Toon posts:

[BC3] Search vervanger: "online handleidingen"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, de search slaat niet echt aan bij de gebruikers, of heb ik het verkeerd?

Bij elke vraag die gesteld wordt, komt direct een reply ''SEARCH!!!!!!''. Goh, nee echt? Je loopt eerst een half uur te zoeken door de search, om de vraag te vinden. Dan kom je tot de conclusie dat die vraag nog nooit gesteld is, en dan stel je hem. Toch binnen 5 minuten staat het welbekende ''search!!!'' als eerste antwoord op je schrijven.

Dat kan twee dingen beteken:
1. De seach wordt niet goed geraadpleegd, of er kan niet goed genoeg gezocht worden.
2. Er lopen tweakers rond die alleen maar ''Search!!!!'' kunnen zeggen...

Uitgaande van het eerste punt, dan moet daar toch een oplossing voor zijn. Ik heb een idee wat misschien niet het probleem totaal verhelpt, maar al was het maar een beetje, dan zijn de meeste tweakers toch nog blij.

Ik kwam op het idee van een handboek, of een checklist, met standaard vragen als ''Hoe installeer ik een JetDirect poort''. Als een tweaker een moeilijke klus gedaan heeft, post ie een nieuwe handleiding, en dan hebben de andere tweakers daar ook weer wat aan.

Het verbeterd misschien niet de Search maar als het goed is, en dat stappenboek is goed gevuld, dan komen er in iedergeval minder van dezelfde vragen...

Veel plezier met dit hersenspinsel

Groente
B.L.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zoiets als een FAQ per forum. Dat in dat forum-FAQ (dat getimewarpte deel) een aantal links staan naar complete HOWTO-topics.

Volgens mij kan dat makkelijk. (ik ben iig bezig)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Er komt al iets zoals een HOWTO lijst en een knowledgebase.

En verder, de users moeten gewoon de search gebruiken en het niet zo snel opgeven als ze 100 hits zien. Dat wil niet zeggen dat het veel werk is om het allemaal te lezen, maar gewoon dat je vraag al op 100 verschillende manieren gesteld kan zijn. En dat het dus irritant is om hem nog een keer te stellen.

We hoeven de search dus niet aan te passen, maar de users moeten hun gemakzucht eens opzij zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 13:05 schreef obsidian het volgende:
Er komt al iets zoals een HOWTO lijst en een knowledgebase.

En verder, de users moeten gewoon de search gebruiken en het niet zo snel opgeven als ze 100 hits zien. Dat wil niet zeggen dat het veel werk is om het allemaal te lezen, maar gewoon dat je vraag al op 100 verschillende manieren gesteld kan zijn. En dat het dus irritant is om hem nog een keer te stellen.

We hoeven de search dus niet aan te passen, maar de users moeten hun gemakzucht eens opzij zetten.
Ik zeg ook niet dat de search functie het niet (goed) doet, ik zeg dat veel gebruikers niet weten hoe ze goed moeten zoeken. Misschien zijn jullie gewoon TE slim! :)

Nee, serieus, een knowledge databank met stap voor stap handleidingen, die doorzoekbaar is op thema, apparaat/kaart naam, maker van het apparaat etc, etc... Ik ben er zeker voor. Het is dat ik een complete leek ben met database georienteerde websites, anders had ik graag willen helpen. Sorry voor mijn ontwetendheid in dat geval.

Over de gemakzucht, voordat ik een nieuwe topic begin zoek ik eerst een kwartier op het web, daarna een kwartier op de search van got, en pas dan plaats ik hem. Ik weet namelijk dat deze handeling in veel gevallen sneller is als doelloos in vensters rond te klikken, en steeds opnieuw te starten, waarmee je na een half uur alleen maar meer problemen hebt... Nogmaals, ik spreek nu wel voor mijzelf, en weet niet of ik daardoor de mening van een gemiddelde tweaker geef...