[BC3] I''m feeling lucky

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
www.google.com (alsof iemand ''m niet kent)

de I''m feeling lucky button.. is dat niet iets voor de search op GoT?

Zo zou je bv. de query voor die knop kunnen beperken tot het forum waar de user zich bevond, eventueel zelfs alleen op topic.
80 % vd. vragen worden imo met een dergelijke search beantwoord. Ipv. naar het eerste danwel een random record van de set te springen, wat Google doet, zou ik nog wel een lijst aanhouden. Evt. de zoek-functie van deze knop in het profiel instelbaar maken? (soort ''zoekprofiel'')

Meerdere instelbare knoppen voor zoekfuncties? (imo met een cookie niet al te moeilijk te doen. Soort preselect van de waarden vd. scrollboxen)

Technisch voordeel heeft het ook. Op die manier maak je de queries gerichter. Ik weet niet hoe het datamodel van topix eruit ziet, maar ik kan me voorstellen dat elk forum een eigen table heeft. In dat geval zou dit kleinere joins opleveren.

Nog een idee:
Een profile checkbox ''advanced'' welke pas na een x aantal postings tevoorschijn komt.

Voordat deze aangevinkt krijg je de ''wizzard nieuwe posting'' ofzo. 1e scherm is keuze forum, 2e is subject intoetsen 3e is, een pagina uit 3 delen:

• de 1e 5 a 10 search hits op z''n subjectkeuze
• de bij het forum behorende FAQ''s (links)
• de knop ''Maak Bericht'' of zoiets.
• een link ''hoe schakel ik de wizzard uit'' naar de faq. In de faq kan uitgelegd worden (bij voorkeur op de laatste regel >:) ) dat het uitzetten een optie is welke in het profiel na x postings tevoorschijn komt.

Met de knop Maak Bericht komen ze terug op de huidige ''Post Reply'' pagina, waar het subject al ingevuld is met de invoerfocus op bericht.

Voordelen: De search wordt meer gebruikt. Exit een hoop onzinnige postings.
Nadelen: De search wordt meer gebruikt (:))Enter een hoop queries...

Overigens, ik heb begrepen dat dit forum ook de plek is om suggesties te doen, is dat zo? >:)

Heeft het uberhaupt zin om suggesties tav. topix te geven hier?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Het heeft zeker zin om suggesties te doen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:57
Heej das een coole feature!

Advanced sheep-counting strategies

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Very kewl indeed, Mr. Hezik 8-)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kende die feature al voor deze draad was gestart, maar lijkt me inderdaad een goede optie voor GoT-search.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Heel goed idee!

• BC3 Victim
Maar heeft het uberhaupt nut dit soort zaken te posten?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Het nadeel is dat er op GoT niet op punten-basis gemodereerd word zoals op T.net, dus dat gaat niet werken...

Het modden hier is threads closen, users corrigeren, enz..

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 20:57 schreef hezik het volgende:
Gezien de positieve reacties lijkt mij een ''ja'' als antwoord op jouw vraag hier van toepassing, suggesties zijn altijd welkom, zie opmerking van Mijnheer Diemel.

Zodra je uit je nek begint te kletsen hoor je dat ook wel, tot die tijd: gewoon goede ideeen blijven posten.

:)

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 20:57 schreef hezik het volgende:
In 2028 is het wel geimplementeerd. :+

• BC3 Victim
Ok, dan nog een suggestie.. je zou een nieuw forum kunnen openen (''nerds and geeks unite!'') en alleen mensen met een x aantal moderatiepunten toegang tot dit forum geven. Deze moderatiepunten krijgen ze doordat een mod toevallig een keer een post zag, dacht ''daar zit wat in'' en ''m een punt gaf :)

Soort van ''kwaliteitsforum'' waarop alleen mensen die bewezen hebben zinnige posts te doen toegang tot krijgen. Dit hoeft helemaal geen extra werk te zijn.. als iemand veel post dan krijgen de mods vanzelf een keer een posting onder ogen...

[edit]
In 2028 is het wel geimplementeerd.
daar doelde ik idd een beetje op. ''t was ook een verkapte poging het topic weer een beetje ''naar boven'' te halen :)

• BC3 Victim
imo is het helemaal niet zo moeilijk uitvoerbaar. Je plaatst een koekje met 0 punten en de mods krijgen een knopje met als functie dit tellertje te doen stijgen.

GoT checked gewoon hoeveel puntjes jij in je koekje hebt zien en laat aan de hand daarvan het forum wel of niet zien..

Maar goed, ik wist wel dat die laatste ver gezocht was :)

• BC3 Victim
Nog een plan (je hebt nu wel de beerput open getrokken ;) )

In de FAQ uitleggen hoe je een "specs van m''n bak" pagina maakt, of daar zelf een mogelijkheid toe te bieden.

In de ijdele hoop van die ''wat heeft de gemiddelde tweaker voor <vul hardware in>'' af te komen. Imo zijn dat soort discussies totaal overbodig, het voegt totaal niets toe.

(of gelijk op slot zetten?, wat vind ''men'' eigenlijk van dat soort threads?)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 19 april 2001 21:26 schreef hezik het volgende:
Nog een plan (je hebt nu wel de beerput open getrokken ;) )

In de FAQ uitleggen hoe je een "specs van m''n bak" pagina maakt, of daar zelf een mogelijkheid toe te bieden.

In de ijdele hoop van die ''wat heeft de gemiddelde tweaker voor <vul hardware in>'' af te komen. Imo zijn dat soort discussies totaal overbodig, het voegt totaal niets toe.

(of gelijk op slot zetten?, wat vind ''men'' eigenlijk van dat soort threads?)
Daar was mijn idee van forum-gebonden sigs ook wel mee verenigbaar. Dat je op harde waren alleen specs ziet en de overige fora iets anders. :)
Pagina: 1