[BC3] Playstation 2 topic

Pagina: 1
Acties:

• POLICE
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19
Hey..

Ik had een topic over een playstation 2 geopend om te kunnen kijken hoe ik me spellen kan back-uppen, dat mag toch wel back-uppen?? ik doe toch niet illegaals??

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
geloof je het zelf?

we kunnen het wel toestaan onder het mom van "backuppen" maar hoe kunnen wij ooit controleren of je niet toevallig de spellen van je buurman "backupped" of dat die "backup" ineens bij een vriend ligt..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Bovendien, als je met je spellen/cd''s/dvd''s etc. gewoon goed omgaat, dus steeds in het doosje of in de ps/pc/whatsoever en niet ergens laten slingeren, heeft zo''n ding een levensduur van minstens 40 jaar, waarschijnlijk veel langer als je ze steeds binnen houd en niet in de zon legt enzo.

Dus cd''s back-uppen == onzin, moet je maar wat netter zijn.

Verwijderd

Wat een gezeur zeg. Backuppen is gewoon legaal, en de gedachtegang daarachter maakt niks uit! Anders moet je ook alle threads sluiten over DivX, MP3, "hoe brand ik een CD", enz. omdat iedere sukkel weet dat ''t om duistere zaken gaat.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 22 april 2001 16:30 schreef Marius het volgende:
Wat een gezeur zeg. Backuppen is gewoon legaal en de gedachtegang daarachter maakt niks uit! Anders moet je ook alle threads sluiten over DivX, MP3, enz. omdat iedere sukkel weet dat ''t om duistere zaken gaat.
Als jij mij een nederlandse wet kun laten zien waarin staat dat je van cd-roms etc een kopie mag maken dan graag :)..

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 16:31 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Als jij mij een nederlandse wet kun laten zien waarin staat dat je van cd-roms etc een kopie mag maken dan graag :)..
Da''s de gedachtegang erachter.:)
Hij zegt dat ie een backup wilt maken van z''n PS 2 game. Misschien kan ie niet direct van CD naar CD branden, dus doet ie het via via een BIN/CUE file. Vervolgens heeft ie een hulpproggie dat niet werkt, dus komt ie hier om hulp vragen.
Wat is hier illegaal aan? Er staat nergens dat ie de game niet heeft, of heeft gedownload. Als dat er wel instond was het IMO terecht dat die thread gesloten is.:)
Dit soort topics zijn trouwens vaker geweest en meestal nooit een probleem van gemaakt.:)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

[..]

Je mag van elk stukje media wat je legaal koopt (!) een kopie maken. Alleen voor eigen gebruik. Dat is gewoon zo.

Kijk, als ik de nieuwste CD van weet ik veel wie koop, en ik wil èm luisteren in mijn Discman waar ik ook mee ga hardlopen, dan gooi je natuurlijk niet je CD van 50,- erin. Voor dit soort dingen mag je een kopietje maken en die gebruiken.

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 22 april 2001 16:50 schreef stokkie het volgende:
Je mag van elk stukje media wat je legaal koopt (!) een kopie maken. Alleen voor eigen gebruik. Dat is gewoon zo.
Bij mijn weten geldt dit NIET voor programma''s op cd-rom etc... Nogmaals ik weet het niet zeker maar zo is het mij altijd geleerd. En ik ben pas overtuigt als ik het zwart op wit zie ;)

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 16:52 schreef IceStorm het volgende:
Bij mijn weten geldt dit NIET voor programma''s op cd-rom etc... Nogmaals ik weet het niet zeker maar zo is het mij altijd geleerd. En ik ben pas overtuigt als ik het zwart op wit zie ;)
Dat valt te regelen >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~mvherpen/zwartwit.gif

Maar even serieus, het schijnt echt zo te zijn. In de auteurswet is een bepaling opgenomen die slaat op computerprogramma''s.
Artikel 45k
Als inbreuk op het auteursrecht op een werk, als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12, wordt niet beschouwd de verveelvoudiging, vervaardigd door de rechtmatige gebruiker van eerder genoemd werk, die dient als reservekopie indien zulks voor het met dat werk beoogde gebruik noodzakelijk is.

Never stop seeking what seems unobtainable...

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Leuk om te weten is dat er nu nog een soortgelijk draadje gewoon doorloopt:)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• POLICE
WOW!!!!! Ik was deze topic ff vergeten en ben ff komen kijken en wow zoveel reacties, ze hebben gelijk, ik wil alleen een back-up van me spel hebben en dat mag en is niet illegaal. Zou a.u.b me topic weer open mogen??

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 23 april 2001 11:43 schreef POLICE het volgende:
WOW!!!!! Ik was deze topic ff vergeten en ben ff komen kijken en wow zoveel reacties, ze hebben gelijk, ik wil alleen een back-up van me spel hebben en dat mag en is niet illegaal. Zou a.u.b me topic weer open mogen??
Jij leest beter dan mij als je ergens ziet staan dat je van je PlayStation 2 cd''tje een back-up mag maken.

• POLICE
Weten jullie wat, laat het maar ja, ik vind dat GoT de laatste tijd toch wat minder is geworden. Waar slaat het op, er zijn hier gewoon mensen geregistreerd die niet hier komen om mensen te helpen maar om op te letten dat er iemand iets verkeerds doet. Ik vraag hier om hulp niet om gezeur. shit man!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op maandag 23 april 2001 12:29 schreef POLICE het volgende:
Weten jullie wat, laat het maar ja, ik vind dat GoT de laatste tijd toch wat minder is geworden. Waar slaat het op, er zijn hier gewoon mensen geregistreerd die niet hier komen om mensen te helpen maar om op te letten dat er iemand iets verkeerds doet. Ik vraag hier om hulp niet om gezeur. shit man!
het probleem is gewoon dat ze hier erg bang zijn voor gezeur met de Buma Stemra, de bsa etcetera. Vaak terecht, in dit geval echter niet. want hetgeen Thor-korenwolf aanhaald klopt precies.

[..]

gelukkig werkt het precies andersom in dit land, het is dus niet zo dat: hetgeen niet is toegestaan is verboden maar hetgeen niet verboden is dat is toegestaan. :)
Op zondag 22 april 2001 16:00 schreef Kees het volgende:
geloof je het zelf?

we kunnen het wel toestaan onder het mom van "backuppen" maar hoe kunnen wij ooit controleren of je niet toevallig de spellen van je buurman "backupped" of dat die "backup" ineens bij een vriend ligt..
daar hoeven jullie je gelukkig geen zorgen over te maken. Dat is de verantwoordelijkheid van degene zelf. De techniek en de uitvoering is, zolang voldaan aan artikel 45k Auteurswet, gewoon legaal en mag dus gewoon gepost worden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 11:45 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Jij leest beter dan mij als je ergens ziet staan dat je van je PlayStation 2 cd''tje een back-up mag maken.
Kom nou, denk je nou echt dat ze voor PS2-CD''s een speciale wet gaan invoeren?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:16
Wow laten we meteen alles wat met cd recorders heeft te maken dichtgooien. Je mocht er eens iets illegaals mee doen :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Dit is zooooo doorzichtig!

Zelfs mijn stressknijpballetje(:?) ziet dat dit om illegale shit gaat.
Plzzz.. geen CD->CD, werkt niet :?, BIN en CUE files... neeeee, helemaal braaf an het backuppen.
We zijn niet HELEMAAL achterlijk! :(

Steam

• IceStorm

IceStorm

Ok, jullie je zin hoor :)

Ga ik nu een maitlje maken naar een of andere nader te bepalen pipo om te vragen of je kopietjes mag maken.. Deal?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op maandag 23 april 2001 14:29 schreef IceStorm het volgende:

Ga ik nu een mailtje maken naar een of andere nader te bepalen pipo om te vragen of je kopietjes mag maken.. Deal?
Arrrg waar blijft die spellingscontrole voor alle adjes en modjes :?
Maar welke pipo had je in gedachten???

PSN

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:01

Wimo.

Shake and Bake!

Arrrg waar blijft die spellingscontrole voor alle adjes en modjes
Ja, dat vraag ik me ook af. Er is zelfs een adje die het zooo erg maakt :o Zal maar geen namen noemen

• IceStorm

IceStorm

Weet ik nog niet zeker :).. Ik ben even aan het kijken of ik bij de consumentenbond ofzo iemand te pakken kan krijgen.

• POLICE
Jongens! laat het liggen ik weet nog steeds niet hoe het moet, die gasten vind ik gewoon zielig, echt waar, ga een leven zoeken!!!. Ik kijk wel verder en voor de mensen die achter me staan, bedankt!!, en voor de andere ga een leven zoeken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op maandag 23 april 2001 14:29 schreef IceStorm het volgende:

Ga ik nu een mailtje sturen naar een of andere nader te bepalen pipo om te vragen of je kopietjes mag maken.. Deal?
Ik ben pissed omdat mijn casema ping bij het gamen niet onder de 300 komt.:(
En dus zag ik nog een fout >:)

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op maandag 23 april 2001 15:29 schreef IceStorm het volgende:
Weet ik nog niet zeker :).. Ik ben even aan het kijken of ik bij de consumentenbond ofzo iemand te pakken kan krijgen.
Mailadres van de BUMA opzoeken.:( Of van SONY.:(

PSN

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op maandag 23 april 2001 15:29 schreef IceStorm het volgende:
Ga je gang.... stel de vraag dan wel goed he, dus of je een kopie mag maken voor eigen gebruik. Want dat is de vraag.

Btw, weddenschap van maken? fles wodka/whisk(e)y voor degene die gelijk heeft.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wodka = :9:P:9:P
:r:r:r:r
Zo ongeveer, meestal kom ik niet tot aan de :r:r:r:r

[\/\/\/\/\/ had gelijk:)]

PSN

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Jongens, blijven we ontopic en de hoeveelheid emoticons kan ook wel minder :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op maandag 23 april 2001 21:42 schreef POLICE het volgende:
Jongens! laat het liggen ik weet nog steeds niet hoe het moet, die gasten vind ik gewoon zielig, echt waar, ga een leven zoeken!!!. Ik kijk wel verder en voor de mensen die achter me staan, bedankt!!, en voor de andere ga een leven zoeken.
Jij weet zo goed als ik dat je geen backup-voor-eigen-gebruik-van-mijn-zelf-gekochte-cd gaat maken !
Iedereen die zegt dat hij een backup wil maken van zijn originele cd, is gewoon zwart op wit aan het liegen ! Ik wil op dit bericht geen commentaar, want een (leugen)uitleg zullen jullie altijd wel hebben.
Jullie zijn gewoon illegale-copieerders (zoals ik soms een illegaal copytje durf maken). Maar de enige reden waarom jullie zeggen dat dit een eigen-backup-cd is , is omdat je het ''zogezegd'' legaal wil doen lijken . En kom nu niet af met 1 of andere (bullshit) uitleg .... ik wil hier geen reactie op van kinderen zoals jullie.
Kom er verdekke voor uit dat het illegaal is wat je doet !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 10:18 schreef skeletonman het volgende:

[..]

Jij weet zo goed als ik dat je geen backup-voor-eigen-gebruik-van-mijn-zelf-gekochte-cd gaat maken !
Iedereen die zegt dat hij een backup wil maken van zijn originele cd, is gewoon zwart op wit aan het liegen ! Ik wil op dit bericht geen commentaar, want een (leugen)uitleg zullen jullie altijd wel hebben.
Jullie zijn gewoon illegale-copieerders (zoals ik soms een illegaal copytje durf maken). Maar de enige reden waarom jullie zeggen dat dit een eigen-backup-cd is , is omdat je het ''zogezegd'' legaal wil doen lijken . En kom nu niet af met 1 of andere (bullshit) uitleg .... ik wil hier geen reactie op van kinderen zoals jullie.
Kom er verdekke voor uit dat het illegaal is wat je doet !
hoe moeilijk het ook is, maar ik zal proberen om niet terug te flamen.....

omdat er snel krassen op cd''s verschijnen maak ik altijd als ik een cd koop daar een kopie van. Om vervolgens de kopie te gebruiken tot er zoveel krassen op zitten dat hij niet meer goed leesbaar is, dan maak ik een nieuw kopie van de originele cd....
(hierbij geef ik aan wat ik met mijn originele cd''s doe. Of ik eventueel illegale cd''s heb doe ik gewoon geen uitspraak over in het bovenstaande >:) uiteraard heb ik die ook. Maar dat zegt niet dat ik niet ook legaal bezig kan zijn....)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 23 april 2001 21:42 schreef POLICE het volgende:
Het is niet zo dat de mensen die "niet achter je staan" dat doen om jou te pesten, maar meer omdat door Warez-gebeuren GoT problemen kan krijgen.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1