Is het misschien mogelijk om de invoer op de search wat langer te maken, het is nauwelijks mogelijk iets van 3 woorden op te zoeken, overigens lijkt het mij dat een search met meer woorden een minder zware belasting op de database geeft.
Het is uberhaupt bijna niet mogelijk om iets op normale manier te zoeken. De afgelopen 2 maanden heb ik misschien wel 20 ''klachten'' gezien, varierend van een "vriendelijk verzoek aan de hooggeplaatste maker van Topix of hij misschien een bepaalde feature iwl toevoegen" tot een "scheldpartij omdat die #$&$#-search brak is".
Zelf heb ik ook wel een aantal dingen, uit m''n geheugen:
- korte invoer
- AND, OR, EXACT
- "", +, -
- Sorteren op ''topic begin'' als je zoekt op topicstarter onmogelijk (oid)
- woorden van < 4 tekens in bepaalde gevallen onmogelijk, hoewel dat soms essentieel is.
Ik hebber nog meer, maar komt ff niet boven...
- korte invoer
- AND, OR, EXACT
- "", +, -
- woorden van < 4 tekens in bepaalde gevallen onmogelijk, hoewel dat soms essentieel is.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Ook ik zou graag zien dat de search wordt uitgebreid....Op woensdag 04 april 2001 17:36 schreef Burat het volgende:
Het is uberhaupt bijna niet mogelijk om iets op normale manier te zoeken. De afgelopen 2 maanden heb ik misschien wel 20 ''klachten'' gezien, varierend van een "vriendelijk verzoek aan de hooggeplaatste maker van Topix of hij misschien een bepaalde feature iwl toevoegen" tot een "scheldpartij omdat die #$&$#-search brak is".
- korte invoer
- AND, OR, EXACT
- "", +, -
Momenteel ben ik op zoek naar een topic wat een tijdje geleden langs is geweest... maar ik kan het dus echt niet vinden...
De invoer vind ik ook te kort.... maar nog belangrijker vind ik het ontbreken van die logische termen zoals AND, OR en NOT (of - en +.... nog liever)
Op deze manier kan je denk ik aanzienlijk gerichter zoeken... Ik roep ook regelmatig tegen ''newbies'' dat ze de search moeten gebruiken... maar ik ben er zojuist achter gekomen dat dat soms bijna niet werkt.......
Ik denk dat veel tweakers en newbies GoT dankbaar zullen zijn als de search sterk wordt uitgebreid....
Aanvullend bij Burat heb ik nog een volgende optie die ook handig kan zijn:
Zodra de searchlijst is opgesteld, door in de koppen van een onderdeel te klikken, dat de handel op dat onderdeel wordt gesorteerd... bijvoorbeeld je klikt op de kop "DATUM" en alles wordt gesorteerd op datum.... als je klikt op SUBFORUM, dat de handel dan op subforum wordt gesorteerd... Klik je een tweede keer op dezelfde kop, dat de handel dan omgekeerd wordt gesorteerd (bij de eerste klik van A tot Z, bij de tweede klik van Z tot A)
Ook zou het handig zijn om de search uit te kunnen breiden... Je voert wat termen in, ramt op search en ziet dat er teveel resultaten zijn... Dan een nieuwe term invoeren om binnen die reeds gemaakte lijst opnieuw te gaan filteren....
Het zijn wat ideetjes.... ik hoop dat hier wat mee gedaan wordt... Met name de punten die Burat ook al heeft genoemd....
Misschien kan ik wat toevoegen aan dit topic met voorbeelden:
Ik wil zoeken op "ASP" of "PHP", dit kan helaas niet omdat het maar 3 tekens zijn.
Ik wil zoeken op "Internet Explorer", dit kan helaas niet omdat ik de AND mis. Hij gaat nu dus zoeken op "Internet" en "Explorer".
Toch komen deze dingen vaak voor in de praktijk als je iets gaat zoeken, en het maakt de zoek functie hier gewoon compleet!
Ik wil zoeken op "ASP" of "PHP", dit kan helaas niet omdat het maar 3 tekens zijn.
Ik wil zoeken op "Internet Explorer", dit kan helaas niet omdat ik de AND mis. Hij gaat nu dus zoeken op "Internet" en "Explorer".
Toch komen deze dingen vaak voor in de praktijk als je iets gaat zoeken, en het maakt de zoek functie hier gewoon compleet!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Wat burat en wfvn aangeven lijken mij hele goede uitbreidingen op de huidige search. Als het aan mij ligt komen deze er ook, echter er zijn een aantal dingen die voorrang hebben.
Bugs die opgelost moeten worden, features die ingevoegd moeten worden etc. etc.
De search staat bij mij ook redelijk bovenaan het lijstje overigens, maar het kan dus wel eventjes duren voordat het ingevoerd wordt en ik denk dat het niet in 1 keer helemaal zo wordt ingevoerd als we wellicht willen. (Hiermee bedoel ik dat Arjen misschien eerst het 3 letter-verhaal aanpakt, daarna het and/or/nor verhaal, daarna sorteren etc. etc. Dus stapje voorsstapje verbeteren).
De search staat bij mij ook redelijk bovenaan het lijstje overigens, maar het kan dus wel eventjes duren voordat het ingevoerd wordt en ik denk dat het niet in 1 keer helemaal zo wordt ingevoerd als we wellicht willen. (Hiermee bedoel ik dat Arjen misschien eerst het 3 letter-verhaal aanpakt, daarna het and/or/nor verhaal, daarna sorteren etc. etc. Dus stapje voorsstapje verbeteren).
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Zoeken op inhoud & onderwerp -> ORIk wil zoeken op "Internet Explorer", dit kan helaas niet omdat ik de AND mis. Hij gaat nu dus zoeken op "Internet" en "Explorer".
Zoeken op inhoud -> AND
(en ja, dat is onlogisch
Onno''s search, klaar
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Ja maar het is zo makkelijk! Ik heb een aantal search engines geschreven in PHP voor een e-commerce platform. Daar kon je op alle mogelijke manieren zoeken en het ging vrij snel.. En daar heb ik echt niet langer dan 2 dagen aan gewerkt!Op donderdag 05 april 2001 09:53 schreef Floris_Diemel het volgende:
Wat burat en wfvn aangeven lijken mij hele goede uitbreidingen op de huidige search. Als het aan mij ligt komen deze er ook, echter er zijn een aantal dingen die voorrang hebben.
Ik zie gewoon geen progressie mbt het forum. Er zijn zoveel dingen die (soms enorme) bugs hebben - eerder dinosauriers.. Neem nou het feit dat verschillende users soms onder een andere naam zijn ingelogd, ook als beide niet achter een proxy zitten. Dat is waarschijnlijk een knoepert van een fout (weet natuurlijk niet wat het is, maar waarsch. iets als geen goede feed voor de random functies of niet checken of een sessionid ooit al eens gebruikt is, etc).
Ik hoop dat de topix-developers ooit de stoute schoenen weer aantrekken, de pc weer es aanzetten en eens lekker gaan zitten bugfixen..
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Ik mag je het blijde nieuws verkondigen dat de developers (voor zover ik weet) ook weer aan het bugfixen zijn geslagen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dat geloof ik graag, maar niet iedereen heeft dat in zich, no offense tegen wie dan ook. Al doet iemand er een halve maand over, als het gewoon op een gegeven moment maar goed werkt.Op donderdag 05 april 2001 16:15 schreef Burat het volgende:
[..]
Ja maar het is zo makkelijk! Ik heb een aantal search engines geschreven in PHP voor een e-commerce platform. Daar kon je op alle mogelijke manieren zoeken en het ging vrij snel.. En daar heb ik echt niet langer dan 2 dagen aan gewerkt!
Daar heb je helemaal gelijk in, dat is ook een enorme fout, maar die is een tijdje geleden opgelost, aldus Arjen.Neem nou het feit dat verschillende users soms onder een andere naam zijn ingelogd, ook als beide niet achter een proxy zitten. Dat is waarschijnlijk een knoepert van een fout (weet natuurlijk niet wat het is, maar waarsch. iets als geen goede feed voor de random functies of niet checken of een sessionid ooit al eens gebruikt is, etc).
Owww hier gaan weer blauwe schenen van komen, maar tot de tijd dat de search het goed (en ook logisch!) doet, kun je gewoon het beste Onno''s search gebruiken. Dan kun je wel blijven zeuren dat die Topix search beter moet (dat moet ie ook!), maar daar heb je als bezoeker na een lange tijd van drammen geen bal meer aan. Een search is ervoor om iets te op te zoeken wat je nodig hebt en of je dat nu met Topix search doet of met Onno''s search, is niet relevant, zolang je je gewenste resultaten maar behaalt. Op dit moment is de beste search gewoon die van Onno, argumenten genoeg gegeven in deze thread, dus kun je het beste gewoon die gebruiken. Wellicht is dat over een tijdje anders, wie zal het zeggen. Maar doe je dat niet? Dan is dat je goed recht (we leven in een vrij land), maar dan moet je ook niet raar opkijken dat je gebrekkige/vreemde zoekresultaten krijgt, omdat de Topix search dermate onlogisch/onjuist inelkaar zit dat hij bij de ingewikkelder dingen regelmatig de fout in gaat. Dat _weet_ je als je eraan begint. Niet om alweer Topix mensen aan te vallen, maar ikzelf krijg een beetje het idee ''we weten het nu wel''. [edit: en volgens Floris'' reply de developers ook :)]
Het gemakkelijkst zou natuurlijk een linkje zijn naar Onno''s search, maar dat is uiteraard uit den boze.
[edit: ik krijg een kind van het elke keer opnieuw weghalen van die extra erin gekwakte spaties bij het editen]
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
als onno''s search zoveel bveter is waarom linkt dat search knoppie dan neit naar zijn search tot deze een beetje fatsoenlijk werkt?
Wie heeft er trouwens effe een link voor me.. search downloaden heb''k toch niks aan
edit: sig bekijken helpt: http://onno.dhs.org/gotsearch.
Wie heeft er trouwens effe een link voor me.. search downloaden heb''k toch niks aan
edit: sig bekijken helpt: http://onno.dhs.org/gotsearch.
Pagina: 1