Toon posts:

[BC3] 0800-nieuws kopie van T.net ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuitte vanmiddag toevallig op deze site:

http://www.0800-nieuws.nl

Wellicht reeds bekend en veelbesproken hier, maar ik kon er in de search niets over vinden. Zijn dit T.net kopieerdertjes of zo ?

Verwijderd

Ach, het ziet er inderdaad van T.net/Fokzine gekopieerd uit, maar dit is wel 1 van de beste layouts die er is. En ik denk dat als je goed gaat zoeken je nog wel meer sites met exact dezelfde layout als deze gaat vinden.

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 19:53 schreef okzel het volgende:
Wellicht reeds bekend en veelbesproken hier
True, true :)
edit:
Alstublieft: [topic=35515]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 13 april 2001 19:53 schreef okzel het volgende:
Ik stuitte vanmiddag toevallig op deze site:

http://www.0800-nieuws.nl

Wellicht reeds bekend en veelbesproken hier, maar ik kon er in de search niets over vinden. Zijn dit T.net kopieerdertjes of zo ?
De eerste meldingen hiervan zijn volgens mij een half jaartje geleden gedaan. Ik weet niet wat er toen uit kwam.

Ik geloof zoiets inde trant van "Hoezo het wiel opnieuw uitvinden als je een goed voorbeeld hebt"...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, is wel andere URL, maar lijkt er verdacht veel op jah... Vind dat maar es met search, hi.

Anyway, toch wel weer frappant...

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Joh, al bijna weer een jaar geleden !

Damn, time flies...

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En die kleine dreumes van een Laurent werkt er zelfs mee.

Leuk ventje is dat :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dr zijn ontzettend veel sites met een dergelijke layout.. volgens mij was t.net echt niet de eerste die dit gebruikte..

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op vrijdag 13 april 2001 20:07 schreef Floris_Diemel het volgende:
En die kleine dreumes van een Laurent werkt er zelfs mee.

Leuk ventje is dat :)
Laurent??

Ik ken 1 jongentje die Laurent heet. Die kwam een paar jaar geleden elke keer op een hele korte LAN party (1 keer per maand 6 uur lang). Heette dacht ik Laurent Dufour, was toen erg klein en jong maar had een vrij zware bak, alle software, etc..

Ik herinner hem me nog omdat ie ooit voor ons een cd had gemaakt en daar stond het CIH virus op.. En dat heeft ons op een LAN party toen 4 uur gekost.. |:(

Maar dat zal wel een andere Laurent zijn..

[edit]
Waarom zeg ik dit eigenlijk allemaal?? Vreselijk off topic en het boeit niemand.. Nja.. beetje moe waarschijnlijk :Z

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

dubbelpost.. :(

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat een kale site zeg...

zou me er niet druk om maken

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 19:57 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

True, true :)
edit:
Alstublieft: [topic=35515]
Kijk voortaan ff beter voordat je met url''s over mij komt, ik heb hier _NIETS_ mee te maken! Ik rip verd*mme allang niet meer en dan ga jij die zooi nog ''es ff naar boven halen...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 13 april 2001 22:59 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

Kijk voortaan ff beter voordat je met url''s over mij komt, ik heb hier _NIETS_ mee te maken! Ik rip verd*mme allang niet meer en dan ga jij die zooi nog ''es ff naar boven halen...
Doe rustig man !

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 23:29 schreef pier het volgende:

[..]

Doe rustig man !
Sorry hoor, ben ik eindelijk een beetje van dat ''rip imago'' af, en dan dit weer terwijl ik er n niets mee te maken heb.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op vrijdag 13 april 2001 23:31 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

Sorry hoor, ben ik eindelijk een beetje van dat ''rip imago'' af, en dan dit weer terwijl ik er n niets mee te maken heb.
*grijnz*.. Hier zit een belangrijke les in voor alle relschoppers die denken "later ga ik me gedragen". :P.

Verwijderd

Tja, ''t lijkt er op maar ''t is het niet: èrg slecht nederlands, rare verhaaltjes - kortom: géén concurrentie :)!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 13 april 2001 21:32 schreef Burat het volgende:

[..]

Laurent??

Ik ken 1 jongentje die Laurent heet. Die kwam een paar jaar geleden elke keer op een hele korte LAN party (1 keer per maand 6 uur lang). Heette dacht ik Laurent Dufour, was toen erg klein en jong maar had een vrij zware bak, alle software, etc..

Ik herinner hem me nog omdat ie ooit voor ons een cd had gemaakt en daar stond het CIH virus op.. En dat heeft ons op een LAN party toen 4 uur gekost.. |:(

Maar dat zal wel een andere Laurent zijn..

[edit]
Waarom zeg ik dit eigenlijk allemaal?? Vreselijk off topic en het boeit niemand.. Nja.. beetje moe waarschijnlijk :Z
Ik ga ff op je Offtopic stukje in :P

Het is een klein manneke, Laurent Dufour inderdaad, Pentium3-500, Supermicro bigtower, 13 jaren jong en vreselijk handig met dat ding. Dat hij een virus voor je op die CD heeft gezet zal vast niet expres zijn geweest...

Op NetSt@alker heb ik me wel vermaakt met hem eigenlijk :)

Back to the topic:

Beter een goede copie dan een slechte eigen site zal het idee wel geweest zijn. Femme heeft nooit echt hard opgetreden tegen dit soort dingen, ik verwacht ook deze keer dat dit niet het geval zal zijn...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hij was ook op de HCC :) en ik dacht dat het het broertje was van Jaapf ofzow :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dit soort taal geeft me de neiging om je toch gewoon lekker in de "site ripper top 10" te zetten. Beetje rustig aan knul....

Verwijderd

Ik ben hartstikke rustig :), nah zal wel verkeerd overgekomen zijn dan, ik bedoel het niet aggresief.

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
Op zaterdag 14 april 2001 00:57 schreef Tom het volgende:
Hij was ook op de HCC :) en ik dacht dat het het broertje was van Jaapf ofzow :P
Ohhhhhh Aikeleer hahaha.......ik dacht ook dat het broertje van jaapf was......wel geinige gozer :).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, toch maar tijd voor mijn reply :)

De layout lijkt idd op die van Tweakers.net, maar dat is net als die van cdfreaks.com, en ook eenb eetje op die van msxbox.com, en... en....

De layout die word gebruikt (trackertje links een kopje boven en wat headlines in het midden) word de laatste tijd zoveel gebruikt dat er niet echt een copyright meer op rust.

Verder heb ik geen gfx van Tweakers.net gebruikt, het heeft alleen wat weg van Tweakers.net.

Maar om nou te zeggen, exact, neuh dat is het ook weer niet. De versie die nu online staat lijkt wat meer op Tweakers.net dan de nieuwe versie die ik hier op mijn HD heb staan en waar ik nog mee bezig ben (hele troep herschrijven, het is nu een troep).

Hier is trouwens een topic over geweest, moet je ff zoeken op 0800-nieuws.nl, dat is wel iets van een halfjaar terug.

Maar wat ik dus wil zeggen is dat deze soort layout zoveel word gebruikt en van de meeste hoor ik jullie niet klagen, en ik moet zeggen dat ik bijv. CdFreaks meer op T.net vind lijken dan 0800nieuws, en daar heb ik jullie ook nog niet over horen klagen (wel 1 topic van MrBig maar daar is niet echt op in gegaan).

Verder ALS ik een cdbrand doe ik dat het liefst natuurlijk virus vrij, en als het eens overkomt dat er een virus op staat is dat (in de meeste gevallen >:)) nooit mijn bedoeling geweest.

Verwijderd

edit:
laat maar, had weer de latere replies niet zitten lezen, excuses

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26

The Legend

*Plop*

Iedereen reageerd hier alsof T.net van HUN is, voor zo ver ik weet is er maar 1 eigenaar en dat is Femme, die heeft hier nog niet echt negatief op gereageerd toch? Wat is het probleem dan :? De lay-out van T.net is gewoon heel functioneel, dat mag dan toch wel worden overgenomen.

En btw, net alsof die sites kunnen concureren met T.net, lijkt me toch niet.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En of t.net nu echt de eerste was met dit design.. ik vraag het me ook af hoor. Niet dat ik wil gaan beweren dat Femme dit design ergens gejat heeft ofzo, maar als je een database-driven site gaat maken met dit soort content dan ligt de t.net layout wel heel erg voor de hand.

Het is IMHO behoorlijk arrogant om gelijk te roepen dat het van hier gejat is. Bovendien is het compleet nutteloos omdat inmiddels al wel bekend is dat Femme geen actie onderneemt tegen dit soort sites, waarschijnlijk heeft hij zelf ook wel door dat zoiets in een rechtzaak weinig kans maakt.

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
De T.net layout is zeker niet uniek......denk alleen dat je in een rechtzaak een kans maakt als de layout OVERDUIDELIJK geript is......maar schermindeling is voor de rest vrij logisch en standaard.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26

The Legend

*Plop*

En je kunt het ook zien als een compliment, blijkbaar is je lay-out zó goed dat veel mensen hem overnemen :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:03

Crazy D

I think we should take a look.

Als in een rechtzaak tussen 0800-nieuws en tweakers, tweakers als winnaar uit de bus zou rollen, dna kan iedere site die links een menuutje heeft wel inpakken.
Kortom, er zijn duizenden sites die een soortgelijke opbouw hebben. Daarnaast zijn er nog tig sites die ''erg dicht bij tweakers'' zitten, maar de layout is gewoon erg logisch, en dat zien/bedenken meer mensen.
Ik vraag me trouwens sowieso af of je iemand voor de rechter kan dagen omdat je denkt dat ''ie jouw layout heeft overgenomen. Ik denk dat je dan ten eerste al erg goed moet kunnen aantonen dat diegene sowieso jouw site weleens heeft gezien, en daarnaast moet het dan wel errug letterlijk een kopie zijn (zeg maar, Save As gedaan op de frontpage, en alleen de teksten aangepast).

En daarnaast kun je het idd. ook gewoon zien als een compliment, als mensen jouw layout kopieëren, is het gewoon een teken dat jij het goed bedacht en gemaakt hebt :)

Exact expert nodig?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
MMM Zoveel lijkt die site qua uiterlijk er ook weer niet op, misschien qua idee, maar welke news site heeft dat niet, ik vind het beetje gezeur.
Pagina: 1