In de oorzaak van lange reparatietijden vergis je je toch degelijk, dacht je soms dat winkeliers zelf die reparaties uitvoerden, welnee!
Het werkt als volgt; klant komt binnen met kapotte, laten we zeggen harddisk, die wordt ingenomen, vervolgens vraagt de winkelier bij zijn leverancier een RMA aan. Sommige (eigenlijk te veel) leveranciers, geven in eerste instantie hier geeneens gehoor aan, na wat meerdere verzoeken komt er een RMA nummer (let wel! sommige leveranciers doen dit gelukkig wel rap).
Vervolgens wordt de HDD opgestuurd naar de leverancier (week 1 is inmiddels voorbij).
De leverancier bied vervolgens de HDD bij de fabrikant aan voor reparatie,,, ergens daar in het traject verdwijnen spullen weken lang. Ik zelf ga er van uit dat ze op dat moment idd. bij de fabrikant zijn die er vervolgens gewoon 3 weken voor nodig heeft om een repair uit te voeren of de schijf gewoon om te ruilen voor een nieuwe,, Vervolgens na 4 weken gaat de hdd weer naar de leverancier die hem vervolgens weer naar ons stuurt,, 5 weken kwijt???
Ondertussen zit de winkelier met een klant die hem de oren van z''n kop afzeurt terwijl de winkelier geeneens weet (ook niet achter kan komen waar die schijf nu uithangt of wat er mee gedaan wordt),, affijn na 6 weken heeft de klant zijn eigen schijf of een omgeruilde weer in zijn bezit.
Om de tussentijd te overbruggen lenen veel winkeliers een leenschijf uit, om de klant in ieder geval de mogelijkheid te geven om door te werken met zijn pc,, en in een aantal geval gaat hij zelfs over tot direkte omruil,, ook al is de hdd behoorlijk oud, maar dit moet op dat moment natuurlijk wel in z''n mogelijkheid liggen,, als er niks is, is er niks, simpel als dat.
Waar ik dus schijtziek van wordt is dat er gezegd wordt dat de winkelier maar alles voor de klant moet over hebben, en moet regelen en moet doen en bla, bla, bla, terwijl de tussenleveranciers en die verdomde fabrikanten buiten schot blijven,, ook al zit het grootste deel van de ellende bij die partijen (mooi voorbeeld,, na een wachtperiode van 5 weken krijgt een klant zijn bord van een niet nader te noemen fabrikant terug, die was daar heen gegaan voor reparatie,, bord bleek gewoon nog steeds defekt. Wie wordt er op aangekeken,, juist de winkelier!!
Of ze sturen een verkeerd artikel terug,, weer 3 weken wachten, lekker verhaal
En wat betreft het hebben van Tweakers als klant,, op zich helemaal niet erg,, een Tweaker met hersens zie je vrijwel nooit met afgefikte spullen,, die doet zijn werk gewoon goed,, die kijkt wel uit dat hij zijn spullen afbrand,, en voor het betere soldeerwerk, weet hij van te voren al dat garantie claimen er dan toch al niet meer inzit,, Ik kan het weten, want de soldeerbout is me zelf ook niet vreemd, en leg me er gewoon bij neer als ik door tweakpraktijken iets om zeep help. De kiddo''s vormen over het algemeen het grote probleem op dit gebied, je wil bijv. gewoon niet weten hoeveel afgefikte en gesloopte cpu''s ik heb gezien door het verkeerd plaatsen van koelers (en ze verpesten het helaas voor veel andere oprechte klanten, want de winkeliers worden verdomd voorzichtig en argwanend)