[BC3] Grafical en de price watch

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Ik weet dat dit hier niet thuis hoort, dus slot erop maar, maar ik hoop dat ik voor die tijd (of via opbouwende kritiek waar wel te posten) te weten te komen, wat er met grafical en de pricewatch is gebeurd op tweakers.net.
Gisteren zag ik dat er iemand nog een shop survey invullen, en hij was op dat moment de enige die ze punten had gegeven. Ik antwoordde erop door te vragen wat er met alle beoordelingen van graficall was gebeurd. Nu ik vandaag ging kijken was alles weg?.
Daar de meeste tweakers toch wel eens hardware (algemeen) bij graficall kopen (die met de gezellige eigenaresse ;) ) dacht ik het hier te posten.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op verzoek van Grafi-Call is Grafi-Call uit de pricewatch verwijderd.
Dit is gebeurd om niet nader te noemen redenen.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
tnx bull dog..

Wat zouden beweegreden voor een bedrijf kunnen zijn om niet meer inde pricewatch te worden opgenomen? Of is het niet netjes om daarover te speculeren, uit respect voor de keuze van grafi call.
Zo negatief kwamen ze er niet uit dacht ik zo.
Saillant detail: Er staat ook een Graphical in de shop survey met een homepage. Er zijn nog geen beoordelingen van binnen, en ook de homepage (http://www.graphical.nl/) biedt niet veel wat op iets duidt waar shop survey voor is bedoeld.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Grafi-Call wil niet in de shop survey vanwege alle problemen die daar ontstonden (flames enz.). Omdat de Grafi-Call shop survey al een aantal keren is geëscaleerd is toen besloten om ''m te verwijderen, met als voorwaarde dat Grafi-Call ook niet meer in de pricewatch zal voorkomen. Met dat laatste waren ze uiteraard wat minder blij.

Graphical is nu verwijderd.

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 22:21 schreef Femme het volgende:
Met dat laatste waren ze uiteraard wat minder blij.
Valt wel mee hoor,, er klopt(e) meestal toch geen ene ruk van :Z

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Op donderdag 05 april 2001 00:51 schreef ]NTT[ het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor,, er klopt(e) meestal toch geen ene ruk van :Z
Deze bewoording wilde ik er liever niet voor gebruiken, maar mij is het de laatse tijd ook diverse malen opgevallen, dat prijzen regelmatig niet kloppen van de pricewatch met die van de desbetreffende shop-site. Ik snap dat het niet gemakkelijk is om dit te verhelpen, omdat het een zekere discipline vereist van de shop zelf. Da''s jammer, want nu kun je slechts globaal op de pricewatch-prijzen afgaan.

Het zou mooi zijn als er een directe link bestond tussen de pricelists van de shops en de pricewatch, maar of dat te realiseren is? Nog mooier zou ''t zijn als je in de pricewatch je systeem kon samenstellen en/of componenten direct kon bestellen bij de desbetreffende shops. T.net zou daarvoor dan een provisie kunnen ontvangen (zeker als de shops dit compenseren dmv een korting). Maar dat zal wel helemaal een onbegonnen zaak zijn om te implementeren, vrees ik, of zit hier (toekomst)muziek in?

Probleem zal waarschijnlijk zijn dat als T.net dan een officieel tussenstation wordt, ze ook als leverancier gezien kan worden en dan krijg je evt. ook met garantieclaims en aansprakelijkheid te maken, dus dat zou dan omzeild moeten worden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Die vrouw van Grafi-Call is echt lief :7

Verwijderd

Sommige bedrijven laten niet toe dat users de prijzen aanpassen. Dat kan dan alleen het bedrijf zelf.

Helaas verrekken ze nog wel eens om die prijzen op de pricewatch aan te passen.

Nahja .. daar hebben ze zichzelf het hardste mee.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem dat prijzen niet altijd up-to-date zijn in de pricewatch heeft altijd al gespeeld. Het kan in de toekomst wel verbeteren als meer bedrijven met database dumps gaan werken. Verder hebben we het PW meldpunt en willen we ook nog een keer iemand aanstellen die structureel de pricewatch gaat onderhouden.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:00
Waar ik me nog het meeste aan irriteer zijn de prijzen van producten die nog lang niet leverbaar zijn. Neem nou een GeForce3 oid. Die stond een week of drie geleden al in de pricewatch, terwijl dat ding nu nog steeds niet leverbaar is. Hoe ver gaat dit in de toekomst? De aankondiging van de GeForce4 volgende maand (voor het luttele bedrag van 2500 piek :) ). Ik vind dit een soort concurrentievervalsing. Zo van: We zetten hem er zo vroeg mogelijk op, zodat we lekker veel pre-orders hebben. Hetzelfde geldt voor die nieuwe cordless muis van Logitech, hoewel sommigen hem nu voor 129 besteld hebben terwijl de prijs met twee tientjes omhoog is gegaan. Ik vind het oneerlijk ten opzichte van de bedrijven die dit pertinent niet doen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat blijf je altijd houden, er zijn ook bedrijven die het precies andersom hebben trouwens, die de prijzen dus niet aanpassen en nog steeds een Slot-A athlon in de pricewatch hebben staan voor 1500 piek ofzo...

We hebben gewoon geen tijd om alle prijzen bij te houden, het idee (dat bij mij wel eens speelde) om een prijs bijvoorbeeld maximaal 4 weken te laten staan viel ook niet echt in goede aarde, dus jah, er zijn echt nog wel dingen te verbeteren, maar het hoe is mee rhet probleem dan het waarom.

Het idee dat we hebben (maar nog in embrionale status verkeerd) is dat er een aantal mensen kunnen worden aangesteld (gevraagd, of die zich aanbieden, ook nog onduidelijk) die de pricewatch, vraag&aanbod en shopsurvey in de gaten kunnen houden, waardoor dit allemaal een beetje schoongehouden kan worden en waardoor het niveau uiteindelijk verbeterd kan worden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ben zelf actief lid van de tweaker community geworden omdat ik die pricewatch echt een briliant idee vond. En er zodoende bij de community ben blijven hangen.
Ben zelf vreselijk huiverig om bij obscure webwinkeltjes dingen te bestellen. Heb door de goede reacties van mede-tweakertjes op webshops een goede keuze kunnen maken over welke winkel ik mijn clandizie gun.

Je zou het idee van pricewatch goed uit kunnen bouwen. Garantievoorwaarden van winkels bijvoorbeeld. Ken menig cheapo webwinkel waar dingen instaan waar je als (beginnend)-jurist van huivert. Beperkingen tot alleen de fabrieksgarantie bijvoorbeeld.

Volgens mij bemoeide grafical zich weleens met discussies in de pricewatch, het is niet vreemd dat discussies dan uit de hand kunnen lopen. Verbieden dus dat bedrijven posten in eigen of andere threads.

Je kan er ook voor kiezen om de hele pricewatch te vergeten en het om te dopen in een resellerratings.com achtige structuur. Ben je meteen van het gezeur over niet kloppende prijzen af.

En ik zie niet in waarom je toe moet geven aan bedrijven die er soms een enorme zooi van maken.
* cutter vindt ''The people have a right to know''

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op donderdag 05 april 2001 10:04 schreef Floris_Diemel het volgende:
We hebben gewoon geen tijd om alle prijzen bij te houden, het idee (dat bij mij wel eens speelde) om een prijs bijvoorbeeld maximaal 4 weken te laten staan viel ook niet echt in goede aarde, dus jah, er zijn echt nog wel dingen te verbeteren, maar het hoe is mee rhet probleem dan het waarom.
euhhm.. wie had met zulks dan problemen? De users? Kan ik me niet inbeelden.
De bedrijven? Kan best, maar als zij het spelletje niet netjes spelen moeten er oplossingen komen. 4 weken lijkt me al redelijk lang in een ICT keten.. desnoods kan je voor sommige winkels die echt niet vaak hun prijzen aanpassen (bestaan die?) een uitzondering maken.

Laatste als een bedrijf een bezwaar heeft en daardoor een feature wegvalt ga je de verkeerde kant op. De pricewatch is er voor de users, NIET voor de winkels. (ja toch?) Dus durf ook eens een keertje de pressing op zulke bedrijven zetten. Als je meteen uitlegd waarom en hoe zal je er nog wel mee wegkunnen. Verlies je hierdoor sponsoring? Jammer, maar een kl*te pricewatch is mogelijk nog erger dan geen pricewatch

• BC3 Victim
Probleem lag niet zozeer bij de bedrijven als wel bij de implementatie van dit idee. Er zijn een berg dingen die voorrang hebben op het moment, vandaar...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Voor mij is de kwaliteit van een winkel belangrijker dan de prijs die iedere winkel mij bovendien wel zal geven. Ik bedoel: ik hoef geen antwoord te verwachten op de vraag of de winkel veel ontevreden klanten heeft. Die informatie kan alleen volgen uit zoiets als pricewatch.

Bovendien kan je de prijs ook indirect implementeren. Neem in de shopsurvey op wat de poster van het prijsniveau vindt.

Pricewatch is voor mij primair om de beunen van de serieuzen te scheiden.

* cutter hoopt niet dat het grootkapitaal zal zegevieren

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Op donderdag 05 april 2001 12:53 schreef poohbeer het volgende:
euhhm.. wie had met zulks dan problemen? De users? Kan ik me niet inbeelden.
De bedrijven? Kan best, maar als zij het spelletje niet netjes spelen moeten er oplossingen komen. 4 weken lijkt me al redelijk lang in een ICT keten.. desnoods kan je voor sommige winkels die echt niet vaak hun prijzen aanpassen (bestaan die?) een uitzondering maken.
''t ligt denk ik meer aan het soort product dan aan de winkel. Bij CPU''s + geheugen veranderen de prijzen dagelijks/wekelijks, maar bij dingen als UPS''s, dure Laserprinters, 24" breedbeeldmonitoren van 8K, etc kunnen prijzen best enkele maanden constant zijn.

Bij het CIV (winkel op de UT) worden de prijzen over het algemeen max. 1x per maand aangepast.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

XML is de oplossing :)
Maar ik snap niet dat Graficall zulke slechte reacties kreeg, ik zelf heb al heel wat daar gekocht, altijd voor een goede prijs en nooit problemen gehad.
Maar ja, zal wel aan mij liggen.

Verwijderd

another Grafi-Call entry bites the dust...

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op vrijdag 20 april 2001 15:20 schreef RobinVR het volgende:
another Grafi-Call entry bites the dust...
LOL :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De oorzaak van de G. perikelen met de shopsurvey was de constante bemoeienis van G. met de reacties. Dat bemoeien was soms behoorlijk ''pittig'' van aard.

onderstaande link is een mooi voorbeeld van hoe dat ging en hoe het dus echt niet moet.

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1242

Ik stel voor dat het absoluut niet toegestaan is om winkels daar te laten reageren. Dat mensen onterecht iets posten kun je niet voorkomen maar als er echt niets aan de hand is hoef je je helemaal niet druk te maken. Dan wegen de + reacties op tegende - reacties.

Stuur desnoods een mail naar Tweakers of bespreek het privé met persoon in kwestie maar verlaag je niet tot puber (oeps, die zitten hier massaal) euh. kleuter ( :) ) niveau.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Weer een, zondag 22 april 1900u:

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1801

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zondag 22 april 2001 19:06 schreef 456 het volgende:
Weer een, zondag 22 april 1900u:

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1801
zondag 22 april 1909u: *schop* 8-)

Professioneel Hyves-weigeraar

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Het begint nu echt vervelend te worden. En eentonig:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1804

deuvm

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Inderdaad... er moet filter komen ofzo. Of in het "leveranciers opruimen" scriptje iets bouwen dat kloontjes eruit vist.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

[quote]
[b]Op zaterdag 21 april 2001 20:16 schreef
het volgende:[/b]

onderstaande link is een mooi voorbeeld van hoe dat ging en hoe het dus echt niet moet.

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1242
Tsja, idd een klassiek voorbeeld van hoe het niet moet, al is het natuurlijk wel leuk leesvoer. Maar voor de pricewatch zijn dit soort flamewars waarin gedreigd wordt met laster smaad en advocaten funest.

Vind dat DDreamer (baas van de toko) een publieke waarschuwing moet krijgen in de shopservey van een van de adjes. --> Niet meer doen of we gooien je uit de database. Probeer effe wat Algemene Voorwaarden te maken die van toepassing zijn op bedrijven en serveyers. Zet daarin een aantal regels waaraan iedereen zich dient te houden.

Mocht een shop toch willen reageren laat ze daar toestemming voor vragen aan de adjes.

Dat er af en toe pittige dingen instaan die de shops niet welgevallig zullen zijn is inherent aan een shopservey, daar zullen ze mee moeten leren leven.

Ben nog steeds van mening dat juist die shopservey het meest waardevolle aspect is van de tweakersite. Probeer als reviewsite maar eens een tweaker community op te bouwen. Zal je niet lukken.

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alle info is info.
Een bedrijf wat niet regelmatig update vertelt mij dat dit bedrijf geen interesse heeft in kleine tweakvisjes (vele kleintjes maken een grote) of dat dit bedrijf een beetje rommelig wordt gerunt (wat bij bestellingen erg vervelend kan zijn).
Als een medewerker in de shop survey gaat raaskallen en dreigen met advokaten dan weet ik wel ongeveer wat voor behandeling je kan krijgen als je ergens problemen mee hebt.(De grafi-call survey was altijd heel vermakelijk, behalve voor degenen die er gekocht hadden, ik heb nog nooit zo''n voorbeeld gezien van hoe je je eigen zaak onderuit kan halen)

• biobak
Op woensdag 25 april 2001 00:52 schreef SkoolieDie het volgende:
Alle info is info.
Een bedrijf wat niet regelmatig update vertelt mij dat dit bedrijf geen interesse heeft in kleine tweakvisjes (vele kleintjes maken een grote) of dat dit bedrijf een beetje rommelig wordt gerunt (wat bij bestellingen erg vervelend kan zijn).
Als een medewerker in de shop survey gaat raaskallen en dreigen met advokaten dan weet ik wel ongeveer wat voor behandeling je kan krijgen als je ergens problemen mee hebt.(De grafi-call survey was altijd heel vermakelijk, behalve voor degenen die er gekocht hadden, ik heb nog nooit zo''n voorbeeld gezien van hoe je je eigen zaak onderuit kan halen)
Niet alleen de shop survey was een toonbeeld van gekonkel tussen (potentiele) klant en grafi-call, ook de nieuwsgroep nl.markt.comp is een tijdje vervuild door het gemekker van dhr Van Dissel en bezoekers van deze nieuwsgroep. Daar heeft dhr Van Dissel zich toen ook wijselijk teruggetrokken. Helemaal niets nieuws dus. Eerst speelde dat in die nieuwsgroep, toen in de shopsurvey. Zoek met deja.com/google maar eens op Grafi-call in nl.markt.comp. Erg vermakelijk.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Echt een goeie winkel!!!:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1810

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Femme! filter plz :'(

;)

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Te laat.
weer 2....
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1816
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1820

Ik begin het wel grappig te vinden....

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Hahaha... vette pech voor de kabouters, 1-0 voor de grote mensen ;)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 15:59 schreef 456 het volgende:
Te laat.
weer 2....
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1816
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1820

Ik begin het wel grappig te vinden....
weer verwijderd...

edit:
en dat binnen twee minuten *D

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Guess who is here!
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1821

En ze posten er ook al...

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

code:
1
2
Adjes     Graficall 
 18      0

:P

• biobak

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 01 mei 2001 21:55 schreef biobak het volgende:
whehehe, inkoppertje :)

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1836
Hij is alweer weg... >:)

7 mins... Heb ik het record gebroken? :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 21:55 schreef biobak het volgende:
whehehe, inkoppertje :)

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1836
Zullen we dit soort berichten aan mij overlaten voortaan :( Laat me ook iets nuttigs doen voor de community...

;)

• biobak
Op dinsdag 01 mei 2001 22:34 schreef 456 het volgende:

[..]

Zullen we dit soort berichten aan mij overlaten voortaan :( Laat me ook iets nuttigs doen voor de community...

;)
Ok, doe jij alle Grafi-calls, doe ik de Grafi calls wel (streepje!) ;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 01 mei 2001 22:04 schreef Moartn het volgende:

[..]

Hij is alweer weg... >:)

7 mins... Heb ik het record gebroken? :P
Nee... het mijne staat op 2 minuten, en dat waren er 2!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 01 mei 2001 23:32 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Nee... het mijne staat op 2 minuten, en dat waren er 2!
Shit... Toch beter opletten de volgende keer! :P

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Is dit grafi-call, grafi call, of zo die ligt te adden of zijn het ignorante usertjes die denken: heee die staat er nog niet in?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 09:51 schreef cutter het volgende:
Is dit grafi-call, grafi call, of zo die ligt te adden of zijn het ignorante usertjes die denken: heee die staat er nog niet in?
Dat laatste.

• ReseTTim
  • Laatst online: 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

kan er wel ff aub de website hier gepost worden zodat ik wel altijd ff kan kijken, want opzich zijn ze wel goedkoop.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

probeer eens www.graficall.nl ;)
of www2.graficall.nl

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• ReseTTim
  • Laatst online: 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 02 mei 2001 23:28 schreef freddifish het volgende:
probeer eens www.graficall.nl ;)
of www2.graficall.nl
ik had www.grafi-call.nl vandaar dat ie het niet deed.

ennuh ze kunnuh graficall er toch wel tussen zetten maar zo dat niemand wat kan posten qua prijzen en shop servey. of is dat onmogelijk. want het is wel handig als je wilt weten waar het zit enz.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik vind jullie toch wel langzaam worden: :)
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1873
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1870

Stond er al weer 2x in...

*schop* >:)

Verwijderd

Ik heb Graficall hier al een keer over gemailed, het gaat ze puur om wat er gebeurd in Shop Survey waar ze het niet over eens zijn, de winst die ze zouden kunnen maken is enorm als ze er in staan maar ze snappen het nog niet helemaal :)
Ja.. ik ben klant van graficall

edit: nu ik rest van thread las zie ik dat graficall helemaal niet uit pricewatch wou, lekker stom dat ze me het dan fout vertellen |:(

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hmmm www.tweakers.net/pricewatch/14352 staan ze er toch weer in ???

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 08 mei 2001 18:36 schreef YakuzA het volgende:
Hmmm www.tweakers.net/pricewatch/14352 staan ze er toch weer in ???
waar dan? >:)

edit: NEW RECORD! :D

edit2: ik heb hem dus al weggegooid :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ze stonden erin voor 999,- weet ik zeker, hijs nu weer weg
[ARRRRRGH DAAR WAS IK INGETRAPT :)]
2[BTW hij heeft er 20 minuten ingestaan, t is dezelfde als mijn nieuwe monitor die ik net nieuw heb staan, daarom keek ik ff]

PSN

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 18:29 schreef DKasemier het volgende:
Ik heb Graficall hier al een keer over gemailed, het gaat ze puur om wat er gebeurd in Shop Survey waar ze het niet over eens zijn, de winst die ze zouden kunnen maken is enorm als ze er in staan maar ze snappen het nog niet helemaal :)
Ja.. ik ben klant van graficall

edit: nu ik rest van thread las zie ik dat graficall helemaal niet uit pricewatch wou, lekker stom dat ze me het dan fout vertellen |:(
Valt wel mee hoor, we hebben nadat we uit de S-Survey zijn gegaan geen noemenswaardige omzetdaling gezien. En wat de tweede opmerking betreft, we wilden er wel zelf uit, simpelweg omdat we doodziek werden van klachten van zogenaamde klanten (ja, zogenaamde)die kant nog wal sloegen. Prima als er een klacht is, geen probleem mee,, maar helaas veel van de klachten waren of niet waar, of maar van een kant belicht en daar schuilt een groot deel van de frustratie in,, als winkel mag je je eigen niet verweren tegen een zogenaamde of onterechte klacht, doe je dat wel, dan stort de halve tweakers comm. zich er bovenop. Probleem echter is, dat zo''n klacht WEL blijft staan.. en dus de onterechte indruk kan wekken dat een bedrijf een klote bedrijf is,, ondanks meer dan 97% wel tevreden klanten. Wij als bedrijf zijn niet perfekt,, dat weet ik ook wel,, ikzelf verpruts als lid van de TD/RMA ook wel eens wat, hetgeen we dan zo goed als maar mogelijk is weer proberen te herstellen,, vergeet echter niet, dat wanneer je een klant op zijn tenen hebt getrapt, werkelijk weinig tot niets meer helpt om het weer op orde te brengen, zo''n persoon zal in lengte van dagen gepikeerd blijven op een bedrijf (geld niet alleen voor ons maar ook voor alle anderen) hetgeen er toe kan (en zal) leiden, dat wanneer die desbetreffende persoon de S-Survey ontdekt (of al weet dat die bestaat) negatief zal invullen,, vaak met allerhande verzinsels erbij om het maar erger te doen lijken dan het daadwerkelijk is.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat je als computerzaak beter nitwitten kan hebben dan van die irritante betweterige tweakers met hot-rod-pc''s die alles opblazen en krassen op hun processors en dan in de survey gaan blaten over de slechte garantieafhandelingen.

Mensen die altijd lopen te kloten schuiven ook vaak de schuld af: "Gisteren deed ie ''t nog dus ''t ligt niet aan het overklokken blah blah blah."

Voor een winkel met een goede reputatie zijn veel tweakers een KWELLING en zeker de beginners die niet snappen waar ze mee bezig zijn.

Wat Grafi zelf betreft:
Een jaar of 4-5 geleden heb ik ook een keer een discussie gehad met Dhr. Van Dissel en dat ging over hun slechte service op dat moment. Daar heb ik nog steeds een vieze smaak aan overgehouden. Zeker nu ik weet dat het met service ook anders kan (en toch winst maken!) dan ruwe voorwaarden en lange reparatietijden. En dan noem ik verder geen namen.

Verwijderd

In de oorzaak van lange reparatietijden vergis je je toch degelijk, dacht je soms dat winkeliers zelf die reparaties uitvoerden, welnee!
Het werkt als volgt; klant komt binnen met kapotte, laten we zeggen harddisk, die wordt ingenomen, vervolgens vraagt de winkelier bij zijn leverancier een RMA aan. Sommige (eigenlijk te veel) leveranciers, geven in eerste instantie hier geeneens gehoor aan, na wat meerdere verzoeken komt er een RMA nummer (let wel! sommige leveranciers doen dit gelukkig wel rap).
Vervolgens wordt de HDD opgestuurd naar de leverancier (week 1 is inmiddels voorbij).
De leverancier bied vervolgens de HDD bij de fabrikant aan voor reparatie,,, ergens daar in het traject verdwijnen spullen weken lang. Ik zelf ga er van uit dat ze op dat moment idd. bij de fabrikant zijn die er vervolgens gewoon 3 weken voor nodig heeft om een repair uit te voeren of de schijf gewoon om te ruilen voor een nieuwe,, Vervolgens na 4 weken gaat de hdd weer naar de leverancier die hem vervolgens weer naar ons stuurt,, 5 weken kwijt???
Ondertussen zit de winkelier met een klant die hem de oren van z''n kop afzeurt terwijl de winkelier geeneens weet (ook niet achter kan komen waar die schijf nu uithangt of wat er mee gedaan wordt),, affijn na 6 weken heeft de klant zijn eigen schijf of een omgeruilde weer in zijn bezit.
Om de tussentijd te overbruggen lenen veel winkeliers een leenschijf uit, om de klant in ieder geval de mogelijkheid te geven om door te werken met zijn pc,, en in een aantal geval gaat hij zelfs over tot direkte omruil,, ook al is de hdd behoorlijk oud, maar dit moet op dat moment natuurlijk wel in z''n mogelijkheid liggen,, als er niks is, is er niks, simpel als dat.
Waar ik dus schijtziek van wordt is dat er gezegd wordt dat de winkelier maar alles voor de klant moet over hebben, en moet regelen en moet doen en bla, bla, bla, terwijl de tussenleveranciers en die verdomde fabrikanten buiten schot blijven,, ook al zit het grootste deel van de ellende bij die partijen (mooi voorbeeld,, na een wachtperiode van 5 weken krijgt een klant zijn bord van een niet nader te noemen fabrikant terug, die was daar heen gegaan voor reparatie,, bord bleek gewoon nog steeds defekt. Wie wordt er op aangekeken,, juist de winkelier!!
Of ze sturen een verkeerd artikel terug,, weer 3 weken wachten, lekker verhaal :r

En wat betreft het hebben van Tweakers als klant,, op zich helemaal niet erg,, een Tweaker met hersens zie je vrijwel nooit met afgefikte spullen,, die doet zijn werk gewoon goed,, die kijkt wel uit dat hij zijn spullen afbrand,, en voor het betere soldeerwerk, weet hij van te voren al dat garantie claimen er dan toch al niet meer inzit,, Ik kan het weten, want de soldeerbout is me zelf ook niet vreemd, en leg me er gewoon bij neer als ik door tweakpraktijken iets om zeep help. De kiddo''s vormen over het algemeen het grote probleem op dit gebied, je wil bijv. gewoon niet weten hoeveel afgefikte en gesloopte cpu''s ik heb gezien door het verkeerd plaatsen van koelers (en ze verpesten het helaas voor veel andere oprechte klanten, want de winkeliers worden verdomd voorzichtig en argwanend)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 09 mei 2001 01:57 schreef ]NTT[ het volgende:
In de oorzaak van lange reparatietijden vergis je je toch degelijk, dacht je soms dat winkeliers zelf die reparaties uitvoerden, welnee!
Neen dat dacht ik niet....
Het werkt als volgt; klant komt binnen met kapotte, laten we zeggen harddisk, die wordt ingenomen, vervolgens vraagt de winkelier bij zijn leverancier een RMA aan. Sommige (eigenlijk te veel) leveranciers, geven in eerste instantie hier geeneens gehoor aan, na wat meerdere verzoeken komt er een RMA nummer (let wel! sommige leveranciers doen dit gelukkig wel rap).
Vervolgens wordt de HDD opgestuurd naar de leverancier (week 1 is inmiddels voorbij).
De leverancier bied vervolgens de HDD bij de fabrikant aan voor reparatie,,, ergens daar in het traject verdwijnen spullen weken lang. Ik zelf ga er van uit dat ze op dat moment idd. bij de fabrikant zijn die er vervolgens gewoon 3 weken voor nodig heeft om een repair uit te voeren of de schijf gewoon om te ruilen voor een nieuwe,, Vervolgens na 4 weken gaat de hdd weer naar de leverancier die hem vervolgens weer naar ons stuurt,, 5 weken kwijt???
Tja zo gaat het dus bij kleine zaken. Als grote zaak kun je best een swapstock aanleggen op de TD voor veelgebruikte artikelen.
Ondertussen zit de winkelier met een klant die hem de oren van z''n kop afzeurt terwijl de winkelier geeneens weet (ook niet achter kan komen waar die schijf nu uithangt of wat er mee gedaan wordt),, affijn na 6 weken heeft de klant zijn eigen schijf of een omgeruilde weer in zijn bezit.
Precies en daarvoor is the goddaim swapstock.
Om de tussentijd te overbruggen lenen veel winkeliers een leenschijf uit, om de klant in ieder geval de mogelijkheid te geven om door te werken met zijn pc,, en in een aantal geval gaat hij zelfs over tot direkte omruil,, ook al is de hdd behoorlijk oud, maar dit moet op dat moment natuurlijk wel in z''n mogelijkheid liggen,, als er niks is, is er niks, simpel als dat.
Waar ik dus schijtziek van wordt is dat er gezegd wordt dat de winkelier maar alles voor de klant moet over hebben, en moet regelen en moet doen en bla, bla, bla, terwijl de tussenleveranciers en die verdomde fabrikanten buiten schot blijven,, ook al zit het grootste deel van de ellende bij die partijen (mooi voorbeeld,, na een wachtperiode van 5 weken krijgt een klant zijn bord van een niet nader te noemen fabrikant terug, die was daar heen gegaan voor reparatie,, bord bleek gewoon nog steeds defekt. Wie wordt er op aangekeken,, juist de winkelier!!
Wie de klok hoort luiden weet nog niet altijd waar de klepel hangt. Als er de hele dag geen donder te doen is op de TD en om half 6 stromen er 20 man binnen knort ook iedereen waarom je niet meer mensen aanneemt. Logisch. Zo zijn mensen. Vandaar dat je vindingrijk moet zijn als zaak en een swapstock hoort daarbij. Op die manier kun je de klant een voorstel doen:

Of: Je krijgt een vervangende HDD die reeds terug is van reparatie voor eenzelfde defect; De garantie loopt gewoon door.

Of: Je wil PER SE je eigen schijf terug. Dan sturen we hem op en ben je hem 5 a 6 weken kwijt. Dan merk je ineens dat verbazend weinig mensen een binding hebben met HUN EIGEN schijf.
Of ze sturen een verkeerd artikel terug,, weer 3 weken wachten, lekker verhaal :r
En dit is inderdaad aan de winkel om het op te lossen met de klant. Voor dit soort fouten maak je afspraken met je leverancier. Als je leverancier een paar keer een fuck-up maakt spreek je het volgende af bij een nieuwe inkoop bijvoorbeeld: "Wij nemen weer duizend CDROM-spelers van jullie af maar dan wil ik wel garantie op de doos die ik hier nog heb staan die NET erbuiten is. Dat als compensatie voor de volgende flaters: etc etc etc." Komop nou zeg. Vindingrijk zijn is toch niet zo moeilijk.
En wat betreft het hebben van Tweakers als klant,, op zich helemaal niet erg,, een Tweaker met hersens zie je vrijwel nooit met afgefikte spullen,, die doet zijn werk gewoon goed,, die kijkt wel uit dat hij zijn spullen afbrand,, en voor het betere soldeerwerk, weet hij van te voren al dat garantie claimen er dan toch al niet meer inzit,, Ik kan het weten, want de soldeerbout is me zelf ook niet vreemd, en leg me er gewoon bij neer als ik door tweakpraktijken iets om zeep help. De kiddo''s vormen over het algemeen het grote probleem op dit gebied, je wil bijv. gewoon niet weten hoeveel afgefikte en gesloopte cpu''s ik heb gezien door het verkeerd plaatsen van koelers (en ze verpesten het helaas voor veel andere oprechte klanten, want de winkeliers worden verdomd voorzichtig en argwanend)
Ik heb het inderdaad over die kiddo''s die zichzelf echte tweakers vinden terwijl het enige wat ze kunnen is wat rondklooien in de bios en niet weten wat ze veranderen. Ze verwachten dat alles wat veranderbaar is ook goed is en nooit fataal kan zijn want anders dan.... Zat die functie er niet. Zo werkt een Playstation ook. Dat geeft het redeneerniveau van dat soort figuren dan aan. Er zijn er zelfs die zeggen dat JIJ dan die functie er maar uit had moeten halen want ZIJ als klant konden het niet weten bla bla bla. Onzin natuurlijk want wie een benzineauto heeft en er diesel ingooit doet dat zelf. Enige verschil is dat je zonder een rijbewijs geen auto gaat kopen en mensen die ToTAAL niet weten wat een computer is wel een computer gaan kopen en verwachten dat het werkt als een TV.

• BC3 Victim
[verwijderd bij nader inzien]

Overigens is het heel normaal om 1 komma te gebruiken ipv 2.

• BC3 Victim
Het type persoon waar jullie het over hebben (de kiddo die de boel sloopt en vervolgens pissig wordt op de winkelier) komt aan beide kanten voor. Er zijn ook zat winkeliers welke onzinadviezen geven of bepaalde combo''s van materialen uitleveren welke gewoon niet kloppen. Het is gewoon een feit dat er veel mensen zijn die _geen_ verstand hebben van computers maar denken van wel. Om nou te gaan zeggen dat dit zich alleen aan klant-zijde voordoet vind ik een beetje naif.

Het nare hiervan is dat het net zoiets is als autorijden. Praktisch iedereen vind van zichzelf dat hij goed kan autorijden, echter er zijn een hoop slechte chauffeurs..

Zaak is dus om hier op een verstandige wijze mee om te gaan en ipv. pissig gaan zitten reageren je eerst af te vragen of je zelf wel goed gehandeld hebt. Als jij een ''kiddo'' van 13 aan de balie krijgt die een Orb besteld voor z''n athlon dan vind ik dat je als winkelier verplicht bent deze kiddo te waarschuwen voor mogelijke problemen bij het plaatsen van deze Orb, of zelfs gewoon die Orb afraden en een koeler aanraden welke een betere reputatie heeft tov. plaatsing. Wanneer en hoe je dit advies moet geven is een inschatting die je bij elke klant zult moeten maken. Als jij heel veel kapotte CPU''s voorbij ziet komen doordat klanten hun koelers verkeerd monteren vind ik dat jij als winkelier ook de hand in eigen boezem zult moeten steken. Natuurlijk, zij maken de fout, maar jij bent de prof en weet dat dit voor kan komen.

Winkelier zijn is meer dan gewoon het gevraagde doosje over de toonbank schuiven. Het is ook er zoveel mogelijk zorg ervoor dragen dat de klant zijn gekochte product naar tevredenheid kan gebruiken, oftewel voorlichting hoort wel degelijk tot de taken van de winkelier.

Anderzijds is het idd. wel zo dat heel veel nederlanders het concept ''de klant is koning'' iets te ver doortrekt..

[edit]

Wat betreft het ''de leveranciers en tussenpersonen blijven buiten schot''-verhaaltje.. Dit raakt imo kant nog wal. _Jij_ bent klant bij de leveranciers en tussenpersonen. Het is dus JOUW taak deze te wijzen op hun verantwoordelijkheden en fouten. Bevalt een bepaalde leverancier/tussenpersoon je niet dan is het jouw taak een andere/betere te zoeken.

Jouw klant is zoals gezegd klant bij jou. Daarom moet hij z''n klachten en of opmerkingen idd. ook bij jou kwijt en niet ergens anders.

Voorlichting is ook in deze imo het sleutelwoord, idd eventueel icm een swapstock. Als jij de klant duidelijk verteld hoe de vork in de steel zit en wat de consequenties van een RMA zijn dan gaat het waarsch. een stuk beter. Als de klant daarna nog blijft klagen.. tsja, dan is hij gewoon onredelijk en ook dat komt (helaas best veel) voor.

Dit is echter niet geheel aan de klanten te wijten. Jij bent diegene die het product aan de klant geleverd heeft, hier wordt je ook voor betaald. Wat dat betreft heeft de klant alle recht jou aan te spreken op je verantwoordelijkheden. Als een artikel na 5 weken ongerepareerd terug komt van een RMA dan vind ik dat jij als leverancier je verantwoordelijkheden moet nemen en die klant een vervangende schijf moet aanbieden. De klant mag niet het slachtoffer worden van fouten die jouw leverancier maken, dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid en niet die van een klant.

Wat hier ook een rol in speelt is dat het heel veel gebeurd dat een product wat terugkomt van een RMA domweg uitgeleverd wordt zonder te checken of het werkt. Ik heb vaak genoeg gezien dat klanten _zelf_ moeten constateren dat het bewuste defect niet gerepareerd is na 5 weken wachten en imo heeft de klant dan gewoon gelijk als hij pissig wordt op zijn leverancier..

• BC3 Victim
Ik weet het nie thoor, maar ik neem mezelf even als voorbeeld.

1. Ik heb een IBM DTLA 45 gieger (ja zo''n probleemgeval ja). Die was dus kaduuk, ik naar de winkel waar ik hem gehaald heb, gelijk een nieuwe (helemaal nieuw, geen swapstock, gewoon nieuw).

2. Ik heb een Yamaha 8424e, hij is kapot, gaat naar de leverancier, die hem vervolgens naar Yamaha suurt. (Ik heb hem 27 april verstuurd, hij is nu net binnen bij mijn leverancier, dus als het meezit heb ik hem morgen weer in huis). Het _kan_ dus ook sneller.

3. Ik had een Aopen 52 speed CDrom, die vrat mijn CD op, stuur hem op, ook de 27e van April, morgen is hij bij mij binnen.

4. Ik had een 3Com NIC, een DOA helaas, stuur hem op (alweer 27 april jaja). Wederom morgen in huis.

5. Ik had een Abit KT7a, stop mijn Tbirdje 800 er op, klabam dood, had dat ding van AMD zelf gehad. Krijg _dezelfde avond_ nog een nieuwe. (1Ghz AVHA overigens, draait als een zonnetje tot 1288Mhz).

Er zijn dus ook mensen die goede ervaringen hebben met RMA...

• BC3 Victim
Er zijn dus ook mensen die goede ervaringen hebben met RMA...
Natuurlijk.. de point is volgens mij dat je die mensen nooit hoort. Je hoort alleen mensen bij wie de RMA eens een keer niet goed gaat..

Feit is nou eenmaal dat de gemiddelde nederlander alleen klaagt maar het nooit eens zegt als iets goed is. Heb jij je leverancier verteld dat hij z''n werk goed doet en jij tevreden bent over de RMA? :)

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 15:47 schreef hezik het volgende:

[..]

Natuurlijk.. de point is volgens mij dat je die mensen nooit hoort. Je hoort alleen mensen bij wie de RMA eens een keer niet goed gaat..

Feit is nou eenmaal dat de gemiddelde nederlander alleen klaagt maar het nooit eens zegt als iets goed is. Heb jij je leverancier verteld dat hij z''n werk goed doet en jij tevreden bent over de RMA? :)
1. Je hebt gelijk, zolang het goed gaat hoor je er (bijna) niks over. Zo zijn mensen nu eenmaal, als er niks te zeiken is zeggen ze niks en zodra er wel iets te zeiken valt, zal je het weten ook.

2. Ja ik heb gezegd dat het zeker netjes is geregeld, zie ook de SS van bijvoorbeeld homeshop productions. De andere leveranciers (winkels) heb ik ook verteld dat ze hun werk netjes doen. Ik ben namelijk van mening dat je zo iets _wel_ moet zeggen, een positieve noot heeft meer effect dan alleen maar gezeik. Ik weet ook uit ervaring dat een positieve reactie je dag weer een stukje plezanter kan maken :)

Verwijderd

Van de andere kant : je hebt betaalt voor een werkend produkt. Dus de enige reden om er iets van de te zeggen is als het mis gaat.

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

mode +b Grafi-Call >:)

Hmmz, Wouters record nog steeds niet verbeterd... :( ;)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Er is één ding dat mij opvalt:

Natuurlijk zullen er klanten onterecht klagen. Natuurlijk wordt er vaak maar 1 kant van de zaak belicht. Natuurlijk doet iedereen zijn best.

Maar waarom is dan alleen graficall uit de ssurvey verwijderd?

Ik denk nogsteeds dat de shopsurvey een prima monitor is voor een bedrijf. Het bedrijf zelf moet gewoon nimmer reageren. Ook al is het onterecht. Wordt toch welles nietes. Stuur die persoon een mailtje maar doe het nooit via de shopsurvey.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het lijkt me trouwens wel interessant voor t.net om een artikeltje te schrijven over de werking van de RMA-winkel, welke hardware het meest kaduk gaat e.d. Dat kan ook meer wederzijds begrip kweken.

• BC3 Victim
Doen! Doen! Doen! :)

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 10:06 schreef Ross het volgende:
Die vrouw van Grafi-Call is echt lief :7
en beetje ondersized :P

• 456
  • Niet online

456

Topicstarter

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het klokje loopt nog steeds >:)

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stop de tijd :)
[6 minuten, het moet toch beter kunnen hoor;)]

PSN

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Gone. Ik heb m''n dag niet echt vandaag ;)

[Femme moet de SoF engine eens poorten naar PHP... kan er leuke toepassingen voor verzinnen :P]

Pagina: 1