Toon posts:

[BC3] relaying denied for Floris@tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals de topictitel ook al aangeeft:

------Transcript of session follows -------
floris@tweakers.net
550 <floris@tweakers.net>... Relaying denied

dit gebeurt vanaf een hetnet account. Ik neem echter niet aan dat hetnet hier fout is toch?

btw: floris, kan je nog even reageren op mijn icq? of ligt de hele tweakers.net mail eruit >:) (zie je nou wel dat we dexter admin hadden moeten maken? >:)>:))

Verwijderd

Wat is je replyadres? Een andere dan die van HetNet(niet)???

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mijn mail adres werkt iig nog goed dus het ligt niet aan de ''totale'' @tweakers.net mail :)

Heb je hier wat aan? Nee niet echt ok, sorry :)

Verwijderd

Topicstarter
reply adres is hetzelfde als source adres. tweede keer proberen zorgt vaak voor wonderen.

update: nee dus. still relaying denied. Ik kan vanaf hetnet overal heen sturen behalve naar tweakers.net.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hmmz, chello -> tweakers.net gaat goed.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 21:24 schreef Paz het volgende:
reply adres is hetzelfde als source adres. tweede keer proberen zorgt vaak voor wonderen.

update: nee dus. still relaying denied. Ik kan vanaf hetnet overal heen sturen behalve naar tweakers.net.
Misschien een heet meeltje?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 22:03 schreef WouterTinus het volgende:
Hmmz, chello -> tweakers.net gaat goed.
begint treurig te worden:

------Transcript of session follows -------
wouter@tweakers.net
550 <wouter@tweakers.net>... Relaying denied

ik kan de hele wereld mailen behalve tweakers... :'(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben er vanavond weer, heb nu een begrafenis, wil het dan graag met je opnemen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ok. ik wacht het even af! Onderwijl kan ik btw nog steeds niet mailen richting @tweakers.net. Misschien een dns foutje?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
alleen hetnet kan het niet.. vraag me af wat daar fout zit..

stuur eens een mailtje naar hun helpdesk?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Komt ws door die brakke mailservers daar bij hetnet. Er was eerder al een probleem mee, de servers konden toen niet naar een @hetnet.nl adres mailen, omdat de mailservers geen HELO accepteren met een hostname + laatste . (dus artemis.webmagix.net.). Via een work-arround is dat nog gefixed, maar ik denk dat dit ook ermee te maken heeft, alleen kan het alleen opgelost worden bij HetNet zelf..

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal dan wel het probleem zijn. ''k heb eigenlijk nooit problemen met hetnet mail gehad, maar dat terzijde.

Overigens: Floris, je reageert al twee dagen niet op icq, kan je aub mij even mailen? dank.

Paz.

Verwijderd

Topicstarter
ik breng hem nog 1x omhoog omdat ik de discussie die ik met de lieve (O+) medewerkers van hetnet heb gevoerd jullie niet wou onthouden. onder staat de mailwisseling tussen mij en info@hetnet.nl:

mail 1: gestuurd op 18 april:

Hallo,

Om een of andere reden is het niet mogelijk om vanaf een willekeurig hetnet account naar @tweakers.net te mailen. De reactie is:

----------transcript of session follows---------------
wouter@tweakers.net
550<wouter@tweakers.net>... relaying denied.

Nou is het vervelende dat dit alleen voor komt bij mailen naar @tweakers.net vanaf een hetnet account. Accounts @home/surfnet kunnen wel mailen naar tweakers. Graag zou ik van u een gefundeerd antwoord willen hebben waar de fout ligt.

met vriendelijke groet,

Pascal Zoutendijk
---------------------------------

Reactie hetnet: (20 april)

Geachte heer * Pazvrouw,</font> Controleert u onderstaande instellingen, in de hoop dit probleem te verhelpen.

- Start Outlook Express
- Klik bovenaan in de menubalk op "Extra" en vervolgens "Accounts"
- Klik in het volgende scherm op het tabblad "Email"
- Selecteer de account van HetNet(andere provider) en klik op de knop "Eigenschappen"
- Selecteer het tabblad "Servers"
- Plaats nu onderaan bij "server voor uitgaande e-mail" een vinkje voor de tekst "voor deze server is aanmelding vereist" en klik op de knop "Instellingen"
- Hier dient een punt te staan bij "Aanmelden met"
- Voer hier u gebruiekrsnaam en wachtwoord in

Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, klikt u dan op ''reply'' of ''antwoorden''.

Met vriendelijke groet,
Marijn Brouwer

----------------------

- daar heb ik weinig aan....

mijn tweede mail: 21 april -merk het cynisme op :)

Geachte Marijn,

tot mijn grote vreugde ben ik o.a. MCSE en dus ook redelijk thuis in de wondere wereld der e-mail en netwerken. Als je mijn mail goed gelezen had, had je kunnen zien dat dit probleem geen algemeen verstuur-probleem is maar een probleem wat zich voordoet bij het communiceren van twee specifieke mailservers; namelijk die van hetnet en die van tweakers.net. Daarnaast had ik geschreven dat de rest van de wereld wel naar tweakers kan mailen, en dat ik ook naar iedereen kan mailen. Sterker nog: (en nu wordt het even technisch), de servers van hetnet accepteren zowieso bepaalde veel gebruikte standaarden zoals helo niet met een hostname met een . (punt) erachteraan.

Mijn vraag is dus opnieuw: kan hier op een of andere manier iets aan gedaan worden.

Met vriendelijke groet,

Pascal Zoutendijk
-----------------------------

de tweede reactie van hetnet: (23 april)

Geachte heer <font color="#df040f">* Pazvrouw,

Kunt u ons vertellen welke fout melding u krijgt als u naar dat adres wilt emailen?

Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, klikt u dan op ''reply'' of ''antwoorden''.

Met vriendelijke groet,
Katja Ceelen
-------------------------------

Mijn derde reactie aan hetnet:

Hallo Katja, de errormelding staat reeds onderaan in deze mail. het betreft een mail van postmaster aan mij met daarin de bewuste text onderaan de pagina.

-----------------------

dan de derde reactie van hetnet:

Geachte heer <font color="#df040f">* Pazvrouw,</font>

Het e-mail adres van de afzender is geweigerd (501 invalid address) -even een noot tussendoor: het is geen 501 error maar een 550!!!! kijk dan uit je botte ogen-
Het geweigerde e-mail adres wordt ook aangegeven. Er zijn meerdere oplossingen:

* In uw e-mail adres of het reply adres staan ongeldige tekens. U kunt dit als volgt controleren:
- Open Outlook Express
- Klik in de menubalk op "Extra"
- Selecteer vervolgens "Accounts"
- Kies het tabblad "Email"
Als hier meerdere accounts staan en u gebruikt alleen Het Net, dan kunt u de overige accounts verwijderen
- Kies daarna voor "Eigenschappen"
- Selecteer het tabblad "Algemeen" en controleer hier of er geen vreemde tekens in het e-mailadres (of reply-adres, welke standaard leeg mag blijven) staan. Toets deze voor de zekerheid opnieuw in.
Alle berichten in het ''postvak uit'' dienen verwijderd te worden (en desgewenst opnieuw aangemaakt) als u iets heeft gewijzigd.
In eventueel aangemaakte e-mail staat namelijk al het ongeldige adres waardoor u nog steeds dezelfde foutmelding kan krijgen.

* Mocht het voorgaande niet tot de oplossing leiden. Dan is het mogelijk, als het probleem zich altijd voordoet bij dezelfde geadressseerde, dat het emailadres in het adresboek van Outlook Express niet correct is.
Om dit te corrigeren kunt u de geadresseerde uit het adresboek verwijderen en vervolgens het e-mailadres handmatig intoetsen, of opnieuw aanmaken in het adresboek.

Mocht dit geen oplossing bieden dan adviseren wij u onderstaande optie te proberen :

- Start Outlook Express
- Klik bovenaan in de menubalk op "Extra" en vervolgens "Accounts"
- Klik in het volgende scherm op het tabblad "Email"
- Selecteer de account van HetNet(andere provider) en klik op de knop "Eigenschappen"
- Selecteer het tabblad "Servers"
- Plaats nu onderaan bij "server voor uitgaande e-mail" een vinkje voor de tekst "voor deze server is aanmelding vereist" en klik op de knop "Instellingen"
- Hier dient een punt te staan bij "Aanmelden met"
- Dan uw gebruikersnaam en wachtwoord van HetNet(andere provider) invullen en dan ok klikken en dan nogmaals ok.

Met vriendelijke groet,
Rob Wissenburg

zucht... heeft het nog zin om te reageren?? (overigens kan ik nu opeens WEL mailen naar @tweakers :?)

please don''t ban me for putting an old topic back to life... :P

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 25 april 2001 01:17 schreef Paz het volgende:
Of op ''Bomb'' >:)

Wat een service bij Het Net zeg... ongelooflijk. Maar als het nu werkt is er geen probleem meer toch?

Professioneel Hyves-weigeraar

• Kees
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tuurlijk niet, heb me kostelijk vermaakt :D

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

|:(
Je wordt toch weer met een kluitje het riet in gestuurd vrees ik.

D''is wel heel erg dit....
Misschien als je een adres kan achterhalen van iemand die wel aan de clue-cookies heeft gezeten, maar die houden ze achter slot en grendel volgens mij (bang voor BOFHs:? )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
chello is nog niet zo erg :P ik heb eigenlijk zin om de mail nog ingewikkelder te gaan maken om die lieve schatten nog iets meer in de war te brengen, maar ik ben in een goede bui dus laat maar zitten...

het werkt nu idd, mogelijk heeft de enige goede systeembeheerder toevallig deze topic gelezen en wist hij al dat ik er bij de helpdesk niet uit zou komen...

nu kan ik eindelijk lekker gaan slapen.... :z

Verwijderd

Topicstarter
sluit dit topic maar, anders blijven we vitten op die helpdesk. in ieder geval heb ik mijn frustaties even gebotvierd:

Geachte mensen van de lieve hetnet helpdesk,

ik ben GEEN onnozele gebruiker die niet weet hoe met e-mail en servers om te gaan. Ik heb hieronder al tot twee maal aangegeven wat de fout is en dat is GEEN 501 error maar een 550 relaying denied fout. Ik zou nu toch eens graag wat serieus advies willen hebben in plaats van voorgekauwde standaarddocumentjes.

met de hoogste achting,

Pascal Zoutendijk
MCSE, CCNA (misschien dat dit jullie wat zegt...)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ROtFL..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Onno
  • Niet online
:D:D

• Hans
  • Niet online
5.2.5 HELO Command: RFC-821 Section 3.5
The sender-SMTP MUST ensure that the <domain> parameter in a
HELO command is a valid principal host domain name for the
client host. As a result, the receiver-SMTP will not have to
perform MX resolution on this name in order to validate the
HELO parameter.
The HELO receiver MAY verify that the HELO parameter really
corresponds to the IP address of the sender. However, the
receiver MUST NOT refuse to accept a message, even if the
sender''s HELO command fails verification.
DISCUSSION:
Verifying the HELO parameter requires a domain name lookup
and may therefore take considerable time. An alternative
tool for tracking bogus mail sources is suggested below
(see "DATA Command").
Note also that the HELO argument is still required to have
valid <domain> syntax, since it will appear in a Received:
line; otherwise, a 501 error is to be sent.
IMPLEMENTATION:
When HELO parameter validation fails, a suggested
procedure is to insert a note about the unknown
authenticity of the sender into the message header (e.g.,
in the "Received:" line).
Het failen van een HELO command kan dus niet de reden zijn van een relaying denied error. Verder is een punt achter de hostname bij een HELO command ook niet echt gangbaar. Check de RFC-821 maar eens.

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op woensdag 25 april 2001 01:43 schreef Hans het volgende:

[..]

Het failen van een HELO command kan dus niet de reden zijn van een relaying denied error.
Dat wordt ook nergens gezegt.
Verder is een punt achter de hostname bij een HELO command ook niet echt gangbaar. Check de RFC-821 maar eens.
Een punt achter de hostname geeft de root aan na het TLD (maar dat zul je ws wel weten), het is dan gewoon een FQDN die een smtp server hoort te accepteren, volgens die RFC.

• Hans
  • Niet online
De punt achter de FQDN is alleen relevant in het geval van zones van DNS''en volgens mij (om inderdaad aan te geven dat dat het einde van de FQDN is, en er niet xxx.xxx.xxx.xxx.IN-ADDR.ARPA of de domainname+TLD achter geplakt moet worden enzo), maar daar ben ik niet zeker van. Volgens mij verloopt een standaard SMTP dialoog zonder de punt (omdat ie voor de SMTP dialoog ook helemaal niet relevant is). Ik zal eens een testje doen :)

Verwijderd

Topicstarter
''t blijft leuk :P

ik had dus een lieve reactie geplaatst (zie boven), en ik heb nu een bruikbare reply gekregen:

Geachte heer <font color="#df040f">* Pazvrouw,</font>

Unable to relay, dit kan beteken dat u bijvoorbeeld verbinding heeft met het domein van Chello en wilt verzenden met de mailserver van Het Net. Dit zal dan niet gaan, u moet daarvoor een instelling aanpassen in de eigenschappen van de account van Het Net.

Outlook Express 4 en 5.

Klikt u op extra
Klikt u op accounts
Kiest u in het venster voor het tablad e-mail en klikt u het account van Het Net aan.
Kiest u voor eigenschappen, u gaat nu naar het tablad Algemeen.
U controleerd hier uw eigenschappen, dus naam en e-mail adres.
Kiest u nu voor servertype.
Hier kunt u onderin kiezen voor de volgende optie: "voor deze server is verificatie vereist"
Deze vinkt u aan, u klikt op oke en sluiten.

Het is nu verstandig om het bestaande mailtje uit postvak uit te halen en deze opnieuw te maken en te verzenden.

Met vriendelijke groet,
Ferry Jansen

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. dit bericht heb ik nu al drie maal gekregen van drie verschillende medewerkers van drie maal dezelfde helpdesk. Lezen ze de hele mail niet door? komen ze niet verder dan regel 1 en sturen ze dan direct een standaarmailtje terug? werken daar uberhaupt wel mensen of draait er een mailbot?

Waarom kan ik dan WEL naar andere domeinen verzenden maar alleen NIET naar @tweakers...... zucht.

overigens kan ik nu wel mailen naar @tweakers, maar niet dankzij hetnet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan je eindelijk mailen, kan ik het niet ontvangen :o

Ik heb door iets te "aggressieve" instelleing te gebruiken met WPCREDIT en WPSET mijn register nogal verneukt, wat heeft geresulteerd in een "complete fuckup" ik kon dus helemaal niks meer met mijn HD, ben alles nu aan het restoren en backuppen, helaas is de hele windhoos directory zo d00d als een pier en heb ik ook wat problemen met de outlook directories... Ik doe mijn best om het zo goed mogelijk op te lossen, maar het wil niet echt geloof ik :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hans
  • Niet online
Paz: Uit dat mailtje van HetNet blijkt dat ze SMTP AUTH gebruiken voor bepaalde zaken. Probeer gewoon eens de "allow authentication" of wat dan ook bij je SMTP server settings aan te zetten, misschien dat het werkt. Wel vreemd dat ie met andere adressen geen problemen heeft. Rare mailserver hebben ze daar, en een nog vreemdere helpdesk :)

Verwijderd

Topicstarter
Hans: het probleem zit (zat!!) volgens mij ergens anders. op het moment dat je mail wil versturen moet je ''server requires authentication'' aan hebben staan en je credentials hebben ingevuld. Als dat niet gebeurt dan krijg je al tijdens het connecten naar de mailserver de melding dat relayen denied is. (logisch). ik heb echter die ''server requires authentication'' wel aan staan en mail wordt dus ook gewoon geaccepteerd door de server. pas bij de bezorging zelf gaat het dan mis... ''k weet ook niet hoe.

feit is dat het op dit moment WEL werkt.
Pagina: 1