[BC3] Searchen op tijd en booleans?

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het mogelijk om bij de search een functie in te bakken om te kunnen zoeken op tijd? Dus ''alle postings met <blaat> in body/subject en gepost tussen 1 mei 2000 en 1 augustus 2000'' (om maar eens een dwarsstraat te noemen)?

En een BOOLEAN-optie zou ook wel fijn zijn, nu pakt-ie standaard x OR y, terwijl ik soms wel eens iets op x AND NOT y wil zoeken...

Virussen? Scan ze hier!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:59

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 19 april 2001 14:28 schreef wildhagen het volgende:
Is het mogelijk om bij de search een functie in te bakken om te kunnen zoeken op tijd? Dus ''alle postings met <blaat> in body/subject en gepost tussen 1 mei 2000 en 1 augustus 2000'' (om maar eens een dwarsstraat te noemen)?
Lijkt me een erg goed plan :)
En een BOOLEAN-optie zou ook wel fijn zijn, nu pakt-ie standaard x OR y, terwijl ik soms wel eens iets op x AND NOT y wil zoeken...
Hmm nee daar zit wel logica in. Ik weet niet welke, maar soms doet ''ie wel AND. Soms ook niet. Maar verbetering van de search schijnt op een of andere todo lijst te staan (of was het nou users-wishlist?). "Komt eraan", zeg maar ;).

Exact expert nodig?

• Onno
  • Niet online
Ik weet niet welke, maar soms doet ''ie wel AND. Soms ook niet.
Onderwerp & inhoud: OR
Onderwerp: OR
Inhoud: AND (en dat is dus de enige nuttige optie)

• wildhagen
  • Niet online
Op donderdag 19 april 2001 14:59 schreef Onno het volgende:

[..]

Onderwerp & inhoud: OR
Onderwerp: OR
Inhoud: AND (en dat is dus de enige nuttige optie)
Hmm, nooit geweten, maar het lijkt me wel handig als je zelf kunt kiezen wat-ie pakt... lijkt me toch ook vrij simpel in te bouwen, of blaat ik nu maar wat?

Virussen? Scan ze hier!

• Onno
  • Niet online
Voor normale mensen is dat een kwestie van 5 minuutjes om in te bouwen ja.

Lijkt me ook erg handig als dat nog eens gaat gebeuren.

• Onno
  • Niet online
Natuurlijk is het niet gefixed, het is immers een feature! (ik denk aan mooie uitspraken als "je kan zoeken op subject en dat in 90% van de gevallen genoeg.." over de oorspronkelijke zoekfunctie van Topix...)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 19 april 2001 15:17 schreef Onno het volgende:
Voor normale mensen is dat een kwestie van 5 minuutjes om in te bouwen ja.

Lijkt me ook erg handig als dat nog eens gaat gebeuren.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit in de volgende versie van Topix (die op een niet nader te noemen maar vrij spoedige datum uitkomt) nog niet gefixd is... ;(

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 19 april 2001 17:30 schreef Onno het volgende:
Natuurlijk is het niet gefixed, het is immers een feature! (ik denk aan mooie uitspraken als "je kan zoeken op subject en dat in 90% van de gevallen genoeg.." over de oorspronkelijke zoekfunctie van Topix...)
*sigh*
Ik vind dat de search op dit moment hooguit voor 30% van de gevallen genoeg functionaliteit heeft, omdat de mogelijkheden zeer beperkt en onduidelijk zijn en de hoeveelheid informatie groot. En omdat het ontzettend makkelijk en binnen korte tijd verbeterd kan worden, noem ik het een bug :P..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
misschien een idee om die link achter de search aan te passen naar een search die ietwat werkt.. * witchdoc kijkt eens naar onno
Pagina: 1