Alle proemn in n drek
mja, als ik nu een nieuwsartikel wil lezen is de ganse layout verneukt..
nu krijg''k zelfs gewoon wit scherm
nu krijg''k zelfs gewoon wit scherm
Omdat 1 CPU het niet doet, waarschijnlijk omdat de voeding het niet kan trekken.
Tip: verkoop de hele zooi en koop voor dat geld 3 servers .. 1 DB en 2 webservers.. is ruim voldoende... www.compaq.nl
dat kan je nie menen? wat voor voedingkje zit erin btw?Op zondag 01 april 2001 22:02 schreef Femme het volgende:
Omdat 1 CPU het niet doet, waarschijnlijk omdat de voeding het niet kan trekken.
noujah.. hopelijk wordt het snel opgelost?
Een 300W en als het aan mij ligt komt daar woensdag een 430 of 550W in, alleen zit het ons te laatste tijd niet bepaald mee (Artemis besluit op het laatste moment bij Vuurwerk dat harddisk 1, 3 en cpu 2 het bij het booten niet altijd doen).
Verwijderd
hmmm offtopic: bierkameel, waar vind je dat load average venstertje???
edit: never mind: alleen bij www.tweakers.net/zooi.dsp/etc zie je dat schermpje niet, als je www2.tweakers.net/zooi.dsp/etc inklopt dan krijg je dit wel...
vaag?
edit: never mind: alleen bij www.tweakers.net/zooi.dsp/etc zie je dat schermpje niet, als je www2.tweakers.net/zooi.dsp/etc inklopt dan krijg je dit wel...
vaag?
Firefox schreef bij de upgradeplannen al
Dit verklaart wel de aanhoudende problemen met Artemis.door Athena te degraderen tot een webserver ipv de naam over te laten gaan en bij de functionaliteit te houden is de hele kracht van deze naamgeving om zeep geholpen.
Nog daarbuiten gelaten dat ik voorspel dat Athena, Godin van de Wijsheid en de Kennis furieus zal zijn over dit misplaatste gebruik van haar naam.
Het zit jullie idd niet mee... Dit is al het zoveelste probleem waarvan je denkt wat moet je ermee....Op zondag 01 april 2001 22:16 schreef Femme het volgende:
Een 300W en als het aan mij ligt komt daar woensdag een 430 of 550W in, alleen zit het ons te laatste tijd niet bepaald mee (Artemis besluit op het laatste moment bij Vuurwerk dat harddisk 1, 3 en cpu 2 het bij het booten niet altijd doen).
- RAID ondersteunt Linux niet (en andersom:))
- Te weinig tijd in het server hok
- PHP bugs<li>Ranzigge/ontoereikende voeding
Stond HDD''s ipv voedings
[/update]
Verwijderd
OMG .. de voeding is te licht? da''s wel erg hoor 
Ehh, gauw FF bij Oc-shop een 550 watt Enermaxje scoren dan.
Ehh, gauw FF bij Oc-shop een 550 watt Enermaxje scoren dan.
Dat had ik al gedaan en nu wordt ''t misschien een 550 ipv 430 omdat de 430 niet op voorraad is
. Ik hoop alleen dat-ie snel genoeg komt want woensdag is knutsel uurtje bij Vuurwerk.
Nou, zo''n 550 Watt Enermax is toch dik 500 pieken 
Ik denk dat de netwerkkaarten cheaper zijn
Hmmzz oke een beetje een vage reden maar nu weet ik tenminste wel waardoor het komt.
Wij verkopen ook 1U kasten en daar zit ook zo''n superklein voedinkje in, ik vraag me soms ook af of die dingen het wel trekken.
Wij verkopen ook 1U kasten en daar zit ook zo''n superklein voedinkje in, ik vraag me soms ook af of die dingen het wel trekken.
Alle proemn in n drek
Kan ik niet mee? onder het mom: "uit met de stichting"Op zondag 01 april 2001 23:03 schreef Femme het volgende:
Dat had ik al gedaan en nu wordt ''t misschien een 550 ipv 430 omdat de 430 niet op voorraad is. Ik hoop alleen dat-ie snel genoeg komt want woensdag is knutsel uurtje bij Vuurwerk.
dan verzorg ik de kleurplaten en de cola.
39
Op zondag 01 april 2001 22:34 schreef Steven_NL het volgende:
[..]
- RAID ondersteunt Linux niet (en andersom:)) -> CRAP
- Ranzigge HDD''s -> CRAP
Foutje... Moest voeding zijnOp zondag 01 april 2001 22:37 schreef Chaos het volgende:
[..]
Cheetah X15''s ranzig??? No way!
hier:Op zondag 01 april 2001 22:38 schreef tineau het volgende:
[..]
Errmm waar?
Op zondag 01 april 2001 14:31 schreef Kees het volgende in [topic=152805] :
[..]
MySQL is idd niet de schuldige, en elke andere database zou ook over de zeik zijn gegaan.
Het was een probleem in PHP4.0.4pl1 dat hier beschreven wordt. In feite komt het erop neer dat php de verbinding niet verbreekt/exit als de httpd ermee stopte. (persistent connections not closed on Apache child exit).
Na het wijzigen van de source van php en het hercompileren van php & apache draait sinds 3 uur vannacht Aphrodite erop, het resultaat geeft hoop. De andere servers zullen zsm ook erop gaan draaien.
Ach een load van nog geen 4 is te overzien
...
* IceStorm kan daar niet meer wakker van liggen.. weet niet of dat goed of fout is...
* IceStorm kan daar niet meer wakker van liggen.. weet niet of dat goed of fout is...
Omdat Artemis nog steeds maar 1 proc gebruikt is de kans dat je op drukke tijden nog errors tegenkomt nog aardig groot. Dan komt die ene proc tegen de 100% belasting aan en wordt het allemaal wat tricky...
Eigenlijk hadden we het wel kunnen weten ook...|:(
Die 4 leuke Cheetahs trekken idle al 16 watt per stuk, meer dan 100 geheugenchipjes eten ook zo''n 80-90 watt, dan nog eens 2 x 30 watt aan processors, de RAID-controller, stapel fans, netwerkkaarten etc. Ik schat dat het verbruik van Artemis nu zo''n 280 watt is...en als de voeding maar 300 is (en dat is nooit constant) dan wordt het wel op het randje.
Aflevering zoveel in de soap "Hoe installeer ik een database server in 82091 onhandige stappen"
Die 4 leuke Cheetahs trekken idle al 16 watt per stuk, meer dan 100 geheugenchipjes eten ook zo''n 80-90 watt, dan nog eens 2 x 30 watt aan processors, de RAID-controller, stapel fans, netwerkkaarten etc. Ik schat dat het verbruik van Artemis nu zo''n 280 watt is...en als de voeding maar 300 is (en dat is nooit constant) dan wordt het wel op het randje.
Aflevering zoveel in de soap "Hoe installeer ik een database server in 82091 onhandige stappen"
Tja je zegt het zelf al, het is jammer dat er niet meteen rekening mee is gehouden.Op maandag 02 april 2001 18:38 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik denk trouwens dat de voeding nog het goedkoopste onderdeel van die server is voor 200 piek heb je er ook meteen een goeie voeding inzitten.
Alle proemn in n drek
Tja die netwerkkaartjes zijn zeker niet zo duur.Op maandag 02 april 2001 19:40 schreef Daniel Kegel het volgende:
Nou, zo''n 550 Watt Enermax is toch dik 500 pieken
Maarja een 550 Watt is dan ook meteen weer overkill.
Die 430 Watt van Enermax moet het makkelijk kunnen trekken die kost trouwens maar f 279,-
Kijk hier ook eens naar die onderste voeding, 600 Watt voor 259 piek lijkt mij goedkoop
Alle proemn in n drek
Pagina: 1