[BC3] Voor Floris....

Pagina: 1
Acties:

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Do you know, do you care? >:)

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Geachte heer/mevrouw,

In reactie op uw bericht:

Ik zag dit staan namelijk:

Het delen van een chello verbinding wordt door Chello (monteurs) gedoogd, in veel gevallen helpen ze je zelfs om het voor elkaar te krijgen.

Aangezien een monteur het visitekaartje van het bedrijf is kan je er in de meeste gevallen van uit gaan dat het gedoogd wordt. Natuurlijk is het ook wel een beetje vreemd dat je, als je meerdere PC''s wilt gebruiken, een business abbonement moet nemen of meerdere aansluitingen moet nemen. Deze keuzes zijn voor een particulier over het algemeen geen optie. Natuurlijk maakt dat het niet volgen van de algemene voorwaarden niet goed, maar het geeft wel aan dat het bij Chello zelf ook niet helemaal goed zit.

Het is een gedoogkwestie, ik weet dat er best wel hoge heren van Chello hier ook meelezen en dat die echt wel op de hoogte zijn van het feit dat er gedeeld wordt. Ik heb begrepen dat over het algemeen het gedoogd wordt zolang het delen in 1 huis cq gezin blijft. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de verbinding gaat delen met de buren ofzo, maar een kabeltje trekken naar je eigen kamer is echt zo erg nog niet hoor.

Informeren wij u graag als volgt:

Officieel is het beleid als volgt: chello is bedoeld voor één pc per consument. Het aansluiten van meerdere pc''s op chello valt onder de noemer zakelijk gebruik en is om die reden niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Delen van je Chello verbinding is dus gewoon illegaal, net zoals illegale software. Dicht dus in het vervolg...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Je zegt het zelf al: Internet delen wordt gedoogd. Er zijn geen gevallen bekend waarbij Chello het daadwerkelijk verboden heeft ofzo. m.a.w.: er mag over gepraat worden op GoT

PS: trouwens een beetje "overcorrect" om over te beginnen op zo''n forum... misschien doe je het voor het belang van t.net , maar het komt een beetje hyper over

DIT IS MIJN WEBSITE

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35

The Legend

*Plop*

Op zondag 08 april 2001 19:46 schreef RenevdVeen het volgende:

[knip]
Mja, dan kan Network Troubleshooting eigenlijk wel weg :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm waarom is dit bericht voor Floris? Ik volg hem niet helemaal :)

Oh en mocht je twijfels hebben.. Floris is een heer (nou ja.. geen mevrouw iig ;)).

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Ik erger me altijd een beetje aan mensen die denken bepaalde personen aan te spreken via een public forum. Topics als: "Femme, waarom.." . Zulk soort dingen doe je per mail.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

...die Femme niet leest :P
Maar ik ben het wel met je eens. Als het dan toch alleen voor die ene persoon bestemd is...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 08 april 2001 22:33 schreef havana het volgende:
Ik erger me altijd een beetje aan mensen die denken bepaalde personen aan te spreken via een public forum. Topics als: "Femme, waarom.." . Zulk soort dingen doe je per mail.
Ik denk dat dat een beetje voortkomt uit een idee van ''jullie weten me altijd te vinden als ik iets post wat niet mag, dus dan vinden jullie me nu ook wel :P''. Ik zeg niet dat het correct is, maar wel verklaarbaar ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

GoT (:)) zeg, gaan we hier nou over zeuren, dan vind ik ook dat bij alle topic (ook de mooie vrouwen topics) moet worden nagegaan of er wel toestemming is voor het plaatsen van de plaatjes en zogen dat er nergens tekst geknipt en geplakt wordt, plagiaat!

Ik vind dit nogal overdreven en eigenlijk ook heel zielig als je hier een topic gaat openen om te melden dat je je chello accountje niet mag delen zodat je ook op je slaapkamertje kan internetten.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 23:08
Hee, waar maak jij je eigenlijk druk om? Dit is toch de zaak van de Admin''s van GoT gewoon? Als zij vinden dat het niet illegaal is, dan laat jij hun toch gewoon?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:03

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind dat er wel een beetje vage reacties komen. Zodra iemand een linkje naar warez plaats, springt iedereen meteen op, want ''dat mag niet''. Internet delen met een chello verbinding mag ook niet, is dus net zo illegaal als warez, maar dat vind iedereen ok? Lekker consequent.

Exact expert nodig?

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op maandag 09 april 2001 00:00 schreef Crazy_D het volgende:
Ik vind dat er wel een beetje vage reacties komen. Zodra iemand een linkje naar warez plaats, springt iedereen meteen op, want ''dat mag niet''. Internet delen met een chello verbinding mag ook niet, is dus net zo illegaal als warez, maar dat vind iedereen ok? Lekker consequent.
Nee hoor, want ik deel m''n 9.6kbit modem :P

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 00:00 schreef Crazy_D het volgende:
Maar als er een vraag is over internet delen is dat niet illegaal. Pas als je je Chello internet wil delen. Dus topics daarover moeten dicht, de rest niet. Ook vragen over freesco, sygate, wingate enz kunnen rustig, als er maar geen chello i-net in voorkomt :)

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

in de algemene voorwaarden van chello staat dat je je verbinding niet mag delen met derden, maar dan is de vraag wat versta je onder derden. stel dat ik 2 computers heb en ik wil op beide computers internet en ik deel mijn ver binding is dat dan legaal of niet?

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ach er wordt wel meer gemeten met 2 maten, lekker hypocriet dat het wel toegestaan is pics te plaatsen van mensen die met 220 over de snel weg rijden, overigens heeft chello in overleg met coax ook daadwerkelijk gezegt dat een thuisnetwerkje toegestaan is mits geen het het eigen huishouden betreft.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Beste RenevdVeen, blijkbaar heb je niet veel beters te doen dan mijn stukjes tekst in mailtjes door te sturen naar UPC ofzo :?

Ik ken een paar mensen bij UPC en die hebben officieel ook dit standpunt, echter, en dat heb ik al meerdere malen uitgelegd, wordt het over het algemeen gedoogd als je binnen het gezin, in hetzelfde huis de verbinding deelt. Dat houdt in dat 1 aansluiting van UPC wordt betaald (door bijvoorbeeld de pappa in het huis) die door zowel papa als mamma op de eigen werkkamer wordt gebruikt. Pietje (de zoon in dit verhaaltje) is ook lid van het gezin, daarom mag Pietje ook de internet-verbinding van UPC gebruiken, als Pietje een eigen PC heeft, doet hij dit eenvoudig door een eigen netwerkkaart aan te sluiten op een tweede netwerkaart... blablabla

Het is vrij hypocriet van UPC om te zeggen dat als zowel pappa als mamma een eigen PC hebben, ze ook of een zakelijk abbo moeten afsluiten of of 2 verbindingen moeten aanvragen en betalen. Het is dacht is zelfs nog bij radar geweest en toen werd er al gezegd dat het gedoogd wordt...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 01:20 schreef raptorix het volgende:
Ach er wordt wel meer gemeten met 2 maten, lekker hypocriet dat het wel toegestaan is pics te plaatsen van mensen die met 220 over de snel weg rijden, overigens heeft chello in overleg met coax ook daadwerkelijk gezegt dat een thuisnetwerkje toegestaan is mits geen het het eigen huishouden betreft.
Mag 300 ook? :P

Ik denk dat je thuis wel zou moeten mogen delen, officieel dus ook.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, opzich kan je zulke dingen ook niet echt verbieden. Het is nogal lullig voor als je bijv. een laptop heb, een beetje machtsmisbruik dus.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 03:31 schreef Aikeleer het volgende:
Ja, opzich kan je zulke dingen ook niet echt verbieden. Het is nogal lullig voor als je bijv. een laptop heb, een beetje machtsmisbruik dus.
Ze doen er toch ook nix aan.
Tja behalve...
Op maandag 09 april 2001 02:49 schreef Floris_Diemel het volgende:
Beste RenevdVeen, blijkbaar heb je niet veel beters te doen dan mijn stukjes tekst in mailtjes door te sturen naar UPC ofzo :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 09 april 2001 02:56 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Mag 300 ook? :P

Ik denk dat je thuis wel zou moeten mogen delen, officieel dus ook.
Ziet er niet uit als 298km/u :P

Sjah hoe het officieel zit is eik best simpel: Het mag niet, want als er 2 PC''s zijn die internet willen hebben, kunnen ze 2 keer zo veel geld verdienen... Etc. etc. blablabla -> geldklopperij noemen we dat :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 04:14 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Ziet er niet uit als 298km/u :P

Sjah hoe het officieel zit is eik best simpel: Het mag niet, want als er 2 PC''s zijn die internet willen hebben, kunnen ze 2 keer zo veel geld verdienen... Etc. etc. blablabla -> geldklopperij noemen we dat :P
[off topic]

DIt beter dan? :7

[/off topic]

Verwijderd

Bij Sonera mag het ook niet maar als ik dan een zakelijk abonnement wil afsluiten en de zakelijke klantenservice bel lachen ze me hard uit en zeggen leg dat netwerk gewoon aan, het is te stom voor woorden om daar een duur zakelijk abonnement voor te nemen...

Dus wat moet je dan!?
Pagina: 1