[BC3] Database problemen

Pagina: 1
Acties:

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Die melding krijd ik minimaal 1x per dag. Ach, 1x per dag denk je dan. Maar commercieel gezien is dat bagger slecht natuurlijk. Nu weet ik wel dat jullie adjes er veel aan doen, en dat er hard geklust wordt. Maar ik heb toch af en toe het idee dat de tweakers crew nog niet echt kan kiezen tussen vriendenclub of professionele site. Als professioneel dan moet er volgens mij gewoon een hele dure server komen met vette backup server.

Maar weet je wat dat kost ED?

Ja ik heb wel enig idee, maar er zijn ook tig theorieen over hoe database problemen en downtime je hits en dus inkomsten kunnen beinvloeden. misschien kunnen jullie me met 1 link al zeggen van "ED, eikel, dit is al aan de orde geweest zie hier maar" maar anders is het misschien een idee voor een medeling over dit soort dingen ooit. Ook omdat veel users volgens mij nog niet echt een idee hebben wat ze nu weet van tweakers/GoT moeten verwachten.

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

Er zijn 6 servers met ik d8 bijna allemaal dual, >1ghz. Lijkt me weinig aan te verbeteren

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ben het helemaal met je eens.. elke dag (in de tijd dat ik zelf op GoT aanwezig ben) doet ie het wel even niet of komt er zo''n error.. en idd, voor de homepage van een vriendenclubje is dit niet zo erg maar als 1 v/d meest bezochte sites van nederland (toch?) is het onacceptabel.
En ik weet niet waar al die errors nou door komen, maar het ligt volgens mij ook grotendeels aan dit zelfgemaakte forum. En Arjen is geloof ik de enige persoon die er iets aan kan doen, maar hij is hier al tijden niet meer geweest (search levert op sinds 19 maart...). Dus ik vraag me af of er nog wel serieus aan wordt gewerkt..
Misschien maar overstappen op een ander forum dan?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[topic=152805]
[topic=150544]

Er zijn 4 webservers (3x1 GHz Tbird, 1x 1.2 GHz Tbird)
Er is 1 dbase server (2x1 GHz)
en er komt er nog 1 bij (ook 2x1 GHz)

dus we gaan er wel naar toe, het duurt alleen even :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja maar liggen die errors nou aan de hardware of aan de software? Na die server upgrade loopt alles wel weer snel maar toch ontstaan er af en toe nog errors e.d.. de hardware is toch krachtig genoeg?

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Ik vind het nl. erg zonde als mensen door deze problemen hier niet meer zouden komen. Ik kom wel weer terug, omdat ik het nu wel redelijk goed ken, maar zelfs ik merk dat ik als het weer eens plat ligt gewoon een week of langer ergens anders ga rondhangen.

Ik ben fan van dingen

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik het ook nogal raar vond: zeker na de verbeteringen van pas geleden.

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

De Hardware zal het niet aan liggen. Denk eerder dat er wat communicatieproblemen zijn tussen de databaseserver en de webserver. Vanmorgen om 8:30 kreeg ik al de melding "database problemen". Op zo''n tijdstip kan dat dus niet aan de load liggen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
hij geeft op het moment de meeste problemen als de load laag is :o

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

ik had er zelf vanochtend ook erg last van... kreeg gewoon 20 keer code 55 achter elkaar, daarna 1 keer niet, toen 20 keer wel, en ga zo maar door, echt ellende vanochtend! Er wordt aan gewerkt, want tuurlijk dat dit zo niet kan blijven...

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Ik weet niet of dit al gebeurd: gemiddelde aantal posts en hits meten per minuut ofzo. En dan kijken hoeveel dit afneemt, en hoe lang die afname duurt als er een probleempje is geweest. Dat lijkt me voor de tweakers crew erg interessant.

Ik ben fan van dingen

Pagina: 1