Toon posts:

[BC3] Topics zelf sluiten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het een idee dat het mogelijk word voor een topicstarter om zijn eigen topic te sluiten, als het uit de hand loopt qua trollen en off topic reactisch.
Zodat de gebruikers wat meer controle krijgen over hun eigen topic.

edit:
misschien een stom idee, maar het was meer een gedachte

Verwijderd

Geen stom idee :)

Als ik ff snel nadenk, zie ik meteen 1 groot nadeel, de topic starter kan wanneer ie daar zin in heeft ook zonder al te veel problemen ff een hele discussie om zeep helpen.

Stel ik start een topic, kan de discussie niet "winnen" en gooi het topic maar dicht, neen, dat zal niet gaan werken.

Dit soort zaken wil je bij voorkeur laten reguleren door "objectieve" waarnemers.

Verwijderd

En da''s precies de reden dat het dus niet kan.

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 21:03 schreef HlpDsK het volgende:
En da''s precies de reden dat het dus niet kan.
Goh, wist ik toch meer dan ik dacht :)

Thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 21:03 schreef TgF het volgende:
Geen stom idee :)

Als ik ff snel nadenk, zie ik meteen 1 groot nadeel, de topic starter kan wanneer ie daar zin in heeft ook zonder al te veel problemen ff een hele discussie om zeep helpen.

Stel ik start een topic, kan de discussie niet "winnen" en gooi het topic maar dicht, neen, dat zal niet gaan werken.

Dit soort zaken wil je bij voorkeur laten reguleren door "objectieve" waarnemers.
Dat is waar, maar zoals ik al zei het was maar een gedachte :)

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 21:19 schreef uncle het volgende:

[..]

Dat is waar, maar zoals ik al zei het was maar een gedachte :)
Het idee is al vaker langs geweest. Het gaat gewoon niet werken omdat je dan als je bv. terechte kritiek oid krijgt gewoon je topic dicht kunt gooien. Daarom zijn er dus moderators. Neem dan contact met ze op en dan regelen we iets.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
en de naam van je eigen topic veranderen, een soort van edit?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 19 april 2001 20:55 schreef uncle het volgende:
Misschien is het een idee dat het mogelijk word voor een topicstarter om zijn eigen topic te sluiten, als het uit de hand loopt qua trollen en off topic reacties.
Zodat de gebruikers wat meer controle krijgen over hun eigen topic.
De offtopic discussies kunnen ook heel leuk en interessant zijn hoor! Dat gebeurt in [av] in ieder geval wel heel vaak.
edit:
misschien een stom idee, maar het was meer een gedachte
Nee, ideeën zijn nooit stom, ik vind deze optie alleen een beetje matig, hoewel ik er zelf ook weleens over heb lopen denken.

Ik vind het zowiezo irritant dat als de topicstarter antwoord heeft, hij/zij gelijk zegt "case closed, hier kan een slotje op".

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een topicstarter is zoals de naam al zegt de starter van de discussie.. hij/zij is niet eigenaar van de thread en heeft dus absoluut niets te vertellen over het wel of niet sluiten ervan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 20 april 2001 01:11 schreef Chaos het volgende:
Een topicstarter is zoals de naam al zegt de starter van de discussie.. hij/zij is niet eigenaar van de thread en heeft dus absoluut niets te vertellen over het wel of niet sluiten ervan.
En dat zouden meer mensen moeten denken!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 21 april 2001 16:46 schreef rjwonder2000 het volgende:
kan ook niet, is eigelijk hetzelfde verhaal voor van toepassing.

Verwijderd

En dan krijg je overal van:
Dit topic kan gesloten worden.

Verwijderd

Daar zijn de mods ook voor, alhoewel het is wel een handige functie... maar je kan het ook gewoon misbruiken...
En daarom wordt dat niet ingevoerd...
(denk ik)

• BC3 Victim
die vat ik eigenlijk niet. De discussie kan toch gewoon doorgaan? Als je topic name bevoorbeeld niet klopt, lijkt het mij wel handig omdat even te veranderen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Laatst online: 15:14

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vind het absoluut geen goed idee, want iemand kan dan een topic openen om even vreselijk te gaan zitten flamen, en vervolgens op slot gooien zodat niemand kan reageren. Het slachtoffer van de flame opent weer een eigen topic, doet precies hetzelfde, etc etc. Het is triest dat het gebeurt, maar wel realistisch vrees ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Chaos
  • Niet online
Waarom zou je eigenlijk een slotje op je topic willen dan? Zoals nu constant slotjes worden gegooid op beantwoorde vragen is gewoon belachelijk, daar zijn slotjes helemaal niet voor. De slotjescultuur is inmiddels al zover doorgedrongen dat sommige mensen zich schuldig lijken te voelen als hun topic te lang open is en dus maar na het eerste redelijke antwoord gelijk een slotje willen.

En ik denk dat threads zelf kunnen renamen, zoals al gezegd, -tig titels oplevert van "Oeps, niet goed gelezen" of "Laat maar" tot "HEEEEELLPPPPPDDEEEEESSSSKKKKKK!!!!! SLOTJUUH GRAAAG!!!!". En dat lijkt me geen goede ontwikkeling.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, we kunnen Chaos wel inhuren voor het schrijven van een FAQ "wat users beter niet kunnen hebben".

Chaos, ik heb een aantal stukkies van je in mijn FAQ geplakt. Zo kort/duidelijk zie ik niet vaak. :P

• BC3 Victim
en als je nou zegt: als je onzin ( slotje graag) schrijft heb je het recht om topic names te verandern niet meer

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
[melig-mode]

Zelf topics sluiten mag dus niet, dus...

SLOOOOOTJUUUUUUUH

[/melig-mode]

:P

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Een stemsysteem voor slotjes?
Heel eenvoudig, nl een vinkje in een hokje neerzetten waar je een slotje wil hebben, en als je meer als (nummer) stemmen hebt, kan hij dicht...

Steam

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 21 april 2001 18:07 schreef JeanLucPicard het volgende:
Heel eenvoudig, nl een vinkje in een hokje neerzetten waar je een slotje wil hebben, en als je meer als (nummer) stemmen hebt, kan hij dicht...
Moet je vooral doen ja... vooral leuk als iemand iets tegen je heeft: maakt-ie gewoon een zootje clones aan en stemt-ie net zolang tot je dicht bent.

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
moet ie wel veel e-mail adressen hebben denk je niet. Ze mogen ook niet gratis zijn!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 21 april 2001 18:07 schreef JeanLucPicard het volgende:
Had ik eerder ook al geopperd, maar niemand die daar wat voor voelde. Dan zijn de adjes hun unieke -krachten- kwijt... :)
Maar het blijft gewoon een goed idee. Als een topic dan onterecht is gesloten door de menigte, dan kan een ad hem toch weer open gooien met een nieuw sluit limiet?
Kost wat tijd om te proggen, maar dan heb je iets waarmee je ook van dat lite-modje gezuer afbent. Dan is iedereen een soort van mod.
Geeft GOT ook weer een democratisch tintje, het is nu zo... despotisch... ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 21 april 2001 23:29 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Had ik eerder ook al geopperd, maar niemand die daar wat voor voelde. Dan zijn de adjes hun unieke -krachten- kwijt... :)
Ik denk dat dat het niet is.
Maar het blijft gewoon een goed idee. Als een topic dan onterecht is gesloten door de menigte, dan kan een ad hem toch weer open gooien met een nieuw sluit limiet?
lekker handig, nog meer werk voor de mods.
Kost wat tijd om te proggen, maar dan heb je iets waarmee je ook van dat lite-modje gezuer afbent. Dan is iedereen een soort van mod.
Lite mods bestaan niet (meer). En iedereen is al een soort mod, je kan gewoon in SU posten als iets gewoon helemaal niet kan.

Misschien wel een idee om dat te veranderen in wat neutralers, ik post daar heel vaak een suggestie voor een move, en dat zijn meestal geen stoute users, maar mensen die het nog niet zo snappen. :)
Geeft GOT ook weer een democratisch tintje, het is nu zo... despotisch... ;)
Weet je wat dan het grote nadeel is: de tien lui die het voor de rest gaan verzieken, met veel clones enzo. Er wordt nu al enorm op dingen gezeikt.

En wat dacht je van het feit dat de discussie al 10 posts ver is, en dan wordt opeens die grens van 20 stemmen gehaald, omdat iemand vind dat het niet boeiend is (en hij is net de 20ste). Is dus niet zo handig.

Verder is het hier despotisch, maar niemand verplicht je hier te komen/hier te blijven!!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 21 april 2001 16:49 schreef FlameHeaD het volgende:

[..]

Daar zijn de mods ook voor, alhoewel het is wel een handige functie... maar je kan het ook gewoon misbruiken...
En daarom wordt dat niet ingevoerd...
(denk ik)
Het kan toch wel zo gemaakt worden dat je maar een paar tekens kunt veranderen in je topictitel, als daar bijv. een typfout staat.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chaos
  • Niet online
Dan moet er ook weer een apart veld komen in de threadstable om het originele topic te bewaren, anders kun je letter-voor-letter je topic nog steeds compleet anders maken.
Pagina: 1