEN IN JAVA. DE JAVA-TECHNOLOGIE IS NIET FOUTBESTENDIG EN IS NIET ONTWORPEN, VERVAARDIGD OF BEDOELD VOOR GEBRUIK OF WEDERVERKOOP ALS ON LINE CONTROLEMECHANISME IN RISICOVOLLE OMGEVINGEN WAAR EEN FOUTLOZE WERKING ESSENTIEEL IS, ZOALS BIJ GEBRUIK IN NUCLEAIRE FACILITEITEN, VLIEGTUIGNAVIGATIE OF -COMMUNICATIE, LUCHTVERKEERSLEIDING, MEDISCHE APPARATUUR MET LEVENSINSTANDHOUDENDE FUNCTIES, OF WAPENSYSTEMEN, EN WAARBIJ EEN STORING ALS GEVOLG VAN DE JAVA-TECHNOLOGIE LICHAMELIJK LETSEL, OVERLIJDEN OF ERNSTIGE SCHADE AAN HET MILIEU ZOU KUNNEN VEROORZAKEN.

2. De volgende aanvullende voorwaarden zijn van toepassing op NetMeeting[tm]-conferentiesoftware:
* GEZAMENLIJK GEBRUIK VAN TOEPASSINGEN. De Software bevat voorzieningen waarmee toepassingen tegelijkertijd door twee of meer computers kunnen worden gebruikt, zelfs indien de toepassing slechts op één van de computers is geïnstalleerd. U mag deze voorzieningen toepassen op alle Microsoft-producten ten behoeve van conferenties met meerdere partijen. Voor niet-Microsoft toepassingen dient u de daarbijbehorende licentie-overeenkomst te raadplegen of contact op te nemen met de licentiegever als u wilt weten of het gezamenlijk gebruik van toepassingen door de licentiegever is toegestaan.
* U dient zich te houden aan alle toepasselijke wetgeving inzake het gebruik van de Software.

Indien u niet over een geldige gebruiksrechtovereenkomst voor Windows 95 beschikt, mag u de Software niet gebruiken. Elk ander gebruik van de Software is verboden.

• IceStorm

IceStorm

[quote]
Op woensdag 25 april 2001 14:27 copy-paste PieterJ een enorm verhaal
[/quote]

Pfffffff :)

• PieterJ
Op woensdag 25 april 2001 14:31 schreef IceStorm het volgende:
Pfffffff :)
:P, Sorry. Ik hoop alleen dat Alfredt dit bedoelde. Weet je hoeveel werk het was om dit ik te kloppen ;)

• IceStorm

IceStorm

Telt iedereen even tot 10? Dank u.

• Bene
  • Laatst online: 12-02 23:42

Bene

list incomprehension

Oops! JordyB heeft volkomen gelijk, ik ben een sukkel - had toch wat nauwkeuriger moeten lezen, excuses..

• ArthurMorgan
  • Niet online
eerst ff lachen omdat dat stukje over java :D:D

MS wil dus inderdaad verbieden dat je een backup maakt van de software. Ik blijf erbij dat dit beding nooit standhoudt voor de rechter. De consument word namelijk op onredelijke wijze geschaad in zijn belangen van de bescherming van zijn recht.
Jammer dat het nooit tot een proefproces komt in zo''n zaak....

• Bene
  • Laatst online: 12-02 23:42

Bene

list incomprehension

JordyB ->

Als je warez/cracks/noem het op post breng je eigenlijk t.net in gevaar. Oh ja? ja!

Stel je eens voor dat de makers van SoF gaan klagen bij Vuurwerk over het posten van cracks voor hun software - zou die sponsor blij met dat soort publiciteit zijn? Willen die wel een "roversnest vol softwarepiraten" steunen? Zal het vuurwerk een worst wezen of het op de letter van de wet gezien wel mag?

Nee - en ik denk dat het daarom heel goed is de hele boel zwart/wit te zien. Gewoon eruit dat soort posts, bespaar jezelf een hoop ellende.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 16:17 schreef Bene het volgende:
JordyB ->

Als je warez/cracks/noem het op post breng je eigenlijk t.net in gevaar. Oh ja? ja!
Op dinsdag 24 april 2001 23:08 schreef jordyb het volgende:
Nee maar ik snap het hoor. Jullie hoeven niet boos te worden.

Want jullie kunnen mij niet controleren. En als iedereen nou zulke topics opent lijkt het wel een warez site.
En dan worden ze gecontroleerd en is Femme zijn baan kwijt.
Sukkel!!

Oordelen terwijl je niet het hele topic leest.
|:(
Daar kan ik me nou echt aan opvreten. :(

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 20:28 schreef jordyb het volgende:

[..]

[..]

Sukkel!!

Oordelen terwijl je niet het hele topic leest.
|:(
Daar kan ik me nou echt aan opvreten. :(
nu ben ikd e draad kwijt, jezelf quoten... ok dat is dan tot daar aan toe, maar vervolgens als eerst volgende woord "sukkel":?

• PieterJ
Op woensdag 25 april 2001 22:01 schreef IceStorm het volgende:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Euh, IceStorm, waar ging dit Topic ook alweer over :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 22:01 schreef IceStorm het volgende:
Tja ik had alleen dit topic gesloten
maar kan het helaas niet.

Weet ook niet meer waarom ik reply want ik heb allang case closed gezegt.
Pagina: 1