[BC3] Links naar legale sites, verboden ?

Pagina: 1
Acties:

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb al geruime tijd een linkje in mijn signature staan naar een warez-site, totdat 1 van de brave medetweakers hier er een waakhond attent op maakte, en ik de link maar vrijwillig verwijderd heb.

Maar toen... Eigenwijs als ik ben :) ben ik toen even naar altavista.com gegaan, daar warez ingevoerd en de pagina die ik toen kreeg gelinkt in mijn signature. Daarop kreeg ik een waarschuwing van HlpDesK.

Die waarschuwing boeit me niet echt (Ik vind dat removed wel cool eigenlijk:)) maar altavista.com is geen illigale site hoor, beetje raar om daar om te gaan waarschuwen.

Want hier wordt strikt volgens de regels gewerkt, en een link naar een legale site is toegestaan. Uiteraard snap ik wel waarom ik een waarschuwing krijg, ik bevind me in de rafelige rand van de regels en mijn actie kan jullie niet echt plezieren.

Doel van deze topic is om eens duidelijk te maken hoe en wat er rond warez getollereerd wordt.

Dus spreek vrij.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Common sense is de beste methode. Tuurlijk is Altavista een legale site. Je kunt er ook naar warez zoeken (dom hoor :)) maar dat maakt het nog steeds niet legaal om dat te doen. Het is voor een zoekmachine alleen NIET te doen om alle links naar warez etc niet te indexeren.
Op GoT zijn ''we'' niet gediend van warez of links daar naartoe ook niet als het via een (legale) zoekmachine gebeurt. Wat jij doet is niet linken naar een legale site maar naar een legale site met illegale inhoud (vergelijk, je mag best een keukenmes in huis hebben echter het wordt niet gewaardeerd als je daarmee je buurman neersteekt).

Wat dus niet mag op GoT kwa warez is dus als volgt:

-Warez of links daarna
-Cracks/Serials/No-cdcheck etc of links daarnaar

Simpel he?

• Polle
Ja, te simpel, want ik had al een tweede waarschuwing moeten krijgen omdat ik een methode vrij heb gegeven om aan warez te komen :
Maar toen... Eigenwijs als ik ben :) ben ik toen even naar altavista.com gegaan, daar warez ingevoerd.
En zoiets kan toch wel vergeleken worden met het geven van een link.
Op woensdag 11 april 2001 11:09 schreef IceStorm het volgende:
naar een legale site met illegale inhoud.
[knipknip]
Wat dus niet mag op GoT kwa warez is dus als volgt:

-Warez of links daarna
-Cracks/Serials/No-cdcheck etc of links daarnaar

Simpel he?
Hum, een legale pagina met illigale inhoud ? Is het woordje warez verboden ? De pagina''s waar je op uit komt als je de opgezochte links volgt zullen illigaal zijn, de links ernaar niet.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Uhm, removen was IMHO niet echt nodig geweest....but then...wat heeft het voor nut om zo''n URL in je sig te hebben?

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 11 april 2001 11:17 schreef -polle- het volgende:
En zoiets kan toch wel vergeleken worden met het geven van een link.
Ja en dat mag dus niet (is niet gewenst op GoT, laat ik het zo zeggen).
Op woensdag 11 april 2001 11:17 schreef -polle- het volgende:
Hum, een legale pagina met illigale inhoud ? Is het woordje warez verboden ? De pagina''s waar je op uit komt als je de opgezochte links volgt zullen illigaal zijn, de links ernaar niet.
En ook hier geldt, de links zijn bij wet niet illegaal (ook nog niet LEGAAL :)) maar het is niet gewenst op GoT.

Verwijderd

Ga nou niet de onschuld zelve spelen, want je doet zoiets alleen om de crew te ''sarren''. We kunnen best tegen een geintje, maar het is gewoon niet de bedoeling dat je ook op deze manier een link naar warez aanbiedt.

Ook links naar ''die andere altavista'' halen we weg.

• IceStorm

IceStorm

Was mijn eerste verhaaltje eigenlijk echt zo onduidelijk?

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 11:20 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ja en dat mag dus niet (is niet gewenst op GoT, laat ik het zo zeggen).
[..]

En ook hier geldt, de links zijn bij wet niet illegaal (ook nog niet LEGAAL :)) maar het is niet gewenst op GoT.
Idd. Je hebt de beperkingen van de Nederlandse wet. En daarnaast heb je de aanvullende beperkingen van de policy op GoT. Door op dit forum deel te nemen aan topics, stem je in met de voorwaarden van de policy, en je hebt je er dientengevolge ook gewoon aan te houden.

Zo .. dat lijkt me toch wel duidelijk en niet te ingewikkeld? :)

• Polle
De onschuld zelve ? Ik weet toch dat ik fout zat, maar zoals gezegd ben ik vrij eigenwijs, en nieuwschierig naar de actie die jullie zouden ondernemen. Sarren is niet het goede woord, want je hebt de link gelijk verwijdered, zonder er eerst eens goed over na te denken of je erover te ergeren.

Maar dat geeft niet hoor, zo''n link heeft inderdaad vrij weinig nut, evenveel nut als je systeem dat altijd stabiel en perfect draait opdreunen in je sig.

• Polle
Op woensdag 11 april 2001 11:24 schreef HlpDsK het volgende:

Ja, laten we het er maar bij houden, want ik ga leren voor tentamens.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 11:24 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Idd. Je hebt de beperkingen van de Nederlandse wet. En daarnaast heb je de aanvullende beperkingen van de policy op GoT. Door op dit forum deel te nemen aan topics, stem je in met de voorwaarden van de policy, en je hebt je er dientengevolge ook gewoon aan te houden.

voor sommige mensen is ALLES te ingewikkeld...

word het onderhand niet es tijd voor een Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_017/online/slotje.gif !?

GrTz. J

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 11:37 schreef IceStorm het volgende:
Was mijn eerste verhaaltje eigenlijk echt zo onduidelijk?
Nee :)

Maar ik doe wat aanvullingen die heel duur en moeilijk klinken. Maar toch helder hé :)

Hij vond het te simpel zei-die :D

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 11 april 2001 11:39 schreef HlpDsK het volgende:
Maar ik doe wat aanvullingen die heel duur en moeilijk klinken. Maar toch helder hé :)

Hij vond het te simpel zei-die :D
En ik hield het juist simpel omdat ie anders ging zeuren dat het te moeilijk was :D

• IceStorm

IceStorm

Wat valt er te discussieren dan? Warez mogen niet punt en hoe je ook discussiert dat zal niet mogen ook.
Als jij punten voor een discussie aandraagt houden wij een discussie ;)

• Polle
Op woensdag 11 april 2001 11:34 schreef 5chaap2k het volgende:

voor sommige mensen is ALLES te ingewikkeld...

GrTz. J
Daar ga ik niet eens serieus op in. En icestorm,ik had iets meer discussie verwacht, maar ja, hier op tweakers wordt soms nogal kortzichtig gekeken, een leuke discussie blijft dus uit, helaas.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 11:46 schreef IceStorm het volgende:
Wat valt er te discussieren dan? Warez mogen niet punt en hoe je ook discussiert dat zal niet mogen ook.
Als jij punten voor een discussie aandraagt houden wij een discussie ;)
100 % correct en mee eens :)

• Polle
Blaat, ik krijg een beetje genoeg hiervan, ik laat het er maar bij, maar snap je wat ik bedoel met kortzichtigheid ?

Nee het mag niet, en het zal ook nooit mogen, dat is leuk, daar kan je wat mee... Het zou beter zijn als jullie moderators je nou eens inleefden in het onderwerp, ipv het opdreunen van allerlei regeltjes.

Maar gooi er maar een slotje op hoor, ik heb er dus genoeg van, en kom tot de volgende conclusies :

- alles is simpel, maar te moeilijk voor mij,
-warez zijn verboden
-en worden nooit gebruikt door mods van tweakers.net
-en ik moet stoppen met zeuren.

Verwijderd

Fijn dat je het zelf ook in ziet. Of dat iig faked.

Er _valt_ niks te discussieren over zaken die al helemaal uitgekauwd zijn en duidelijk in de FAQ vermeldt staan.
Pagina: 1