[BC3] Huiswerkforum

Pagina: 1
Acties:

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Nee! dit is geen pleidooi voor een huiswerkforum. Maarre is het soms niet wat hyprocriet... stel ik vraag ''ik moet dit programmeren voor m''n vak informatica, wie kan mij helpen?'' dan slotje (volgens FAQ en de heersende stemming.) Op zich niks mis mee, maar als ik nou zeg "ik ben dit aan het proggen, en dit heb ik en bla bla bla, hoe moet ik dit doen?" dan mag het wel ? Ofzo :? Of ligt het meer aan de soort vraag?! Waar denkt de GoT''er dat de grenz ligt?

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

Ik laat de discussie ff open om te kijken of anderen je ook een goed antwoord willen geven, maar dan wel in LA!

Wat voor forum is dit???
Juist: een computer gerelateerd forum...
Dus het gaat over zaken als: tweaken, proggen, designen, networking e.d.
Als je een vraag hebt is dat ok...
Maar als je problemen hebt met je huiswerk op school en dat post in sg dan gaat ie dicht! Op scholieren.com kan je o.a. terecht voor je huiswerkvragen niet hier...

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 09:40

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Je hebt mensen die duidelijk geen ruk hebben gedaan en hopen een kant-en-klaar antwoord te krijgen, die zijn fout.
Als iemand al fanatiek bezig is en wanneer iets niet lukt, heb je een stuk meer recht van vragen!

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• pven
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 14:27 schreef Llewella het volgende:
Maar als je problemen hebt met je huiswerk op school en dat post in sg dan gaat ie dicht! Op scholieren.com kan je o.a. terecht voor je huiswerkvragen niet hier...
Gisteren zocht iemand naar een boekverslag omdat hij een-of-ander boek niet had gelezen voor zijn mondeling. Op mysterieuze wijze werd stil-zwijgend besloten dat die posting wel open mocht blijven staan. Dat komt een beetje krom over richting mij...

Edit: [topic=163429] bedoel ik.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
ik dacht ''hmm misschien moet dit maar beter in LA'' toen ik al op verstuur had geklikt :)

Ik ben fan van dingen

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Geef maar een link... >:)

• pven
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 14:30 schreef obsidian het volgende:
Geef maar een link... >:)
Op vrijdag 20 april 2001 14:29 schreef pven het volgende:
Edit: [topic=163429] bedoel ik.

Verwijderd

edit:

Bericht ingetrokken, probleem is al opgelost las ik, mijn reactie is dan nogal mosterd na de maaltijd geworden.

Laat maar...

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 14:29 schreef pven het volgende:

[..]

Gisteren zocht iemand naar een boekverslag omdat hij een-of-ander boek niet had gelezen voor zijn mondeling. Op mysterieuze wijze werd stil-zwijgend besloten dat die posting wel open mocht blijven staan. Dat komt een beetje krom over richting mij...
Dat klopt... maar zoals de poster al boven je zegt: het is iets anders als iemand echt nix kan vinden, alles heeft afgezocht dan dat iemand te lui is...
Tuurlijk had ie dicht gemoeten, maar wij zijn ook maar mensen, en leven ook mee met mensen...
De huiswerkvragen behoren gewoon dicht te gaan in principe...
(En ga nou niet lopen zeuren over consequent zijn, moet je opletten als we dat worden, geen vrijheid geven, niet soms de teugels laten fieren, dan is iedereen weg hier... Tuurlijk proberen we om zo consequent te zijn, maar als je echt consequente mods wilt, zullen dat geen mensen zijn maar modbots ofzow...)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 14:29 schreef ThE_ED het volgende:
ik dacht ''hmm misschien moet dit maar beter in LA'' toen ik al op verstuur had geklikt :)
Kan gebeuren, maar let er voor de volgende keer op, ok!?

• pven
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 14:33 schreef Llewella het volgende:
(En ga nou niet lopen zeuren over consequent zijn, moet je opletten als we dat worden, geen vrijheid geven, niet soms de teugels laten fieren, dan is iedereen weg hier... Tuurlijk proberen we om zo consequent te zijn, maar als je echt consequente mods wilt, zullen dat geen mensen zijn maar modbots ofzow...)
Heej, jij kent me al langer dan vandaag! :+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 20 april 2001 14:31 schreef pven het volgende:

[..]
Opgelost. :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 20 april 2001 14:33 schreef Llewella het volgende:

(En ga nou niet lopen zeuren over consequent zijn, moet je opletten als we dat worden, geen vrijheid geven, niet soms de teugels laten fieren, dan is iedereen weg hier...
Llewella moet haar huiswerk doen ! :P

;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 14:36 schreef pven het volgende:

[..]

Ja :D Ik denk ik zal je ff voor zijn :)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 14:36 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Llewella moet haar huiswerk doen ! :P

;)
Maar dan wel op scholieren.com ;)

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Kan gebeuren, maar let er voor de volgende keer op, ok!?
nee >:) ik ga er een beetje op letten zeg ! :)

Ik ben fan van dingen

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 20 april 2001 14:36 schreef pven het volgende:

[..]

Ik werd zelfs om mijn vingers getikt omdat ik te erg consequent was. :)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 14:37 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

nee >:) ik ga er een beetje op letten zeg ! :)
Ik zei het nog wel lief :'(

• pven
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 14:41 schreef Llewella het volgende:

[..]

Ik zei het nog wel lief :'(
Ik zag zojuist in SG dat je het al begint te leren. Complimenten! :)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 14:45 schreef pven het volgende:

[..]

Ik zag zojuist in SG dat je het al begint te leren. Complimenten! :)
Je zal me zelden nors zien reageren volgens mij, dit was wel erg overdreven liev, maar wie weet helpt het, zo liev doe ik wel vaker hoor :)
Ik ben overigens volgens mij de laatste die moet leren om lief te zijn (shit hebben we hier geen schijnheilig engeltje smilie:?)

• mvds

mvds

Totally awesome!

En nu weer ontopic graag!

• pven
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 14:48 schreef obsidian het volgende:
En nu weer ontopic graag!
Ok!

De grens ligt volgens mij bij GoT-ers die overduidelijk niets aan hun huiswerk doen en die verwachten dat ze binnen vijf minuten een 100% correct antwoord hebben (kan je vaak herkennen aan de schrijfstijl); dat soort topics mogen van mij meteen op slot. Mensen die duidelijk al wat langer met een bepaalde opdracht bezig zijn (bv. programmeren of iets organisatorisch) en goed kunnen onderbouwen wat ze willen weten en waarom, die topics mogen van mij open blijven totdat een geschikt antwoord is gegeven.

Ter info: die draad over dat boekverslag had imo dicht gemoeten, maar goed: dat is verleden tijd.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 20 april 2001 14:51 schreef pven het volgende:

[..]

Ok!

De grens ligt volgens mij bij GoT-ers die overduidelijk niets aan hun huiswerk doen en die verwachten dat ze binnen vijf minuten een 100% correct antwoord hebben (kan je vaak herkennen aan de schrijfstijl); dat soort topics mogen van mij meteen op slot. Mensen die duidelijk al wat langer met een bepaalde opdracht bezig zijn (bv. programmeren of iets organisatorisch) en goed kunnen onderbouwen wat ze willen weten en waarom, die topics mogen van mij open blijven totdat een geschikt antwoord is gegeven.

Ter info: die draad over dat boekverslag had imo dicht gemoeten, maar goed: dat is verleden tijd.
Ter info: die is al dicht.

En als iemand gaat vragen om zijn/haar huiswerk te maken ipv het zelf te doen, gaat het topic dicht. Vraagt iemand om hulp omdat hij/zij een bepaald gedeelte/onderdeel niet voor elkaar krijgt, blijft ie open.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Zoals ik al zei, als het over een gedeelte gaat, blijft ie waarschijnlijk open. Als het duidelijk iets is wat je makkelijk uit je boeken kan halen dan gaat ie ook dicht.

• pven
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 14:53 schreef obsidian het volgende:
Ter info: die is al dicht.
I know, maar naar mijn mening had die eerder dicht gegooid moeten worden.
En als iemand gaat vragen om zijn/haar huiswerk te maken ipv het zelf te doen, gaat het topic dicht. Vraagt iemand om hulp omdat hij/zij een bepaald gedeelte/onderdeel niet voor elkaar krijgt, blijft ie open.
Maar waar ligt dan de grens? Als ik voor een IT-gerelateerd vak een (deel-)vraag stel, dan zal het wel open blijven, maar tot waar kan je gaan? Biologie-vragen, aardrijkskunde-vragen of iets dergelijks lijkt me niet zo zinnig.

Dit alles is uiteraard mijn persoonlijke mening.

• pven
  • Niet online
Okidoki, het wordt steeds duidelijker voor mij (en waarschijnlijke vele andere GoT-ers). Nog even en we hebben een gestandariseerde ''mag ik deze huiswerk-vraag post''-faq. *D

[mierenneukmode]
Hoe weet je dat een bepaalde vraag makkelijk uit de boeken te halen is? Dat is moeilijk te controleren.
[/mierenneukmode]

Uhmz, misschien dat ik er maar niet meer op door moet gaan. Het GoT-standpunt is duidelijk.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 20 april 2001 15:00 schreef pven het volgende:
[mierenneukmode]
Hoe weet je dat een bepaalde vraag makkelijk uit de boeken te halen is? Dat is moeilijk te controleren.
[/mierenneukmode]
Al zou je het misschien niet zeggen, maar de meeste hier hebben een opleiding gedaan hoor. :) En anders is het omdat we denken dat het in de boeken staat. :D
Uhmz, misschien dat ik er maar niet meer op door moet gaan. Het GoT-standpunt is duidelijk.
Maakt niet uit hoor.

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Biologie en aardrijkskunde enzo past misschien juist wel in levensbeschouwing en wetenschap of hoe heetut

Ik ben fan van dingen

Pagina: 1