[BC3] oude koeien

Pagina: 1
Acties:

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoi,

het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat er iemand een topic van jui 2000 naar boven haalt, dit is zwaar irritant.

Een voorbeeld hiervan:

[topic=4172]

Kan daar geen oplossing voor gevonden worden? Dat topics van een half jaar oud niet meer omhoog gehaald kunnen worden? Het is namelijk echt irritant.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja, het is en blijft denk ik een probleem. Er zijn soms topics die wel intressant zijn om na een half jaar weer even omhoog te halen, maar er zijn ook topics waar dit niet nodig is.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 13:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Erm ja....
Er wordt tegen Newbie''s altijd geroepen om ''Search'' te gebruiken, maar dan moeten ze bij de topics die ze daar vinden ook nog ff naar de datum kijken. En dat is vrij moeilijk voor sommige mensen :)

Gr:):)tZZ

• Buzzman
  • Niet online
Op zaterdag 21 april 2001 22:24 schreef CV_SmileY het volgende:
Erm ja....
Er wordt tegen Newbie''s altijd geroepen om ''Search'' te gebruiken, maar dan moeten ze bij de topics die ze daar vinden ook nog ff naar de datum kijken. En dat is vrij moeilijk voor sommige mensen :)

Gr:):)tZZ
komop zeg, waar heb je in godsnaam een topic uit SG voor nodig dat > een half jaar oud is.

• Destruction
  • Laatst online: 23:31

Destruction

(ex-)Automonteur

precies, dit is voor de adjes zichzelf tegenspreken, als je iets vraagt hoor je UTFS , en als je hem dan gebruikt en iets post in een topic waar voor precies hetzelfde probleem een oplossing gevraagd word, maar geen reply is gegeven, en als je dan reageerd om mischien tot een oplossing te komen is het ineens niet goed/verboden :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bulldog
  • Niet online
Op zaterdag 21 april 2001 22:25 schreef Buzzman het volgende:

[..]

komop zeg, waar heb je in godsnaam een topic uit SG voor nodig dat > een half jaar oud is.
Tja, daar heb je een punt. Mischien is het wel een idee om het voor een aantal forums in te stellen dat de topics na een half jaar op slot gaan. En zeker in [SG] kan het haast niet intressant zijn om een topic na zo''n lang tijd weer omhoog te halen.

Nog wel even duidelijk maken dat we het niet erg vinden als je en topic van een half jaar gelden naar boven haalt, echter moet het dan wel iets nuttigs bijdragen aan het draadje. Alleen een loze reactie, of onzin daar heeft niemand wat aan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 21 april 2001 22:25 schreef Buzzman het volgende:

[..]

hehe, dan moet ik gelijk denken aan mijn eerste topic-start, over welke film de Tweaker nou echt leuk vindt. Kreeg toen ook gelijk (terecht) UTFS-jes als reactie, en heb toen geloof ik gereageerd in een oude (of die kwam weer bovenborrelen). In dit soort gevallen kan je dus de topic helemaal doorlezen en dan jou smaak eraan toevoegen.

Misschien een ideetje om topics te laten sorteren op startdatum? In je prefs... Mocht je het nodig vinden (nu ik er iets over nadenk, lijkt het me eigenlijk zwaar onhandig, maarja).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 21 april 2001 22:29 schreef pier het volgende:
precies, dit is voor de adjes zichzelf tegenspreken, als je iets vraagt hoor je UTFS , en als je hem dan gebruikt en iets post in een topic waar voor precies hetzelfde probleem een oplossing gevraagd word, maar geen reply is gegeven, en als je dan reageerd om mischien tot een oplossing te komen is het ineens niet goed/verboden :?
Misschien dat het dan handig is, om een nieuw topic te plaatsen. Met duidelijke(re) uitleg van het probleem. Zodat je daar ook gelijk mee bewijst wel enig huiswerk gedaan te hebben.
Desnoods plaats je zelf een link naar een vergelijkbaar probleem. Of mail je de topicstarter eerst, om te vragen of ie een oplossing heeft gevonden...

Verwijderd

Bijvoorbeeld de Titel van de thread een andere kleur geven zodat het sneller duidelijk is dat het een oude post betreft, nu kom je daar soms pas later achter.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 21 april 2001 23:15 schreef ACM het volgende:

[..]

Misschien dat het dan handig is, om een nieuw topic te plaatsen. Met duidelijke(re) uitleg van het probleem. Zodat je daar ook gelijk mee bewijst wel enig huiswerk gedaan te hebben.
Desnoods plaats je zelf een link naar een vergelijkbaar probleem. Of mail je de topicstarter eerst, om te vragen of ie een oplossing heeft gevonden...
Dat mailen gaat niet op als diegene in ze profile in heeft gesteld dat ie ze emailadres onzichtbaar wil hebben....

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• IceStorm
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm ben ik dan zo vreemd dat als ik een probleem heb eerst zoek en als daar een halve oplossing in is aangedragen een nieuw topic maak met een link naar dat topic en wat uitleg (zovan "Hier staat het ongeveer maar net niet helemaal").

Zo lastig zijn al die ongeschreven regels toch niet? En het wordt er niet echt leuk op als er WEL precies regels komen ;)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 22 april 2001 10:48 schreef IceStorm het volgende:
Uhm ben ik dan zo vreemd dat als ik een probleem heb eerst zoek en als daar een halve oplossing in is aangedragen een nieuw topic maak met een link naar dat topic en wat uitleg (zovan "Hier staat het ongeveer maar net niet helemaal").

Zo lastig zijn al die ongeschreven regels toch niet? En het wordt er niet echt leuk op als er WEL precies regels komen ;)
Doar eijj geliek inn.

( Zwolls :) )

Daar heb je gelijk in.

( Normaal Nederlands )

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 10:48 schreef IceStorm het volgende:

Dat zou een perfecte oplossing zijn. Alleen moeilijk door te voeren bij iedereen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 22 april 2001 12:12 schreef Buzzman het volgende:
[..]
Dat zou een perfecte oplossing zijn. Alleen moeilijk door te voeren bij iedereen.
Dat is niet door te voeren.

Het is in feite een stukje nettiquette, net zoals een FAQ lezen, een tijdje lurken, enz. dat is.

En ik heb de indruk dat tegenwoordig nettiquette een vies woord is (getuige de recente wendy-draadjes bijvoorbeeld).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• IceStorm
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 22 april 2001 12:12 schreef Buzzman het volgende:
Ik kan het, anderen kunnen het waarom zou iedereen het dan niet kunnen?

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 12:28 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Dat is niet door te voeren.

Het is in feite een stukje nettiquette, net zoals een FAQ lezen, een tijdje lurken, enz. dat is.

En ik heb de indruk dat tegenwoordig nettiquette een vies woord is (getuige de recente wendy-draadjes bijvoorbeeld).
Misschien een idee om bij GoT ergens een netiquette te planten? Zodat je als een user zich dan misdraagt (zoals oude topics omhoog halen) even doorverwezen kan worden naat gathering.tweakers.net/netiquette.php ofzoiets :?

Het is toch iets anders als een faq.
Pagina: 1