Aikeleer schreef:
lees de FAQ ofzow eens door eergens stond dat Femme of een andere admin dat stelen vind. Net zoals je iets moet geven voor plezier te hebben moet je hier een stukje meekijken voor nieuws e.d. te kunnen lezen. Als iedereen dat zou doen dan zou T.net zo weg kunnen zijn.
Ik ben trouwens het ook eens met die admin of Mod ofzow, want ergens moet toch wel brood op de plank komen.
Ik zal het een stukje toelichten, ik heb niet per definitie een hekel aan banners (ik blokkeer ze zelf niet) zolang het een reclame plaatje is dat ergens op het scherm staat te knipperen (of dit nou html, ani-gif of flash is maakt niet uit)
Als echter de banner het onmogelijk/vervelend maakt de rest van de inhoud van de site te bekijken, vind ik dat je zo''n banner moet kunnen (mogen) blocken.
Het gebeurt (bij mij - casema ''verbinding'') redelijk vaak dat de banners op t.net en GoT niet geladen worden. In sommige gevallen rood kruisje, niks aan de hand; in andere gevallen verdwijnt de hele pagina en staat er een ''full-screen'' IE foutmelding.
Daarnaast werkt ik regelmatig met linux (netscape) waar een flash plugin niet zo vanzelfsprekend is als onder Windoze. Het gebeurt (mét plugin) regelmatig dat netscape crasht op het moment dat er flash geladen wordt) Als er dus op t.net/GoT vaker flashbanners gaan voorkomen, ga ik toch echt webads weer blocken.
Floris_Diemel schreef:
De banners die je bekijkt maken het mogelijk om t.net draaiende te houden, het zijn namelijk onze inkomsten. Als je besluit banners te blocken hebben we voor die user geen inkomsten meer. Waardoor deze user ons theorethisch gezien geld kost en jah dat is niet de bedoeling natuurlijk...
Ben ik dus met je eens, maar als de banners problemen veroorzaken is het de verantwoording van de admins van een site om daar iets aan te doen (betere afspraken met de adverteerder, of een andere adverteerder) en niet te gaan zeuren als gebruikers er voor uitkomen de banners te blokkeren (met een gegronde reden uiteraard, en niet ''ik hou niet van banners'')
Op zo''n beetje elke machine waarmee redelijk gesurft wordt is flash wel geïnstalleerd, echter als jij dat niet hebt, dan wordt je automagisch elke keer dat een flashbanner geladen wil worden, een Windows-pop-up schermpje, met de vraag of je het wilt installeren, 1 keertje op ja drukken en je bent er van af toch? Het is uiteraard je eigen keuze, maar het kost je echt weinig performance, weinig tijd om te installeren en je hebt er dan verder ook weinig last van, wat houdt je dan nog tegen? Je principiële haat jegens macromedia?
Zie stukje boven over Linux.