Toon posts:

[BC3] wanneer komt er een Muziek forumpie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als we zon forum maken voor de muziekliefhebbers

alle muziek gerelateerde topics in 1 forum erg handig !

er is genoeg animo denk ik zelf wel

Verwijderd

voor/tegen

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Ik sta er wel positief tegenover maar denk persoonlijk niet dat dit gaat lukken.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Op zich niet verkeerd, maar strax zijn er 1001 non-computer forums hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 februari 2001 18:55 schreef HlpDsK het volgende:
maar dat ben je wel die topics kwijt in de andere fora''s en er zijn genoeg mensen die zich genoeg intreseren in muziek dat het rendabel is

Verwijderd

Kan jij gedachten lezen of zo???
Ik zat ook al steeds te twijfelen voor het opperen van het idee, omdat ik de vraag al vaker voorbij heb zien komen.

Ik stem wel voor, want dit is een computer-forum, en nagenoeg iedereen die een computer met internet heeft, heeft ook mp3''s op zijn HD staan.

[edit] typo |:(

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Ik denk dat een muziekforum nog wel in de interesse ligt van de meeste (zoniet alle) tweakers...
Dit lijkt mij dus een beter idee dan bijvoorbeeld een DragonballZ forum ofzo..

Ik stem voor. Gooi je er gelijk uitgaan enzo bij, heb je ook geen ''wie gaat er naar'' topics meer in SG (waar nogal wat mensen zich aan schijnen te ergeren).

Verwijderd

Topicstarter
kijk dit bedoel ik positieve reacties :)

Verwijderd

GOED IDEE!!!!

een muziek/uitgaan/lifestyle-forum ja!
lijkt me wel tof!

Verwijderd

[offtopic]

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/images/icon-ster.gif

cool zeg

[offtopic]

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 19:04 schreef SuB het volgende:
[offtopic]

[afbeelding]

cool zeg

[offtopic]

Nou nog optimizen ..

Van mij mag er best een Muziek-forum komen .. maar het wordt zo veel allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 februari 2001 19:08 schreef HlpDsK het volgende:

[..]
er zijn vast wel toegewijde mensen die er een vrije tijd in willen steken en serieus ermee bezig willen zijn

ik heb genoeg tijd

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 19:10 schreef Hobbit het volgende:

[..]

er zijn vast wel toegewijde mensen die er een vrije tijd in willen steken en serieus ermee bezig willen zijn

ik heb genoeg tijd
Oftewel, Hobbit biedt zich vrijwillig aan als modje :)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Waarom niet bij het forum nieuws sport en tv ook muziek, dan hoef je al niet extra forum aan te maken en dan heb je er in sg geen last meer van.

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Op donderdag 01 februari 2001 19:02 schreef RobtH het volgende:
GOED IDEE!!!!

een muziek/uitgaan/lifestyle-forum ja!
lijkt me wel tof!
Hadden we daar niet FOK! voor?

Ik ben dus tegen, dit is een computer gerelateerd forum.

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 19:16 schreef ik_zei_de_gek het volgende:

[..]

Oftewel, Hobbit biedt zich vrijwillig aan als modje :)
Hobbit? .. modje? .. whahahahahahahahaaaaaaa |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 februari 2001 19:29 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Hobbit? .. modje? .. whahahahahahahahaaaaaaa |:(
dat zei ik ook al :)

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 19:19 schreef GrimLord het volgende:

[..]

Hadden we daar niet FOK! voor?

Ik ben dus tegen, dit is een computer gerelateerd forum.
Ja, maar waarom worden er dan zoveel muziek-topics geopend?? En heeft iedereen het over zijn MP3''s. Zijn bij mijn weten nog steeds bestandjes die je alleen op je pc/MP3-speler kunt beluisteren. De computerbladen staan er vol mee.

• Obi

Obi

Op donderdag 01 februari 2001 19:08 schreef HlpDsK het volgende:

Nou nog optimizen ..
Ik heb twee versies, de 9Kb versie staat op de t.net servers, en de 50Kb versie staat bij web-icons. Precies wat de bedoeling is toch..?

Check de verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/images/icon-ster.gif en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/1616/icon.gif

Tja, als je de ''mooie'' wilt zien moet je maar ''web icons gebruiken'' op ''JA'' zetten in je prefs, en als je ge geoptimaliseerde wilt doe je ''NEE''. Het is nu zo simpel geworden :)

Nu nog een lifestyle-forum inderdaad...

Verwijderd

Heb ik al op mijn forum: http://pub33.ezboard.com/blinkwarehouse

edit:
Spammen mag niet...heb je URL iets aangepast >:)

Verwijderd

ik vind zo''n muziek forum een goed idee...
maar ze kunnen beter een forum als : muziek en uitgaan erbij maken , das wat makkelijker

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 februari 2001 19:59 schreef Abracadabra het volgende:
Heb ik al op mijn forum: http://pub33.ezboard.com/blinkwarehouse
kijk daar heet het geen got

edit:
ff url in je quote aangepast..was spam

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 22:40

2

Nee joh.

Tweakers is juist zo goed omdat het zich op een specifieke groep en een onderwerp dat ook redelijk ''beperkt'' is richt dus beter maakt men het niet te breed wb onderwerpen. Gaat allemaal ten koste van waar het echt over gaat (vind ik nu al). (8>

En bovendien daar is inderdaad [GrimLord] toch fOK voor?

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 09:05 schreef ConZito het volgende:
Waarom niet bij het forum nieuws sport en tv ook muziek, dan hoef je al niet extra forum aan te maken en dan heb je er in sg geen last meer van.
Maar wordt het topic dan niet een beetje te lang en veelzijdig???

Sport, Tv, Muziek, Ontspanning en Nieuws

Klinkt toch niet??? :?

• Timmey
  • Niet online
Ik ben tegen.

Vragen over mp3 kunnen in het Audio forum.

En op een muziekforum krijg je toch alleen maar van die "wat vind je van deze band" topics.

Dit is een computergerelateerd forum, en dat veel mensen hier gek zijn van muziek, dat heeft er niks mee te maken, er zijn genoeg andere fora op internet.

Verbreed je horizon eens een beetje, en blijf niet alleen op GoT hangen....

• ConZito
  • Laatst online: 12-02 17:10
Jah dus... het blijft nogsteeds een poeterforum, en al die andere forums die er bij zijn gekomen zijn alleen voor afleiding als je ff nix zinnigs te melden hebt in de forums waar GoT echt om draait. Mij boeit het geen aars als het in SG of in de kroeg word gepost. Alleen dat "welk nummer is dit" vragen zijn beetje vervelend. En om nou weer een forum aan te maken, weer daar een modje op te zetten. Is allemaal zoveel werk wat eik helemaal niet nodig is.

Je kan beter van dat ene forum wat ik net zei, gewoon andere naam geven richting lifestyle id. Daar hoort ook tv bij en ook sport en nieuws. En het meeste boeiende nieuws wordt ook in SG besproken. Dus dat is dan mijn ideetje.

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 09:21 schreef ik_zei_de_gek het volgende:

[..]

Maar wordt het topic dan niet een beetje te lang en veelzijdig???

Sport, Tv, Muziek, Ontspanning en Nieuws

Klinkt toch niet??? :?
jawel, nu is dat zo een saai K:PT forum >:)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Niet nog zo''n off-topic forum erbij alsjeblieft...

Spaar me...

Er is al genoeg waar je off-topic kunt blaten, rename dan maar een bestand forum dat het de lading dekt.

Aannames zijn fataal.

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ben er persoonlijk niet zo''n voorstander van.
1. Niet echt hardware/tweakers gerelateerd.
2. Vereist veel aandacht van modjes om "zuiver" te houden.
3. Een extra OTF trekt sneller niet-tweaker-users

ff niets

Verwijderd

precies, wat is de volgende auto''s/motoren
of transportforum.

dan krijgen we het auto/motortechniek forum en het auto/motor algemeen forum

enz...

edit:

ik vindt muziek eigenlijk wel bij sport/nieuws/tv passen.

• Thefirstikke
  • Niet online
mag ik een voorbeeld geven van een zeer goed muziek/uitgaans forum? of is dat dan meteen Spam?

• Obi

Obi

Op vrijdag 02 februari 2001 16:15 schreef thefirstikke het volgende:
mag ik een voorbeeld geven van een zeer goed muziek/uitgaans forum? of is dat dan meteen Spam?
Laat mij raden, je bedoelt je signature.?

;)

• Jag
  • Nu online

Jag

Je kan je vragen over muziek in het audio & video forum plaatsen (en dan bedoel ik niet "waar kan ik dit en dat nummer downen?").

En uitgaansvragen passen wat mij betreft het beste in het Nieuws, Sport & TV forum, alhoewel ik denk dat ze meestal in SG of de kroeg belanden.

Jag

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 02 februari 2001 16:18 schreef Obi het volgende:

[..]

Laat mij raden, je bedoelt je signature.?

;)
Hoe weet jij dat? :?
;)

Verwijderd

/me is een sterk voorstander van een muziekforum

Alleen moet het niet zo''n forum gaan worden van :
Wat vind je van die nieuwe van ...

Nee, Het moet dan een forum worden met mensen die vragen hebben over muziek. Want als mensen vragen hebben over software/hardware komen ze ook hier. Het moet dus wel een helpdesk-forum worden en geen dom discussieforum, want iedereen heeft zijn eigen smaak muziek!

Verwijderd

Alweer een ouwe }:O

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 11:47

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

check dit forum: http://yaforum.twansoft.com/cgi-bin/userforum/start.cgi?forum=Muziek

(Nee is niet van mijzelf :P)

Verwijderd

Helemaal niks, zo''n muziekforum. Dan krijg je alleen maar van die stomme opsommingen: wat is jouw favo mp3 en waar haar jij je mp3''s vandaan en wat vond jij de leukste hit uit oktober 1984. En ga zo maar door. Nonsens.

Wat natuurlijk wél interessant zou zijn voor het GoT is een muziekMAKERS forum: over Cubase, Cakewalk, Pro Tools, die Magix zooi, Fruity Loops, sound editing, sampling, en ga zo maar door. Kijk, dá''s nou wel interessant! Voor degene die het interesseert, natuurlijk...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 15:19 schreef hellogoodbye het volgende:
Kijk, dá''s nou wel interessant! Voor degene die het interesseert, natuurlijk...
Je zegt hetzelf al ;)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 15:23 schreef Reyes het volgende:

[..]

Je zegt hetzelf al ;)

Maar het heeft absoluut wel héél veel met computers te maken! En daar gaat bij GoT het hier toch om?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Heren, dit is een oude }:O

Rancor heeft ff een link geplaatst naar een muziekforum, had schijnbaar niet in de gaten dat dit al een wat oudere draad was.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ach, verrek zeg, had ik helemaal niet in de gaten! :o Vandaar die opmerking van HlpDsK...

Maar is er een regel tegen het ''heropenen'' van draadjes? Ik vond mijn aanvulling toch wel de moeite waard, al zeg ik het zelf!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, er is geen regel "tegen" het weer omhoogkicken van een ouder topic, mits het niet volkomen nutteloos is.

Als iemand een twee maanden oud topic omhoogkickt om ":P LOL" toe te voegen, dan worden we daar niet echt blij van. ;)

In dit geval heeft Rancor op zich wel een nuttige link geplaatst, maar is de discussie al 2 maanden afgesloten. Dus op zich wel nutteloos, maar ik zal het hem niet kwalijk nemen.

Gemiddeld heb je er niet zoveel aan een oud topic omhoog te schoppen, de discussie is dan namelijk al lang uitgewoed.

Maar ja, als jij toevallig een oplossing voor een probleem hebt, en je post dat in een oudere draad, is dat wel nuttig.

Ik denk dus dat het omhoogschoppen van topics die al wat ouder zijn, (laten we zeggen een maand of zo) gemiddeld niet echt nuttig zijn.

Aannames zijn fataal.

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Op dinsdag 15 mei 2001 15:19 schreef hellogoodbye het volgende:

[...]

Wat natuurlijk wél interessant zou zijn voor het GoT is een muziekMAKERS forum: over Cubase, Cakewalk, Pro Tools, die Magix zooi, Fruity Loops, sound editing, sampling, en ga zo maar door. Kijk, dá''s nou wel interessant! Voor degene die het interesseert, natuurlijk...
ben ik het helemaal mee eens !! :)

(behalve die magix zooi dan :+)

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

Volgens mij loopt zo''n muziekforum helemaal niet.. Er loopt nu een Topic van "Hoe heet dat nummer" en daarin is het aardig druk ja, maar als je daarvoor een speciaal forum opricht is het er, denk ik, weer aardig dood.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 22:48
Die link is nog dood ook :(

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Gezien de vele muziek-gerelateerde onderwerpen in SG lijkt het me best rendabel, maar of het een goed idee is weet ik niet zeker.
Het is toch een computerforum, en je wil er geen muziekforum van maken, die zijn er genoeg. Aan de andere kant, de sfeer en personen die hier komen is wel anders dan bij andere fora (FOK! ofzo), waardoor je misschien wel leukere discussies krijgt.
En over muziek valt zeker genoeg te zeggen, vind het persoonlijk 8888X interessanter dan alle bagger die er tegenwoordig op TV komt.

Streng modden is dan wel een must om de sfeer ook goed te houden, dus met mijn honderd-nogwat posts lijkt me dat ik een duidelijke kandidaat ben >:)
Zorg wel dat je mods met verschillende smaak hebt, een punkfanaat zal denk ik ietsje te snel een hiphop topic sluiten :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Eerst auto + motorforum, daar zijn meer topics over.

• Buzzman
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 22:20 schreef Revolution het volgende:
Eerst auto + motorforum, daar zijn meer topics over.
op www.autoweek.nl zal ook vast wel een forum staan ;)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:22 schreef Buzzman het volgende:

[..]

op www.autoweek.nl zal ook vast wel een forum staan ;)
Nein! >:)

Verwijderd

Heren, dit was een oude }:O !!! ;)

Als er geen reacties meer komen op mijn opmerking een muziekMAKERS forum te openen (kaspur was de enige: de rest ging weer gewoon op de oude voet verder) kan hier beter een slotje op, andes wordt het inderdaad weer nutteloos gezever over een ''gewoon'' non-computer muziekforum, hetgeen op GoT niet thuis hoort.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 09:12 schreef hellogoodbye het volgende:
Heren, dit was een oude }:O !!! ;)

Als er geen reacties meer komen op mijn opmerking een muziekMAKERS forum te openen (kaspur was de enige: de rest ging weer gewoon op de oude voet verder) kan hier beter een slotje op, andes wordt het inderdaad weer nutteloos gezever over een ''gewoon'' non-computer muziekforum, hetgeen op GoT niet thuis hoort.
Ik vindt een muziekforum of muziekMakers forum wel een goed idee dat ook zeker op tweakers thuis kan horen. Mijn gitaarapparatuur staat bol van de DSP''s, LCD screens en digitale zut. Daarbij kan je het ook nog tweaken (andere buizen= andere distortion, combi''s van effectprocessors etc.). Ik denk dat veel praktiserende muziekliefhebbers hier ook wel hun ei kwijt kunnen. GO muziek forum!
Pagina: 1