Toon posts:

[BC3] 1st. Amendment geld dat ook op tweakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin me de laatste tijd nogal eens af te vragen of vrijheid van meningsuiting hier op tweakers ook/wel geld.

o.k,o.k, begrijp wel dat er de laatste tijd erg veel (newbie) topics voorbijkomen met een erg hoog ''wat moet ik hier mee'' gehalte maar in theorie zou elke zinnige topic toch gewoon open moeten blijven (ongeacht of ie nou al 10 keer voorbij is gekomen)

wat ik me afvraag is dus het volgende, is het nu redelijk om een topic waar van je (lees:een mod) de persoonlijk de waarde niet in ziet af te sluiten indien hij ethisch(en conform de f.a.q. van tweakers) toch verantwoord is??

Verwijderd

1st Amendment hebben we geen reet mee te maken. GoT is Nederlands, niet Amerikaans. En bovendien is het geen democratie met vrije recht van meningsuiting hier.

Je kunt vrijuit discussieëren, maar het staat de crew vrij om naar eigen inzicht topics te sluiten of posts aan te passen.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 02:43 schreef overdue het volgende:
Begin me de laatste tijd nogal eens af te vragen of vrijheid van meningsuiting hier op tweakers ook/wel geld.

o.k,o.k, begrijp wel dat er de laatste tijd erg veel (newbie) topics voorbijkomen met een erg hoog ''wat moet ik hier mee'' gehalte maar in theorie zou elke zinnige topic toch gewoon open moeten blijven (ongeacht of ie nou al 10 keer voorbij is gekomen)

wat ik me afvraag is dus het volgende, is het nu redelijk om een topic waar van je (lees:een mod) de persoonlijk de waarde niet in ziet af te sluiten indien hij ethisch(en conform de f.a.q. van tweakers) toch verantwoord is??
Op welk topic heb je het dan misschien?

Verwijderd

Topicstarter
O.K.

Specifiek 1st amendment is dan misschien enigzins amerikaans, maar het gaat me tenslotte om het principe en dat geld hier in nederland ook.

als ik een mening heb die algmeen gezien voor/door niets of niemand als kwetsend of hinderend kan/zal worden opgevat moet ik die wel kunnen uiten zonder op wat voor manier dan ook te worden gecensureerd (overigens grappig dat uitgerekend hlpdsk hier zo heftig op reageerd!)

of het dan een reactie via een website/tijdschrift/televisie betreft maakt dan in theorie niets uit.

ik wilde me niet laten verleiden maar vind wel dat ik mag zeggen dat het enigzins dubieus is dat sommige leden van tweakers zich dan al dan niet erg snel laten verleiden tot het doen van enigzins baude uitspraken en het wel erg lekker vinden om op hun strepen te gaan staan:?
1st Amendment hebben we geen reet mee te maken.
misschien dat je iets meer moet slapen, dat werkt vaak stress verlagend |:(

Verwijderd

Hoeveel ik slaap is jouw zorg niet. Ik reageer trouwens helemaal niet heftig. Geen idee waar je dat idee nou weer vandaan haalt.

En het is nog altijd een computer-gerelateerd forum. Dus ook niet-kwetsende zooi wat gewoon onzin is gaat op slot.

Verwijderd

zie aaaaah dat doet pijn!!! 5

[topic=156693]

Verwijderd

Trouwens, ik move deze naar LA. Net als elk draadje dat elke keer schijnbaar weer opnieuw nodig is, omdat users niet inzien dat zij het niet voor het zeggen hebben. En er dan uiteraard alweer een redelijk zinloos draadje over menen te moeten starten in SG.

Als je dan zonodig voor de 10.000e keer hetzelfde verhaal wilt ophangen dat al lang en breed, en uitermate uitvoerig is besproken (zie de url=http://gathering.tweakers.net/forum/find]search[/url]), doe dat dan in LA, en niet in SG! |:(

Verwijderd

sheesh, volgens mij zijn er een hoop gekwetste zieltjes hier (Geezer) die hun frustraties hier ff kwijt moeten......

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 07 april 2001 03:04 schreef overdue het volgende:
als ik een mening heb die algmeen gezien voor/door niets of niemand als kwetsend of hinderend kan/zal worden opgevat moet ik die wel kunnen uiten zonder op wat voor manier dan ook te worden gecensureerd.
Een mening zal ALTIJD iemand kwetsen. Los daarvan mag ik bij jou thuis komen en je voor #$^#%#^ en wat nog meer uitschelden en er nog blijven slapen? Het is natuurlijk mijn vrijheid van meningsuiting om te zeggen wat ik wil.

Verwijderd

[Mod mode uit]

Verder wil ik nog kwijt : het is duidelijk weer weekend. Er is gezopen, en dus is er WEER zo''n draadje waarin er gezeken wordt op GoT. Ga dan gewoon ergens anders heen!

[Mod mode aan]

Verwijderd

Vrijheid van menings uiting geldt alleen voor modjes. Gebruikers zijn er alleen om het aantal doorgeschakelde clicks naar de adverteerders op te krikken.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:19 schreef GEEZER het volgende:
Vrijheid van menings uiting geldt alleen voor modjes. Gebruikers zijn er alleen om het aantal doorgeschakelde clicks naar de adverteerders op te krikken.
Geloof je het zelf?

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:18 schreef HlpDsK het volgende:
[Mod mode uit]

Verder wil ik nog kwijt : het is duidelijk weer weekend. Er is gezopen, en dus is er WEER zo''n draadje waarin er gezeken wordt op GoT. Ga dan gewoon ergens anders heen!

[Mod mode aan]
Mischien kun je ook leren om op een constructieve manier met kritiek om te gaan ??

het is niet altijd de schuld van een ander.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:21 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Mischien kun je ook leren om op een constructieve manier met kritiek om te gaan ??

het is niet altijd de schuld van een ander.
Ik uit me zoals ik wil. Ik wordt doodmoe van elke vrijdag- en zaterdagavond dezelfde argumenten te moetne horen en het zelfde overloze gezever te moeten aanhoren.

Dit is allemaal al een ziljard keer behandeld.

Verwijderd

Ik ben niet de enige met kritiek. En als je hiet mod bent moet je ook de volwassenheid en de moed hebben om daar mee om te gaan.
Het is slap om je achter je autoriteit te verschuilen en en elke discusie af te kappen.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:24 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik uit me zoals ik wil. Ik wordt doodmoe van elke vrijdag- en zaterdagavond dezelfde argumenten te moetne horen en het zelfde overloze gezever te moeten aanhoren.
Als je dat niet aan kunt moet je geen mod zijn.
Dat hoort bij je baantje.

Verwijderd

Topicstarter
heb om eerlijk te zijn de ''hele disscusie'' van vanavond'' niet gevolgd.

misschien niet verstandig om te zeggen maar heb dus ook pas na de post van geezer gechecked wat zich nu vanvond (laatste 2 uur)heeft afgespeeld.

ik probeer onpartijdig te blijven maar blijf er toch bij dat HlpDsk wel erg heftig reageerd op de post''s maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dat zeer waarschijnlijk ook zou doen als ik de hele avond het gevoel zou hebben alsof ik constant werd afgezeken.

ik probeer je te begrijpen maar vind toch echt dat het een ''schande'' zou zijn waneer een goed forum als tweakers in rook zou opgaan en alleen maar om dat het niet in dank word afgenomen dat er niet alleen computer gerelateerde topics worden gepost en er dus constant topics worden gesloten.

ik ga zelf ook even gemakelijk ergens anders naar toe, vraag is alleen of ik dat wil!!

weet niet waar je vandaan komt (kom zelf uit utrecht) maar zou zeggen spring op je fiets en haal een dikke joint, suck je helemaal de tering en richt je op iets positiefs .
op deze manier keer je aleen maar mensen tegen je terwijl je waarschijnlijk alleen maar goede bedoelingen hebt.

het is al dat gezeik toch niet waard, lees je posts morgen eens terug (en probeer dan objectief te zijn) misschien dat je er dan anders over denkt.

topic closed................

Verwijderd

Ik kap niks af. Deze draad is nog open.

Ik ga niet elke keer opnieuw die zinloze discussie aan. De eindconclusie is dat je maar ergens anders heengaat als je je niet kunt verenigen met de regels alhier.

En het is zeer opvallend dat dit elke keer ''savonds laat is, en elke keer in het weekend.

Dronkenmans gezever.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:28 schreef HlpDsK het volgende:

Ik ga niet elke keer opnieuw die zinloze discussie aan. De eindconclusie is dat je maar ergens anders heengaat als je je niet kunt verenigen met de regels alhier.

En het is zeer opvallend dat dit elke keer ''savonds laat is, en elke keer in het weekend.

Dronkenmans gezever.
Ik drink alleen fris . :)

Lust geen alcohol

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:31 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Ik drink alleen fris . :)

Lust geen alcohol
Dan heb je vast een hoop geblowd....

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:36 schreef AirHead het volgende:

[..]

Dan heb je vast een hoop geblowd....
Ik rook niet. En nee, cake heb ik ook niet gehad.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:39 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Ik rook niet. En nee, cake heb ik ook niet gehad.
Dan blijven er weinig excuses voor je over...

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:39 schreef AirHead het volgende:

[..]

Dan blijven er weinig excuses voor je over...
Ik heb een laag iq. Mag ik daar een beroep op doen ???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 03:28 schreef HlpDsK het volgende:

Dronkenmans gezever.
Tja ach bevooroordeelde mensen blijven er altijd :'(

richt je liever op feiten i.p.v. veronderstellingen.

wat weet jij wat de gemoedstoestand van de gemiddelde tweaker??????????

en voor de duidelijkheid (hoewel ik er niet vies van ben) ik heb vanavond gedronken noch geblowd.

had ik echter (gezien deze discussie wel kunnen doen) beter wel kunnen doen :(

ik kap er mee, ik zoek wel een plek waar ik met mensen in discussie kan gaan die ook opbouwende kritiek kunnen verdragen.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:43 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Ik heb een laag iq. Mag ik daar een beroep op doen ???
ja, is ook altijd mijn excuus :)

zie m''n Nic.....

Maarre, hoe weet je dan hoe je moet posten :?

Dat doet iemand constant voor mij.......

Verwijderd

BTW

HlpDsk schittert weer door afwezigheid.
Ook een fijne discussie strategie: kritiek gewoon negeren.

Verwijderd

Ik negeer niets. Ik ga alleen niet opnieuw de discussie aan. Gebruik de search. Zoek het topic van afgelopen weekend maar op. Of die daarvoor. Want er zijn er zat. Daar heb ik mijn mening duidelijk uitgewerkt.

Ik blijf niet aan het typen.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:44 schreef overdue het volgende:

[..]

Tja ach bevooroordeelde mensen blijven er altijd :'(

richt je liever op feiten i.p.v. veronderstellingen.

wat weet jij wat de gemoedstoestand van de gemiddelde tweaker??????????
Kijk eens naar t aantal posts dat Hlpdsk gepost heeft en hoe lang hij hier al aanwezig is. Dan is t volgens mij niet zo moeilijk meer om een patroon te zien in het soort posts en wanneer ze meestal gepost worden.........

Oh shit, jij hebt er ook al: 10.....

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:49 schreef HlpDsK het volgende:
Ik negeer niets. Ik ga alleen niet opnieuw de discussie aan. Gebruik de search. Zoek het topic van afgelopen weekend maar op. Of die daarvoor. Want er zijn er zat. Daar heb ik mijn mening duidelijk uitgewerkt.

Ik blijf niet aan het typen.
Uit de search haal ik niets anders dan dat ik niet de enige met deze kritiek op jou ben ben en dat je iedereen met eenzelfde standaard antwoord tracteerd.
Kort samengevat gevat:
Ik ben hier moderator en je moet niet zeuren en als je het niet bevalt rot je maar op en als je niet ophoud ban ik je.
Ik kan niet ontdekken dat je tot een inhoudelijke discussie over gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens naar t aantal posts dat Hlpdsk gepost heeft en hoe lang hij hier al aanwezig is. Dan is t volgens mij niet zo moeilijk meer om een patroon te zien in het soort posts en wanneer ze meestal gepost worden.........
ga eens terug en tel ze eens......

vertel me dan nog eens wie hier gezopen of geblowd heeft.

jij of ik.

Verwijderd

Topicstarter
nee joh Geezer,

wij zijn er alleen alleen maar op uit om mod''s af te zeiken en HlpDsk heeft gewoon gelijk.

hebben nu alleen het geluk dat ie ons laat zeiken en er niet meteen een slotje opgooit.

z''n vinger is een beetje moe denk ik :P

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 03:50 schreef AirHead het volgende:

[..]

Ow ja dom van mij. Het aantal posting telt en niet de inhoud.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:00 schreef overdue het volgende:

[..]

ga eens terug en tel ze eens......

vertel me dan nog eens wie hier gezopen of geblowd heeft.

jij of ik.
Oh, je hebt gelijk, nu zie ik er in je profiel: 11 :P . Hoe kan dat nou, net stonden er nog maar 10.....

Verwijderd

SLOTJE

Verwijderd

overdue: 16 iq punten eraf !!! Blijft over 24. |:(

Cursus discuseren
Regel 1
Eerst checken dan praten.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:04 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Ow ja dom van mij. Het aantal posting telt en niet de inhoud.
Nah, je hebt toch dat goeie excuus, dat lage IQ van je....... Geeft niks...

Verwijderd

Topicstarter
Geezer

laten we maar gaan slapen dit heeft absoluuuut geen zin.

we ouwehoeren tegen een (meervoudige) muur geloof ik.
een redelijke beargumentatie heeft hier/nu schijnbaar geen zin.
daar wordt toch alleen maar beargumentatie gebaseerd op gevoelens tegenin gebracht.

benader het rationeel (in tegenstelling tot de rest) en ga lekker slapen.

laterz...

zeer waarschijnlijk tot nooit meer...

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:06 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nah, je hebt toch dat goeie excuus, dat lage IQ van je....... Geeft niks...
Bedankt voor je begrip.
Helaas heb ik niet zoveel iq om de eerste helft van mijn icoontje te jatten zoals jou.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:12 schreef overdue het volgende:
Geezer

daar wordt toch alleen maar beargumentatie gebaseerd op gevoelens tegenin gebracht.

laterz...

Verstand komt in de late uurtjes :P . Bij mij is t daarvoor te laat........

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:14 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Bedankt voor je begrip.
Helaas heb ik niet zoveel iq om de eerste helft van mijn icoontje te jatten zoals jou.
"... zoals jij" bedoel je ???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 02:47 schreef HlpDsK het volgende:
1st Amendment hebben we geen reet mee te maken. GoT is Nederlands, niet Amerikaans. En bovendien is het geen democratie met vrije recht van meningsuiting hier.

Je kunt vrijuit discussieëren, maar het staat de crew vrij om naar eigen inzicht topics te sluiten of posts aan te passen.
oh ja,
en als laatste.

vrijuit discussieëren, totdat een mod zich gaat vervelen.

vrijuit en toch aanpassen, het is hier net rusland|:(

Verwijderd

En dit gaat ook nergens meer over.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:12 schreef overdue het volgende:
Geezer

laterz...

Ach , bedank HlpDsk cs dat hij je een leerzame blik heeft gegund in de duistere krochten van een moderatorsbrein.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:16 schreef AirHead het volgende:

[..]

"... zoals jij" bedoel je ???
Neu. ik kan zelf nog wel een lullig icoontje maken maken.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:19 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Neu. ik kan zelf nog wel een lullig icoontje maken maken.
Hmmm, ik had het over je taalgebruik taalgebruik :P

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:21 schreef AirHead het volgende:

[..]

Hmmm, ik had het over je taalgebruik taalgebruik :P
Cool . Ik dacht dat ik de enige was die stotterde en een laag iq had.

BTW

Was je het tweede foutje ook opgevallen ???

"Helaas heb ik niet zoveel iq om de eerste helft van mijn icoontje te jatten zoals jou."

jou moet jij zijn. |:(

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:23 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Cool . Ik dacht dat ik de enige was die stotterde en een laag iq had.
LOL, nee dat had ik hiervoor al toegegeven, weet je nog weet je nog........

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:23 schreef GEEZER het volgende:

[..]

BTW

Was je het tweede foutje ook opgevallen ???

"Helaas heb ik niet zoveel iq om de eerste helft van mijn icoontje te jatten zoals jou."

jou moet jij zijn. |:(
Kijk maar eens een paar posts terug....

Verwijderd

Laat ook maar.........

Verwijderd

Topicstarter
SLOTJE
Hoeft blijkbaar niet eens.

check de index van SG maar eens, deze topic is nergens meer te bekennen.

HlpDsk is waarschijnlijk zo afgezeken dat ie het niet eens meer durft af te sluiten.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:27 schreef AirHead het volgende:

[..]

Kijk maar eens een paar posts terug....
Sorry . Krijg je van mij 1 iq punt erbij.

Dus je zit nu op 47. Da''s 12 meer als mij. :):):):)

(Zoek de fout)

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:30 schreef overdue het volgende:

[..]

Hoeft blijkbaar niet eens.

check de index van SG maar eens, deze topic is nergens meer te bekennen.

HlpDsk is waarschijnlijk zo afgezeken dat ie het niet eens meer durft af te sluiten.
Dat ik nog reageer.... Kijk eens bij Lieve Adjes, misschien vind je daar dit topic ? Dat had hij trouwens al gezegd, maar ja.......

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:32 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Sorry . Krijg je van mij 1 iq punt erbij.

Dus je zit nu op 47. Da''s 12 meer als mij. :):):):)

(Zoek de fout)
"Dan krijg je van mij 1 IQ punt erbij" en
"Dat is 12 meer DAN IK" moet dat zijn en dan blijft het nog een erg slechte zinsopbouw......en nu ga ik slapen, want dit gaat nergens meer over.

Verwijderd

Mag ik deze "discussie" afsluiten met de conclusie dat vrijheid van meningsuiting voorbehouden is aan diegenen die het medium cq de reproductiewijze van het medium controleren en dat de gebruikers/lezers/kijkers van het medium zich gevoegelijk in de opvattingen betreffende vrijheid van meningsuiting dienen te schikken zoals die heersen bij diegenen die het medium controleren.

Waarvan acte !!

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 04:51 schreef GEEZER het volgende:
Mag ik deze "discussie" afsluiten met de conclusie dat vrijheid van meningsuiting voorbehouden is aan diegenen die het medium cq de reproductiewijze van het medium controleren en dat de gebruikers/lezers/kijkers van het medium zich gevoegelijk in de opvattingen betreffende vrijheid van meningsuiting dienen te schikken zoals die heersen bij diegenen die het medium controleren.

Waarvan acte !!
Nog maar één keer dan. Waar heb je dat zo snel opgezocht? :o

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil graag een laatste opmerking maken:

Er wordt meerdere malen gezegd dat niemand behalve de moderators en admins hier vrijheid van meningsuiting heeft. De personen die dit zeggen kunnen dit gewoon niet menen! Als een mod of admin een "foute" uitspraak doet, wordt hij (of zij) er veel strenger op aangekeken dan de gemiddelde gebruiker. De redenatie klopt dan dus niet, daarbij heeft een moderator/admin een voorbeeldfunctie, wat hij/zij doet kan en is toegestaan, een bezoeker/gebruiker/whatever weet dat hij/zij dan ook tot zover kan gaan.

We hebben ook al 3300 keer uitgelegd dat onzin hier niet thuishoort, natuurlijk mag je af en toe wel een beetje offtopic om er een beetje sjoege in te houden, maar complete onzin pikken we niet. Zo zijn er nog een heel aantal regels waar _iedereen_ zich aan dient te houden. De regeltjes staan netjes in de faq en in sommige forums bovenaan de topiclist. Het is niet moeilijk om die even door te lezen, je krijgt er wel beter inzicht in de regels door en dat zal je helpen bij het volgen van de regels alhier.

We zullen gebruikers die de regels dermate overtreden vorozien van een waarschuwing, als je je dan nog een keertje misdraagt, krijg je een ban. (Hangt er van af hoe erg je je misdraagt of het een name-ban of ee IP-ban wordt).
Als je gebanned wordt, houdt dit eenvoudig in dat je niet meer welkom bent op het forum, als je een nieuwe username aanmaakt krijg je dus wederom een ban.

Ik vind het wel even genoeg zo eigenlijk...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1