[BC3] E-mail adres bij registratie

Pagina: 1
Acties:

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Als je je registreerd moet je een e-mail adres opgeven, dit vind ik volkomen logisch, wat ik alleen niet snap is dat dit e-mail adres niet van een gratis e-mail service mag zijn...
Ik heb dus 2 e-mailadressen, 1 bij hotmail & 1 bij Yahoo.... Maar die werken niet, dus heb ik een e-mailadres moeten gebruiken van mijn internetprovider... Een e-mailadres dat ik nooit gebruik.
Ik snap dit niet zo goed, ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit probleempje heeft...
Wat is nou precies de reden hierachter???

PS: ik heb de faq gelezen (stond het niet in) & de search gebruikt (niet gevonden, kan natuurlijk aan mij liggen).
Mocht dit toch nog in het verkeerde forum staan, dan hoor ik het wel!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Gratis mailadressen werken niet, omdat anders mensen met bogus namen enzo gaan reggen.

Gewoon mailadres van je provider gebruiken.

Succes.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
om te voorkomen dat als iemand gebanned is ie weer terugkomt onder een andere naam met een ander gratis mailadres?

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op vrijdag 13 april 2001 22:42 schreef Ares het volgende:
...
Kun je beter vragen in Lieve Adjes, dat is daar beter voor geschikt :)

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 14:43

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik denk dat de reden is dat je zo nog een beetje moeite moet doen. Dat houdt misschien de losers tegen die gebant worden en direct onder een andere naam terug komen om de zooi weer te verzieken. Tenminste dat lijkt mij.
Je kan wel je profiel je e-mail adress aanpassen als je eenmaal lid bent. Verlies je je wachtwoord: e-mailen ze hem naar je hotmail ofzo (geen ervaring :P)
Maar dit denk ik dus, correct if I''m wrong.

And now the most interresting part of deze grot

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 13 april 2001 22:42 schreef Ares het volgende:
Als je je registreerd moet je een e-mail adres opgeven, dit vind ik volkomen logisch, wat ik alleen niet snap is dat dit e-mail adres niet van een gratis e-mail service mag zijn...
Ik heb dus 2 e-mailadressen, 1 bij hotmail & 1 bij Yahoo.... Maar die werken niet, dus heb ik een e-mailadres moeten gebruiken van mijn internetprovider... Een e-mailadres dat ik nooit gebruik.
Ik snap dit niet zo goed, ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit probleempje heeft...
Wat is nou precies de reden hierachter???

PS: ik heb de faq gelezen (stond het niet in) & de search gebruikt (niet gevonden, kan natuurlijk aan mij liggen).
Je had hem ook in Lieve Adjes kunnen zetten, maar ik denk dat het niet zo erg is zo....

Het gaat er om dat een hotmail of yahoo account geen vast adres is. Je maakt het iig echte lamers flink lastig, want een vast adres is te traceren, en een hotmail adres niet...

edit:

Arghhhhhhh.... Veel mensen typen sneller dan ik.....

D3 char(s)

Verwijderd

Dat probleem had ik ook.. zeer irritant.. want ik heb helemaal geen email adres van de provider, die heeft m''n pa nl. :(
Meestal stuur ik de email naar iemand die ik ken uit engeland en die forward em dan wel.. het zal waarschijnlijk gebeuren om te voorkomen dat er flutadressen word geregged ja, maar voor degenen die geen bezit hebben over een eigen provider email adres is het lastig..

• Ares
Dat dacht ik dus al, het traceren: maar ik wil jullie maar meteen uit die droom helpen, je kunt op www.12move.nl in een kleine 10 minuutjes een (fake) account incl. werkend e-mailadres aanvragen (zo heb ik dus wat vrienden zonder eigen pc op school op tweakers geholpen)

• Ares
ik post niet zo heel gek veel, dus kan ik het wat beter bijhouden :)

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik denk, zal eens uitgebreid antwoord geven. Typ ik weer te langzaam |:(. Nou ja, ik heb me best gedaan en ik had het antwoord nog goed ook :)

Ga ik door naar de finale voor de super-familie-PC-met-DVD-speler-en-videokaart-voor-geweldig-kijk-plezier :P

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 13 april 2001 22:47 schreef Ares het volgende:
Dat dacht ik dus al, het traceren: maar ik wil jullie maar meteen uit die droom helpen, je kunt op www.12move.nl in een kleine 10 minuutjes een (fake) account incl. werkend e-mailadres aanvragen (zo heb ik dus wat vrienden zonder eigen pc op school op tweakers geholpen)
Ah, dus zo komen we aan die lamers!!!! ;)

D3 char(s)

• Ares
Wie weet, vraag het hlpdsk.... Die weet het vast! :)

[/offtopic] M''n 100ste post! jippie! [offtopic]

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 13 april 2001 22:48 schreef Ares het volgende:
Wie weet, vraag het hlpdsk.... Die weet het vast! :)
Gheghe...

L:oL

edit:

K#t, ben al ver over de 100 heen, niet eens bijgehouden....

D3 char(s)

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

"Absence of Evidence is no Evidence of Absence"
Gave ondertitel man, had hem nog nooit gezien. Bijna net zo goed als: Somige mensen leven omdat het illegaal is ze te doden (of iets in die trand).
Verder was dit niet echt ontopic ofzo.

• Ares
Thx!
Hij komt uit een proefwerk ANW (ja, ik weet het, vrij zielig, maarja ik vond hem errug goed) En hij wordt gebruikt door de SETI groep...
Vodn hem wel toepasselijk als Sig... Weer eens wat anders dan de specs. van m''n bak :)

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Op vrijdag 13 april 2001 23:04 schreef Ares het volgende:
Thx!
Hij komt uit een proefwerk ANW (ja, ik weet het, vrij zielig, maarja ik vond hem errug goed) En hij wordt gebruikt door de SETI groep...
Vodn hem wel toepasselijk als Sig... Weer eens wat anders dan de specs. van m''n bak :)
Net of iemand behalve bij een pc-probleem ooit je specs gaat zitten lezen (alleen als je je hard verveelt). Ik ga de mijne ook maar eens op de zomer aanpassen. Be prepared :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom geen gratis e-mail adres mogelijk bij het registreren?

Er zijn al een aantal redenen gegeven in deze draad, maar ik zal proberen het samen te vatten. Zoals ik het begrepen heb, zijn er twee belangrijke redenen:

1) Het moet moeilijk gemaakt worden om je opnieuw te registreren als je geband wordt. Dit is een gevolg van het ban-beleid dat op GoT en t.net gehanteerd wordt. Als je geband wordt, houdt dat in dat niet alleen je nickname geband wordt (zoals bijv. op IRC), maar ook de persoon achter de nick. Als je geband bent, kun je je e-mail adres niet meer gebruiken om opnieuw te registeren. Zou je een gratis e-mail adres (welke je eenvoudig aan kunt maken) kunnen gebruiken dan zou je zo weer opnieuw kunnen registeren. Op die manier boet het beleid nogal aan effectiviteit in. Op de huidige manier (geen gratis e-mailadres toegestaan) gaat dat dus niet, want meestal beschik je maar over één niet-gratis e-mailadres en mocht je er toch meerdere hebben dan ben je daar met een paar volgende bans ook wel zo doorheen.

Het genoemde voorbeeld met 12move.nl zou volgens mij niet moeten kunnen, maar men zou het over het hoofd gezien kunnen hebben. Zonnet.nl was volgens mij ook lange tijd toegestaan. Dat moeten de Lieve Adjes maar regelen.

2) Het adres moet een duidelijk en bereikbaar aanspreekpunt zijn in geval van misbruik. Als je je echt misdraagt (bijv. toch opnieuw terugkomen nadat geband bent en doorgaan met etteren) wordt je provider ingelicht en loop je de kans je internet account te verliezen. Met een betaalde internet account (en helemaal een kabelprovider) is dat een extra stok achter de deur dus.

edit:

Je zult het natuurlijk wel heel bont moeten maken, wil je provider actie gaan ondernemen. Maar het is leuk als dreigement :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zie mijn reply hier...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik ben hier ook 2x gewoon geregt onder een freemail adresje en nog geen probs... :)
Pagina: 1