Toon posts:

[BC3] tweakers.net is niet meer wat het is geweest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
er worden op hier veel slotjes geplaats die terecht en onterecht worden gesloten
maar ik lees ook dat veel personen geiriteerd worden als een nieuw tweaker een vraag stelt die hij/zij niet goed weet te vragen, dan word hij\zij geiriteerd door DE TWEAKERS hier over search te praten terwijl ze niet eens weten hoe het hier gaat
er word hier ook veel topics geopent door personen terwijl er al een anderen topic waar het over de zelfde onderwerp gaat.
Ik hoop dat hier geen onbenullige antwoorden word gegeven zoals wat of wie denkt hij dat hij hier is want , want ik geef hier mijn mening je kan kijken hoelang ik hier al lid ben bij tweakers.net

Ik heb ook een oplossing voor de nieuwe personen die zig eert moeten aan melden bij tweakers dat ze eerst de regels lezen van tweakers.net voor dat ze de gebruik kunnen maken van tweakers .net

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

daar gaan we weer... :z

Sorry hoor maar dit roept iemand elke week wel een keer.

Professioneel Hyves-weigeraar

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoveelste cross-post.....

Je hebt jezelf net een slotje bezorgd ben ik bang..

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 20:09 schreef WouterTinus het volgende:

En dat kun je voorkomen door er eens wat aan te doen. :+
De reacties van sommige admins zijn ook elke week hetzelfde. :Z

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ten eerste: deze meneer heeft het over GoT en over de gang van zaken hier heb ik niets meer of minder te vertellen dan de rest van de bezoekers.

Ten tweede: je kunt hier aan komen met een verhaal van "dit zuigt, dat is k*t en die dingen zijn klote", of je kunt komen met serieuze voorstellen om de situatie te verbeteren.

Nieuwe mensen de FAQ laten lezen is natuurlijk ook een oplossing, maar geen concrete (ook geen originele trouwens :P)... Hoe controleer je dat? Hoe dwing je iemand daartoe? In een ander topic werd door HlpDsK een MC-quiz genoemd, dat is tenminste een uitvoerbaar plan.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
*zucht* daar gaan we weer. Het is een zaak van geven en nemen. De ene keer neemt de een wat meer dan de ander. Samen komen we er wel uit. De overgrote meerderheid gebruikt het GoT forum zonder ooit in aanraking te komen met slot/ban/kick/(boze)admin. Ik denk dat deze discussie maar gevoerd blijft worden door een stel die-hards die elkaar geen pixel de ruimte willen geven.

Het kan niet zo zijn dat GoT vervalt tot admin/mod loze totale anarchie, want dan heeft niemand er meer wat aan. Aan de andere kant is het ook geen politiestaat. Zoals al vaker is aangehaald is de FAQ redelijk duidelijk. En wat het grijze gebied betreft, net als roken komen we daar samen wel uit.

Niet gezellig ?? Waar zeurt iedereen toch zo over ?? Niemand is gedwongen gebruik te maken van het forum. Als het je niet bevalt, dan kun je ook iets anders gaan doen. gezelligheid maak je door niet oeverloos op schoonheidsfoutjes te hameren, maar door met elkaar GoT te maken tot wat het is ; een ontmoetingsplaats met voor elk wat wils.

Ik wil heus niet alle crew acties vrijpleiten, maar over het algemeen zijn zij wel degenen die voor ons het werk doen. En ja waar gehakt wordt vallen spaanders.

Dus voortaan per mail of ICQ eerst contact bij irritatie over en weer en niet gelijk weer de tig-ste post over "..... plaatst onterecht een slotje/ban/etc.". Als je er samen niet uitkomt dan kun je eens een draadje openen, of liever je bij een bestaand draadje voegen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 20:51 schreef Revolution het volgende:

[..]

ja anders worden ze natuurlijk wel weer inconsequent he.....

wat moet er in je ogen dan precies veranderen, dus niet waar je kritiek op hebt.... maar goede suggesties

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 20:09 schreef WouterTinus het volgende:

Elke dag bedoel je :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ach, eigenlijk zinloos om er nog serieus op in te gaan :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Suggesties voor verbetering:

1) Slotjes alleen gebruiken om threads die uit de hand dreigen te lopen, of die in strijd zijn met de policy te stoppen.

2) Bij een slotje moet je je altijd afvragen of de thread die achterblijft nut heeft, zo niet gebruik je de delete-knop.

3) Adjes en modjes onderling moeten elkaar eerder aanspreken op foute mod-acties, op die manier wordt er uiteindelijk veel consequenter gemod.

4) Een user kan een mod vragen om een toelichting op een slotje, is hij/zij het er dan niet mee eens kan hij/zij in een topic in LA om de mening van andere mods en admins vragen. Als die dan ook reageren (wat nu niet echt gebeurd) is het voor de user meteen duidelijk of hij/zij wel of geen gelijk heeft. Nu is het 20 users vs. 1 mod en de andere mods weigeren zich ermee te bemoeien. Als de andere mods laten weten dat ze het met elkaar eens zijn houdt de user vast snel op met zeuren.

5) Gewone users die mod gaan spelen door ''slotjuuuuuuuu'' te roepen of op een andere manier bot gaan doen tegen een topicstarter krijgen net zo hard een waarschuwing. Dit soort dingen mogen alleen in SU, niet in een normale thread.

6) Als een newbie een vraag stelt en je vindt die te dom om op te antwoorden dan reageer je gewoon niet. Er lopen genoeg anderen rond die de newbie wel willen helpen, op een botte manier naar de search verwijzen is dus niet gewenst.

• zeef
  • Laatst online: 10-02 22:16
Op zaterdag 14 april 2001 21:12 schreef Exirion het volgende:
ach, eigenlijk zinloos om er nog serieus op in te gaan :z
Hmmmz ja en nee. ZInloos omdat het een ouwe troll is, maar zinvol voor het Tweakers Unite gevoel. Voor de rest kan wat mij betreft er een slot op en de vragensteller.......... |:(
5) Gewone users die mod gaan spelen door ''slotjuuuuuuuu'' te roepen of op een andere manier bot gaan doen tegen een topicstarter krijgen net zo hard een waarschuwing. Dit soort dingen mogen alleen in SU, niet in een normale thread.
woeps *D

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zaterdag 14 april 2001 20:51 schreef Revolution het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af waarom jij geen mogelijkheid onbenut laat om de GoT-crew in een kwaad daglicht te stellen of anderzins te bekritiseren.

Je kunt je aandacht toch echt wel beter besteden dacht ik zo...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 14 april 2001 21:31 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Blijkbaar niet he :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zaterdag 14 april 2001 21:36 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Blijkbaar niet he :)
Ik denk altijd positief :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

En dàt zouden meer mensen moeten doen :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 14 april 2001 21:37 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Ik denk altijd positief :)
nouuuuhhhhhh :):)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Chaos
  • Niet online
Hela, post ik eens een paar goede punten gaan die stomme admins en moderators er een onzinthread van maken. Kan een admin Jotti en Daniel even een waarschuwing geven? Dank. :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 14 april 2001 21:46 schreef Chaos het volgende:
Hela, post ik eens een paar goede punten gaan die stomme admins en moderators er een onzinthread van maken. Kan een admin Jotti en Daniel even een waarschuwing geven? Dank. :P
Hehe, en je hebt nog gelijk ook :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Slotje

[sorry]
Tsja...ik probeerde het in te houden, maar het moest er toch uit...excuus!!
[/sorry]

Misschien krijg je minder slotjes als de topics een beetje op niveau blijven!!
(zomaar een id-tje)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 21:31 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af waarom jij geen mogelijkheid onbenut laat om de GoT-crew in een kwaad daglicht te stellen of anderzins te bekritiseren.

Da''s echt m''n bedoeling niet maar bepaalde mods of admins maken het er zelf na. Ik zal geen namen noemen.
Er kan/moet nog erg veel aan T.net en vooral GoT verbeterd worden, en als we soms na herhaaldelijk vragen het idee krijgen dat er toch niks gebeurt, dan wekt dat wel eens irritatie op. Maar ik bedoel het niet persoonlijk offcourse. :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zaterdag 14 april 2001 21:24 schreef Chaos het volgende:
Suggesties voor verbetering:

1) Slotjes alleen gebruiken om threads die uit de hand dreigen te lopen, of die in strijd zijn met de policy te stoppen.
Nope, een slotje is er ook voor om overbodige herhalingen te voorkomen opdat de search niet wordt overbelast. Ook onzin etc is een no-go. De meeste slotjes zijn ervoor bedoelt om het GoT er als geheel beter op te laten worden, hoe grof ze ook mogen zijn
2) Bij een slotje moet je je altijd afvragen of de thread die achterblijft nut heeft, zo niet gebruik je de delete-knop.
Ook de uitleg van het slotje is vaak belangrijk en bij een delete krijg je meestal een zeiktopic erachteraan (users....) dat zijn dan al 2 topics etc etc. Maar soms is het idd beter (heel soms).
3) Adjes en modjes onderling moeten elkaar eerder aanspreken op foute mod-acties, op die manier wordt er uiteindelijk veel consequenter gemod.
Agreed, maar dat zal dan natuurlijk niet publiekelijk gebeuren. Dat gebeurt dan achter de schermen. En daar merken users niets van, dus blijven enkele users doorblaten dat er niets verandert.
4) Een user kan een mod vragen om een toelichting op een slotje, is hij/zij het er dan niet mee eens kan hij/zij in een topic in LA om de mening van andere mods en admins vragen. Als die dan ook reageren (wat nu niet echt gebeurd) is het voor de user meteen duidelijk of hij/zij wel of geen gelijk heeft. Nu is het 20 users vs. 1 mod en de andere mods weigeren zich ermee te bemoeien. Als de andere mods laten weten dat ze het met elkaar eens zijn houdt de user vast snel op met zeuren.
De mod heeft IMHO iig het voordeel van de twijfel. Ook zet een mod echt niet voor niets een slotje (99% terecht), dus laat de user iig op een fatsoenlijke manier aankaarten. Met een agresieve insteek komt de user zeker niets verder. Ook hoeft een mod zich niet ter verantwoording te laten roepen. Democratie is leuk, maar als een mod zich continue moet verantwoorden dan werkt de boel niet. Accepteer als user dat er modjes rondlopen die 1% meer macht hebben.
Ik spreek voor mezelf als ik meer hekel heb aan dat soort topic-mollers dan de topicstarter. Mijn policy is dat deze mensen sneller een note te pakken hebben dan de topicstarter. Meestal trash ik deze reacties dan ook, waarna de draad soms tot goede bloei komt. In dit geval helpt de mod de topic dus.
6) Als een newbie een vraag stelt en je vindt die te dom om op te antwoorden dan reageer je gewoon niet. Er lopen genoeg anderen rond die de newbie wel willen helpen, op een botte manier naar de search verwijzen is dus niet gewenst.
Vertel dat de andere users maar. Onfatsoenlijke users doen dat vaak, maar soms is de newbievraag te erg voor woorden. Meer FAQ''s zijn een antwoord, betere mods ook. Aangezien users nogal negatief kunnen zijn tegen mods is dat nogal een paradox. Als mod boeit dat mij niet en help ik de newbie iig op weg (meerdere mods knikken nu mee).

IK weet niet welke consensus er heerst onder users, maar de algemene doelstelling van de modjes is dat we het forum proberen te verbeteren. Gastvriendelijker, informatiever en hogere kwaliteit streven we na. Om 1 of andere gekke reden herkennen users dat niet. De laatste tijd is er bijzonder veel gescheld op modjes (wie wilde er namen?) en verschijnen ook erg veel topics van dit kaliber. Dat terwijl de toestroom steeds groter wordt en de algemene kwaliteit steeds diverser. Ipv kritiek zou er meer constructieve kritiek kunnen komen. Er zit namelijk zeker vooruitgang in het forum.

Er is voor ieder deelforum een aanspreekpunt in de vorm van modje aangenomen en naar iedere user wordt echt wel geluister. Ook verschijnen op steeds meer fora FAQ (PM dit weekend nog).
De code #55 wordt ook behoorlijk bestreden, alhoewel dat buitengewoon moeilijk schijnt te zijn. Het Topix team presteert ook niet naar behoren misschien, maar er wordt ontzettend veel gedaan om de boel te verbeteren en er wordt echt wel naar een oplossing gezocht. Snoeiharde en repetatieve kritiek is IMHO niet echt een bijdrage.

Conclusie: Zieken/zeiken kan, maar doe er dan iets constructiefs mee. Ikke zeik al maanden over een aantal dingen en deze gaan Daadwerkelijk veranderen (mede door de positieve input mijnerzijds (zie TMF)).

* Delerium has spoken (heeft Chaos fatsoenlijk antwoord?)

[edit], ik daag Revolution uit om tenminste 2 construcieve bijdragen te leveren aan het forum. Anders is zwijgen beter.

• JvS
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 15 april 2001 01:18 schreef ecteinascidin het volgende:
[.....heel veel..........]
Nope, een slotje is er ook voor om overbodige herhalingen te voorkomen opdat de search niet wordt overbelast. Ook onzin etc is een no-go. De meeste slotjes zijn ervoor bedoelt om het GoT er als geheel beter op te laten worden, hoe grof ze ook mogen zijn
Hhmm. Ik vind met de search dus heel vaak dingen die dubbel zijn enzo. Dus overbelasting voorkomen door slotjes heeft geen zin.

Een voorbeeld: Ik wilde de TV-out van me viper550 weer es fatsoenlijk aan de praat krijgen, maar wist ff niet een twee drie hoe ook al weer (full-screen enzo) en heb toen dus de search gebruikt. Alleen kwam ik toen in wel zeven threads waarin dingen stonden als "utfs" en "search!!". Nou zaten daar dus ook geen slotjes op (slecht!), dus kon ik niet weten dat dat in die topics zou staan, maar ik had er dus niets aan.

Maar topics met een slotje vindt-ie dus ook. Je kan alleen zelf even zien dat het een BS topic is. Het belast de server in principe dus niet minder, dacht ik zo.

Misschien een idee om in je prefs gesloten topics niet te kunnen vinden met de search of, nog beter, ze helemaal niet te kunnen/hoeven zien!

BTW, me TV-out doet het inmiddels wel weer flex hoor. 8-)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nope, een slotje is er ook voor om overbodige herhalingen te voorkomen opdat de search niet wordt overbelast.
Dus die search is zo brak dat ie wat extra threads niet aankan? Dan mag Arjen nog heel wat optimizen... ik doe het op een simpel k6-2''tje.
Ook onzin etc is een no-go.
In strijd met de policy dus. Wat Chaos zei.
Ook de uitleg van het slotje is vaak belangrijk
Helaas ontbreekt een fatsoenlijke uitleg nogal eens.
Agreed, maar dat zal dan natuurlijk niet publiekelijk gebeuren. Dat gebeurt dan achter de schermen. En daar merken users niets van, dus blijven enkele users doorblaten dat er niets verandert.
Oh??? De bedoeling is dan toch dat modjes hun gedrag aanpassen door het opbouwende commentaar dat ze van hun mede-modjes krijgen... en daar merken de users dus juist wél wat van als het goed is. Anders heeft het niks geholpen.
Gastvriendelijker, informatiever en hogere kwaliteit streven we na. Om 1 of andere gekke reden herkennen users dat niet.
Wellicht omdat de modjes dat niet over weten te brengen? Gastvriendelijker zijn doe je niet door met je boekje met regeltjes alle threads bij langs te gaan en alles te sluiten waartegen je een regeltje kunt vinden. (ik zeg niet dat jij dat doet, maar er worden veel threads gesloten die open kunnen blijven)
Het Topix team presteert ook niet naar behoren misschien, maar er wordt ontzettend veel gedaan om de boel te verbeteren
Er wordt veel gedaan? Android doet niks en weigert met enkele GoT admins te praten. Dat schiet inderdaad op ja.

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 01:18 schreef ecteinascidin het volgende:

ik daag Revolution uit om tenminste 2 construcieve bijdragen te leveren aan het forum. Anders is zwijgen beter.
2 bijdragen? Geen probleem, hier een stuk of wat:

1) Betere communicatie van de admins naar de users toe, het wordt echt tijd voor een professionelere aanpak. Zorg bijv. voor een ''woordvoerder'' (Floris Diemel ofzo) die ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen rond GoT. Nu praten veel admins als een kip zonder kop langs elkaar heen en weten wij als users vaak niet meer waar we aan toe zijn.
2) Eens zorgen voor een goed werkende database(server), er staat voor kapitalen aan servers bij Vuurwerk maar helaas vertaalt zich dat niet in een goed werkend GoT. Lange tijd kon de schuld worden gegeven aan het feit dat de het serverpark niet toereikend was maar dat verhaaltje gaat nu niet meer op.
3) Newbies tenminste een maand lang geen toegang geven tot ''serieuze'' forums als Stuffis Generalis.
4) Newbies de FAQ toemailen bij het aanmelden.
5) De searchfunctie verbeteren, zodat er ook op woorden van 3 letters kan worden gezocht.
6) Zorgen dat Arjen en de zijnen weer eens wat onderhoud gaan plegen, waarom is het nou zo moeilijk om hun aan te spreken op hun verplichtingen? Er is toch een contract getekend waar ze zich aan moeten houden? :?

Hier in LA is meerdere malen door enkele admins (Floris, Daniel e.a.) verkondigd dat men streefde naar een professioneler Tweakers.net en GoT. Iemand als Floris noemde zich zelfs ''commercial manager''. Aan mooie woorden geen gebrek maar helaas rammelt de formule aan alle kanten. Van enige verbetering is helaas weinig te merken. Als men zelfs al niet in staat is om een dienstverlenend bedrijf als Android aan z''n contract te houden, dan vraag ik me serieus af of de goeie mensen op de goeie plaats zitten binnen de organisatie van Tweakers.net.

Bovenstaande tekst is bedoeld als opbouwende kritiek, doe er aub. ook wat mee.

Succes.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk dat je punt 2, 5 en 6 hetzelfde als 1 zijn. Er wordt heus wel aan gewerkt, maar omdat bezoekers niet weten wat er gedaan wordt nemen ze maar aan dat er niets gebeurt.

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 03:18 schreef WouterTinus het volgende:
Ik denk dat je punt 2, 5 en 6 hetzelfde als 1 zijn. Er wordt heus wel aan gewerkt, maar omdat bezoekers niet weten wat er gedaan wordt nemen ze maar aan dat er niets gebeurt.
OK, maar dat valt weer onder punt 1. Communicatie! :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zondag 15 april 2001 01:34 schreef Onno het volgende:
[..]
Dus die search is zo brak dat ie wat extra threads niet aankan? Dan mag Arjen nog heel wat optimizen... ik doe het op een simpel k6-2''tje.
Absolute bullshit. Dat was de vraag niet. Als iemand vraagt naar overkloktrucs dan zou íe 1 a 2 antwoorden moeten zien, nu zijn het er honderden en ziet de user het bos niet meer. Dat is het grote nadeel van dubbele topics en niet de serverload. Je zit hiero gewoon weer een reden te zoeken op Topix af te zeiken.
Helaas ontbreekt een fatsoenlijke uitleg nogal eens.
Dat is zo, maar er is wel zoveel onzin dat antwoord geven onredelijker is dan de topic zelf. Vergeet niet dat er users zijn die lagere standaarden da modjes erop na houden
[..]
Oh??? De bedoeling is dan toch dat modjes hun gedrag aanpassen door het opbouwende commentaar dat ze van hun mede-modjes krijgen... en daar merken de users dus juist wél wat van als het goed is. Anders heeft het niks geholpen.
Als je in een team iemand terecht wijst, dan laat je nooit tegenover de buitenwereld zien dat je iemand afvalt (les 1 in teamwork). Al was het alleen maar omdat de reprimande te pas en te onpas door users als argument wordt gebruikt om iemands poten onder de steol weg te zagen. Zoals jullie altijd over Topix zeuren zeg maar (als Arjen met een bug naar voren komt die jullie niet kennen is íe er geweest)
Er wordt veel gedaan? Android doet niks en weigert met enkele GoT admins te praten. Dat schiet inderdaad op ja.
Nogmaals, Android heeft dus totaal niets met modjes en adjes te maken. Als jij wanfunctioneren van de een als wanfunctioneren van de ander beschouwt, dan raad ik je aan om een andere stok te zoeken.

Communicatie is dus niet het continue herkauwen van bugs en tekortkommingen over en over en over en over.

Alle punten die revolution aanhaalt zijn allang onder behandeling en hangen af van EXTERNE factoren (waar modjes dus geen beweging inkrijgen). Deze worden dus niet bekend gemaakt juist omdat users dan hun communicatie-mogelijkheden laten staan en de ene scheldpartij na de andere ontstaat. We noemen topix, we kunnen HlpDsK noemen etc. Alsof continue afzeiken helpt.

Gebrek aan communicatie kan dan wel verweten worden, maar volgens mij is 1 kant bezig dat te verbeteren en hakt een andere kant nog steeds met een botte bijl.

Als Onno denkt te kunnen generaliseren onder modjes, dan zal ik mijn eigen pro-Onno houding per direct droppen. Ik wil best voor iemand standpunt opkomen (tegen een andere mod) als íe IMHO terecht is, maar als personen dan mijn ''anti-mod'' argumenten gebruiken tegen mij of andere modjes dan kies ik voortaan wel normaal partij.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zondag 15 april 2001 03:10 schreef Revolution het volgende:

[..]

2 bijdragen? Geen probleem, hier een stuk of wat:

1) Betere communicatie van de admins naar de users toe, het wordt echt tijd voor een professionelere aanpak. Zorg bijv. voor een ''woordvoerder'' (Floris Diemel ofzo) die ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen rond GoT. Nu praten veel admins als een kip zonder kop langs elkaar heen en weten wij als users vaak niet meer waar we aan toe zijn.
Aardig plan, alleen Floris kan ook niet alles weten. Voor veel zaken (met name technisch) is hij afhankelijk van de input van anderen. Schiet je dus nog niet echt veel mee op.
2) Eens zorgen voor een goed werkende database(server), er staat voor kapitalen aan servers bij Vuurwerk maar helaas vertaalt zich dat niet in een goed werkend GoT. Lange tijd kon de schuld worden gegeven aan het feit dat de het serverpark niet toereikend was maar dat verhaaltje gaat nu niet meer op.
Voor zover ik weet is het enigszins onduidelijk waarom GoT af en toe nog steeds last heeft van problemen. De #55''s en aanverwante errors komen vrijwel alleen voor als het extreem rustig is. Waarom? Geen flauw idee.
Een ander databasesysteem zou een oplossing kunnen zijn maar dat fix je niet even op een achternamiddag.
3) Newbies tenminste een maand lang geen toegang geven tot ''serieuze'' forums als Stuffis Generalis.
Staat op de todo list
4) Newbies de FAQ toemailen bij het aanmelden.
idem
5) De searchfunctie verbeteren, zodat er ook op woorden van 3 letters kan worden gezocht.
Schijnt een beperking van MySQL te zijn. Een ander databasesysteem zou dat dus op kunnen lossen, is alleen makkelijker gezegd dan gedaan.
6) Zorgen dat Arjen en de zijnen weer eens wat onderhoud gaan plegen, waarom is het nou zo moeilijk om hun aan te spreken op hun verplichtingen? Er is toch een contract getekend waar ze zich aan moeten houden? :?
Klopt. Ik kan echter wel tegen Android zeggen dat ze naar de hel kunnen lopen met hun forum maar dan moet er wel heel snel een alternatief zijn.

Verwijderd

Aardig plan, alleen Floris kan ook niet alles weten. Voor veel zaken (met name technisch) is hij afhankelijk van de input van anderen. Schiet je dus nog niet echt veel mee op.
Dan maak je 2 woordvoerders, 1 voor de technische zaken en 1 voor de algemene zaken.
Voor zover ik weet is het enigszins onduidelijk waarom GoT af en toe nog steeds last heeft van problemen. De #55''s en aanverwante errors komen vrijwel alleen voor als het extreem rustig is. Waarom? Geen flauw idee.
Een ander databasesysteem zou een oplossing kunnen zijn maar dat fix je niet even op een achternamiddag.
Inderdaad, maar als ik het goed begrijp dat weten de huidige serveradmins (Rick en Kees?) niet waar het probleem ligt? Ik weet te weinig van Linux om hier een nuttige bijdrage neer te kunnen tikken. :)
Staat op de todo list
Mooi zo. Is er iets bekend over wanneer het wordt uitgevoerd?
idem
idem
Schijnt een beperking van MySQL te zijn. Een ander databasesysteem zou dat dus op kunnen lossen, is alleen makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb hier in LA eens gelezen dat deze beperking door een aanpassing in MySQL verholpen kon worden. Zou mooi zijn als dat ook idd gebeurde.
Klopt. Ik kan echter wel tegen Android zeggen dat ze naar de hel kunnen lopen met hun forum maar dan moet er wel heel snel een alternatief zijn.
Hmm, erg lastig ja maar toch staan jullie in je recht en hebben zij zich maar te houden aan hun contract. Misschien een idee om eens rond de tafel te gaan zitten met hun?

• Chaos
  • Niet online
* Chaos gaat vast bij de telefoon zitten ;)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Yup mee eens, wordt eens tijd dat er wat strenger gemod wordt in de Dev schuur, al die shit van wat is mijn site waard, wat heeft dat met design of proggen te maken? Of die uiterst simpele shit van hoe maak ik me background zwart, dit is allemaal al 100 keer beantwoord, gewoon 1 waarschuwing, 2e keer gewoon ban voor een week of 2 ofzo.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 15 april 2001 19:51 schreef Revolution het volgende:
Dan maak je 2 woordvoerders, 1 voor de technische zaken en 1 voor de algemene zaken.
Dat werkt toch niet want dan zijn de irritante users meteen kwaad als men niet binnen een dag een reactie post. En een technische man die van scripting afweet, weet nog niets van serverbeheer (wat ook technisch is) af.
Inderdaad, maar als ik het goed begrijp dat weten de huidige serveradmins (Rick en Kees?) niet waar het probleem ligt? Ik weet te weinig van Linux om hier een nuttige bijdrage neer te kunnen tikken. :)
Komt ook neer op communicatie -> is afhankelijk van Topix.
Mooi zo. Is er iets bekend over wanneer het wordt uitgevoerd?
Lees eens even. |:(
Hmm, erg lastig ja maar toch staan jullie in je recht en hebben zij zich maar te houden aan hun contract. Misschien een idee om eens rond de tafel te gaan zitten met hun?
Niet elk mailtje wat wij richting Android sturen gaan we hier posten. Zoals gezegt: we zijn ermee bezig. Aan ons ligt het niet.

• Onno
  • Niet online
Absolute bullshit. Dat was de vraag niet. Als iemand vraagt naar overkloktrucs dan zou íe 1 a 2 antwoorden moeten zien, nu zijn het er honderden en ziet de user het bos niet meer.
Hohoho... jij zei zélf; "opdat de search niet wordt overbelast". Dan moet je niet nu gaan roepen dat dat helemaal het probleem niet is.
Dat is zo, maar er is wel zoveel onzin dat
Dan moet je voor meer modjes zorgen. Kwaliteit moet niet lijden onder kwantiteit.
Als je in een team iemand terecht wijst, dan laat je nooit tegenover de buitenwereld zien dat je iemand afvalt
Inderdaad. Maar dat zei ik ook helemaal niet. Ik zei dat elkaar op fouten wijzen geen zin heeft zolang de fouten vervolgens gemaakt blijven worden. En dát is wat wij als normale bezoekers zien.
Nogmaals, Android heeft dus totaal niets met modjes en adjes te maken. Als jij wanfunctioneren van de een als wanfunctioneren van de ander beschouwt, dan raad ik je aan om een andere stok te zoeken.
Lees eens terug. Ik reageerde op wat jij zei. En waar zei jij wat over? Over het Topix team. En dat is Android. Ik reageer zuiver op wat jij zegt, dan moet je niet gaan beweren dat ík dingen door elkaar haal.

Verwijderd

Dat werkt toch niet want dan zijn de irritante users meteen kwaad als men niet binnen een dag een reactie post. En een technische man die van scripting afweet, weet nog niets van serverbeheer (wat ook technisch is) af.
Dat werkt toch niet schrijft Tom in al zijn alwetendheid zonder het ooit geprobeerd te hebben. Tuurlijk kan het wel, elk groot bedrijf heeft een woordvoerder, waarom kan het dan niet op T.net en GoT? ALs je zorgt voor goeie communicatie, waarom zou het dan niet kunnen?
Komt ook neer op communicatie -> is afhankelijk van Topix.
Communicatie komt van 2 kanten. Webmagix <> Android.
Lees eens even. |:(
Daniel schrijft: het staat op de To-Do lijst, dan vraag ik mij af: wanneer wordt die To-Do lijst dan uitgevoerd? Ik heb ook een BMW op mijn To-Do lijst staan maar die komt er ook niet binnen de komende 5 jaar. |:( Was het nou zo''n vreemde vraag? Natuurlijk niet.
Niet elk mailtje wat wij richting Android sturen gaan we hier posten. Zoals gezegt: we zijn ermee bezig. Aan ons ligt het niet.
Dus maar weer een mailtje waarop waarschijnlijk niet gereageerd wordt door Android, kunnen wij als admin weer lekker zeggen dat WIJ ons best doen en dat het NIET aan ONS ligt.

Shit man, door dergelijke kortzichtige en domme reacties wordt mijn iets betere gevoel hierover dat Daniel me gaf door serieus op mijn suggesties in te gaan weer compleet de grond in geboord.
Tom mag wel eens een lesje communicatie volgen en het boek: hoe-ga-ik-om-met-mijn-klanten lezen. |:( Ik probeer hier wat nuttige suggesties te posten maar zelfs dat wordt blijkbaar niet eens meer gewaardeerd. :r

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 15 april 2001 21:56 schreef Revolution het volgende:
Dat werkt toch niet schrijft Tom in al zijn alwetendheid zonder het ooit geprobeerd te hebben. Tuurlijk kan het wel, elk groot bedrijf heeft een woordvoerder, waarom kan het dan niet op T.net en GoT? ALs je zorgt voor goeie communicatie, waarom zou het dan niet kunnen?
Dus als er een vraag is die over servers gaat, moet Floris (stel dat hij als persoon wordt aangewezen om vragen te beantwoorden) eerst naar Rick of Kees stappen om antwoord te krijgen op zijn vraag en dan op GoT het antwoord posten.

Dan zit er ineens iemand tussen die informatie moet overbrengen, dus een grotere kans op misverstanden. Schiet niet op, zo groot is t.net niet dat we een apart persoon voor dat soort dingen nodig hebben. Rick of Kees kunnen ook zelf antwoord geven, dan heb je direct de juiste persoon en waarschijnlijk zelfs eerder antwoord op je vraag.
Communicatie komt van 2 kanten. Webmagix <> Android.
Momenteel gaat dat nogal moeizaam bij Android, dat is iets wat we al een paar keer proberen duidelijk te maken. Wij staan ook een beetje machteloos en zoeken naar een andere oplossing.
Daniel schrijft: het staat op de To-Do lijst, dan vraag ik mij af: wanneer wordt die To-Do lijst dan uitgevoerd?
Android is onduidelijk in dat soort dingen en geeft daar geen antwoord op. Wij weten momenteel niets meer dan jullie.
Dus maar weer een mailtje waarop waarschijnlijk niet gereageerd wordt door Android, kunnen wij als admin weer lekker zeggen dat WIJ ons best doen en dat het NIET aan ONS ligt.
Ze zijn bezig om iets te regelen. Ga geen dingen zeggen waarvan jij niets afweet. Ik neem aan dat wij niet elk telefoongesprek/mailtje hierneer moeten zetten zodat jullie kunnen controleren of wij wel daadwerkelijk ons best doen om zo snel mogelijk die bug/feature-list te laten verwerken.

Er is (nogmaals) verschillende keren aangegeven dat we bezig zijn een regeling te treffen, en het zou fijn zijn dat je daar wat meer vertrouwen in hebt in plaats van je controlerende taak op de GoT en Tweakers.net crew.
Tom mag wel eens een lesje communicatie volgen en het boek: hoe-ga-ik-om-met-mijn-klanten lezen. |:( Ik probeer hier wat nuttige suggesties te posten maar zelfs dat wordt blijkbaar niet eens meer gewaardeerd. :r
Je moet niet denken dat wij niets doen achter de schermen. Wij hebben ook al een paar keer duidelijk proberen te maken ermee bezig te zijn, en het is niet jouw taak om ons te gaan controleren. Als je geen vooruitgang ziet wil dat niet per direct zeggen dat wij niets doen achter de schermen of van plan zijn ertegen te doen.

Er zijn wat problemen tussen Android en Webmagix, dat zijn zaken waar de bezoekers weinig mee te maken hebben, maar die problemen moeten wel zo snel mogelijk opgelost worden. En problemen kun je niet altijd binnen een week oplossen, hoe graag wij dat ook zouden willen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z.

*zucht*

Hoe mensen langs elkaar kunnen praten....

BTW, is de DPC-FAQ al af?

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Op zondag 15 april 2001 23:00 schreef ecteinascidin het volgende:

*zucht*

Hoe mensen langs elkaar kunnen praten....

BTW, is de DPC-FAQ al af?
Off-Topic ... sloooottjjuuuuuuuhhhhh !

• Chaos
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 21:24 schreef Chaos het volgende:
;)
Pagina: 1