[BC3] Verfijnen GoT search ?

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Heren Clockers,

Ik zie vaak dat mensen roepen "Gebruik de search!" en vervolgens "slotjuuuuuh". Ook ik heb daar een handje van, vaak als het gaat over dingen als multipliers van PIII''s, "hoe overclock ik m''n Compaq", "hoever krijg ik m''n Celeron" of "Hoe deel ik internet via m''n LAN".

Maar, soms is het zo dat de search van GoT zoveel hits geeft dat je nog uren bezig zou zijn als je alle resultatenpagina''s zou gaan doorspitten. Als je bijvoorbeeld zoekt op "Asus P3B-F" (onderwerp, tijd laatste reactie, Processor''s & Mobo''s) dan krijg je zo al 17 pagina''s, waarvan de 1e pagina (bij mij althans) geen enkele topic over de P3B-F oplevert !

Ik vraag me af of er niet een mogelijkheid bestaat om de search wat beter te maken. Is het niet mogelijk om dingen zoals "AND", "&", "OR", "+" of "-" in de search te brengen ? Dus zoiets als "Asus & P3B-F" of "Asus +P3B-F -A7V" ?

Met een zoekmachine zoals bijvoorbeeld www.Google.com kan je op deze manier zeer doeltreffend dingen uitfilteren, waardoor je eerder bij een pagina (in dit geval:topic) bent. Het zou denk ik veel "Use the Search" opmerkingen en geirriteerde users kunnen voorkomen plus dat iemand sneller vindt wat-ie zoekt.

Wie weet een ideetje...

Concrete Loop Watercooling

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<herhaalmode>

Zoeken op onderwerp en inhoud werkt met OR, zoeken op alleen inhoud met AND. Als je dus iets wilt vinden moet je met een grote boog om die eerste (en tevens standaard |:() optie heenlopen.

</herhaalmode>

Verwijderd

Als jij de search gebruikt in LA.
Dan merk je dat er hier veel over gevraagd is.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Hey Onno,

Inderdaad, ik krijg meer hits (in dit geval dan) dus dat is zeker beter !

Echter, ik heb voordat ik deze posting deed eerst de FAQ + opmerkingen bij search grondig doorgelezen. En deze specifieke info (dus niet op onderwerp + AND/OR zoeken) kon ik nergens vinden.

"Je hebt één of meer woorden ingevoerd die niet bruikbaar zijn bij het zoeken op onderwerp. De woorden moeten minimaal 4 karakters lang zijn."
is de melding.. kan verwarrend zijn !

Waarom kan er niet op onderwerp gezocht worden?

Concrete Loop Watercooling

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn de developers nog druk aan het nadenken over de vraag of dit verschijnsel in de categorie ''features'' (onwillekeurig moet ik nu aan het getal 255 denken...) of ''bugs'' valt.

En pas als ze daar over uitgedacht zijn kan het in de FAQ komen dan wel gefixt worden, dat spreekt natuurlijk voor zich.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op maandag 09 april 2001 22:35 schreef Onno het volgende:
Waarschijnlijk zijn de developers nog druk aan het nadenken over de vraag of dit verschijnsel in de categorie ''features'' (onwillekeurig moet ik nu aan het getal 255 denken...) of ''bugs'' valt.

En pas als ze daar over uitgedacht zijn kan het in de FAQ komen dan wel gefixt worden, dat spreekt natuurlijk voor zich.
als je sarcasme wil, laat het dan aan Onno over! >:)
maar je hebt wel gelijk trouwens hoor Onno ;(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:03

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 09 april 2001 22:35 schreef Onno het volgende:

*R:DFL*

Maar ik ben het er ook mee eens dat het weleens tijd wordt dat het op z''n minst in de faq en op de search page erbij komt. Liever natuurlijk nog een verbeterde search (zoals al zo vaak voorgesteld), maar ik kan me ook wel voorstellen dat je die niet 123 uit je mouw tovert. Ff erbij zetten wanneer and en wanneer or gedaan wordt is wel maar een paar minuutjes tijd. Kleine moeite, scheelt een hoop gezeik (en een hoop van dit soort topics).

Maar ja, wie ben ik. Ook maar gewoon een bezoeker. Daar luister je niet naar :'(

Exact expert nodig?

Pagina: 1