ik breng hem nog 1x omhoog omdat ik de discussie die ik met de lieve (

) medewerkers van hetnet heb gevoerd jullie niet wou onthouden. onder staat de mailwisseling tussen mij en info@hetnet.nl:
mail 1: gestuurd op 18 april:
Hallo,
Om een of andere reden is het niet mogelijk om vanaf een willekeurig hetnet account naar @tweakers.net te mailen. De reactie is:
----------transcript of session follows---------------
wouter@tweakers.net
550<wouter@tweakers.net>... relaying denied.
Nou is het vervelende dat dit alleen voor komt bij mailen naar @tweakers.net vanaf een hetnet account. Accounts @home/surfnet kunnen wel mailen naar tweakers. Graag zou ik van u een gefundeerd antwoord willen hebben waar de fout ligt.
met vriendelijke groet,
Pascal Zoutendijk
---------------------------------
Reactie hetnet: (20 april)
Geachte heer
* Pazvrouw,</font> Controleert u onderstaande instellingen, in de hoop dit probleem te verhelpen.
- Start Outlook Express
- Klik bovenaan in de menubalk op "Extra" en vervolgens "Accounts"
- Klik in het volgende scherm op het tabblad "Email"
- Selecteer de account van HetNet(andere provider) en klik op de knop "Eigenschappen"
- Selecteer het tabblad "Servers"
- Plaats nu onderaan bij "server voor uitgaande e-mail" een vinkje voor de tekst "voor deze server is aanmelding vereist" en klik op de knop "Instellingen"
- Hier dient een punt te staan bij "Aanmelden met"
- Voer hier u gebruiekrsnaam en wachtwoord in
Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, klikt u dan op ''reply'' of ''antwoorden''.
Met vriendelijke groet,
Marijn Brouwer
----------------------
- daar heb ik weinig aan....
mijn tweede mail: 21 april -merk het cynisme op 
Geachte Marijn,
tot mijn grote vreugde ben ik o.a. MCSE en dus ook redelijk thuis in de wondere wereld der e-mail en netwerken. Als je mijn mail goed gelezen had, had je kunnen zien dat dit probleem geen algemeen verstuur-probleem is maar een probleem wat zich voordoet bij het communiceren van twee specifieke mailservers; namelijk die van hetnet en die van tweakers.net. Daarnaast had ik geschreven dat de rest van de wereld wel naar tweakers kan mailen, en dat ik ook naar iedereen kan mailen. Sterker nog: (en nu wordt het even technisch), de servers van hetnet accepteren zowieso bepaalde veel gebruikte standaarden zoals helo niet met een hostname met een . (punt) erachteraan.
Mijn vraag is dus opnieuw: kan hier op een of andere manier iets aan gedaan worden.
Met vriendelijke groet,
Pascal Zoutendijk
-----------------------------
de tweede reactie van hetnet: (23 april)
Geachte heer <font color="#df040f">* Pazvrouw,
Kunt u ons vertellen welke fout melding u krijgt als u naar dat adres wilt emailen?
Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, klikt u dan op ''reply'' of ''antwoorden''.
Met vriendelijke groet,
Katja Ceelen
-------------------------------
Mijn derde reactie aan hetnet:
Hallo Katja, de errormelding staat reeds onderaan in deze mail. het betreft een mail van postmaster aan mij met daarin de bewuste text onderaan de pagina.
-----------------------
dan de derde reactie van hetnet:
Geachte heer <font color="#df040f">* Pazvrouw,</font>
Het e-mail adres van de afzender is geweigerd (501 invalid address) -
even een noot tussendoor: het is geen 501 error maar een 550!!!! kijk dan uit je botte ogen-
Het geweigerde e-mail adres wordt ook aangegeven. Er zijn meerdere oplossingen:
* In uw e-mail adres of het reply adres staan ongeldige tekens. U kunt dit als volgt controleren:
- Open Outlook Express
- Klik in de menubalk op "Extra"
- Selecteer vervolgens "Accounts"
- Kies het tabblad "Email"
Als hier meerdere accounts staan en u gebruikt alleen Het Net, dan kunt u de overige accounts verwijderen
- Kies daarna voor "Eigenschappen"
- Selecteer het tabblad "Algemeen" en controleer hier of er geen vreemde tekens in het e-mailadres (of reply-adres, welke standaard leeg mag blijven) staan. Toets deze voor de zekerheid opnieuw in.
Alle berichten in het ''postvak uit'' dienen verwijderd te worden (en desgewenst opnieuw aangemaakt) als u iets heeft gewijzigd.
In eventueel aangemaakte e-mail staat namelijk al het ongeldige adres waardoor u nog steeds dezelfde foutmelding kan krijgen.
* Mocht het voorgaande niet tot de oplossing leiden. Dan is het mogelijk, als het probleem zich altijd voordoet bij dezelfde geadressseerde, dat het emailadres in het adresboek van Outlook Express niet correct is.
Om dit te corrigeren kunt u de geadresseerde uit het adresboek verwijderen en vervolgens het e-mailadres handmatig intoetsen, of opnieuw aanmaken in het adresboek.
Mocht dit geen oplossing bieden dan adviseren wij u onderstaande optie te proberen :
- Start Outlook Express
- Klik bovenaan in de menubalk op "Extra" en vervolgens "Accounts"
- Klik in het volgende scherm op het tabblad "Email"
- Selecteer de account van HetNet(andere provider) en klik op de knop "Eigenschappen"
- Selecteer het tabblad "Servers"
- Plaats nu onderaan bij "server voor uitgaande e-mail" een vinkje voor de tekst "voor deze server is aanmelding vereist" en klik op de knop "Instellingen"
- Hier dient een punt te staan bij "Aanmelden met"
- Dan uw gebruikersnaam en wachtwoord van HetNet(andere provider) invullen en dan ok klikken en dan nogmaals ok.
Met vriendelijke groet,
Rob Wissenburg
zucht... heeft het nog zin om te reageren?? (overigens kan ik nu opeens WEL mailen naar @tweakers

)
please don''t ban me for putting an old topic back to life...