[BC3] Newbies eigen forum?

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
Is het niet handig om op de index van GoT ook een naast casemodding etc.. Ook een linkje Newbies te maken?
Want je leest ten eerste veel van het zelfde, en elke kaar "simpele" vragen beantwoorden word ook saai.. Naja, saai. Als ik bij Casemodding etc ben, is het toch niet cool dat je van die vragen krijgt van: Hoe sluit ik een Fan aan...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

|:( dubbelpost... |:(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Volgens mij is hier al een aantal maal een topic over geweest en was een newbee forum geen goed plan. Wie definieert bijvoorbeeld wat een newbee is? Ga iig maar eens zoeken naar topix over newbees.

BTW nogal erg gewaagd om zo een topic/request te doen terwijl je nauwelijks een maand geregged bent... Of wilde je soms je eigen forum op GoT hebben? ;)

Heal the internet ...

• AttiX
Uhm het gaat er toch niet om hoelang je geregged ben bij GoT? beetje onzinnig. Jij was hoogstwaarschijnlijk ook geen newbie meer toen je bij GoT kwam.. :)
Naja, ik bedoel dat ik een forum wil voor de hele simpele dingen.. Dus inderdaad van: hoe sluit ik een fan aan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 16:24 schreef FoolZero het volgende:
BTW nogal erg gewaagd om zo een topic/request te doen terwijl je nauwelijks een maand geregged bent... Of wilde je soms je eigen forum op GoT hebben? ;)
Toch heeft ie wel gelijk. Ik riep gisteren heel hard Search omdat iemand vroeg hoe je het beste een gat voor een fan in je kast kan maken |:( Maar dat werd me niet in dank afgenomen, dus ik weet het af en toe ook niet meer :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Volgens mij wordt dat dan een grote zooi.
Zoiets wordt dan nog erger dan het oude onzin forum denk ik, en dat zullen we de modjes maar niet aandoen. :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En daar heb jij weer gelijk in :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 14 april 2001 16:29 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Uhm het gaat er toch niet om hoelang je geregged ben bij GoT? beetje onzinnig. Jij was hoogstwaarschijnlijk ook geen newbie meer toen je bij GoT kwam.. :)
Idd. Maar ik vind het gewoon leuk om mensen op de kast te jagen! ;) Aan jouw posting te zien was natuurlijk allang duidelijk dat je niet nieuw in computerland bent.
Naja, ik bedoel dat ik een forum wil voor de hele simpele dingen.. Dus inderdaad van: hoe sluit ik een fan aan.
Het probleem is dat newbees zelf meestal niet weten wat een newbee is of dat ze zelf nog newbee zijn. Dus dan moeten zij zelf bepalen of iets wel of niet in het newbee forum moet komen.
Verder kun je dus ook de situatie krijgen, dat gasten zoals jij eerst verplicht in het newbee forum moeten rondhangen alvorens overal te mogen komen.
Als laatste punt wil ik aanvoeren, dat er veel minder support in het newbee forum zal zijn, omdat iedere niet-newbee daar gewoon niet komt, want kennelijk is een newbee forum alleen voor newbees. Op deze manier gaan we dus twee werelden in GoT creeeren en dat mag volgens mij niet de bedoeling zijn.

Heal the internet ...

• AttiX
Op zaterdag 14 april 2001 16:30 schreef Exirion het volgende:

[..]

Toch heeft ie wel gelijk. Ik riep gisteren heel hard Search omdat iemand vroeg hoe je het beste een gat voor een fan in je kast kan maken |:( Maar dat werd me niet in dank afgenomen, dus ik weet het af en toe ook niet meer :(
...This cruel world...
Volgens mij wordt dat dan een grote zooi.
Zoiets wordt dan nog erger dan het oude onzin forum denk ik, en dat zullen we de modjes maar niet aandoen.
En waarom? Simpele vragen worden dan beantwoord door mensen die simpele vragen WILLEN beantwoorden.. En als je dan veel newbie vragen beantwoord, gaan de newbie''s je warshippen (?) Ofzo, en dan word je newbie Hero of koning, naja, dat is toch beter?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 16:37 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
En waarom? Simpele vragen worden dan beantwoord door mensen die simpele vragen WILLEN beantwoorden..
Daar zit wel wat in ja... Maar dan zou je twee verschillende GoT''s krijgen die allebei apart beheerd moeten worden. Volgens mij hebben ze nu al moeite om alles onder controle te houden, dus dat is geen doen. Bovendien vind ik het zonde, want GoT is begonnen als een forum voor diehard freaks met de nodige kennis. Als je nu een aparte afdeling voor newbies gaat maken, dan wordt het stijgende newbie gehalte extra benadrukt.

• AttiX
Idd. Maar ik vind het gewoon leuk om mensen op de kast te jagen! Aan jouw posting te zien was natuurlijk allang duidelijk dat je niet nieuw in computerland bent.
Ik voel me vereerd :)
Het probleem is dat newbees zelf meestal niet weten wat een newbee is of dat ze zelf nog newbee zijn. Dus dan moeten zij zelf bepalen of iets wel of niet in het newbee forum moet komen.
Verder kun je dus ook de situatie krijgen, dat gasten zoals jij eerst verplicht in het newbee forum moeten rondhangen alvorens overal te mogen komen.
Als laatste punt wil ik aanvoeren, dat er veel minder support in het newbee forum zal zijn, omdat iedere niet-newbee daar gewoon niet komt, want kennelijk is een newbee forum alleen voor newbees. Op deze manier gaan we dus twee werelden in GoT creeeren en dat mag volgens mij niet de bedoeling zijn.
Hmm, wat je nu aangeeft is niet echtr mijn bedoeling. Maaruhm, joah, inderdaad. Newbie''s weten nooit of ze nou wel of niet newbie zijn.. Dan zou je een test moeten ontwikkelen.. Bleh, dit gaat me wat te ver..

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik weet niet wanneer iemand een newbie is. Klaar. Dus op een newbie-deel zou ik me bv uitstekend vermaken met rotopmerkingen :).

Nee, serieus nu. Een newbie komt op deze site omdat hij iets van computers weet, maar niet alles. Hij kijkt dan mee wat er zo gebeurt en na een tijdje begrijpt íe hoe hetforum werkt. Dan kan íe een vraag stellen. Indien een newbie een vraag stelt, dan nog kan íe de vraag zo stellen dat het geen newbie-vraag is. En als andere vragen stellen die de newbie wel weet, kan de newbie goodwill bouwen door de vraaag te beantwoorden. Newbies die direct een newbievraag stellen krijgen een antwoord als "search"/"FAQ" en weten dat ze iets meer moeten aanpassen aan het forum (zolang de newbie 1 beginnersfout maakt ben ik niet te beroert om ff het hele reilen en zeilen toe te lichetn opdat de newbie in 1 klap weet hoe zich te verstoppen :).

De grap is dat alleen irritante newbies dus opvallen. Ik zou daar geen forum voor maken.

• AttiX
Op zaterdag 14 april 2001 17:30 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik weet niet wanneer iemand een newbie is. Klaar. Dus op een newbie-deel zou ik me bv uitstekend vermaken met rotopmerkingen :).

Nee, serieus nu. Een newbie komt op deze site omdat hij iets van computers weet, maar niet alles. Hij kijkt dan mee wat er zo gebeurt en na een tijdje begrijpt íe hoe hetforum werkt. Dan kan íe een vraag stellen. Indien een newbie een vraag stelt, dan nog kan íe de vraag zo stellen dat het geen newbie-vraag is. En als andere vragen stellen die de newbie wel weet, kan de newbie goodwill bouwen door de vraaag te beantwoorden. Newbies die direct een newbievraag stellen krijgen een antwoord als "search"/"FAQ" en weten dat ze iets meer moeten aanpassen aan het forum (zolang de newbie 1 beginnersfout maakt ben ik niet te beroert om ff het hele reilen en zeilen toe te lichetn opdat de newbie in 1 klap weet hoe zich te verstoppen :).

De grap is dat alleen irritante newbies dus opvallen. Ik zou daar geen forum voor maken.
Ik snap ut. Dus we gaan net zolang door met search roepen totdat iedere newbie weet hoe hij moet zoeken? Owkee..

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jaymz is terug van vakantie.... :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 18:08 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:

[..]

Ik snap ut. Dus we gaan net zolang door met search roepen totdat iedere newbie weet hoe hij moet zoeken? Owkee..
Kijk wel uit hoe je ze naar de Search verwijst, want ''Search!!'' roepen en dat soort dingen wordt niet meer zo op prijs gesteld >:)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Ben ook ooit newbie op dit forum geweest.

Zover ik weet heb ik nooit echt "domme" vragen gesteld.

Het punt is, ik was al een "Tweaker" voordat dit forum überhaupt bestond.

Probleem is, dat het hier "Gathering of Tweakers" is, en dat er nu ook mensen komen die net het verschil tussen een HD en een CPU weten. Dat is op zich niet erg, zolang ze maar niet irritant zijn.

Het is in ieder geval niet de "doelgroep" van de Site.

Daar moet je dus ook zeker geen forum voor maken. Met 2 maanden postings leechen kun je van "Newbee" ook dat stadium passeren, zonder ooit een posting te doen. Het probleem is echter, newbeez lezen iets over OC''en, en willen dat gelijk gaan toepassen, en gaan dus posten. ("Hoe doe ik da ?")

Als (goede) newbee moet je gewoon een beetje geduld uitoefenen, dan leer je het vanzelf. Mensen hebben echter de nare eigenschap altijd voor de makkelijkste weg te kiezen.

Nadeel is dat er ook behoorlijk wat jonge mensen tussenzitten, en de jeugd staat niet altijd even bekend om hun geduld. (Zonder hierbij al teveel te generaliseren.)

* GaMeOvEr is al een oude lul van 26... :P

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Betreffende "search" roepen: Het forum wordt wat newbie-vriendelijker doordat her en der FAQ''s uit de grond schieten. Ook moeten users ipv "search" roepen gewoon ff een linkje geven. De extra modjes zorgen er iig voor dat de rare topics dichtgaan.

Newbies op weg helpen vind ik tof, maar newbies moeten dan wel meewerken. We gaan niet het forum aanpassen aan een paar gare newbies die niet willen.

Overigens, de "search" en "FAQ" zijn wel zoooooo duidelijk..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 18:39 schreef ecteinascidin het volgende:
Betreffende "search" roepen: Het forum wordt wat newbie-vriendelijker doordat her en der FAQ''s uit de grond schieten. Ook moeten users ipv "search" roepen gewoon ff een linkje geven. De extra modjes zorgen er iig voor dat de rare topics dichtgaan.

Overigens, de "search" en "FAQ" zijn wel zoooooo duidelijk..
In de algemene FAQ van GoT staat niks over de Search in het bijzonder. Is het niet handig als er een algemeen babbeltje over de Search wordt geplaatst waar je in een topic met een linkje naar toe kan verwijzen? Dan hoef je niet elke keer een beleefd en behulpzaam stukje over de Search in een topic gaan zitten typen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

offtopic:
Nu kom je aan het probleem van Topix, dit forum.
Er is voorgesteld dat de term [serach] je de search-link geeft, maar dat moet nog worden geimplementeerd.

Mijn FAQ staat straks iig vol met searches. (Ja, ook Onno''s search :))

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zaterdag 14 april 2001 19:11 schreef ecteinascidin het volgende:

[...knip...]

dat de term [serach] je de search-link geeft, maar dat moet nog worden geimplementeerd.

[...knip...]
Kunnen we daar niet beter [search] van maken, da''s misschien handiger... :P

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1