[BC3] Ik ben niet Sir_Floppy!

Pagina: 1
Acties:

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Die Sir_Floppy ben ik dus niet.

Hallo, ik kwam hier via een bookmark terecht en ik wil even meedelen dat ik zomaar als Sir_Floppy ben ingelogd. Dat lijkt me niet de bedoeling, daarom probeer ik op deze manier iemand hiervan op de hoogte te brengen.
Ik denk dat die Sir_Floppy niet heeft uitgelogd. Ik kan nu o.m. bij al zijn pers. gegevens.
Voordat ik deze plaats vond om een bericht te posten heb ik op nog een andere plek een soortgelijk bericht geplaatst.
Ik hoop hiermee van dienst geweest te zijn.
M. vr. gr Frank.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit stond in [url="/listtopics.php/16"]Tweakers.net Moddereter Forum[/url] leek mij dat het daar niet thuishoort en dat Arjen/Jorma/Kees/Rick/Femme nog eens goed moeten kijken waar dit probleem zit, puur door een link te volgen als een bepaald persoon ingelogd zijn, ik snap het niet zo heeel goed allemaal, maar volgens mij kan dat niet de bedoeling zijn ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Klinkt fout? Volgende keer komt iemand ingelogd als Femme of zo, dan ben je echt niet blij.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
"Heee, ik ben ingelogd als Femme..."
"... Goh.. waar zouden die rode kruisjes achter de fora voor zijn???"
*klik*klik*klik*klik*
"Whoops..." :o

• BC3 Victim
Whehe, gelukkig zitten daar nou net geen kruisjes, maar wel bij berichten enzo.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 13:09 schreef Chaos het volgende:
"Heee, ik ben ingelogd als Femme..."
"... Goh.. waar zouden die rode kruisjes achter de fora voor zijn???"
*klik*klik*klik*klik*
"Whoops..." :o
Dat kan niet omdat dit een fout is doordat users connecten via een proxy. Ik had er laatst op school ook last van dat ik ineens ingelogd was als degene die 2 stoelen verder zat als mij.

• Chaos
  • Niet online
Dat kan niet omdat dit een fout is doordat users connecten via een proxy.
Als hij kan posten als iemand anders dan kan hij ook modereren als iemand anders en kan hij ook deleten als iemand anders. Als een proxy cookies gaat zitten cachen is die proxy wel heeeeeeeel erg fout bezig, dus dat lijkt me nogal sterk.

edit:
Dat proxyverhaal gaat idd wel op voor de index pagina ja, maar daar kun je verder niets mee

• Buzzman
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 14:00 schreef Chaos het volgende:

[..]

Als hij kan posten als iemand anders dan kan hij ook modereren als iemand anders en kan hij ook deleten als iemand anders. Als een proxy cookies gaat zitten cachen is die proxy wel heeeeeeeel erg fout bezig, dus dat lijkt me nogal sterk.

edit:
Dat proxyverhaal gaat idd wel op voor de index pagina ja, maar daar kun je verder niets mee
Ik heb het over GoT, niet over T.net.

• Chaos
  • Niet online
Ik ook.

• Buzzman
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 14:04 schreef Chaos het volgende:
Ik ook.
Hier kan je niet modereren ;)

• Chaos
  • Niet online
Hier kan je niet modereren ;)
Wel als je mod of admin bent. :)

• Buzzman
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 14:05 schreef Chaos het volgende:

[..]

Duh

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op maandag 16 april 2001 14:05 schreef Chaos het volgende:

[..]

Niet als je #55''s krijgt.

• Tom
  • Niet online

Tom

hmm
bij nader inzien was ie behoorlijk flauw :P

• Chaos
  • Niet online
Duh
Duh?

Er vinden steeds meer van dit soort vage dingen plaats, het is dus een kwestie van tijd totdat iemand ineens ingelogd is als moderator/admin en een kwestie van nog wat meer tijd totdat dit iemand met kwade bedoelingen overkomt. En dan hoop ik dat de crew regelmatig backups maakt...

• Buzzman
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 14:09 schreef Chaos het volgende:

[..]

Duh?

Er vinden steeds meer van dit soort vage dingen plaats, het is dus een kwestie van tijd totdat iemand ineens ingelogd is als moderator/admin en een kwestie van nog wat meer tijd totdat dit iemand met kwade bedoelingen overkomt. En dan hoop ik dat de crew regelmatig backups maakt...
Volgens mij pak jij mijn "duh" een beetje verkeerd op ;)

En ja, dit is een serieus probleem wat al een paar maanden bekend is volgens mij.

[onder de gordel mode]
Staat dit al op de todo lijst :?
[/onder de gordel mode]

;)

• Chaos
  • Niet online
Staat dit al op de todo lijst
Wil degene die vanmiddag ineens als Floris ingelogd is dit even op de todo-list zetten? >:)

• Tom
  • Niet online

Tom

De naam todo list is eigenlijk behoorlijk misleidend >:)

• Buzzman
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 14:12 schreef Chaos het volgende:

[..]

Wil degene die vanmiddag ineens als Floris ingelogd is dit even op de todo-list zetten? >:)
hahaha ;)

• Destruction
  • Laatst online: 00:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Als het zou gebeuren dat een iemand door de proxy ineens als floris oid ingelogd zit en er kwade dingen mee doen hebben de ads altijd nog root acces.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:04
hmz. het lijkt wel dat je als user een unieke ID krijgt via cookie. proxy of niet je zou uniek moeten blijven. en anders is je random ID generator niet helemaal random.

• Chaos
  • Niet online
Er zat een check op de uniekheid van sessionID''s voor zover ik weet.. maar het lijkt niet echt te helpen.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Het ingelogd zijn op GoT werkt met een sessid (een md5 hash). Misschien is het zo dat als je in de url met GET de sessid meestuurt (dus bijv. http://gathering.tweakers.net/index.php?sessid=a7d1b3ad857935926cc76652673f423b) dat je dan ook ingelogd bent?

Een andere manier kan ik me niet bedenken - behalve dat een user op een openbare compu een cookie heeft laten staan.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

^ Kick !

Is dit vage gedrag (of issut een feature ?) al bekend bij de mensen die hier iets mee (zouden moeten) kunnen ?

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik geloof dat ik afgelopen week al 3 van dit soort postings gezien had. In een reply van iemand stond dat die ooit als "havana" ingelogd was.

En dat is dus wel een mod.

Was het niet iets met @Home proxies ?

Aannames zijn fataal.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hm, ik was wel laatst met Miranda ICQ ingelogd als iemand van wie ik nog nooit gehoord had, maar het is me helaas nog steeds niet overkomen dat ik plots mezelf op GoT tot admin om kon toveren. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Op FOK! was er pas iemand als Danny (admin) ingelogd op zo''n manier.
Arjen had het uitgezocht en zei dat diegene hetzelfde sessie id als Arjen toegekent had gekregen maar dat er in de nieuwe versie van topix (waar GoT dus al op draait) een dubbelcheck zit, dus het zou hier niet voor mogen komen.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, maar dit is dus gisteren gebeurt....

Aannames zijn fataal.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 14:13 schreef Tom het volgende:
De naam todo list is eigenlijk behoorlijk misleidend >:)
Verander het in what-should-be-done-somewhere-in-future-list. :+

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 17 april 2001 14:30 schreef pven het volgende:

[..]

Verander het in what-should-be-done-somewhere-in-future-list. :+
Hahahahaha :D

Dikke lol!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
Die frank heeft waarschijnlijk gewoon op school/bedrijf op een algemene computer of zo een bookmark aangeklikt waar dan een cookie met wachtwoord (of zoiets, weet er ook niet alles van) aan hing: ingelogd!

Daar kan GOT toch weinig tegen doen? Zo''n sufferd moet gewoon op die computer geen bookmark maken.
En als gevolg dáárvan zal niemand ooit als mod of als bijv. mij in kunnen loggen, want die hebben allemaal hun eigen computer (tenzij ze ''m open laten staan in de AH :) )

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Gewoon checken of een zojuist gegenereerde sessionid op dat moment al bestaat lijkt mij voldoende.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 17 april 2001 14:53 schreef stefijn het volgende:
Die frank heeft waarschijnlijk gewoon op school/bedrijf op een algemene computer of zo een bookmark aangeklikt waar dan een cookie met wachtwoord (of zoiets, weet er ook niet alles van) aan hing: ingelogd!

Daar kan GOT toch weinig tegen doen? Zo''n sufferd moet gewoon op die computer geen bookmark maken.
En als gevolg dáárvan zal niemand ooit als mod of als bijv. mij in kunnen loggen, want die hebben allemaal hun eigen computer (tenzij ze ''m open laten staan in de AH :) )
Zou kunnen.

Maar dat is niet altijd de oorzaak. Je hoort het ook van mensen die het op hun eigen PC thuis, waar niemand anders opkomt, spontaan als iemand anders ingelogd zijn...

Aannames zijn fataal.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
Op dinsdag 17 april 2001 15:01 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Zou kunnen.

Maar dat is niet altijd de oorzaak. Je hoort het ook van mensen die het op hun eigen PC thuis, waar niemand anders opkomt, spontaan als iemand anders ingelogd zijn...
Ja, da''s weer eens wat anders

• BC3 Victim
Ik gebruik dus geen proxy''s tenzij ik *uche* ergens een ftp leegtrek *uche*.

Lijkt me niet dat iemand dan mijn cookie tegen kan komen, met Seesion-ID''s is het helemaal vreemd dat iemand exact de zelfde session-id krijgt toegewezen, er zijn tig miljard combo''s en dan moet het net toevallig gebeuren dat er een aantal mensen in zulke korte tijd allemaal dit soort "problemen" hebben... Ik vind het vaag en ik wil opheldering.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Het schijnt dat sommige providers een soort van transparante proxys gebruiken, weet het er fijne niet van maar ik las zoiets over chello, misschien dat dat de oorzaak is, zelf heb ik het meermalen gehad, onder andere een keer op de ilse chat, en op een ecommerce site.

• witchdoc
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op dinsdag 17 april 2001 16:44 schreef Floris_Diemel het volgende:
soort "problemen" hebben... Ik vind het vaag en ik wil opheldering.
En je hoopt dat iemand ''met kennis'' hier dan gaat reagezren?
Die bewuste persoon is hier al een tijdje niet meer geweest dacht ik zo.. misschien is email of telefoon wel een optie om ff wat beweging in die todo-lijst te krijgen?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:04
Op dinsdag 17 april 2001 16:44 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik gebruik dus geen proxy''s tenzij ik *uche* ergens een ftp leegtrek *uche*.

Lijkt me niet dat iemand dan mijn cookie tegen kan komen, met Seesion-ID''s is het helemaal vreemd dat iemand exact de zelfde session-id krijgt toegewezen, er zijn tig miljard combo''s en dan moet het net toevallig gebeuren dat er een aantal mensen in zulke korte tijd allemaal dit soort "problemen" hebben... Ik vind het vaag en ik wil opheldering.
dan ga je de uitgegeven session id''s toch bijhouden? na 20minuten nix doen verloopt tie en dan geef je die ID vrij. zou moeten kunnen. toch?

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 17 april 2001 20:01 schreef twiekert het volgende:
dan ga je de uitgegeven session id''s toch bijhouden?
Dat gebeurt natuurlijk al, hoe kan Topix anders immers iets doen met het ID dat je met elke request meegeeft? :)
na 20minuten nix doen verloopt tie en dan geef je die ID vrij. zou moeten kunnen. toch?
Asjeblieft niet zeg... dan moet je om de 20 minuten opnieuw inloggen.
Het schijnt dat sommige providers een soort van transparante proxys gebruiken,
Kan zijn, maar dan nog moet je niet als iemand anders kunnen posten. (zelfs bekijken zou niet moeten kunnen, proxies horen geen cookies te cachen)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 17 april 2001 20:06 schreef Onno het volgende:

[knip]

Kan zijn, maar dan nog moet je niet als iemand anders kunnen posten. (zelfs bekijken zou niet moeten kunnen, proxies horen geen cookies te cachen)
Hmm zou dat een instelling kunnen zijn? Of is het, als het gebeurt (proxy die koekje bewaard) echt fout? Ik heb het hier thuis weleens, dan ben ik ''s middags nog op GoT geweest, en dan is ''s avonds opeens alles van de laatste 3 dagen nieuw (en op andere sites ook). Maar dan zou het iets consequents moeten zijn, of niet? (is trouwens winroute, op de zaak hebben we ms proxy, daar ben ik we af en toe m''n cookie kwijt, alleen aangezien niemand anders GoT'' weet ik niet of iemand anders dan onder mijn naam is ingelogt).

Exact expert nodig?

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 21-01 17:50
Is het niet makkelijker om de inlog gegevens in een cookie te gooien en die sessionID''s ook voor sessions te gebruiken :?

Die sessionID''s zijn toch niet om mensen weer te kunnen herkennen, nadat ze een pagina hebben weggeklikt. De gein van een session is juist dat je bij kan houden wie wie is wanneer hij/zij aan het bladeren is op je pagina.

Om terug te komen op het probleem: Dat een bepaalde sessionID 2 keer wordt uitgegeven, ligt niet aan de forum-scriptjes, maar aan PHP zelf. Die genereerd nl. de unieke ID (als Arjen tenminste met de sessions van PHP werkt)

* Rense Klinkenberg vraagt zich af wat er gebeurt als er 2 webservers voor het forum gaan komen, want die kunnen heel makkelijk beide dezelfde sessionID uitgeven :P

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
dang ben je ff weg dan krijg je dit. Het is dat ik ff info over een oud topic zocht waar ik ook een draad in had anders had ik het niet gezien.
Ik vraag me alleen af op welk station Frank heeft gebruikt. Zover ik me kan herinneren heb ik op de HHS geen bookmarks staan naar tweakers. Maar goe als die persoon dit leest graag ff afblijven van mijn instellingen en de bookmark verwijderen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 16 april 2001 14:48 schreef GaMeOvEr het volgende:
In een reply van iemand stond dat die ooit als "havana" ingelogd was.

En dat is dus wel een mod.
Dat was ik, heb toen uitelogd,me koekjestrommel leeg gegooid, en weer ingelogd.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 29 april 2001 17:08 schreef Sir_Floppy het volgende:
dang ben je ff weg dan krijg je dit. Het is dat ik ff info over een oud topic zocht waar ik ook een draad in had anders had ik het niet gezien.
Ik vraag me alleen af op welk station Frank heeft gebruikt. Zover ik me kan herinneren heb ik op de HHS geen bookmarks staan naar tweakers. Maar goe als die persoon dit leest graag ff afblijven van mijn instellingen en de bookmark verwijderen.
Ik denk dat ie dat al gedaan heeft.

Pagina: 1