"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Professioneel Hyves-weigeraar
Dat maak jij ervan! :):)Op dinsdag 24 april 2001 20:25 schreef WouterTinus het volgende:
weer iemand die een eigen forum wil bouwen?
Verwijderd
Je mag wel weten wat er van je wordt bijgehouden, alleen ze kunnen je bij de wet NOOIT verplichten heel je db schema te geven.Op dinsdag 24 april 2001 20:41 schreef fkooman het volgende:
Lijkt me inderdaad leuk om te zien wat er allemaal van ons bijgehouden wordt...is het trouwens niet verplicht dat wij dat mogen weten
Bovendien vraag ik me af of dat hier van toepassing is. Volgens mij geldt de wet op persoonsregistratie alleen als je voor de verkoop e.d. verplicht klanten gegevens af te geven. Dit is vrijwillig.
Alles houden we bij, ips, tijden, aantal keren, lengte van inloggen, aantal posts, aantal letters per post, pincodes, vingerafdrukken etc etcOp dinsdag 24 april 2001 20:41 schreef fkooman het volgende:
is het trouwens niet verplicht dat wij dat mogen weten
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat je wilt Jelmervos (kan aan mij liggen hoor... ben lichtelijk in een kuthumeur/niet begrijpende bui
Dus Microsoft is ook verplicht om de Windows sourcecode vrij te geven?Op dinsdag 24 april 2001 20:41 schreef fkooman het volgende:
Lijkt me inderdaad leuk om te zien wat er allemaal van ons bijgehouden wordt...is het trouwens niet verplicht dat wij dat mogen weten
Daar is het mij niet echt om te doen, meer om te leren van de opzet. Vind het wel interessant om dat es te zien van een (semi-) professioneel discussie board.Op dinsdag 24 april 2001 20:41 schreef fkooman het volgende:
Verder staat hier wel iets over op t.net:
Tweakers.net policies
Ik neem toch aan dat er een soort schema is van de DB, zodat alles een beetje overzichtelijk is. Ik bedoel ongeveer zoiets als in Access met relaties.Op dinsdag 24 april 2001 20:47 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat je wilt Jelmervos (kan aan mij liggen hoor... ben lichtelijk in een kuthumeur/niet begrijpende bui).
Verwijderd
Het was niet de bedoeling om alles te weten, maar als het DB schema dan toch vrijgegeven wordt kan ik dat gelijk zienOp dinsdag 24 april 2001 20:48 schreef WouterTinus het volgende:
[..]
Dus Microsoft is ook verplicht om de Windows sourcecode vrij te geven?
Thnx Icestorm
Ik vind het alleen wel raar dat iemand denkt dat tweakers.net daartoe verplicht is.
Ik verplicht helemaal niemand, als je dat bedoel. Zoals je kon merken in mijn eerst post, is het een beetje voorzichtig gevraagd.Op dinsdag 24 april 2001 21:12 schreef WouterTinus het volgende:
Ik zeg niet dat het schema niet wordt vrijgegeven, daar ga ik niet over. Ik ben zelf eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig trouwens, hoewel ik allang op school geleerd heb hoe je databases moet bouwen
Ik vind het alleen wel raar dat iemand denkt dat tweakers.net daartoe verplicht is.
Verder is het niet om te leren hoe databases te bouwen, maar meer om te zien hoe het allemaal in elkaar steekt, gewoon om te leren zeg maar, was gewoon benieuwd hoe het allemaal is opgebouwd. Of is het zo''n grote beden?
Oke dan, dan is mijn eerste regel van die vorige post van mij overbodigOp dinsdag 24 april 2001 21:18 schreef WouterTinus het volgende:
Jelmer: ik bedoelde jou ook niet, maar de eerste reply van fkooman.
Ik heet trouwens jelmervos op GoT.
Maar goed het is van hun, dus tja: it''s all up to them
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Och, misschien wel eens interesssant om te zien ja.....
Verwijderd
achOp dinsdag 24 april 2001 21:12 schreef WouterTinus het volgende:
Ja, dat schama ja! Gewoon benieuwd, maar als ze het niet willen is het ook prima.Op dinsdag 24 april 2001 21:27 schreef Le Mol het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe Arjen en Jorma het relationele model (want zo heet zon schema) van Topix hebben opgebouwd....
Maar goed het is van hun, dus tja: it''s all up to them
dan zouden we opmerkingen kunnen maken die eventueel zouden kunnen lijden tot het verbeteren van topix. en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn
Laten we wel ff vriendelijk blijven,dan maken we tenminste nog iets van een kansOp dinsdag 24 april 2001 21:33 schreef mythor het volgende:
Natuurlijk zullen ze het niet laten zien
dan zouden we opmerkingen kunnen maken die eventueel zouden kunnen lijden tot het verbeteren van topix. en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn
Verwijderd
Op dinsdag 24 april 2001 21:33 schreef mythor het volgende:
Idd, maar voor een deel heeft ie wel gelijk. Waarom mogen we niet suggesties voor verbetering doen? (als het ooit word gepost he).Op dinsdag 24 april 2001 21:39 schreef Le Mol het volgende:
[..]
Laten we wel ff vriendelijk blijven,dan maken we tenminste nog iets van een kans
Tja, zal wel een of andere een gedachten kronkel van Arjen en/of Jorma zijnOp dinsdag 24 april 2001 21:40 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Idd, maar voor een deel heeft ie wel gelijk. Waarom mogen we niet suggesties voor verbetering doen? (als het ooit word gepost he).
Maar goed je hoort mij niet zeggen dat ''fouten/foutjes'' toegeven makkelijk is, zeker niet voor bepaalde personen
En ook denk dat het niet erg waarschijnlijk is dat er echt verbeteringen in het rel. schema gemaakt zullen kunnen worden indien men zo vrij is ons er kennnis van te laten nemen. (ok: ik draaf door
Er zijn echter hele slimme mensen die hele slimme methoden hebben bedacht voor het opzetten van databases, en als Arjen en Jorma zoiets hebben gebruikt lijkt het me sterk dat er iets te verbeteren is.
Maar goed zelfs dingen als ''FCO-IM casetool'' doen wel eens wat vage en/of gekke dingen.
Maar ik denk ook niet dat het rieeel is om te denken dat we er echt iets fouts in vinden, dat dan ook nog eens met inhoud en al aangepast kan worden...
hihiOp dinsdag 24 april 2001 21:50 schreef Le Mol het volgende:
Als
Maar goed zelfs dingen als ''FCO-IM casetool'' doen wel eens wat vage en/of gekke dingen.
Maar ik denk ook niet dat het rieeel is om te denken dat we er echt iets fouts in vinden, dat dan ook nog eens met inhoud en al aangepast kan worden...
nope
jah ervaring wel, maar om nu te zeggen dat dat allemaal zo van harte gingOp dinsdag 24 april 2001 21:57 schreef bloody het volgende:
hihiheb jij ook ervaring met FCO-IM casetool? weet je toevallig wanneer 5.0 uitkomt?
En wanneer v5.0 uitkomt geen idee, op de site staat ''comming soon'' (en dat staat er al wel ff
NIAM is zeer zeker behoorlijk pittig om te leren. maar als je het een beetje door hebt (subtypes enzo), kun je heel makkelijk een ZEER complexe database neerzetten.Op dinsdag 24 april 2001 22:02 schreef Le Mol het volgende:
[..]
jah ervaring wel, maar om nu te zeggen dat dat allemaal zo van harte ging(het was dat het moest (school e.d.))
En wanneer v5.0 uitkomt geen idee, op de site staat ''comming soon'' (en dat staat er al wel ff)
enne, heb je toevallig op windesheim gezeten? naar mijn weten de enigste school waar NIAM wordt gegeven.
nope
''k weet dat onze docenten deels de auteurs zijn van: ''Volledig Communicatiegeorienteerde Informatiemodelering''
Verder heb ik er ook nog niet erg veel ervaring mee, pas 3 fatsoenlijke schema''s gemaakt. (op A2 formaat geprint redelijk leesbaar, zonder loep e.d.
Maar ehh, we dwalen af
Verwijderd
Hej Jelmervos, weer lekker veel posts van jou of niet?Op dinsdag 24 april 2001 22:55 schreef jelmervos het volgende:
Idd, plz ff on-topic, en heel misschien antwoord op mijn vraag?
Ben btw ook wel benieuwd naar zo''n schema.
Aub, heren van de TI, niet hier komen verneuken. Ok?Op dinsdag 24 april 2001 23:59 schreef Revolution het volgende:
[..]
Hej Jelmervos, weer lekker veel posts van jou of niet?
Ben btw ook wel benieuwd naar zo''n schema.
Verwijderd
Hmm, ken ik jou IRL?Op woensdag 25 april 2001 00:02 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Aub, heren van de TI, niet hier komen verneuken. Ok?
Verwijderd
Table Forums
Table Topics
Table Banned
Table Notes
Table General
Table Banned
en de velden zijn er teveel om op te noemen
Verwijderd
Waarom 2keer Table BannedOp woensdag 25 april 2001 14:02 schreef Gordijnstok het volgende:
Table Users
Table Forums
Table Topics
Table Banned
Table Notes
Table General
Table Banned
en de velden zijn er teveel om op te noemen
Stel je voor dat iemand het GOT forum zou stelen! Ramp!
Verwijderd
Dat denk ik niet, omdat de user ook op ip kan worden geband.Op woensdag 25 april 2001 15:21 schreef raptorix het volgende:
Ik denk niet dat banned in aparte table zit maar gewoon een field is van users.
IPban staat los van de database, is gewoon een firewall-ruletje.Op woensdag 25 april 2001 16:41 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, omdat de user ook op ip kan worden geband.
Is dat niet een beetje lomp als er meerdere sites op dezelfde server draaien?is gewoon een firewall-ruletje.
Dat moet je bedenken vòòr je zo lastig bent dat je een ip-ban krijgt.Op woensdag 25 april 2001 16:57 schreef Chaos het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje lomp als er meerdere sites op dezelfde server draaien?
Dan word de 2do list nog langerOp dinsdag 24 april 2001 21:33 schreef mythor het volgende:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Niet alleen lomp voor degene die gebanned wordt bedoelde ik, die heeft het idd aan zichzelf te danken.Dat moet je bedenken vòòr je zo lastig bent dat je een ip-ban krijgt.
Verwijderd
Hmm, inderdaad ja. Ben ook wel benieuwd...Op woensdag 25 april 2001 23:27 schreef jelmervos het volgende:
Uhmm, ik denk niet dat mijn vraag ooit wordt beantwoord, jammer
En dat wisten we alOp donderdag 26 april 2001 00:05 schreef Revolution het volgende:
[..]
Hmm, inderdaad ja. Ben ook wel benieuwd...

Zoiets heb ik in 2 minuten bedacht
Edit1: De velden staan er niet bij en de link users-topics is ook eigenlijk niet nodig, maar wel efficienter
Edit2: een link users-fora kan er ook zijn voor toegang/modrechten. Maar dat kan ook in de user tabel zitten
Die is idd super simpel, iets meer diepgang mag ook wel. En dan de velden en sleutels e.d. Of is dat echt te veel gevraagd?Op donderdag 26 april 2001 00:16 schreef WouterTinus het volgende:
[afbeelding]
edit: leuk webcam32 plaatje op dat Chello account
Nou sorry hoorOp donderdag 26 april 2001 00:19 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Die is idd super simpel, iets meer diepgang mag ook wel. En dan de velden en sleutels e.d. Of is dat echt te veel gevraagd?
Maakt verder ook niet uit. Maar er staat me nog iets van bij dat ik ooit es zo''n schema hier heb gezien. Kan me ook vergissen.Op donderdag 26 april 2001 00:21 schreef WouterTinus het volgende:
[..]
Nou sorry hoorik probeer ook maar te helpen. Ik ben ook niet helderziend, dus ik kan alleen maar ''onderbouwd gokken'' naar een meer gedetailleerde beschrijving. Helaas heb ik daar nu geen zin in
Iedereen heeft zo zo''n eigen manieren / ideeen, dus er zal best wat moois uikomen.
Mijn opzet en let niet op de null dingen, want die kreeg ik in het design proggie nog niet op not null
gggrr, verkeerde knopje gedrukt
Volgens mij ben je hier wel lang mee bezig geweest. Het is best een leuk idee om zoiets samen te doen, maar er komen altijd problemen van dat de ene persoon persé zijn elementen erin wilt, en als dat niet gebeurd gaat iedereen wel ruzie maken over het gebruik etc.Op donderdag 26 april 2001 07:18 schreef freak007 het volgende:
Anders maken we er hier toch gezamelijk een?
Iedereen heeft zo zo''n eigen manieren / ideeen, dus er zal best wat moois uikomen.
Mijn opzet en let niet op de null dingen, want die kreeg ik in het design proggie nog niet op not null
edit:
gggrr, verkeerde knopje gedrukt
Ik had al een forum gemaakt, maar die was erg brak, dus heb ik alles opnieuw gemaakt. Ben er idd. wel effe mee bezig geweest, maar daardoor ge je tenminste over elk kleine stukje nadenken.
Wat betreft de conflicten, zal het wel meevallen, want je hebt hier al een forum waar je mooie discussies kan houden over bepaalde onderdelen.
* update
Dat ziet er heel goed uit!Op donderdag 26 april 2001 11:52 schreef freak007 het volgende:
Ik had al een forum gemaakt, maar die was erg brak, dus heb ik alles opnieuw gemaakt. Ben er idd. wel effe mee bezig geweest, maar daardoor ge je tenminste over elk kleine stukje nadenken.
Wat betreft de conflicten, zal het wel meevallen, want je hebt hier al een forum waar je mooie discussies kan houden over bepaalde onderdelen.
* update
Idd, en daarom dit topic. Helaas nog geen reactie en/of schema (ofzo).Op donderdag 26 april 2001 12:46 schreef freak007 het volgende:
Maar ik blijf toch ook nog wel benieuwd naar de structuur hier op GoT.
Het is geen opensource, maar een commercieel product, beetje hetzelfde idee als je de source van windhoos zou willen zien dus zegmaar. (IMO)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het is hun goed recht het voor hen zelf te houden, maar laten ze dat dan wel ff zeggen....
Freak007: Kun je dat bannen niet beter in de user table zetten, tevens de catagory mod en de forum mod kun je volgens mij ook beter in de catagory table en de forum table zetten.
Dit gaat natuurlijk alleen goed als je maar 1 mod per ding wilt, anders is jouw oplossing weer wel de beste...
Verder heb ik met FCO-IM ook ooit eens eens forum schema gemaakt: het staat hier ''k Heb aan de output nog wel wat moeten schaven, dus dit schema is zeker niet zaligmakend....
[typo''s]
Je kan altijd nog "show tables" en dan "SHOW FIELDS FROM [table]"; doen toch?Op donderdag 26 april 2001 13:03 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je antwoord gaat krijgen van Arjen/Jorma.
Het is geen opensource, maar een commercieel product, beetje hetzelfde idee als je de source van windhoos zou willen zien dus zegmaar. (IMO)
Dit gaat natuurlijk alleen goed als je maar 1 mof per ding wilt, anders is jouw oplossing weer wel de beste...
Ik wou het dus idd. zo maken dat je per category/forum verschillende mods kan instellen.
Dat ik de banen member an elkaar heb hangen, is omdat een IP-ban toch altijd via een user komt.
Verwijderd
Met wat voor een proggie is dat schema gemaakt?Op donderdag 26 april 2001 11:52 schreef freak007 het volgende:
dennisdotcom: Volgens mij ben je hier wel lang mee bezig geweest. Het is best een leuk idee om zoiets samen te doen, maar er komen altijd problemen van dat de ene persoon persé zijn elementen erin wilt, en als dat niet gebeurd gaat iedereen wel ruzie maken over het gebruik etc.
* update
Verwijderd
ik vroeg net via ICQ precies hetzelfde aan hemOp donderdag 26 april 2001 16:16 schreef CoDeR het volgende:
[..]
Met wat voor een proggie is dat schema gemaakt?
Jep, die is het. Het werkt alleen maar 45 dagen
Daar zijn toch van die sites voor???Op donderdag 26 april 2001 19:58 schreef freak007 het volgende:
RobinVR: ik vroeg net via ICQ precies hetzelfde aan hemPowerDesigner (www.sybase.com)
Jep, die is het. Het werkt alleen maar 45 dagen, dus als iemand hem heeft kunnen tweaken...>:)>:)
Je vergeet wat belangrijks. Ik heb je tekeningtje even aangepast.Op donderdag 26 april 2001 00:16 schreef WouterTinus het volgende:
[afbeelding]
Edit1: De velden staan er niet bij en de link users-topics is ook eigenlijk niet nodig, maar wel efficienter
Edit2: een link users-fora kan er ook zijn voor toegang/modrechten. Maar dat kan ook in de user tabel zitten
Je begint je idd. af te vragen of er ooit nog een reactie komt van Android (hoewel je je dat wel vaker afvraagt, maar da''s off-topic)
database schema van got:Op dinsdag 24 april 2001 20:19 schreef jelmervos het volgende:
Ik weet niet echt de naam voor zo''n schema, maar ik bedoel zo''n schema waar je te tabellen en relaties enzo ziet van een database. En dan doel ik op de database achter GoT.
Ik geloof dat ik ooit wel es zo''n schema heb gezien, maar kan hem helaas niet meer vinden. Zou iemand hem misschien kunnen posten, of vraag ik nou iets heel doms? :):)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ------- ------- ---- ----- ------ ------- |error| |error| |en| |nog| |eens| |error| ------- ------- ---- ----- ------ ------- ------- ------- ------- ------- |error| |error| |error| |error| ------- ------- ------- ------- ---------- ---- -------- -------- |database| |ff| |koffie| |zuipen| ---------- ---- -------- -------- |
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
das om mijn bans bij te houdenOp woensdag 25 april 2001 14:19 schreef Tweaky het volgende:
[..]
Waarom 2keer Table Banned
3TABELLEN
1=TOPICS
-ID (autonummer)
-Topic naam
-naam starter
-email adres
-eerste bericht
-datum/tijd
2=Reply''s
-zelfde als boven maar dan geen topic naam maar bericht
-bericht id
-nog een id, autonummering (uniek)
3=users
-id
-naam
-paswoord
-email adres
hoe bedoel je, consistentie (zo noem je dat toch? dat er dezelfde gegevens in gevoert worden?)
maar het werkt wel
in de tabel berichten worden ID''S opgeslagen van de topics, dus als ik een topic start krijg ie het id (bv) 200, als ik daar een bericht op post krijg het bericht automatisch (duh) het nr 200 mee, dus elke keer als je op een topic klikt filtert die de replys met het id200 uit de berichten tabel
voor iemands eerste forum (in asp) niet slecht toch?
ook is er cookies support, alles werkt al (met dank aan sommige van lui van got)login+pas secure, registeren, cookies, topics posten, relpy''s posten! het hangt aan een ACCES dbase, maar dankzij de SQL instructies kan ik daar nog MySQL van maken
de volgde stap word een forum zoals deze: http://130.89.202.141/plaatjes/web-con/1.2.gif (mooi voorbeeld trouwens)
over oude koeien uit de sloot halen...Op maandag 28 mei 2001 09:15 schreef Mister_X het volgende:de volgde stap word een forum zoals deze: http://130.89.202.141/plaatjes/web-con/1.2.gif (mooi voorbeeld trouwens)
die enums() kan je beter set() maken trouwens... verder niet echt naar gekeken
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Oh ja?Op maandag 28 mei 2001 09:55 schreef chem het volgende:
[..]
over oude koeien uit de sloot halen...
die enums() kan je beter set() maken trouwens... verder niet echt naar gekeken
Aangezien die velden allemaal maar 1 waarde kunnen/mogen bevatten, kom ik toch echt op een ENUM uit.Uit de MySQL manual:
ENUM(''value1'',''value2'',...)
An enumeration. A string object that can have only one value, chosen from the list of values...
SET(''value1'',''value2''...)
A set. A string object that can have zore or more values, each of which must be chosen from the list of values...
Verwijderd

Zo denk ik dat het is
Mijn muisskills zijn een beetje slecht vandaag
Shit, heeft net iemand anders mijn #55 grap ook bedacht
kan natuurlijk ook wel eens voorkomen dat iemand op de andere server erg geappricieerd wordt en hier eens 1 keer tever is gegaan..Op woensdag 25 april 2001 16:59 schreef WouterTinus het volgende:
*lastig firewall rule met meerdere sites op 1 server*
Dat moet je bedenken vòòr je zo lastig bent dat je een ip-ban krijgt.
ook gewoon bannen dan maar.. lijkt me niet echt helemaal correct.
(heeft wel wat analogie met die history van dat PO bashing op onzinforum)
Verwijderd
Als jij in Duitsland iemand doodschiet mag je koningin van Nederland worden zekerOp maandag 28 mei 2001 22:29 schreef poohbeer het volgende:
[..]
kan natuurlijk ook wel eens voorkomen dat iemand op de andere server erg geappricieerd wordt en hier eens 1 keer tever is gegaan..
ook gewoon bannen dan maar.. lijkt me niet echt helemaal correct.
(heeft wel wat analogie met die history van dat PO bashing op onzinforum)
Maak er eens een normaal bachman diagram van!Op donderdag 26 april 2001 00:16 schreef WouterTinus het volgende:
[afbeelding]