[BC3] t.net is niet meer wat het was...

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:00
Ondanks dat mijn titel suggereert dat dit over koffie drinken gaat wil ik het over iets anders hebben.

Ik dwaal nu op drie dagen na een jaar rond op t.net ( http://www.tweakers.net/ext/reg.dsp?U=7334 ) en ik heb gemerkt dat er in die tijd veel verandert is. Uiteraard zijn er veel dingen ten goede verandert maar daar wil ik het hier niet over hebben, dat kan in een ander topic. Ik wil gewoon even wat meningen/constateringen geven waarom ik denk dat t.net niet meer is zoals het geweest is.... (en dit is tegenover niemand persoonlijk bedoeld)

- Ondanks dat er enige tijd geleden weer nieuwe nieuwsposters zijn aangeworven verschijnt het eerste nieuws op t.net pas tegen de late middag, uitzonderingen daargelaten.
- In tegenstelling tot ''vroeger'' wordt nieuws veel minder snel gepost. Als ik ''s morgens mijn ronde bij een website of 10 heb gehad dan heb ik al 70% van het nieuws gelezen wat diezelfde dag later op t.net verschijnt.
- Nagenoeg het meeste nieuws gaat tegenwoordig over nieuwe mobo''s, cpu''s en hardware. Aan ander ICT nieuws met enige strekking van economische, juridische, wetenschappelijke aard wordt minimaal aandacht besteed. Dit terwijl op zo''n nieuwsposting toch meestal masaal wordt gereageerd waaruit ik kan afleiden dat het toch leeft onder de andere tweakers.

Zoals je ziet heeft het meeste betrekking op nieuwspostings. Ik wil nog even benadrukken dat dit mijn mening is! Natuurlijk ben ik zeer benieuwd of jullie hier hetzelfde over denken of dat ik alleen deze mening deel (dan deel ik ''m niet he >:) )

[edit]
typos

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
True, nieuws verschijnt laat, ookal zijn er extra nieuwsposters.

Verwijderd

automatiseren is the key..

Verwijderd

Het valt me ook op dat er afgelopen week weinig nieuws is gepost, zaterdag uitgezonderd! (of komt dit door database probs?)!

• DiSiLLUSiON
Op zondag 01 april 2001 10:10 schreef pim_ het volgende:
automatiseren is the key..
Je kan nieuws niet automatiseren, stel dat ze de modqueue afschaffen en het nieuws wordt meteen gepost zodra d''r iemand het in de modqueue gezet heeft, dan is niet meer te controleren wat er op de frontpage komt, en dat kan hele onaardige situaties opleveren.

Automatiseren is helemaal niét ''the key'', ''the key'' is meer nieuwsposters, of de bestaande nieuwsposters wat meer tijd uit laten trekken.

Imo.

Verwijderd

Dammit .. ik ben mijn jubileum vergeten te vieren!

Verwijderd

Niet al het ''nieuws'' op /. is nieuws, in tegendeel.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Oi, dat zijn mijn bronnen, waar moet ik straks zoeken naar links?

• DiSiLLUSiON
Op zondag 01 april 2001 10:35 schreef HlpDsK het volgende:
Aggossiiee >:)

Biertje? (schrale troost, ''k weet ''t) :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik kom idd vaak nieuws tegen (b.v. op slashdot) dat
a) waarvan ik me niet kan voorstellen dat het niet gesubmit is
b) me afvraag waarom het niet bij het nieuws verschijnt.

b.v. dat nieuwe enorme gat in outlook, dit is idd al bug nummer oneindig, maar wel een enorme bug. best het vermelden waard.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• HGM
  • Niet online

HGM

hoeveel newsposter zijn er eigenlijk?? En hoevaak posten ze dan iets (iedere dag/ 1x p/week...)

Ik zie dat ik hier nu ook precies één jaar rond dwaal -> 1 april (wat een toeval)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Op zondag 01 april 2001 10:35 schreef HlpDsK het volgende:
Dan vier je over 50 posts toch gewoon een wat groter feestje :)

Verwijderd

Dit is al vaker naar voren gekomen. Er is de laatste tijd minder nieuws gepost, omdat veel nieuwsposters druk waren met andere zaken en misschien gedeeltelijk i.v.m. de serverproblemen.

Nieuws wordt veel minder snel gepost, omdat een nieuwspost vroeger uit twee regeltjes bestond: Ik vond artikeltje... hier is de stuff: .... Tegenwoordig staat daar een uitgebreider inleidend stukje. Vooral kleinere postings zijn dan moeilijk om te plaatsen, maar waarschijnlijk komen die korte nieuwtjes binnenkort 1 keer per dag samen in 1 nieuwspost terecht.
Nagenoeg het meeste nieuws gaat tegenwoordig over nieuwe mobo''s, cpu''s en hardware. Aan ander ICT nieuws met enige strekking van economische, juridische, wetenschappelijke aard wordt minimaal aandacht besteed. Dit terwijl op zo''n nieuwsposting toch meestal masaal wordt gereageerd waaruit ik kan afleiden dat het toch leeft onder de andere tweakers
Tweakers.Net is in de eerste plaats ook een HardWare site, vandaar dat daar de meeste aandacht naar uit gaat. Er wordt wel wat aandacht besteedt aan ander ICT nieuws, maar gewoon iets minder.

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 12:57 schreef Steven_NL het volgende:

[..]

Dan vier je over 50 posts toch gewoon een wat groter feestje :)
Alweer .. Deja Vu

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Opvallend is wel dat op het foknieuws wel veel over software en ICT juridische dingen te lezen is. Die draaien toch op dezelfde server ?

Niet dat je van elkaar moet kopieren maar misschien wel opsplitsen waar het komt te staan...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

probleem is dat de wetenschappelijke frontline nu ook niet overdreven hard veel hapklare publicaties doet. Ze zijn er wel, maar schaars.

Hiero is er 1tje. : http://www.tweakers.net/nieuws/16310
Alles wat je zoekt bv. kijk je naar de reacties dan zie je 20 kleuters muggenziften over een terzijdeopmerking die in het artikel stond (en door de nieuwsposter zonodig aangestipt moeten worden).
Het kan wel allemaal, maar het is gewoon moeilijk.

• llevering
  • Laatst online: 12-02 14:12
Op zondag 01 april 2001 13:17 schreef RobinVR het volgende:
[..]

Tweakers.Net is in de eerste plaats ook een HardWare site, vandaar dat daar de meeste aandacht naar uit gaat. Er wordt wel wat aandacht besteedt aan ander ICT nieuws, maar gewoon iets minder.
Dat is wel waar, maar of je het nu wilt of niet de achtergrond van het publiek is verschoven (dat zie je nog meer op GOT) en bij het publiek dat nu komt is er meer dan alleen hardware nieuws in trek, dat is zo gegroeid en dat hou je niet tegen.

Opzich is het misschien ook geen slechte ontwikkeling zolang de mensen die hier al sinds het eerste uur zijn, ook hun nieuws maar kunnen vinden...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Op zondag 01 april 2001 13:29 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Alweer .. Deja Vu
Ach kan je weer is een topic openen waar je dan daarna lekker veel kritiek op krijgt met als conclusie dat je je eigen topic dichtgooid >:) (we hadden het over Deja Vu''s)

• The Source
omdat veel nieuwsposters druk waren met andere zaken en misschien gedeeltelijk i.v.m. de serverproblemen.
OK. Maar waarom niet meerdere nieuwsposters aannemen, meer postings per dag toestaan en wat breeder nieuws posten. Ok. t.net is dan wel ontstaan voor de solderende nerd maar ik denk dat er veel te weinig wordt nagedacht over de toekomst van de site qua marketing en doelgroep.

Voor mij impliceert de naam tweaker meer dan alleen maar overklokken en solderen maar zoiets als mediajunkie mbt ict nieuws. En aangezien alle t.net crewmembers ouder worden, interessegebieden veranderen, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de inhoud van t.net over een jaar of 5 nog uit dezelfde content bestaat.

• The Source
Op zondag 01 april 2001 13:45 schreef ecteinascidin het volgende:
probleem is dat de wetenschappelijke frontline nu ook niet overdreven hard veel hapklare publicaties doet. Ze zijn er wel, maar schaars.
http://www.sciforums.com/news.php
http://www.sciam.com/news/

genoeg hi-tech computer news wat ook op t.net zou kunnen

• The Source
Op zondag 01 april 2001 14:44 schreef ecteinascidin het volgende:
Oi, dat zijn mijn bronnen, waar moet ik straks zoeken naar links?
Hehehe... sorry ecteinascidin, ik zie het, student scheikunde :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

''t mooie is dat klanten in principe ook kunnen zeggen hoe ze de site verbeterd kunnen zien. Echt veel ideeen voor verbetering zie ik hiero niet verschijnen.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op zondag 01 april 2001 15:10 schreef The Source het volgende:

[..]

Hehehe... sorry ecteinascidin, ik zie het, student scheikunde :)
Arendonk België?
laat ik daar nu ook 18 jaar hebben gewoond :)

edit: ook nog effe wat constructtiefs..
Zijn hier eigenlijk mensen die hier komen om elke puplicatie van een nieuw moederbord te lezen? Volgens mij best wel waard om hier een een polletje om te houden... wat voor nieuws zoekt de tweaker op t.net

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 10:33 schreef DiSiLLUSiON het volgende:

[..]

Automatiseren is helemaal niét ''the key'', ''the key'' is meer nieuwsposters, of de bestaande nieuwsposters wat meer tijd uit laten trekken.
Automatiseren is WEL the key.
Zorg ervoor dat elke dag van alle interessante sites het nieuws wordt geript, en automatisch in the que komt te staan van de nieuwssubmits..
Dan hoeven de modjes alleen nog maar het berichtje een beetje bij te werken en op ok te klikken, of gelijk deleten.
Het is een beetje loos om naar nieuws opzoek te gaan als je het met een paar scriptjes allemaal naar je toe kunt halen..

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat mij nog steeds verbaasd is dat er op T.net vrijwel geen HowTo''s te vinden zijn en een daaraan gerelateerde FAQ. Natuurlijk kun je voor je vragen op GoT terecht en daar een search doen, maar zulke info zou tot de core-inhoud van deze site moeten behoren imho.

Iemand zei mij laatst dat T.net zich van Hardware-info-net onderscheidt doordat het minder op reviews leunt dan op nieuws voor tweakers. Nou, op de eerste plaats vind ik dat T.net een voorbeeld kan nemen aan die site en wél meer reviews zou mogen doen. Op de tweede plaats kunnen tweak-gerichte HowTo''s je verder doen onderscheiden van de normale hardware-sites in NL Er lopen zoveel gasten hier rond die van zichzelf vinden erg veel verstand van zaken te hebben, dan zeg ik op mijn beurt: schrijf dan eens een leuke HowTo, review, tutorial, enz. Dan hoeft ook niet iedere newbie opnieuw de vraag te stellen op GoT: "Met welke secondenlijm kan ik mijn heatsink op m''n Duron plakken?" :-).

Wat de benodigde spullen/apparatuur betreft, voor een goede review/test/enz. , daar moet toch iets voor te regelen zijn met een of andere firma/instelling?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Alleen al in het Lieve Adjes forum staan nu al drie topics waarin geklaagd wordt over t.net of over GOT.

Vroeger, weet je wel toen alles nog goed was, kon niemand eigenlijk woorden vinden om te vertellen hoe goed tweakers.net wel niet was, nu lijkt het tegenovergestelde zich een beetje te gaan voltrekken. Mensen kunnen haast geen woorden meer vinden voor wat er allemaal niet goed is aan tweakers.net.

Volgens mij is iedereen bij tweakers.net een beetje op zijn lauwere gaan rusten. De wel bekende wet van de "afremmende voorsprong" lijkt zich hier in al zijn facetten te voltrekken. Of nog erger er beginnen zich NS taferelen af te spelen.

Als je goed over nadenkt zijn er eigenlijk wel een hoop overeenkomsten tussen t.net en de NS.
Beide zijn ze zo goed als monopolist, ze waren de eerste en zijn nu nog steeds de enige.
Beide moeten echter wel gewoon geld verdienen om de boel draaiende te houden, ze moeten gewoon marktgericht zijn dus.
Beide krijgen ze zeker de laatste tijd een hoop klachten van hun klanten.

Misschien zijn ze allebei wel een beetje laks geworden, en hebben ze allebei zoiets van: "ach we zijn toch de enige, de mensen blijven wel komen, ze kunnen nergens anders heen". Aan de ene kant hebben ze hier groot gelijk in, "waarom moeilijk doen als het makkelijk kan??". En dat is waar het verschil zich laat zien tussen de NS en t.net, van de NS verwacht ik niks anders, die zijn gewoon lui, van tweakers.net verwacht ik zo''n lakse houding helemaal niet, zij WAREN altijd zo vooruitstrevend...

Ik heb ook het gevoel dat er steeds minder naar de gebruiker geluisterd wordt, de t.net crew lijkt steeds minder naar hun achterban te gaan luisteren, en ze horen vooral zichzelf volgens mij graag praten. En goed voorbeeld hiervan is dat als iemand zegt dat er misschien meer behoefte is aan algemeen ICT nieuws, en dat dat misschien gepeild moet worden. Dan zou je van een marktgerichte site verwachten, dat ze dat gaan peilen. Wat gebeurt er echter, er wordt gewoon fijn gezegd dat t.net een hardware site is, en daarmee klaar.

Dat is toch een beetje vreemde houding??? Weinig kans dat er een enkele tweaker een echt probleem heeft als tweakers.net uit de lucht gaat (de echt verslaafde daar gelaten), de crew (en zeker femme) heeft dan echter wel een probleem, sommige eten namelijk van tweakers.net.

Dus ga aub wat meer markt gericht werken bij tweakers.net, en daarvoor hoef je echt niet alles te veranderen, je moet alleen wel zorgen dat óf tweakers.net wordt zoals het was (daar was tenslotte iedereen heel erg blij mee), óf je moet zorgen dat tweakers.net gaat veranderen, en door vernieuwingen weer leuk wordt.

Ik hoop dat deze puntjes van kritiek mee worden genomen, als dat niet gebeurt is er denk ik heel wat fout in de organisatie achter tweakers.net, en dan moet Femme daar maar eens wat aan doen. Want hij is tenslotte de baas, en dus ook verantwoordelijk.... voor de dingen die nu gebeuren.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik huppel nu ook alweer zo''n 2 - 3 jaar rond op tweakers.net, en ik vind dat het eerder veel gezelliger was. Er was veel meer contact met de achterban. Suggesties werden toen echt doorgevoerd, terwijl die nu vaak worden overgelopen door de crew. Als crew moet nu eenmaal geluisterd worden naar de "Klanten", de bezoekers. Doe je dit niet, dan zal op een gegeven moment de bezoekersaantallen teruglopen. Nu zal dat niet meteen zo zijn, maar met het feit dat de markt die twaekers.net bedient op een gegeven moment verzadigd raakt, ben ik bang dat de toekomst toch wel wat onzeker wordt. Ook denkt tweakers.net weleens te commercieel. Er is hier begonnen met een gezellig clubje, dat steeds groter is geworden. Nu wordt er alweer gedacht over uitbreiding richting buitenland. Moet dit wel? Ik denk dat je op een gegeven moment moet ophouden met uitbreiden. Natuurlijk moeten er uitdagingen blijven, maar overleg dat bijvoorbeeld met de klanten. Een poll lijkt me hierbij een goed middel.
Nou heb ik hier natuurlijk niets te zeggen, maar ook ik vind de kwaliteit van tweakers.net achteruitgaan. Het gezellige, het beslotene van eerder is er echt af :( Jammer dat het zo commercieel wordt.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik hoop dat deze puntjes van kritiek mee worden genomen, als dat niet gebeurt is er denk ik heel wat fout in de organisatie achter tweakers.net, en dan moet Femme daar maar eens wat aan doen. Want hij is tenslotte de baas, en dus ook verantwoordelijk.... voor de dingen die nu gebeuren.
Kan niet anders zeggen dan dat ik het hier roerend mee eens ben. Ik erger me de laatste tijd ook een beetje aan de ''news posting policy''. Ik kom af en toe dingen tegen op het web (/me = informatie addict, dus ik surf VEEL), en die submit ik dan. Dit word dan niet niet gepost. Geen probleem...niet iedereen zijn interesses zijn hetzelfde...maar als ik dan zie dat ''blabla Cooler roundup @ www.website.com'' wel gepost wordt, dan denk ik de volgende keer ook: ''stik maar met je news submit''.

Misschien een idee om iets meer categorieen aan te maken op de frontpage (nu hardware, software, games, internet), en dat je in je profile een selectie filter aan kan zetten, waarin je alle categorieen aanvinkt die je wil zien?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
hlpdsk heeft gelijk.. meer blaat.

en Femme, bedankt voor je reply.

Have a wheelie good weekend!

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
nou, laat ik dan ook maar een duit in het zakkie doen..

ik kom hier ook al een tijdje.. (zeg 2 jaar ofzo. onder verschillende nicks.) en ik merk persoonlijk ook een beetje de verschuiving van "sjit wat een geweldige site" naar "sjit wat een irritante posts/topic/servers/whatever"

nou is het natuurlijk makkelijk om te zeggen: tja Fraggy, dat ligt aan jou, maar als ik de posts de afgelopen maanden zo es lees, dan ben ik niet de enigste.

ik hoop dat iemand van de crew dit leest en dat ze zich gaan realiseren dat er eens wat moet gaan gebeuren, anders lopen er straks een hele hoop gebruikers weg.. het is gewoon te massaal geworden, het forum is een kruising tussen scholierenforum en computertotaal (dus nauwelijks meer het hardcore-tweak gebeuren..) en T-net zou misschien ook weer eens wat dynamischer kunnen worden (dus meer artikeltjes en beter nieuws..)

ik hoop dat iemand hier wat mee kan, want mijn GOT-verslaving en mijn tweakotine nemen de laatste tijd zeer snel af :'(

tnx.

Have a wheelie good weekend!

• Femme
  • Laatst online: 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verhalen dat vroeger alles beter was lopen hier al 2 jaar. De bezoekers van Tweakers.net veranderen en dat is niet omdat wij dat willen. Tot een jaar geleden was het bijvoorbeeld amper noodzakelijk om te modereren op het forum. Tegenwoordig is modereren noodzakelijk en sinds kort zijn hiervoor ook voor alle forums moderators aangesteld.

De vergelijking met de NS loopt in zoverre dat zoal t.net als de NS veel moeten bereiken met beperkte middelen. Dat is niet altijd even eenvoudig.

Wat betreft de nieuws keuze: Tweakers.net is altijd een hardware site geweest en zal dat ook blijven. Dit wil niet zeggen dat er geen plaats is voor andersoortig nieuws, echter of dit nieuws er komt hangt sterk af van de interesses van de nieuwsposters. De laatste tijd is er weinig nieuws geweest en dat is slecht. We hopen dat in de komende tijd ook zeker te verbeteren, maar het is gewoon moeilijk omdat de meest nieuwsposters scholieren en studenten zijn. Het vinden van nieuws is geen probleem, het schrijven van nieuwspostings kost wel tijd (en het is echt meer tijd dan de meeste mensen denken).

Zo''n poll over de nieuwsonderwerpen die de bezoekers het liefst zien op t.net lijkt me ook interessant. Ik denk alleen dat de frontpage poll daar niet geschikt voor is omdat je maar 1 optie kunt kiezen en daardoor geen prioriteit kunt geven aan meerdere onderwerpen.

Nog een probleem met de nieuwsqueue: bezoekers hopen door het submitten van nieuws een bijdrage te leveren aan Tweakers.net en verwachten daarvoor waardering. Als die waardering niet kan worden gegeven (in de vorm van een nieuwsposting) ontstaat ontevredenheid. Dit maakt dus een dubbel probleem: bezoekers zijn ontevreden over het gebrek aan nieuws en de bezoekers die juist een bijdrage willen leveren aan een beter Tweakers.net vinden dat hun initiatief niet gewaardeerd wordt.

Opmerkingen dat er vroeger meer werd gedaan met de wensen van de bezoekers zijn wat mij betreft helemaal onjuist. Tegenwoordig kan ik veel sneller bug en feature request invoeren dan bijv. een jaar geleden (zie m''n changelogs), simpelweg omdat ik me nu met minder dingen hoef te bemoeien. Helaas zijn er hierdoor dermate hoge verwachtingen ontstaan dat er meteen onvrede ontstaat als een fix niet per direct wordt ingevoerd. Het forum is helemaal een extreem voorbeeld: in de tijd dat we UBB gebruikten werd het algemeen geaccepteerd dat UBB niet verbouwbaar was. Tegenwoordig ontstaat er een hoop onvrede als een bugfixje niet direct wordt uitgevoerd. Dit is een omgekeerde wereld.

Over markt gericht zijn: ik ken weinig sites waarbij de bouwers zo dicht bij de bezoeker staan als Tweakers.net.

Het effect is dat de bezoekers denken dat er minder naar hun geluisterd worden, terwijl daar door de crew juist meer energie in wordt gestoken. Het probleem van groot worden is dat het steeds meer tijd, energie, geld e.d. kost om te bereiken wat ogenschijnlijk hetzelfde lijkt, terwijl de middelen om dit te bereiken in ons geval nauwelijks groter worden.

• The Source
Ik denk alleen dat de frontpage poll daar niet geschikt voor
Dan lijkt het me tijd voor een grotere enquete. Elk tijdschrift houdt dat eens in het jaar om te kijken waar het interesse gebied van de lezer zich bevindt en hoe de geboden diensten gewaardeerd worden. Mocht je ooit hulp nodig hebben laat maar iets weten, /me Source heeft wel kaas gegeten van marktonderzoek en spss.
probleem met de nieuwsqueue
Het is een feit dat het posten veel tijd in beslag neemt. Complete bron dient gelezen te worden, verhaal dient getyped te worden. Maar dat probleem kan simpelweg opgevangen worden door meerdere aktieve nieuwsposters.

Ik weet dan niet hoe het achter de schermen werkt maar misschien is het een goed idee om ''afgewezen'' nieuwssubmits in een andere que te zetten. Als het pruimentijd is dan kan daar altijd uit geput worden.

Misschien kan ook gecontroleerd worden op dubbele submits. Waarschijnlijk simpel door gewoon op de meegegeven URL te controleren. Daarnaast wat modpuntjes geven voor een submit. Diegene die iets als eerste submit krijgt 3 puntjes, rest krijgt een half punt. Dat halve punt wordt 1 punt zodra de nieuwssubmit ook daadwerkelijk een posting wordt.

Ander idee. Door een openbare ideenbus toe te voegen kunnen bezoekers hun ei kwijt, ander bezoekers kunnen reageren op dat idee. Als iets veel reacties krijgt dan weet je wat bovenaan het verlanglijstje staat. En nee... dit is iets heel anders dan GoT.

morgen meer... /me Source gaat slapen want ilse heeft me morgen weer nodig

Verwijderd

Ik kom hier ook al sinds ''99 en vind dat er wel veel veranderd is, vooral omdat het massaleren is geworden. Daarbij moet je accepteren dat je ook rotte appels aantrekt, niets aan te doen. Waren de eerste hier grotendeels voor het ''tweaken'', dat is allang niet meer zo. Ikzelf lees erg gemakkelijk over de onzin-topics heen.

Ik vind de policies bij GoT prima en de admins doen ''t ook goed, totaal geen problemen mee.

Ik merk dat ik GoT de laatste tijd meer gebruik als informatie-database dan forum, maar wat maakt dat uit?

Verwijderd

Wat ik eigenlijk jammer vind, is dat de spreiding van kennis dunner is geworden.

''Vroeger'' wist iedere member aardig wat af van hard/software. Een probleem was vaak snel en kundig opgelost.

Nu zijn er veel meer loze opmerkingen en standaard-antwoorden waar eigenlijk niemand iets aan heeft.

Je zou verwachten dat : meer members = meer kennis. Maar het is meer : meer members = meer blaat.

Gelukkig is dit een generalisering. Maar de trend is duidelijk merkbaar.

Edit : Hmm, ik heb het dus over GoT, en julie over T.Net.

Oh wel .. ik laat ''t staan. Leuk discussievoer :)

• witchdoc
Op maandag 02 april 2001 01:27 schreef Femme het volgende:
Zo''n poll over de nieuwsonderwerpen die de bezoekers het liefst zien op t.net lijkt me ook interessant. Ik denk alleen dat de frontpage poll daar niet geschikt voor is omdat je maar 1 optie kunt kiezen en daardoor geen prioriteit kunt geven aan meerdere onderwerpen.
gewoon een linkje naar een pagina die wel ruimer is dan he..
Het forum is helemaal een extreem voorbeeld: in de tijd dat we UBB gebruikten werd het algemeen geaccepteerd dat UBB niet verbouwbaar was. Tegenwoordig ontstaat er een hoop onvrede als een bugfixje niet direct wordt uitgevoerd. Dit is een omgekeerde wereld.
Vroeger kon je er niks aan doen.. toen was het gekochte software en dus niet aan jullie om alle bugs op te lossen. Een upgrade had wel gemogen maja.. topix kwam eraan dus effe hielden we''t wel vol.
Nu zit je met in-house developers.. als hun dan simpele bugs niet eens snel kunnen fixen, jah, dan ontstaat er onvrede.
Over markt gericht zijn: ik ken weinig sites waarbij de bouwers zo dicht bij de bezoeker staan als Tweakers.net.

Het effect is dat de bezoekers denken dat er minder naar hun geluisterd worden, terwijl daar door de crew juist meer energie in wordt gestoken. Het probleem van groot worden is dat het steeds meer tijd, energie, geld e.d. kost om te bereiken wat ogenschijnlijk hetzelfde lijkt, terwijl de middelen om dit te bereiken in ons geval nauwelijks groter worden.
Succes! :)

• The Source
Ik moet wel eerlijk toegeven dan ik gisteren en vandaag toch best tevreden ben over het aanbod van informatie.

• DiSiLLUSiON
HlpDsK:

Dat zou ook kunnen komen doordat sommige leden nu ook in andere fora slurpen.

Ik ken veel mensen die zitten normaal maar in 3 of 4 fora, ikzelf included.. Omdat men zich in bepaalde onderwerpen wél interreseert, en in andere niet, en als die dan ook in andere fora gaan posten, ja dan kan je iets minder deskundige reacties verwachten dat lijkt me meer dan logisch.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
Vroeger'' wist iedere member aardig wat af van hard/software. Een probleem was vaak snel en kundig opgelost.

Nu zijn er veel meer loze opmerkingen en standaard-antwoorden waar eigenlijk niemand iets aan heeft.

Je zou verwachten dat : meer members = meer kennis. Maar het is meer : meer members = meer blaat.
Kennis kun je dus verspreiden/overdragen. Daarom stelde ik ook voor dat mensen hun kennis/ervaring in FAQ''s/HowTo''s/enz. neerschrijven en dat deze op T.net een vaste plek krijgen. Leerling wordt leraar :), snappie?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• digifun
  • Niet online

digifun

De doelgroep van tweakers is de laatste 2 jaar verschoven. Eerst was het gemiddeld 27 jaar met een afgeronde studie. Nu is hier al lang geen sprake meer van, daar komt ook al dat geblaat vandaan.

Wel jammer eerst voelde ik me hier echt thuis, maar de laatste tijd word dit telkens minder.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Ok, gelukkig luisteren er toch nog wel mensen naar ons. Tot de reply van Femme was er namelijk niemand van de opper-crew die een reactie had gegeven. Ik weet niet waarom dit gebeurt is maar het was wel zo...

Waar Femme helemaal gelijk in heeft is dat hij zegt dat hij geen enkele site kent waar de bouwers zo dicht bij de bezoekers staan. Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt hoor, maar die afstand is zeker wel groter geworden de laatste paar maanden, en dat is gewoon jammer, want t.net is niet alleen een site, maar misschien nog wel meer een community.
Opmerkingen dat er vroeger meer werd gedaan met de wensen van de bezoekers zijn wat mij betreft helemaal onjuist. Tegenwoordig kan ik veel sneller bug en feature request invoeren dan bijv. een jaar geleden (zie m''n changelogs), simpelweg omdat ik me nu met minder dingen hoef te bemoeien. Helaas zijn er hierdoor dermate hoge verwachtingen ontstaan dat er meteen onvrede ontstaat als een fix niet per direct wordt ingevoerd. Het forum is helemaal een extreem voorbeeld: in de tijd dat we UBB gebruikten werd het algemeen geaccepteerd dat UBB niet verbouwbaar was. Tegenwoordig ontstaat er een hoop onvrede als een bugfixje niet direct wordt uitgevoerd. Dit is een omgekeerde wereld.
Dit vind ik dus helemaal niet terecht, zoals ik al eerder schreef, zijn jullie meer afhankelijk van ons, dan dat wij dat van jullie zijn. Als de bezoekers aantallen (banner views!!) teruglopen zullen jullie daar meer last van hebben dan wij, toch?? Je zult dus ook gewoon aan de wensen van de klant moeten voldoen, en dat zijn onze wensen. En hier treede de wet van de ''remmende voorsprong'' weer op. Vroeger toen t.net nog niet zo groot en ingewikkelde was, was het makkelijk om de functionaliteit uit te breiden, nu is dat allemaal wat moeilijker geworden. Maar aan dat excuus hebben jullie klanten niks hoor...

Verwijderd

Daar heb je geen gelijk in, het is niet onze plicht om de vernieuwingen te bedenken, dat moet de crew doen.

Daarboven op moet dan ook nog geluisterd worden naar de wensen van de klant...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op maandag 02 april 2001 17:09 schreef dennis@wacky het volgende:
Ok, gelukkig luisteren er toch nog wel mensen naar ons. Tot de reply van Femme was er namelijk niemand van de opper-crew die een reactie had gegeven. Ik weet niet waarom dit gebeurt is maar het was wel zo...
Ik heb het hele weekend op Netst@lker (LAN-party) gezeten, net zoals Floris, en vandaag een groot deel van de dag rijles...daar gaat je tijd om te reageren :)
Waar Femme helemaal gelijk in heeft is dat hij zegt dat hij geen enkele site kent waar de bouwers zo dicht bij de bezoekers staan. Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt hoor, maar die afstand is zeker wel groter geworden de laatste paar maanden, en dat is gewoon jammer, want t.net is niet alleen een site, maar misschien nog wel meer een community.
Die grotere afstand komt voor een groot deel doordat er nu veel meer mensen zijn die aandacht vragen. Er zitten ook voor ons maar 168 uur in een week, en daarin moeten we alles doen. Daar komt nog bij dat T.net maar voor een paar mensen een (bijna) fulltime job is en dat het niet zo makkelijk is er even een paar mensen extra bij te betrekken. Veel veranderingen en maatregelen komen uiteindelijk bij Femme terecht. Hoewel Floris en ik heb zoveel mogelijk werk uit handen proberen te nemen op het zakelijke vlak, en het nieuwsteam onder leiding van Robin ook veel overneemt is het nog meer dan hij kan verwerken.
Daardoor blijven er dingen liggen, krijgen andere dingen niet genoeg aandacht etc. Dat is een situatie waar we maar mee moeten leren leven. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op wensen van bezoekers maar toveren kunnen we helaas (nog :)) niet...
Dit vind ik dus helemaal niet terecht, zoals ik al eerder schreef, zijn jullie meer afhankelijk van ons, dan dat wij dat van jullie zijn. Als de bezoekers aantallen (banner views!!) teruglopen zullen jullie daar meer last van hebben dan wij, toch?? Je zult dus ook gewoon aan de wensen van de klant moeten voldoen, en dat zijn onze wensen. En hier treede de wet van de ''remmende voorsprong'' weer op. Vroeger toen t.net nog niet zo groot en ingewikkelde was, was het makkelijk om de functionaliteit uit te breiden, nu is dat allemaal wat moeilijker geworden. Maar aan dat excuus hebben jullie klanten niks hoor...
Ik mag aannemen dat je niet alleen op T.net rondhangt om ons te matsen met bannerinkomsten. Als bezoeker heb je ook zeker wat te verliezen als T.net ter ziele gaat: namelijk de coolste site van Internet :)
Wij proberen onze "klanten" zo goed mogelijk van dienst te zijn. Soms gaat dat beter dan anders, en natuurlijk maken wij ook fouten en verkeerde afwegingen. Wij zijn geen van allen ervaren managers of bedrijfskundigen, maar we proberen het zo goed mogelijk te doen.

Dat T.net niet meer is wat het was mag duidelijk zijn. Dat heeft negatieve gevolgen (het ons-kent-ons sfeertje is weg, meer vervelende users, meer waardeloze postings etc.) maar ook positieve: er is nu veel meer kennis aanwezig dan vroeger. Vroeger kon het dagen duren voordat je antwoord kreeg op een vraag (als je het al kreeg, omdat het best zou kunnen zijn dat niemand een oplossing wist), nu heb je vaak al binnen een paar uur een oplossing. Datzelfde geldt ook voor T.net zelf. De pricewatch heeft veel meer informatie, er zijn zaken als V&A bijgekomen, een nieuwsbericht heeft tegenwoordig heel snel heel veel reacties, en die zijn heus niet allemaal crap. Bovendien, bij een goed gebruik van het modsysteem hoef je de crap uberhaupt niet te lezen :)

Tenslotte: zonder die grote groei had T.net niet eens meer bestaan. De eerste periode van het bestaatn kostte T.net alleen maar geld: als je klein bent hoef je van bannering niks te verwachten, terwijl je wel je kosten van hosting etc. hebt. Juist dankzij de grote schare bezoekers die erbij gekomen is draaien we nu op 5 dikke (binnenkort 6) dikke servers bij Vuurwerk in plaats van een gare shared server bij Pair in de USA.

(ok, die serverperformance was de laatste weken prut maar nu lijkt alles weer goed op de rails te staan :))

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 02 april 2001 17:37 schreef dennis@wacky het volgende:
Daar heb je geen gelijk in, het is niet onze plicht om de vernieuwingen te bedenken, dat moet de crew doen.

Daarboven op moet dan ook nog geluisterd worden naar de wensen van de klant...
Met je eerste punt ben ik het fundamenteel oneens. Kritiek leveren moet je onderbouwen. Afzeiken of opbouwende kritiek is totaal verschillend. Het ene is namelijk afbreken en het andere is opbouwend en ik neem aan dat je Tnet wilt opbouwen.

Het tweede wordt aan gewerkt, maar er zit beweging in. Kom anders ff langs op het TMF.

Verwijderd

Tuurlijk wil ook ik t.net opbouwen, maar jij zei dat er ook geen ideeen van de bezoekers komen, maar het moet toch niet zo zijn dat de bezoekers met de vernieuwingen moeten komen of wel???

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

meedenken is 1 van de mooiste dingen die er is. Als jij iets weet wat handig is, dan mag je dat handige echt wel meedelen ipv denken "rotsite, hebben niet eens deze handigheid".
Da''s de bedoeling van interactie want zeg nu zelf, zo slim is de crew toch niet? >:)

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 18:40 schreef ecteinascidin het volgende:
meedenken is 1 van de mooiste dingen die er is. Als jij iets weet wat handig is, dan mag je dat handige echt wel meedelen ipv denken "rotsite, hebben niet eens deze handigheid".
Da''s de bedoeling van interactie want zeg nu zelf, zo slim is de crew toch niet? >:)
hmmm met dat eerste ben ik het eens, met die tweede eeerrrrm... mwah... :)

Meedenken is leuk, maar schept ook een groot probleem voor de beheerders; er komen gigantisch veel ideeen naar voren en je zult over alle ideeen moeten nadenken en reactie moeten geven, anders voelen de aandragers zich in kou gezet, en dat leidt dan weer tot irritatie. Ik heb zelf ook wel eens wat ideeen aan Femme aangereikt via e-mail, maar er vervolgens nooit meer wat van gehoord. dan denk je ook; daaaaag...

ideeen aandragen is leuk, maar er moet altijd op gereageerd worden...

edit:

Een tijdje geleden is er een voorstel gedaan om een soort van beta forum op te zetten waar een kleine groep gebruikers in kon rondneuzen om te zien of aanpassingen in de smaak vielen. Je zou er aan kunnen denken om ideeen van gebruikers daar te proberen...

• witchdoc
volgens mij worden best veel verbeteringen aangedragen door de users hoor.. hoe vaak zie ik hier geen topic verschijnen met kleinere en grotere dingen die nog verbeterd kunnen worden.
noujah, gewoon verder doen en beter worden

ps daniel: schaam je je niet? eerst gaan lannen en dan nog eens gaan karren? Zonder hier opvang te verzorgen voor ons? Schande! ;)

• The Source
t.net slaapt weer... maar hier alvast de headlines van vandaag

- 23 april 1.7GHz P4
- Adore worm bedreigt linux
- Intel ontkent bouw fab in duitsland
- Hercules reageert op gelekte NVidia doc''s
- GF3 review @ Avault
- GF3 FSAA screenshots @ FiringSquad
- Torvalds zegt MacOS X sucks
- Pentium III prijsverlaging
- 3G diensten pas in 2004
- Wat Palomino & Hammer nieuws

Drivers:
-GeForce2 GO beta
-CPUIdle 5.8 beta 6
-Matrox linux drivers 1.2.0 (XFree86 4.0.2/4.0.3)

Sorry kon het niet laten >:) Ben benieuwd hoeveel ik goed heb :)

[edit]
nieuwsupdate :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

The Source: jij bent ZIEK.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nieuws vinden kan iedereen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tsja, allemaal ''old'' geezers hiero :)

Misschien dat deze newbie een ander perspectief kan geven?

a) Ik weet wie de crew is
b) Ik zie de crew regelmatig posten op GoT
c) Als ik een vraag stel, wordt er antwoord gegeven.
d) ik ''zit'' hier nog maar 2 weken

In mijn ogen is dat uitzonderlijk. Ik ken geen enkele site/forum waar de genoemde afstand zo klein is.

mbt. tot de reviews.. tsja daar kan ik weinig over zeggen, aangezien er geen reviews geweest zijn in de 2 weken dat ik hier rondhobbel. Wel werd er enigszins kriegel gereageerd op een aanbod, maar de argumentatie daarvoor kan ik me heel goed voorstellen.

De features die ik gezien heb (3 stuks) vind ik persoonlijk niet echt donderend, voornamelijk veel open-deuren-inschopperij (animaties in software = k*t, rambus/ddr 50/50, spam = irritant).

Pricewatch en etc = gewoon handig. Vooral de pricewatch >:)

Vraag & Aanbod.. geen ervaring mee.

Kijk naar mijn stats en je ziet dat t.net het nog steeds in zich heeft mensen ''instant-verslaafd'' te maken.. hoe kan dat dan?

Voor mij is het antwoord simpel: GoT :)

Het spijt mij dit te moeten zeggen, maar als GoT er niet geweest was dan zou je van mij waarsch. 3 hits in de week krijgen op de frontpage. Op dit ogenblik sta ik op #14 wbt. tweakotine, en dat is allemaal aan GoT te danken (vnl het overzicht nieuwe postings) en natuurlijk ook aan mijn gestoorde psyche :).

Tot zover de 2 cents van een newbie... :)
[edit: voordeel van newbies: Je kunt ze negeren :)]

[edit2: mijn mening over GoT? Lees HlpDsk''s posting :)]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Misschien doet hij het via de Update Tracker ? (Tech Forums)

Toch wel leuk de reactie van een newbie te zien.

Aannames zijn fataal.

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47
hezik: Op dit ogenblik sta ik op #14 wbt. tweakotine, en dat is allemaal aan GoT te danken
uit de faq:
Tweakotine geeft jouw mate van ''verslaafdheid'' aan Tweakers.net weer. De tweakotine waarde is gebaseerd op het aantal pageviews dat je in de afgelopen week op Tweakers.net (excl. forum) genereert.
Kan dus niet door het forum komen :) Je bent dus toch nog wel ''s op T.net te vinden waarschijnlijk ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 18 april 2001 12:08 schreef Jelle Niemantsverdriet het volgende:
Kan dus niet door het forum komen :) Je bent dus toch nog wel ''s op T.net te vinden waarschijnlijk ;)
Jawel, dat zegt-ie ook, vanaf de frontpage kun je via ''techforums'' de active topics in de gaten houden...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dyna18
  • Laatst online: 29-01 16:57
Nagenoeg het meeste nieuws gaat tegenwoordig over nieuwe mobo''s, cpu''s en hardware. Aan ander ICT nieuws met enige strekking van economische, juridische, wetenschappelijke aard wordt minimaal aandacht besteed.
Ben het met je eens The Source. Ik heb een paar maand geleden hier ook al mensen proberen duidelijk te maken dat de nadruk van het nieuws de laatste tijd veel te veel op hardware (en dan voornamelijk moederborden) ligt.

Er moet meer software en ICT nieuws gepost worden.

• dyna18
  • Laatst online: 29-01 16:57
Daarnaast wat modpuntjes geven voor een submit. Diegene die iets als eerste submit krijgt 3 puntjes, rest krijgt een half punt. Dat halve punt wordt 1 punt zodra de nieuwssubmit ook daadwerkelijk een posting wordt.
Ook dit vind ik een goed idee. Is een manier om mensen te belonen voor het posten van nieuws. Belonen is misschien een groot woord, maar iets is altijd beter dan niets, right?

Verwijderd

wat volgensmij een groot verschil maakt is dat vooral op het forum het niveau is gedaald.
Toen ik hier voor het eerst kwam (nog voor deze username) was minstens 50% van de users echte vaste namen.
Het niveau was toen ook zo dat je echt niet ging posten "hoe sluit ik een hdd aan?" maar je dat gewoon opzocht op internet (en dat ook binnen 5 minuten vond)

Op dit moment zijn er inderdaad teveel blaters, die gewoon de meest simpele vragen posten. Of wat te denken van de topics "hoe klok ik mijn tbird/p3 over?" die iedere 3 dagen wel langs komen |:(

Ik post zelf zelden omdat ik altijd eerst zoek of het al geweest is (75%) en daarna soms zelfs nog op internet verder zoek. Als ik er echt niet uit kom dan post ik het hier, dat zijn dan ook meestal de wat moeilijkere vragen.

Maar wat opzich wel positief is, is dat er nog steeds voor mij geen beter alternatief forum is. Ik heb wel gezocht naar een forum dat is zoals GoT was, maar niet gevonden.

[edit]
hier staat trouwens geen oplossing bij, en die weet ik ook niet eigenlijk. Daarom snap ik ook hoe moeilijk het voor de crew is.
Misshcien meer forums zoals hardcore interaction design, zeg maar forum met hoger niveau?

• Exirion
  • Laatst online: 17:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 april 2001 15:18 schreef Fuego het volgende:
Op dit moment zijn er inderdaad teveel blaters, die gewoon de meest simpele vragen posten. Of wat te denken van de topics "hoe klok ik mijn tbird/p3 over?" die iedere 3 dagen wel langs komen |:(
Maak daar maar minstens dagelijks van ;)
Ik post zelf zelden omdat ik altijd eerst zoek of het al geweest is (75%) en daarna soms zelfs nog op internet verder zoek. Als ik er echt niet uit kom dan post ik het hier, dat zijn dan ook meestal de wat moeilijkere vragen.
En dat zouden meer mensen moeten doen :) Het is nu echt een luilekkerlandje voor aartsluiwammesen geworden die denken dat ze niks hoeven te doen omdat iedereen voor ze klaar zit :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Modereren ook niet, en TMF is zuig..

• BC3 Victim
Kan dat niet via mail?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat betreft blaters.. tsja, er zit verschrikkelijk veel kennis ''in'' de fora hier. Niet zo raar dat je daarmee een hoop ruis aantrekt. Imo is dat vrij eenvoudig op te lossen. Maak een forum ''beginnersvragen'' aan en laat de mods dit soort vragen daarnaartoe verplaatsen. Is inderdaad een hoop werk, maar imo zijn er best mensen te vinden die dat willen doen. De huidige mods zetten dat soort subjects al vaak op slot, dus verplaatsen is dan een kleine moeite.

Dat, of zet DextersLab aan het roer :)

Wat betreft tweakotine.. idd, dat komt geheel door de tracker van GoT.. (zoals ik ook al zei)

Overigens, ik ben newbie, maar hoe je een HD aansluit of een TBird overclocked zou ik ook opzoeken op internet en binnen 5 minuten vinden :)

Grappig is wel idd. dat ik wel een paar ''ingewikkelde'' vragen heb en die hier nog niet gesteld heb, eens doen...

Verwijderd

Nagenoeg het meeste nieuws gaat tegenwoordig over nieuwe mobo''s, cpu''s en hardware. Aan ander ICT nieuws met enige strekking van economische, juridische, wetenschappelijke aard wordt minimaal aandacht besteed. Dit terwijl op zo''n nieuwsposting toch meestal masaal wordt gereageerd waaruit ik kan afleiden dat het toch leeft onder de andere tweakers
ik vind nerd postings zelf dus helemaal niet interessant, sorry maar ik kijk niet naar topics over geile coolers of toffe harde schijven die weer 0,1% harder kunnen maar er is ook geen goeie site voor wat algemener nieuws duzzja, wat moet ik doen dan he..

• Exirion
  • Laatst online: 17:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 april 2001 17:24 schreef DKasemier het volgende:
:?

En als die nerdpostings je niet interesseren, wat doe je hier dan? Als dat soort dingen je niet interesseren dan ben je geen tweaker, en dan hoor je hier (no offense) gewoon niet thuis.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aha, vandaar dat je er niet meer verschijnt. Nou ja jammer dan.

''t forum is zo goed als dat z''n gebruikers zijn, dussuh...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Zou je je nader willen verklaren ? Je komt nogal zwaar "anti-TMF" over namelijk.

Zeker met die icons en die sig van je.

Op deze manier ben een je tiepende flamebait.

edit:

Ecteinascidin, two minds, one thought...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Duh?

Da''s ongeveer de enige reactie die ik kon bedenken na het lezen van deze opmerking, ik sluit mij verder aan bij wat GaMeOvEr en ecteinascidin gezegd hebben.

Ik neem aan dat je een grapje wilde maken o.i.d., zo geïrriteerd kwam je op TMF nooit over.

Que passa?

edit:
Ecteinascidin, two minds, one thought...
...make that three :)

• BC3 Victim
Omdat het met deze discussie imo weinig van doen heeft, maar goed, zoals gezegd me=newbie dus zal me er niet verder mee bemoeien.. :)

Verwijderd

DKasemier, wat ik eigenlijk wel wil weten (als MoLiCe Member zijnde) is:

- wat is je bedoeling achter het icoon (is feitelijk jatwerk van één van de TMF''ers, maar dat terzijde).

- wat wil je zeggen met Molice will burn Ya

- wat wil je suggereren met de corruptie melding

Eigenlijk moet ik er waarschijnlijk niet op ingaan, maar ik erger me een beetje aan die drie zaken, maar ben bereid naar je uitleg te luisteren.

(of wordt dat te off topic?)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 18 april 2001 20:18 schreef hezik het volgende:
Kan dat niet via mail?
Hoezo ? Het gebeurt hier op het forum. Daar ga ik iig iemand niet persoonlijk mee lastig vallen. Sowieso zullen er nog wel meer mensen in zijn verklaring geínteresseerd zijn.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik ben het met The Source eens. Er wordt idd niet veel interessants meer gepost. Vaak is het de 400-ste review van 1 of ander mobo of de zoveelste round-up.

Vroeger had je veel meer echt ''leuk'' nieuws, waar je ook daadwerkelijk wat aan had en vaak ook wat van leerde. Maar nu... ik heb al 4 maanden niet meer gereageerd op nieuws. 9 van de 10 berichten kende ik al of interesseren me totaal niet, dat was vorig jaar wel ff anders.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 18 april 2001 21:59 schreef 007 het volgende:
Ik ben het met The Source eens. Er wordt idd niet veel interessants meer gepost. Vaak is het de 400-ste review van 1 of ander mobo of de zoveelste round-up.

Vroeger had je veel meer echt ''leuk'' nieuws, waar je ook daadwerkelijk wat aan had en vaak ook wat van leerde. Maar nu... ik heb al 4 maanden niet meer gereageerd op nieuws. 9 van de 10 berichten kende ik al of interesseren me totaal niet, dat was vorig jaar wel ff anders.
Volgens mij heb ik nog nooit een tip gezien van 007 in de nieuws-submit... >:)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 22:21 schreef Moartn het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik nog nooit een tip gezien van 007 in de nieuws-submit... >:)
Hehe, ik heet RoLLeRCoaSTeR, maar ben pass kwijt... Is nu -007-.

Mijn enige berichtje door mij gesubmitted, en het was een interessante! :P

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 18 april 2001 22:26 schreef 007 het volgende:

[..]

Hehe, ik heet RoLLeRCoaSTeR, maar ben pass kwijt... Is nu -007-.

Mijn enige berichtje door mij gesubmitted, en het was een interessante! :P
Als je dat nieuws noemt... :P

Maar ik ben het eens met Femme: nieuws vinden in 1, dan moet je er nog wat over schrijven. In het maken van een post gaat toch zeker 15-30 minuten zitten hoor...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Inplaats van het probleem bij T.net neer te leggen moeten jullie eens kijken of jullie zelf het probleem niet zijn.

Als je niet tevreden bent, dan ga je daaraan werken, en meld je je aan als nieuwsposter.

• BC3 Victim
Maar ik ben het eens met Femme: nieuws vinden in 1, dan moet je er nog wat over schrijven. In het maken van een post gaat toch zeker 15-30 minuten zitten hoor...
Gelukkig wel, anders zouden we allemaal van die onzinverhaaltjes krijgen.

Wat ik niet begrijp.. Het lijkt mij niet de bedoeling dat femme er fysiek danwel financieel aan onderdoor gaat. Daarnaast hoor ik het argument ''geen tijd'' of ''kost tijd'' wel veel. Als ik de discussie een beetje volg hier dan zie ik echter genoeg mensen die bereid zijn hun steentje bij te dragen, hetzij op financieel vlak, hetzij mbt. content. Waarom wordt daar niet meer gebruik van gemaakt? Is dat een angst om de zaken teveel uit handen te geven, of is dit gebaseerd op slechte ervaringen uit het verleden?

• Buzzman
  • Niet online
Op woensdag 18 april 2001 23:48 schreef hezik het volgende:

[..]

Gelukkig wel, anders zouden we allemaal van die onzinverhaaltjes krijgen.

Wat ik niet begrijp.. Het lijkt mij niet de bedoeling dat femme er fysiek danwel financieel aan onderdoor gaat. Daarnaast hoor ik het argument ''geen tijd'' of ''kost tijd'' wel veel. Als ik de discussie een beetje volg hier dan zie ik echter genoeg mensen die bereid zijn hun steentje bij te dragen, hetzij op financieel vlak, hetzij mbt. content. Waarom wordt daar niet meer gebruik van gemaakt? Is dat een angst om de zaken teveel uit handen te geven, of is dit gebaseerd op slechte ervaringen uit het verleden?
Ik bied me wel aan voor wat extra werk :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nieuwsposters zijn nog steeds welkom.

Het probleem is alleen dat de bestaande nieuwsposters om een of andere reden altijd minder gaan posten als er meer nieuwsposters komen, met als netto effect dat er niet meer nieuwspostings komen. Hetzelfde lijkt het geval te zijn als ik me dagelijks met het nieuws ga bemoeien (terwijl ik heel veel andere dingen te doen).

• BC3 Victim
Hoe? Waar?

• Onno
  • Niet online
Ik denk dat je daarvoor bij [url="mailto: robin@tweakers.net"]Robin Evers[/url] moet zijn.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Jeps

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 20:18 schreef hezik het volgende:
Kan dat niet via mail?
Ja, maar doe ik niet, als Kasemier iets tegen TMF heeft of twijfelt aan de eerlijkheid van de MoLiCe, dan moet ie dat zelf weten, als hij dat op het Forum neerkwakt, dan kan hij dergelijke reacties verwachten.

• Ulx
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Mijn mening over de FP:

Ik ben een nieuwsjunkie, en ik wil zo veel mogelijk ICT nieuws lezen. Puur hardwaregedoe (en dan voornamelijk x86) boeit me op zich wat minder dan nieuws over andere facetten van ICT. Een nieuwsitem over het overklokken van een geheugenchip schuift meestal ongelezen van mijn scherm, terwijl wat algemener nieuws soms wel eens een reactie van me krijgt. (wat betekent -4 flamebait dat er dan bij komt te staan eigenlijk?)
Ik vind de FP dus eigenlijk wat te eenzijdig. Veel x86 verhalen, veel MS, veel linux, af en toe wat SUN of Palm of IBM en dat is het dan wel zo''n beetje. Terwijl er toch verdomd veel meer nieuws is, omdat er namelijk veel meer gebeurt in IT land. (stond er vandaag iets over een KPN storing op de fp? Gemiste kans lijkt me.)
Veel nieuws heb ik ook vaak al eerder op mijn pc via newsletters, mailinglists etc.

Assignment rejected by specialist

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 19 april 2001 21:22 schreef Ulx het volgende:
Puur hardwaregedoe (en dan voornamelijk x86) boeit me op zich wat minder dan nieuws over andere facetten van ICT.
Jammer dat het beleid bij ons precies andersom is :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Ulx
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Op donderdag 19 april 2001 21:29 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Jammer dat het beleid bij ons precies andersom is :)
Dus?

Ik zeg toch niet dat er minder hardwarenieuws op de FP moet komen? Er moet gewoon meer ander nieuws bij. Als je je druk maakt over het niveau van deze site dan denk ik dat je ook nieuws moet posten voor mensen die in de IT werken in plaats van thuis pc''s overklokken maar verder weinig met grotere heterogene omgevingen te maken hebben. Ik denk dat je op die manier de verhouding tussen professionals/ervaren beheerders en hobbyisten/beginners iets rechter kunt trekken. En dat lijkt me geen slechte zaak.

Assignment rejected by specialist

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het ''spielerij''-gehalte word er te groot door.

Ik snap wel dat de doelgroep vooral uit hobbyisten/beginners bestaat, maar als je wat verder groeit is het zonde als je T.net de rug toe gaat keren, omdat er steeds weer hetzelfde nieuws staat en het nieuws voor de professionele gebruiker minder aan bod komt.

Leven is meervoud van lef

Pagina: 1