[BC3] Hot-SMS banner is flash?

Pagina: 1
Acties:

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-12-2025

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
Helleuh

Toen ik net over tweakers.net heen probeerde te scrollen was hij telkens even errug traag, waarna hij opeens weer soepel ging..

wat bleek, die Hot-SMS banner is FLASH, heel leuk enzow, maar het trekt een ENORME hoeveelheid rekentijd.., dus zodra die banner in beeld komt scrollt het windowtje een STUK langszamer...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En, wat wil je dat eraan gedaan werd?

Virussen? Scan ze hier!

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
Op zaterdag 24 maart 2001 19:13 schreef wildhagen het volgende:
En, wat wil je dat eraan gedaan werd?
ehhmm, ja, dat wilde ik dus eigenlijk aan jullie vragen ;)

maar ff serieus, flash banners zijn toch niet echt gebruikelijk lijkt me? Om nog maar niet te spreken van de }:O ..

ik snap dat jullie die banners gewoon van webads krijgen, maar je kan niet zeggen dat je liever geen flash hebt ofzow?
(ja, ik weet dat er proggies als webwasher bestaan, maar ik vind nix mis met banners op tweakers, maar flash vind mij pctje wat minder :))

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
Ik snap niet dat mensen zo''n probleem maken van Flash banners, volgens mij valt het best mee met het wegtrekken van CPU kracht en ehm....zoiets noem je vooruitgang :P.......sommige Flash banners zijn trouwens wel koel......die van Macaw met dat vraagspelletje erin vind ik wel origineel.

• McVirusS
In het geval van de HotSMS banner was het alleen niet echt nodig geweest.

• Femme
  • Laatst online: 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat voor PC heb je dan dat-ie te traag is voor flash banners?

• McVirusS
Op zaterdag 24 maart 2001 21:06 schreef Femme het volgende:
Wat voor PC heb je dan dat-ie te traag is voor flash banners?
Ja precies, misschien tijd voor nieuwe PC :P....of je }:O iets minder prioriteit geven :P.

Verwijderd

Ik vind het trouwens wel behoorlijk arrogant om maar te veronderstellen dat je Flash geinstalleerd hebt staan. Als je dat nl. niet hebt wordt je bij elk topic dat je wilt zien opnieuw de vraag gesteld of je het wilt installeren.

Verwijderd

ik heb een athlon 650 met 256 ram win2k + ie5.5 en bij mij stottert t.net ook tijdens de hotsms flash-ad!

flash = :(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op deze ouwe PC heb ik er ook last van, maar dat valt te begrijpen, het is namelijk een Pentium 200.
Op een Pentium III 500 heb ik er totaal geen last van.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ehmm damn :( bij mij loopt ie ook heel traag met de sms banner en ik heb een

P3 500mhz
192mb mem
w2k

moet toch voldoende zijn dacht ik zo :?

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Booster

Superuser

Even voor de statistieken...

wHiTeRaZoR heeft een Dual Celly 333 @ 520 oid... en meer dan 256 meg ram...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Laurent
  • Niet online
Als ik scroll gaat hij ook minder soepel, PIII 500, 384 MB intern, Asus p2b, Win2k en Logitech Mouseware 9.2 ofzow, was ook voordat ik Mouseware had geinstalld en ook met Win98.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En ik werk op een 166 mhz, duzz :(

• Femme
  • Laatst online: 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Onder Netscape (4.7x dat is - Mozilla is traag als stront) gaat scrollen altijd snel.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-02 20:55
Ik heb een P3800@1040 met 256MBram en als videokaart een geforce2 gts, alleen ik kan gewoon niet normaal scrollen met zo''n flash banner in me beeld, en dan kan je wel zeggen ''maak je niet druk'' enzo en ik heb al helemaal niks tegen flash (integendeel) maar dit gaat toch wel hééél erg traag... En aan me pc kanb het niet liggen (hardware matig iig)

tis geen ramp als het zo blijft hoor, maar ik vind het soms wel een beetje irritant

vergelijk het met een lagburst in een multiplayer game :)

Verwijderd

en anders installeer je een banner-blocker ofzo, ben je van al het gedonder af met die banners. (flash banners, foutmeldingen omdat de banner niet kan worden geladen etc)

(of zet adserver.webads.nl in je hosts file met een ander ip, 127.0.0.1 ofzo)

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 25 maart 2001 09:55 schreef Operations het volgende:
en anders installeer je een banner-blocker ofzo, ben je van al het gedonder af met die banners. (flash banners, foutmeldingen omdat de banner niet kan worden geladen etc)

(of zet adserver.webads.nl in je hosts file met een ander ip, 127.0.0.1 ofzo)
lees de FAQ ofzow eens door eergens stond dat Femme of een andere admin dat stelen vind. Net zoals je iets moet geven voor plezier te hebben moet je hier een stukje meekijken voor nieuws e.d. te kunnen lezen. Als iedereen dat zou doen dan zou T.net zo weg kunnen zijn.

Ik ben trouwens het ook eens met die admin of Mod ofzow, want ergens moet toch wel brood op de plank komen.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op zondag 25 maart 2001 10:21 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

lees de FAQ ofzow eens door eergens stond dat Femme of een andere admin dat stelen vind. Net zoals je iets moet geven voor plezier te hebben moet je hier een stukje meekijken voor nieuws e.d. te kunnen lezen. Als iedereen dat zou doen dan zou T.net zo weg kunnen zijn.

Ik ben trouwens het ook eens met die admin of Mod ofzow, want ergens moet toch wel brood op de plank komen.
In zoverre ben ik het er wel meeeens dat het een vorm van "stelen" is.. Echter wanneer ik op een systeem zit waar geen Flash geïnstalleerd is (en ook niet de bedoeling is) constant wordt lastig gevallen met die irri Flash installatie toestand.. Tja dan blijft er toch echt maar een oplossing over..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 25 maart 2001 10:21 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Ik was die andere admin, ik zal het nog een stukje toelichten.

De banners die je bekijkt maken het mogelijk om t.net draaiende te houden, het zijn namelijk onze inkomsten. Als je besluit banners te blocken hebben we voor die user geen inkomsten meer. Waardoor deze user ons theorethisch gezien geld kost en jah dat is niet de bedoeling natuurlijk...

Op zo''n beetje elke machine waarmee redelijk gesurft wordt is flash wel geïnstalleerd, echter als jij dat niet hebt, dan wordt je automagisch elke keer dat een flashbanner geladen wil worden, een Windows-pop-up schermpje, met de vraag of je het wilt installeren, 1 keertje op ja drukken en je bent er van af toch? Het is uiteraard je eigen keuze, maar het kost je echt weinig performance, weinig tijd om te installeren en je hebt er dan verder ook weinig last van, wat houdt je dan nog tegen? Je principiële haat jegens macromedia?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• McVirusS
Op zaterdag 24 maart 2001 21:11 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind het trouwens wel behoorlijk arrogant om maar te veronderstellen dat je Flash geinstalleerd hebt staan.
Ik niet, de meeste mensen hebben dit tegenwoordig geinstalleert en ik vind dat je er als ontwikkelaar/vormgever vanuit mag gaan dat iemand Flash heeft.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat je daar als ontwikkelaar vanuit gaat (mag gaan) is nog tot daaraantoe, maar als ik geen flash wil, wil ik geen flash. Zo makkelijk is het. (Stel je voor, Java applets als banner? Echt niet!) Vervelend is wel idd elke keer die popup. Wat je ook kunt doen, eigen proxyserver draaien en alle .swf dingetjes blocken. Zo heb je geen flash banners en geen popup :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• McVirusS
....en loopt T.net bannerinkomsten mis.....heel slim meneer Jotti :P. Maar het is inderdaad de user z''n vrije keuze om Flash te installeren of niet.....als je dan zo dom bent omdat niet te doen moet je die popup maar voor lief nemen :P.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Agreed. Ik maak nog 10x liever een crontabje dat elke minuut zo''n banner (naar de devnull) downloadt dan dat ik elke keer dat gebout met mijn browser heb. Ik heb een beetje een hekel aan flash enzo.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Aikeleer schreef:
Ik zal het een stukje toelichten, ik heb niet per definitie een hekel aan banners (ik blokkeer ze zelf niet) zolang het een reclame plaatje is dat ergens op het scherm staat te knipperen (of dit nou html, ani-gif of flash is maakt niet uit)
Als echter de banner het onmogelijk/vervelend maakt de rest van de inhoud van de site te bekijken, vind ik dat je zo''n banner moet kunnen (mogen) blocken.

Het gebeurt (bij mij - casema ''verbinding'') redelijk vaak dat de banners op t.net en GoT niet geladen worden. In sommige gevallen rood kruisje, niks aan de hand; in andere gevallen verdwijnt de hele pagina en staat er een ''full-screen'' IE foutmelding.

Daarnaast werkt ik regelmatig met linux (netscape) waar een flash plugin niet zo vanzelfsprekend is als onder Windoze. Het gebeurt (mét plugin) regelmatig dat netscape crasht op het moment dat er flash geladen wordt) Als er dus op t.net/GoT vaker flashbanners gaan voorkomen, ga ik toch echt webads weer blocken.
Floris_Diemel schreef:
De banners die je bekijkt maken het mogelijk om t.net draaiende te houden, het zijn namelijk onze inkomsten. Als je besluit banners te blocken hebben we voor die user geen inkomsten meer. Waardoor deze user ons theorethisch gezien geld kost en jah dat is niet de bedoeling natuurlijk...
Ben ik dus met je eens, maar als de banners problemen veroorzaken is het de verantwoording van de admins van een site om daar iets aan te doen (betere afspraken met de adverteerder, of een andere adverteerder) en niet te gaan zeuren als gebruikers er voor uitkomen de banners te blokkeren (met een gegronde reden uiteraard, en niet ''ik hou niet van banners'')
Op zo''n beetje elke machine waarmee redelijk gesurft wordt is flash wel geïnstalleerd, echter als jij dat niet hebt, dan wordt je automagisch elke keer dat een flashbanner geladen wil worden, een Windows-pop-up schermpje, met de vraag of je het wilt installeren, 1 keertje op ja drukken en je bent er van af toch? Het is uiteraard je eigen keuze, maar het kost je echt weinig performance, weinig tijd om te installeren en je hebt er dan verder ook weinig last van, wat houdt je dan nog tegen? Je principiële haat jegens macromedia?
Zie stukje boven over Linux.

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 13:14 schreef McVirusS het volgende:
....en loopt T.net bannerinkomsten mis.....heel slim meneer Jotti :P. Maar het is inderdaad de user z''n vrije keuze om Flash te installeren of niet.....als je dan zo dom bent omdat niet te doen moet je die popup maar voor lief nemen :P.
Met die redenatie ben ik het dus absoluut oneens.

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 13:14 schreef McVirusS het volgende:
Als ik flash niet installeer (of niet kan installeren!) dan loopt tweakers.net ook bannerinkomsten mis, en dan ik net zo goed die ads blocken, want dan ben ik ook van die popup af.

Verwijderd

Ik vind het fout om gedwongen te worden een bepaalde plug-in of wat dan ook te downloaden en te installern en uit te voeren op je eigen machine, zonder dat je dat wilt. Ook vind ik het fout dat normaal gebruik van een site je wordt belemmerd als je niet overstag gaat. Chantage trekjes.

Kheb niks tegen banners, maar doe dan gewoon een Gifje.

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
ff om te beantwoorden op de vraag van wat voor pc ik heb, ik heb geen dual-celly 333@520, maar een 366@522 met 392 mb intern ;)

maar ff serieus, ik heb niks tegen flash, maar wel voor banners.. (en zeker als die banner niks anders doet dan een plaatje weergeven dat een willekeurige animated-gif ook kan..)

verder vind ik het wel raar dat mensen die plugin wel MOETEN installeren omdat ze anders telkens die pop-up krijgen, da''s toch wel freakin'' irritant..

Ik vind het niet zo''n major issue hoor, ik bedoel, ik tweaker vrolijk verder, maar als er makkelijk iets aan te doen is, dan graag..

(ik ben vast niet de enigste die dol is op de scroll-button-sleep methode :))

• McVirusS
Op zondag 25 maart 2001 13:21 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Met die redenatie ben ik het dus absoluut oneens.
Ik eigenlijk ook, het zou logischer zijn dat je aan kon vinken dat je de melding gezien hebt en niet nog een keer zou zien...ik vraag me trouwens af of GoT bannerinkomsten misloopt als een Flash banner niet geladen wordt.....het aantal hist wordt namenlijk volgens mij getelt via het javascript dat geladen wordt.......of zit ik nu fout?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
HotSMS banner is exchange, verdienen we dus niets aan.

Ik kan hem weg laten halen als erg veel mensen er problemen mee hebben...

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zaterdag 24 maart 2001 21:11 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind het trouwens wel behoorlijk arrogant om maar te veronderstellen dat je Flash geinstalleerd hebt staan. Als je dat nl. niet hebt wordt je bij elk topic dat je wilt zien opnieuw de vraag gesteld of je het wilt installeren.
Dan installeer je dat toch gewoon een keer? Overigens kan goed gebruik van flash de zwaarte van een banner naar beneden brengen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nu Flash, straks Java.... volgend jaar gaat een .net-plugin hele demonstratie filmpjes afdraaien en over 25 jaar wordt een dnetc 2.0 ff gestart.

Ik was een van de eerste die tegen flash aanliep en heb gewoon geen zin om mooiere meuk te laten draaien als een normale banner zo standaard als de pest is en niet lastig (qua downloaden EN CPU-usage)

liever geen flash dus.

• saviour
  • Niet online
Dan installeer je dat toch gewoon een keer? Overigens kan goed gebruik van flash de zwaarte van een banner naar beneden brengen.
Als ik dat niet op mijn com wil, dan wil ik daar ook niet toe ''gedwongen'' worden.

Dit is trouwenz niet mijn com, duzz kan ik er niet mee doen wat ik wil.

• Booster
  • Laatst online: 22:58

Booster

Superuser

Op zondag 25 maart 2001 13:53 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
ff om te beantwoorden op de vraag van wat voor pc ik heb, ik heb geen dual-celly 333@520, maar een 366@522 met 392 mb intern ;)
Oops :) Nouja bijna goed :)
maar ff serieus, ik heb niks tegen flash, maar wel voor banners.. (en zeker als die banner niks anders doet dan een plaatje weergeven dat een willekeurige animated-gif ook kan..)
Dat vind ik idd ook wel... overdreven...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nog iets waarom die flashbanners zuigen: ze staan altijd on top. dat is op zich niet zo erg behalve dan dat er een element van een site zichtbaar moet blijven terwijl er zo''n banner overheen komt te hangen. op de frontpage van tweakers loopt het uitklapmenutje onder een flashbanner door bijv, heel erg vervelend dus. en als wat meer mensen het stukje van Femme zelf hadden gelezen dan wisten ze dat Femme zelf ook anti-flashbanners is en dat ze in de toekomst worden geblokkeerd.

ook vind ik dat adverteerders niet het recht hebben om met drammerige popupjes jou een bepaald product te laten gebruiken.

• Jasper
  • Laatst online: 14-02 21:38
Op zondag 25 maart 2001 16:55 schreef nelis het volgende:
ook vind ik dat adverteerders niet het recht hebben om met drammerige popupjes jou een bepaald product te laten gebruiken.
Dat ligt er maar net aan wat de eigenaar/site beheerders met de banner-boer afspreken natuurlijk. En dan heb jij dat als bezoeker maar te accepteren in ruil voor gratis content (in dit geval) of bv. een gratis dienst.

Verwijderd

Ban die irritante flash ads ik krijg iedere keer flash plugin popup :r

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

ik moet trouwens zeggen dat ik de nieuwe banner wel heer erg het beeld van de frontpage vindt verneuken.. niet echt erg hoor.. ik zal der geen minuut minder om slapen :) maar hij staat wel een beetje misplaatst tussen de rest.. of ben ik de enig die dit vind :?

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Ik zap toch ook de reclame op tv weg, dat is dus even erg als het blokkeren van reclame op websites? Ik zie het probleem niet, en zolang ik hier over een 56k modempie zit te internetten download ik geen nutteloze stuff! (waar ik nooit een fuck mee doe!)

Verwijderd

flash uninstallen, in de opties van IE ff filmpjes en dingen uitzetten, en bij beveiliging iets van "flash vragen voor het downloaden" aanklikken:)

is weer iedereen blij;)

Verwijderd

En het is zo makkelijk.
Dit gebruik ik zelf voor m''n flashbanners. Gewoon met een stukje javascript testen of de gebruiker flash heeft. Zo niet, gifje laten zien.

Voor de liefhebbers, dit is m''n template''je. Gewoon even de filenaampjes aanpassen en het werkt. Jammer dat de bannerboeren dit bijna niet gebruiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<!-- ********** FLASH BANNER AD ********** -->
<MAP NAME="banner"><AREA COORDS="0,0,468,60 HREF="http://xxxtargetlinkxxx.com" TARGET="_blank"></MAP>
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0"
ID=ezyflashad WIDTH=468 HEIGHT=60>
<PARAM NAME=movie VALUE="bannerfarm/xxxtargetlinkxxx/xxxflashbannerxxx.swf">
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
<!--
var plugin = (navigator.mimeTypes && navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"]) ? navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"].enabledPlugin : 0;
if ( plugin && parseInt(plugin.description.substring(plugin.description.indexOf(".")-1)) >= 4 ) {
    // Check for Flash version 4 or greater in Netscape
    document.write('<EMBED src="bannerfarm/xxxtargetlinkxxx/xxxflashbannerxxx.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF ');
    document.write(' swLiveConnect=FALSE WIDTH=468 HEIGHT=60');
    document.write(' TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">');
} else if (!(navigator.appName && navigator.appName.indexOf("Netscape")>=0 && navigator.appVersion.indexOf("2.")>=0)){
    // Netscape 2 will display the IMG tag below so don't write an extra one
    document.write('[img]"banner.gif"[/img]');
}
//-->
</SCRIPT>
<NOEMBED>[img]"bannerfarm/xxxtargetlinkxxx/banner.gif"[/img]</NOEMBED>
<NOSCRIPT>[img]"bannerfarm/xxxtargetlinkxxx/banner.gif"[/img]</NOSCRIPT>
</OBJECT>
<!-- ********** FLASH BANNER AD ********** -->

• Aaargh!
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zaterdag 24 maart 2001 21:05 schreef McVirusS het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo''n probleem maken van Flash banners, volgens mij valt het best mee met het wegtrekken van CPU kracht en ehm....zoiets noem je vooruitgang :P.......sommige Flash banners zijn trouwens wel koel......die van Macaw met dat vraagspelletje erin vind ik wel origineel.
ja, heel leuk en aardig, maar flash (voor linux iig) heeft de neiging om (zelfs al zit er geen geluid in) ff de geluidskaart aan te spreken, gevolg is dat je browser hangt totdat je je mp3tje stopzet. (ja, ik weet dat ik ESD kan installeren)
hoogst irritant dat je steeds je mp3 moet stoppen (pauze helpt dus niet)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Cyphax
  • Laatst online: 21:16

Cyphax

Moderator LNX
Komt ie weer omhoog. ik zag het eerlijk gezegd vandaag pas... maarre... die redenatie van sommigen hier...
''t is bijna zo van ''heb je geen snelle pc, tja, pech gehad''.
Ik zit hier met een dijk van een P133. Nee da''s niet het snelste van het snelste, maar je kan er PRIMA mee internetten, alleen NIET flash dus. Dingetje heeft ook maar 32mb RAM.
Nou dat heb ik geweten... daarnet proberen te posten, man, ik zag de text nadat ik 3 regels had getypt pas! Het was net of ik op een BBS was ingelogd had, en dan met lag!
Dat schiet niet op. Punt uit.
Die banners zullen best inkomsten opleveren voor je.. is heel leuk, maar als er ook geen rekening meer gehouden gaat worden met de bezoeker (waarvoor je de site eigenlijk in de lucht hebt) en maar flash ads gaat draaien, dan laat maar.

En oh ja. Begin nou niet met ''dan moet je maar een snellere computer kopen'' want als je geen tweaker kan zijn met een tragere... als men dat hiero vindt, dan ben ik echt wel outta here.

Saved by the buoyancy of citrus

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

chaozz

Retrofiel

bij mij scrollt ie als een speer, maar wat wil je ook met een systeem als de mijne.. (zie ondertitel voor specs.) *D

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Op zondag 25 maart 2001 13:30 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind het fout om gedwongen te worden een bepaalde plug-in of wat dan ook te downloaden en te installern en uit te voeren op je eigen machine, zonder dat je dat wilt. Ook vind ik het fout dat normaal gebruik van een site je wordt belemmerd als je niet overstag gaat. Chantage trekjes.

Kheb niks tegen banners, maar doe dan gewoon een Gifje.
Ik sluit me hier dus gewoon bij aan. That''s all.

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 12:17 schreef Daniel Kegel het volgende:
HotSMS banner is exchange, verdienen we dus niets aan.

Ik kan hem weg laten halen als erg veel mensen er problemen mee hebben...
Ik denk dat het niet alleen over deze banner specifiek gaat, maar over dit soort banners in z''n algemeenheid. Thuis heb ik er geen last van, maar op m''n laptop op kantoor merk ik ook vertraging met scrollen en typen van deze tekst. (en dat is een PII-266 met 96MB)

Dan kan je deze wel weghalen, maar wanneer komt de volgende?? en wanneer komen ze met geluid?? (en nee da''s geen suggestie :))

Gewoon flash banners dus helemaal niet meer plaatsen (voor zover je daar invloed op hebt bij WebAds)

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 02:48 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

ja, heel leuk en aardig, maar flash (voor linux iig) heeft de neiging om (zelfs al zit er geen geluid in) ff de geluidskaart aan te spreken, gevolg is dat je browser hangt totdat je je mp3tje stopzet. (ja, ik weet dat ik ESD kan installeren)
hoogst irritant dat je steeds je mp3 moet stoppen (pauze helpt dus niet)
Ach als je linux draait ben je waarschijnlijk toch onze doelgroep niet ;)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zondag 25 maart 2001 16:17 schreef saviour het volgende:

[..]

Als ik dat niet op mijn com wil, dan wil ik daar ook niet toe ''gedwongen'' worden.

Dit is trouwenz niet mijn com, duzz kan ik er niet mee doen wat ik wil.
Doe je het toch niet, moet je zelf weten maar het is nog altijd aan tweakers.net zelf op om te bepalen wat voor bannerz zij gebruiken, het is dus kieze of dele.

• saviour
  • Niet online
Op maandag 26 maart 2001 15:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Doe je het toch niet, moet je zelf weten maar het is nog altijd aan tweakers.net zelf op om te bepalen wat voor bannerz zij gebruiken, het is dus kieze of dele.
Ik vind het geen stijl, het is een banner...geen intro!

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 15:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, uiterraad, en ik zal er ook geen minuut minder op GoT zitten. Maar aangezien GoT toch wel gezien wordt als een forum dat eigenlijk ook wel een bitje van de gebruikers is had ik zo iets van, ik zeg het even..

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid : Ik heb gewoon Flash, Shockwave, Quicktime, RealPlayer en de hele rest van de reutemeteut geinstalled staan. Maar het gaat mij om het principe ..

Ik heb er verder ook geen problemen mee. Reclame = Geld. Geld = Content. Content = Tweakers.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind Flash ads gewoon geen stijl omdat Flash geen standaard is. Je moet er iets voor installeren om ze te kunnen zien.
Je moet iets installeren om BANNERS te laten zien!!??
Waar zijn we dan helemaal mee bezig?
Als ie nou gewoon niet constant bleef VRAGEN of flash 5 geïnstalleerd mag worden... maar dat doet ie wel, en ik ben nou eenmaal tegen flash op zich.
En iemand roept hier dat linux gebruikers niet de doelgroep zijn van Tweakers.
Leg mij dan uit wat wel de doelgroep is?
Windows gebruikers? Kan ''t forum ''non windows operated systems'' wel weg.
Ik zag ook nieuwe formaten van banners die nu officieel zijn geworden: belachelijk. Ik wacht echt nog maar af hoelang het nog duurt voor die stinkbedrijven de content op je site gaan bepalen (''en anders GEEN banner op jouw site dus geen inkomsten!'' of iets dergelijks).
Het lijkt wel steeds een stapje verder te gaan ofzo en ik ga niet omdat ze zo graag flash banners moeten hebben een nieuwe pc kopen.
Dan maar een ad blocker.
Ik heb er verder ook geen problemen mee. Reclame = Geld. Geld = Content. Content = Tweakers.
Oh zekers. Maar als dat de hele site zo vertraagt... wordt ie trager omdat je 1. een 56k6 modem connectie hebt, en 2. omdat er zo nodig flash op moet.
En die hotsms banner leverde toch geen geld op?
Ik heb trouwens de kwaliteit op laag gezet. Dan wordt ie iets minder traag en is het nauwelijks meer te lezen.
Hoop ik dat ze nu hun zin hebben: een spuuglelijke banner.

• Laurent
  • Niet online
Hmm, maar toch zou ik het eerlijker en vriendelijker vinden dat je iets van kon kiezen tussen flash of niet. In dit geval gaat het om banners, maar als ik een site zie ofzow en die is in Flash vind ik het altijd minder, lang laden, niet op iedere pc compatible (denk aan systemen die geen flash willen/kunnen draaien) etc.

Maarja, het is nou een maal zo, zonder banners is er geen T.net, en geen T.net is...eeuh....ja.....eeuh....geen T.net

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
heh ja het zijn maar banners, niet een hele site... maar het vertraagt toch al meer dan nodig is.
ik kreeg daarnet ook een tip van een site met flash graphics waar je van gaat kwijlen
maar niet als je een minuut moet wachten voor ie klaar is met laden!
nou is dat hier niet het geval, maar iedereen loopt dat hele flash maar de hemel in te prijzen... en het kan zeker mooi zijn, maar echt alleen als je het goed gebruikt. en daar vind ik banners niet onder vallen.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik hoor steeds weer mensen over systeemeisen in deze thread. Daar heeft het dus niet mee te maken. Ik heb een Athlon 1200 met 256 MB en daar gaat het scrollen ook klote in IE (Win2K). Netscape doet het wel goed.
Maar IE is nou eenmaal (by far) de meest gebruikte browser dus ik zou zeggen dumpen die flash banners. Het is gewoon irritant.

btw, verder ruled t.net nog steeds ondanks wat probleempes de laatste tijd! :)

Verwijderd

Dan installeer je hem toch? ;)
Pagina: 1