Toon posts:

[BC3] Oplossing verneukte menu''s T.NET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Netscape 6.0 en 6.01, en Netscape kennende de komende 20 releases ook nog wel, bevat de bug dat bij het zichtbaar maken van een layer de cellpadding van tabellen in die layer volledig vergeten wordt. Gevolg is dat je je tabellen (meestal menu''s) in elkaar ziet krimpen, zoals op Tweakers.net.

De oplosing is vrij simpel. Eerst een Netscape 6 detectie bij de rest van de browser detecties:
code:
1
2
DOM=(document.getElementById)?true:false;
NS6=(DOM&&navigator.appName=="Netscape")?true:false;

En vervolgens de volgende regel in je "show()" method die je waarschijnlijk wel hebt. (id is de parameter voor denaam van de laag natuurlijk).
code:
1
if(NS6)document.getElementById(id).innerHTML=document.getElementById(id).innerHTML;

Dat zou de menu''s in Netscape 6 weer een beetje redelijk moeten maken!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is allang opgelost in Mozilla ( www.mozilla.org ). Mozilla/gecko is zoals je waarschijnlijk wel weet de render engine van Netscape 6.

Verwijderd

Topicstarter
Uhh ja.. maar Netscape 6.0 en 6.01 hebben het probleem en zullen eht altijd houden. Betekent dat totdat Netscape 6 uitgerangeerd is je de fix zult moeten gebruiken.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 10 april 2001 13:50 schreef de Seend het volgende:
Betekent dat totdat Netscape 6 uitgerangeerd is je de fix zult moeten gebruiken.
Of dat je gewoon geen crappy browser als Netscape 6 moet gebruiken >:)

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Vertel dat eens tegen al die mensen die nog Netscape 4.x gebruiken.. :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 10 april 2001 14:56 schreef de Seend het volgende:
Vertel dat eens tegen al die mensen die nog Netscape 4.x gebruiken.. :(
Ik vind 4.76 anders _ietsje_ prettiger dan 6.0/6.01 maarja dat is ieders eigen smaak.

Wat mij betreft dus geen 6.0 in mijn huis. IE 6.0 is trouwens wel prettig :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1